Ssri+ benzo combo?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Benzoboss, 26 dec 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Ik kan alleen wat vage info op google vinden.
    Ze zeggen dat ssri's benzos mogelijk kunnen versterken.
    Klopt dit zo ja is dit de moeite waard.

2. Loadedmarcsr

Loadedmarcsr Newbie

Ik weet het niet en gebruik beiden...paroxetine en lorazepam. Maar laat die ssri maar liggen en doe een benzo combi van bv 4mgr lorazepam en een paar alprazolammetjes. Lekkah!

3. Benzoboss

Of 120mg temazepam en een 6pak bier

4. Loadedmarcsr

Loadedmarcsr Newbie

:stoned: Hahaha, tja zo ken ik er ook nog een paar :stoned:

5. Benzoboss

Ik heb gwn een flinke tolerantie

6. jam

jam Belezen gebruiker

SSRI's kunnen nogal vervelende bijwerkingen hebben, dus indien je deze niet nodig hebt zou ik je zeker ook niet aanraden om ze te nemen.

7. Benzoboss

Dax nou net het probleem.
    Ik heb iets nodig voor mijn angsten en mijn ****** doktor wil mij geen lorazepam geven dus zit ik nu met citalopram en wat temazepam voor het slapen.

8. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Ken ook zat mensen doe een SSRI of anti psychoticum etc en aan het begin een benzo erbij kregen vanwege vervelende bijwerkingen die verdwijnen na 1-2 weken normaal gesproken. Of niet dat kan ook dan ligt het aan de SSRI er zijn er zat de een zweert het bij de een waar de ander dat weer een hel vind.

Succes en hoe minder hoe beter natuurlijk zoals ook hierboven staat.

9. Benzoboss

De enige bijwerkingen die ik heb is dat ik onmogelijk kan slapen soms diarree en ik pieker nogal veel.
    Valt opzich wel mee als het maar stopt.
    Heb aan mijn doktor al gevragen of ik mirtazapine kon krijgen ivm met het slapen maar zij is een ******.

10. Loadedmarcsr

Loadedmarcsr Newbie

Als het goed is zijn dat de bijwerkingen van de AD.
    Die gaan vanzef over na een paar weken. Dan gaat je dosis ook wat omhoog als het goed is.Misschien kun je bij de huizartsenpost wat bemachtigen om te kunnen slapen.

Groet

11. jam

jam Belezen gebruiker

Let toch wel op met die bewerkingen, zeker de eerste weken.
    SSRI's zien niet de wondermiddelen waarvoor ze lang aanzien werden.
    Volg goed op of je er niet te rusteloos van wordt.

12. Benzoboss

Door de rusteloosheid kan ik niet slapen

13. jam

jam Belezen gebruiker

Indien deze rusteloosheid gepaard gaat met lastige of moeilijke gedachten, die je daarvoor niet had zou ik wel eens met je dokter, of eerder met een psychiater gaan praten.
    Ik ben er trouwens ontzettend oplettend voor omdat ik net het boek dodelijke psychiatrie gelezen heb.
    Daarin staan verschillende casusvoorbeelden van de verschillende bijwerkingen die SSRI's kunnen hebben, wees hier erg alert voor. SSRI's hebben enkel bij heel zware depressies een effect, kijk voor jezelf of je je daadwerkelijk beter voelt over enkele weken en indien dit niet zo is, vraag dan nog steeds om de medicatie rustig af te bouwen.

14. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Van welke auteur is dat boek? Ik las de depressie-epidemie van Trudy Dehue laatst en dat gaat over het zelfde onderwerp, maar is nog uit 2006, wat verouderd. Zou er wel graag wat recenters over lezen. (:

15. jam

jam Belezen gebruiker

Dodelijke psychiatrie van peter gotschze
    https://www.bol.com/nl/p/dodelijke-...atige-ontkenning/9200000059367372/?country=BE
    Goed boek maar wel heel erg anti-medicatie geschreven.
    Naar mijn eigen ervaringen blijkt medicatie wel te werken voor veel patiƫnten, maar ik zie dan ook enkel patiƫnten die ondertussen ook psychotherapie krijgen. Ik weet dus niet goed wat het effect van enkel medicatie zou zijn op psychische stoornissen, maar het boek is wel echt interessant om wat inzicht te verwerven over hoe er naar psychische problemen gekeken wordt.

16. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Top, dank!

17. autysd

autysd Bewuste gebruiker

hallo community, dit is mijn eerste post :wink:
    ik neem dagelijks AD's
    verder neem ik regelmatig benzo's met alle werkingen, oa paniek, algemene angststoornis en agorafobie
    als je goed afstemt op je AD (ssri) kun je heel wat andere hulp of pretpillen bijnemen
    -grootste gevaar is tolerantie, dan ben je de klos

18. Benzoboss

Dan ben ik hellaas al de klos :worried: .

19. autysd

autysd Bewuste gebruiker

Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd

20. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Dat klinkt niet echt relaxt.

21. Benzoboss

Die modknips maken me nieuwschierig :P .

22. autysd

autysd Bewuste gebruiker

hopelijk mag ik daar een vraag over stellen:
    -ben ik stoer omdat ik eerlijk mijn verbruik vermeldde ?
    -of ben ik stoer omdat ik leek te liegen ?
    -of ben ik stoer omdat drugsmisbruik hier niet getolereerd wordt ?

23. Tijdloos

Er stonden onverantwoordelijke hoge doseringen en combinaties in. We willen niet dat andere mensen denken dat dat 'normaal' is.
    Als ze dat zonder tolerantie nemen eindigen ze op de eerste hulp..

Vandaar de knip , ik houd ook sommige dingen voor me :wink:
    Niks persoonlijks , maar zou als ik jou was gaan minderen als dat kan..

Cheers

24. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Je post kwam ook nogal stoer over... Je kunt best eerlijk zijn over je gebruik maar je zei ook dat je het al jaren zo doet en dat het altijd goed gaat. Wekt de indruk dat het geen risico's met zich mee brengt.

25. autysd

autysd Bewuste gebruiker

raar, want ik heb mij 1 maand ingelezen in dit forum en het staat vol met dit soort 'persoonlijk onverantwoord misbruik' met de duidelijke indruk dat dit persoonlijk is, ook indien het 'nog steeds goed gaat'
    -ik geef waarschuwingen, daar waar nodig (vb alcohol icm benzo's), iets wat vele anderen niet doen als ze praten over hun verbruik-misbruik

ik snap dat je anderen extra wilt waarschuwen, maar dat had ook gekunt met een gewone reactie, niet onder de noemer 'stoer doen', want dat deed ik niet

26. SkittlesAndMe

Je schreef een hele lijst aan middelen die je neemt, en je vertelde dat je die wegspoelt met een halve liter wodka en dat je dat al jaren elke dag doet en dat het nog steeds goed gaat.

Hoe moet ik dat dan interpreteren?

27. autysd

autysd Bewuste gebruiker

een vraag over benzo's die je onder de tong (kunt) laten smelten:
    -welke zijn de moeite waard om het zo te doen ?
    -hoeveel extra werking geeft het bij die specifieke benzo's ?
    -welke organen worden gespaard ?

antwoord hierop is moeilijk als overzicht (uitgebreid) te vinden

28. Tijdloos

Waarom onder je tong laten smelten ? Iets sneller effect maar niet heftiger. Zou ze gewoon slikken. Meeste zijn vies alleen Flunitrazepam heeft een zoete smaak. Verder is het vaak erg vies en nutteloos.

Worden geen organen gespaard dus slik ze lekker waar ze voor gemaakt zijn.

29. SkittlesAndMe

Is het niet zo dat er dan meer wordt opgenomen? Alles wat via de mond al wordt opgenomen gaat niet via de maag en ontziet dus het first pass effect toch? Of heb ik dat mis?

30. Benzoboss

Lorazepam is zoet
    Clonazepam smaakt mintig
    Temazepam tabletten zijn mierzoet(niet de gelcaps)
    Lorazepam is het wel waard om sublingual te nemen maar het voegd bijna niks toe.

31. Tijdloos

Deels , een deel word via de mond opgenomen maar het grootste gedeelte komt toch door je speeksel en slikken in de maag terecht.

Zover ik weet heb je deels gelijk maar word het first pas effect niet geheel maar deels omzeilt.

32. Benzoboss

Benzos hebben een ba van bijna 100% en ze werken meestal al vrij snel en ze zijn meestal amper water oplosbaar.
    Sublinguaal voegd bijna niks toe bij de meeste benzos je hebt er wat uitzonderingen tussen zitten zoals lorazepam.
    Maar doe gwn wat jij prettig vind als het voor jou zo better werkt doe het dan gwn.

33. autysd

autysd Bewuste gebruiker

nee hoor, ik volg adviesen van anderen
    trouwens, als het waar is dat bromazepam +- de opvolger van lorazepam genoemd wordt, en dit ook waar zou zijn (ik neem bromazepam), zou dat onder de tong ook iets versterken ?

34. A3-D

A3-D Newbie

Een lage dosis antipsychotica helpt vaak goed tegen piekergedachten, bijvoorbeeld Risperdal.

35. Benzoboss

Daar heb ik hellaas al 100mg seroquel voor.

36. SkittlesAndMe

meditatie ook

37. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Mindless is vast heel trots op je met deze reactie

38. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Benzoboss overleg eens met je psychiater
    Of een combi risperdal bvb 3 mg met 50mg 4x daags truxal meer effect kant hebben
    Ik had hele enge sotuaties in me hoofd en die combi werkte perfect

39. autysd

autysd Bewuste gebruiker

misschien best om te nuanceren dat deze 2 niet per se real-time gemixt hoeven te worden, zeker niet als een ssri 24 uur werkt...

ik doe dat ook nooit: ik begin met de ssri, met een thee-pil en een vitaminepil
    uren later, na ontbijt en eten in het algemeen, begin ik dan mijn pretavond te plannen, inclusief onder meer benzo's (5 dagen/week) :stoned: :grin:

40. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Wat een vreselijk vaag topic is dit
    Ssri en benzo kunnen prima samen! Maar let op je lichaamstaal en bespreek dit met je dokter psychiater of welk behandelend arts dan ook
    Ssri is indd persoons afhankelijk
    Het heeft mijn leven letterlijk gered
    En andere die het kregen hebben erdoor een suicide poging gedaan

Ik snap een ieder ze aanvullig maar dat ssri zoiezo code rood is is gewoon niet waar
    Ik kreeg in me eerst ots 225 mg efexzor xr en 4x10mg oxa 10 mg zhyprexa en 20mg themazepam
    En het heeft me goed gedaan zeer goed zelfs

En benzo ik denk op te merken spreek me aub tegen als dit niet zo is
    Is dat je probeerd sterkere medicatielos te krijgen
    Of hier wil achter halen hoe je ze zo kan gebruiken dat je er high van word
    Als dit zo is zou ik graag een mod een waarschuwing laten uitdelen
    Dit forum is te vinden via google mocht er iemand dit lezen met een lage tolerantie etc
    Kan dat een leven kosten? Dat zou ik persoonlijk erg vinden vandaar dit laatste stukje
    Dan heb ik in ieder geval me best gedaan

Laden...

Deel Deze Pagina