SSRI + drugs

Bowserman

Experimenterende gebruiker
Ik slik sinds 6 weken citalopram dus serotonineslurpers als xtc en 4fa zijn geen optie voorlopig. Nu heb ik al wel voorzichtig wat speed gebruikt en dat gaat prima, geen nare bijwerkingen tot nu. Over 3 mmc las ik dat dit ook niet/nauwelijks op je serotonine werkt dus laatst een bommetje gedaan en dat beviel goed. Twee weken later weer en toen merkte ik er geen kloot van.... Ik weet dat dit experimenteel terrein is maar zijn er hier mensen die een SSRI slikken en daarnaast zonder problemen bepaalde drugs gebruiken? Ik zoek vooral een upper (behalve coke, don't like it), ghb, ketamine en alcohol kunnen natuurlijk prima. Maar soms wil je nu eenmaal die extra oempf :)

Ik ben een matige gebruiker en de reden dat ik antidepressiva slik is in deze irrelevant, ik gebruik niet om te dempen.

Thank youu!

Btw. Ik heb niet per se een aversie tegen research chemicals, als ze maar niet té obscuur zijn

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Ik slik zelf al een jaar 100mg sertraline en ik heb geen effect meer van mdma en 3mmc, hoe hoog ik ook doseer.
Amfetamine in het algemeen (pep, ritalin, dex etc) is ook sterk afgenomen qua effect.
Eigenlijk werken alleen middelen die op de GABA receptoren werken. Dit zijn alleen vaak wel downers.

Zou gewoon zolang je je AD slikt geen sero slurpers meer gebruiken en goed researchen voor je een middel gebruikt, reddit staat heel veel info op!

Bowserman

Thanks! MDMA wordt ook zeer afgeraden toch?

Ach op een goeie sfeer en een paar drankjes ga ik gelukkig ook al heel goed.

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Thanks! MDMA wordt ook zeer afgeraden toch?
Ja! Nou kan het op een lage dosis AD niet veel kwaad, is het toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen.
En naast dat er kans is op serotoninesyndroom is het gewoon zonde van je drugs want je voelt er niks van
Ach op een goeie sfeer en een paar drankjes ga ik gelukkig ook al heel goed.
Goedzo!!

De Schurk

Mijn ervaring is dat +/- 20uur na laatste inname van een SSRI en middelen die enigszins invloed hebben op je Serotonine receptor gewoon goed werken zonder problemen.
De middelen die ik recent heb gebruikt met betrekking op dit onderwerp, allen 1 dag na een dosis SSRI (Amitriptyline) zijn LSD, 2cb en 3mmc. (Niet tegelijkertijd uiteraard :P)
Met name 3mmc heb ik redelijk wat keren getest, ook uit nieuwsgierigheid hoe de werking ervan is als er nog een SSRI in je systeem zit.
Maar heb geen problemen ondervonden.
Dit komt denk ik ook omdat 3mmc hoofdzakelijk Dopamine aanmaakt en in mindere maat ook Serotonine.

Let op dat het kort na mekaar gebruiken van SSRI's en Serotonine agonisten riskant of zinloos kunnen zijn, vooral bij Serotonine slurpende middelen zoals MDMA, ik zou tussen een dosis SSRI en MDMA minimaal een week houden (ik lees op internet zelfs 3 weken) anders is het zonde van je M want alle effecten worden compleet geblokkeerd en je merkt er dus niet veel van en de kans van een teveel aan Serotonine ofwel serotonine syndroom is in theorie ook aanwezig.

Laatst bewerkt:

Bowserman

Tsja ik kan niet zomaar een week de SSRI niet slikken. Ik zit niet op een al te hoge dosis (20mg citalopram) vandaar dat ik een voorzichtig speed experimentje wel aandurfde en dat pakte eigenlijk prima uit. Had wel het idee dat het langer werkte dan normaal, waarschijnlijk door de SSRI. Werkt 3mmc nou helemaal niet op je serotonine?

De Schurk

Tsja ik kan niet zomaar een week de SSRI niet slikken. Ik zit niet op een al te hoge dosis (20mg citalopram) vandaar dat ik een voorzichtig speed experimentje wel aandurfde en dat pakte eigenlijk prima uit. Had wel het idee dat het langer werkte dan normaal, waarschijnlijk door de SSRI. Werkt 3mmc nou helemaal niet op je serotonine?
Nee ik zou ook zeker niet stoppen met je medicatie puur om drugs te kunnen gebruiken, je slikt deze middelen niet voor niets neem ik aan.
En 3mmc maakt wel degelijk serotonine aan.

De Schurk

Verbruikt juist serotonine *
Wat de werking van de AD teniet doet zover bekend / ik weet
Ja excuses, dat is juist, had het verkeerd verwoord.
en inderdaad een AD blokkeert de heropname van serotonine waardoor er een mogelijk teveel aan in je hersenen ontstaat.

• Like
Waarderingen: ljuv

De Zandman

Badass junkie
Sommige middelen gaan nou eenmaal niet goed samen.
Het is wijs om idd van tevoren je even goed in te lezen....
Zie daarvoor de tabel zoals deze elders op DF is vermeld.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.

Laatst bewerkt:

AnthonyM

Newbie
Ik neem dagelijks 100mg Sertraline in de ochtend. Toen ik 6-APB wilde proberen heb ik een dosis Sertraline overgeslagen en in de avond 6-APB genomen. De volgende dag sloeg ik weer een dosis Sertraline over. Dit heeft bij mij verder geen nare effecten opgeleverd. De effecten van 6-APB waren zeker aanwezig, alleen weet ik niet wat het verschil zou zijn zonder SSRI’s. Uit ervaring weet ik wel dat als je langer dan 2 à 3 dagen geen Sertraline neem je daar erg naar van wordt dus dat is sowieso geen optie. Gelukkig voel je het opkomen en dus kun je nog snel een dosis Sertraline nemen. Verder heb ik ook ervaring met 2-fma en ook dit had zeker effect - zonder nare bijwerkingen. Let wel ik ben echt ontzettend onwetend en ook nog een newbie hier. Dus neem niks van mij aan. Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring.

Jane Margolis

Wijs gebruiker
Ik neem dagelijks 100mg Sertraline in de ochtend. Toen ik 6-APB wilde proberen heb ik een dosis Sertraline overgeslagen en in de avond 6-APB genomen. De volgende dag sloeg ik weer een dosis Sertraline over. Dit heeft bij mij verder geen nare effecten opgeleverd. De effecten van 6-APB waren zeker aanwezig, alleen weet ik niet wat het verschil zou zijn zonder SSRI’s. Uit ervaring weet ik wel dat als je langer dan 2 à 3 dagen geen Sertraline neem je daar erg naar van wordt dus dat is sowieso geen optie. Gelukkig voel je het opkomen en dus kun je nog snel een dosis Sertraline nemen. Verder heb ik ook ervaring met 2-fma en ook dit had zeker effect - zonder nare bijwerkingen. Let wel ik ben echt ontzettend onwetend en ook nog een newbie hier. Dus neem niks van mij aan. Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring.
Hoelang slik je al sertraline?
Ik slik namelijk dezelfde dosis en merk helemaal niks van sero releasers, de combinatie kan daarnaast ook nog gevaarlijk zijn.
Daarbij heeft het totaal geen zin om 1 dag je medicatie niet te slikken want het duurt weken als geen maanden voordat je weer met enig geluk van mdma, 6apb etc kan genieten.
Er zijn genoeg andere middelen die minder gevaarlijk zijn icm ssri's, sla dus ook nooit je dosis over want dit heeft totaal geen zin!!

AnthonyM

Newbie
Ik slik namelijk dezelfde dosis en merk helemaal niks van sero releasers, de combinatie kan daarnaast ook nog gevaarlijk zijn.
Daarbij heeft het totaal geen zin om 1 dag je medicatie niet te slikken want het duurt weken als geen maanden voordat je weer met enig geluk van mdma, 6apb etc kan genieten.
Er zijn genoeg andere middelen die minder gevaarlijk zijn icm ssri's, sla dus ook nooit je dosis over want dit heeft totaal geen zin!!
Ik slik al bijna een jaar sertraline waarvan meer dan een halfjaar 1x daags 100mg. De reden waarom ik een dag ervoor en een dag erna een dosis oversla, is omdat ik er vanuit ga dat 6apb al enig impact heeft op m’n serotonine levels en dat ik (als het verder geen problemen oplevert) dan misschien beter terughoudend moet zijn met medicatie nemen die ook een impact hebben op m’n serotonine level. En als het overslaan van een dosis totaal geen zin heeft dan kan het toch ook geen kwaad als ik wel een dosis oversla? Dit alles is niet meer dan een aantal aannames die ik doe natuurlijk en ik moet voorzichtig blijven, maar tot nu toe heb ik nog geen nare ervaringen gehad (wat natuurlijk niks zegt over de gezondheidsrisico’s ). Verder ook geen problemen ondervonden met het overslaan van 2 x een dosis sertraline. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet ontzettend slecht voor je is. Als iemand daar meer over kan vertellen dan hoor ik dat graag.

AnthonyM

Newbie
Welke middelen bedoel je waarvan je weet dat ze minder gevaarlijk zijn icm ssri’s?

Bij het combineren van SSRI's en serotoninerge middelen is er kans op serotonine syndroom, wat eventueel fataal kan zijn als niet tijdig wordt ingegrepen. Zelf heb ik echter, willens en wetens, maar al te vaak deze riskante combo gemaakt. Zelf had ik een voorschrift voor Fluoxetine 20 mg waar ik destijds MDMA , speed, paddo's, 3-mmc en dergelijke bij nam zonder negatieve bijwerkingen. Het enige merkbare effect (ben ik later achter gekomen) was in mijn geval een verminderde werking van psychedelische drugs. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat voorzichtigheid niet nodig is, want het is wel degelijk risicovol. Uit persoonlijke ervaring en informatie van derden heb ikzelf wel geconcludeerd dat bij normale doseringen geen gevaar aanwezig is. Ik adviseer hoe dan ook; Sla gewoon een dosis over!

MestV

Belezen gebruiker
You had some luck there, my wise man. Kijk eens in de bijsluiter

Ik slik al bijna een jaar sertraline waarvan meer dan een halfjaar 1x daags 100mg. De reden waarom ik een dag ervoor en een dag erna een dosis oversla, is omdat ik er vanuit ga dat 6apb al enig impact heeft op m’n serotonine levels en dat ik (als het verder geen problemen oplevert) dan misschien beter terughoudend moet zijn met medicatie nemen die ook een impact hebben op m’n serotonine level. En als het overslaan van een dosis totaal geen zin heeft dan kan het toch ook geen kwaad als ik wel een dosis oversla? Dit alles is niet meer dan een aantal aannames die ik doe natuurlijk en ik moet voorzichtig blijven, maar tot nu toe heb ik nog geen nare ervaringen gehad (wat natuurlijk niks zegt over de gezondheidsrisico’s ). Verder ook geen problemen ondervonden met het overslaan van 2 x een dosis sertraline. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet ontzettend slecht voor je is. Als iemand daar meer over kan vertellen dan hoor ik dat graag.

Mijn intelligente ledeforumgangers.

ik stel voor om eens jullie bijsluiters te lezen.

vrijwel 98% van anne AD’s hebben een constante inname, stipt
Op tijf, nodig vior tenminste 7 dagen tot soms zelfs 2 weken om accuraat hun werk te kunnen doen.

als je nu plots zou stoppen met je medicatie, dan blijft die nog 7 dagen tot 14 om terug zijn werking uit je lichaam te halen.

dus excuses… maar jullie spelen toch wat let je leven.’

informeer u goed zou ik zeggen.
In elk geval blij dat jullie hier nog levend en gezond zitten bij ins vandaag om die zaken nog te kunnen leren :)

graag gedaan!

Raver

Badass junkie
Bestaan de kans op het serotonine syndroom dan niet? Dat lijkt me nogal een risico die je niet wilt nemen.. 😅

Dansmeisje

Newbie
Hi!

hier nog recente ervaringen met ssri (sertraline) en ghb / speed?

altijd een blije dansmeid geweest met feestzin op een gezonde manier (goede baan en af en toe een feestje met verantwoord drugsgebruik - combi ghb speed en soms x)

nu na traumatische levensgebeurtenis depressief geraakt en ze willen me aan de antidepressiva (sertraline). Ik sta op het punt te starten, maar hoop nog wel te kunnen genieten van een feestje met ghb en wat energie.
Wat is jullie ervaring? En met dosering?

speed gebruik ik minimaal (sleutelpuntje kom ik een nacht mee door)
Ghb al vanaf het eerste begin (2011) flink wat nodig, 4,2 ml

x heel soms beetje voor erbij niet veel en vaak, maar dat lijkt me niet verstandig heb ik al wel gelezen.

dank!!!

o enne… bijwerkingen op seksueel gebied iemand zin om te delen? Niet meer makkelijk nat worden is mijn nachtmerrie.

Bovenaan