1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Steekproef CBR

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Hopjesvla, 20 aug 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hopjesvla

Hopjesvla Newbie

2 jaar geleden ben ik aangehouden met cannabis in de auto. Omdat mijn asbak toen ook vol lag me opgerookte joints en ik zelf ook draaispul en wiet op zak had heeft de politie mij opgegeven bij het CBR waar ik toen een onderzoek moest ondergaan. Ondanks dat ik toen per direct ben gestopt met blowen en in mijn urine ten tijde van het onderzoek vrij was van cannabis moest ik toch een jaar mijn rijbewijs inleveren. Na een jaar mocht ik terugkomen en was mijn urine nog steeds cannabisvrij. Mijn rijbewijs heb ik teruggekregen voor 1 jaar en volgend jaar moet ik opnieuw een onderzoek doen. Het CBR gaat dan kijken of ik weer een jaar heb volgehouden. Nu weet ik ongeveer wanneer ik mijn onderzoek kan verwachten en rook nu nog heel sporadisch een jointje(laatste joint is 6 weken geleden). Het hele joint verhaal is dan ook niet waar ik mij zorgen om maak.

Waar ik me wel zorgen om maak is dat ik afgelopen week een brief heb binnengehad van het CBR. Hierin staat dat ik steekproefsgewijs komende maandag opnieuw in een potje moet pissen. Dit zou opzich geen probleem moeten zijn als het niet zo was dat ik 2 weken geleden op een festival nog een paar pilletjes had gebruikt(2x 200mg X). Vorig weekend heb ik tevens op een feestje 2 bommetjes MDMA genomen. Dit was voordat ik de brief van het CBR binnenkreeg. Hier zit dus een week tussen. Nu las ik wel op de site van Jellinek dat XTC 3-4 maximaal aantoonbaar is in je urine. Maar aangezien het gebruik afgelopen 2 weken best hoog is(voor mijn doen) ben ik bang dat ik hiermee door de mand val.

Ik vroeg mij dus ook af hoeveel zin heeft het om mij hierover zorgen te maken. Wil mijn rijbewijs graag behouden natuurlijk. Nu viel het mij wel op hoe gemakkelijk de test te *omzeilen* is door iemands anders zijn urine te gebruiken maar liever speel ik dit soort spelletjes niet. Dit lijken mij ook best serieuze onderzoeken/testen.

Heeft iemand ervaring met dergelijke drugstesten en CBR/Bureau Rijbewijskeuringen en mij hier meer over kan vertellen?

Bvd
    Hopjesvla.

2. Peppi en Coki

Peppi en Coki Bewuste gebruiker

Heb je nou serieus in 1 week tijd 2x MDMA genomen (werkzame stof in XTC is MDMA)? Niet heel erg verstandig dit.

Het zou inmiddels wel uit je systeem moeten zijn trouwens, ik hoop voor je dat je de test haalt.

3. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ik heb werkelijk geen idee sorry, maar ik vind het vooral verrassend dat je je rijbewijs een jaar moest inleveren ondanks dat je urinetest oké was.

4. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Je zorgen maken zal natuurlijk weinig invloed hebben op je urine. Methoden om drugs of de metabolieten daarvan af te breken ken ik verder niet.

Succes met je test, en superdom mocht je toch door de mand vallen. wat doe je liever? af en toe drugs, of altijd fietsen of lopen?

5. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Ik begrijp het niet helemaal. Mag je rijbewijs worden afgepakt als er sporen van drugs worden gevonden in je urine of bloed? En ik bedoel reststoffen wat betekend dat je duidelijk niet onder invloed bent. Want gebruik is niet illegaal in NL raar dat ze dan wel je rijbewijs mogen afpakken.

6. Fool

Fool Badass junkie

Als je met een opgerookte joint in de auto gepakt wordt, dan veranderd de situatie natuurlijk wel hé.

7. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ons kromme gedoogbeleid...

Wie verdienen er o.a. aan als daar je rijbewijs afgepakt zal worden?

8. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Andermans urine gebruiken is fraude dus dat zou ik niet proberen.

Heb je de uitslag al binnen?

9. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Ik mag geen opgerookte joint in mijn auto leggen en dan nuchter rond rijden?

Wat is het bewijs ddat ik uberhaubt heb gerookt?

10. Fool

Fool Badass junkie

"Drugsgebruik is aan te tonen via een bloed- of urineproef. Bent u een verdachte bestuurder? Dan moet u deze testen verplicht ondergaan. De sancties zijn niet mals. Een gevangenisstraf van maximaal drie maanden of een geldboete van maximaal € 7.800. Ook kan uw rijbevoegdheid voor maximaal vijf jaar worden ontzegd."

Had het eventjes nagezocht, vrij recent is er een nieuwe wet ingegaan die eist dat er getest wordt. Volgens mij is de drugs-test voor wiet ook vrij nieuw, ik wist niet dat ze die al gebruikten.

De oude wet beschrijft eigenlijk dat de politie alleen maar een redelijk vermoeden nodig had, dat hield in dat je draaispullen bij je hebt en aangegeven hebt dat het voor eigen gebruik is.

11. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Wist ook niet dat ze inmiddels al op wiet gebruik testen, dacht dat ze het nog steeds aan het onderzoeken waren. Vraag me wel echt oprecht af hoe ze die meting gaan doen en hoe ze die gaan interpreteren. Wiet is natuurlijk nogal lang aantoonbaar, dus als je een paar dagen ervoor geblowd hebt zou het wel kut zijn als je dan positief test terwijl je niet meer stoned bent.

12. Fool

Fool Badass junkie

Ik mag toch hopen dat ze testen op de stoffen die wel snel afgebroken worden in het lichaam?

13. Psychedelibee

Laten we het hopen ja.

14. SkittlesAndMe

Volgens mij gebruiken ze gewoon vastgelegde grenswaarden voor elk middel. Bij Wiet is dat een vervelende aangezien je daar een spiegel van kunt opbouwen.

In Duitsland is dat toch hetzelfde probleem? Dat je dagen later alsnog bekeurd kunt worden voor wiet in het verkeer, terwijl je allang niet meer onder invloed bent?

15. Psychedelibee

Als dat echt zo is vind ik dat wel kwalijk, want dat trekken ze conclusies op basis van testen die niet betrouwbaar zijn.

16. SkittlesAndMe

Ik zal het eens navragen. Zo ging het wel bij de speeksel testen in ieder geval maar dat was een voorselectie.

17. Fool

Fool Badass junkie

Duidelijkheid! :)

https://motherboard.vice.com/nl/read/er ... boardfbned

18. MeejheM

MeejheM Badass junkie

De Duitse politie met name(of we hebben daar als buurland meer mee te maken) testen zweet of speeksel, en als je niet meewerkt kan het zelf op het stuurwiel van je auto.

Dat is volgens mij zeker enkele dagen te detecteren, maar hoelang weet ik niet. ik wilde de methode even toevoegen. Ik weet ook niet waar ze deze methode allemaal gebruiken, alleen dat het je in het buitenland kan gebeuren.

Als ik zou moeten gokken zal het tussen je bloed en urine inliggen, maar of dat 3 dagen of 30 dagen is kan ik niet terugvinden.

19. Psychedelibee

Zo'n blaastest klinkt dan wel goed als het slechts de eerste twee uur te zien is. Ben trouwens wel benieuwd hoe die blaastest voor spacecake werkt, maar dat hebben ze vermoedelijk niet getest.

20. Fool

Fool Badass junkie

Komt gewoon vanuit je slijmvlies in de lucht terecht hoor.

21. Psychedelibee

Ja dat klinkt wel logisch haha. Maar volgens mij wordt THC wel iets anders door je lichaam verwerkt als het eerst langs je lever gaat, ik vraag me af of ze die net wat andere stof ook gewoon kunnen waarnemen met die test.

22. Fool

Fool Badass junkie

Nouja, meestal is het first-pass-metabolisme van een medicijn ofzo bij lange na geen 100% hoor. Dat is gewoon de maximale verwerkingcapaciteit van de lever, in de korte tijd dat een medicijn er langs gaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/11-Hydroxy-THC

23. Psychedelibee

Ja dat is waar, maar als die ademtest 11-OH-THC niet zou kunnen detecteren dan is de test voor het eten van cannabis dus niet heel betrouwbaar als de helft van de THC wordt omgezet daarin. Maargoed blijft speculeren als we niet precies weten hoe de test werkt natuurlijk.

Laden...