Stelling: Het is maar goed..

heroesss

Bewuste gebruiker
Stelling;

'Het is goed dat cocaïne zo duur is, anders hadden er nog veel meer coke verslaafden geweest.'

Ben je het daar mee eens of niet? Geef ook aan waarom.

S0s_90

Bewuste gebruiker
Denk dat de prijs zeker wel een reden is om het niet vaak te doen,
als het evenveel zou kosten als pep denk ik dat ik het wel vaker zou gebruiken.
Het is aan de ene kant dus maar goed dat het zo duur is maar aan de andere kant zou het toch wel wat goedkoper mogen zijn :)

Laatst op youtube een filmpje gezien en een vrouw die vertelde dat de productiekosten van een gram cocaine rond de 0.06 cent waren... correct me if im wrong..

:wave:

Tony Montana

Belezen gebruiker
Ja en nee. Ben het er voor 50% mee eens. Waarom? Hier de uitleg.

Ja:

Er zijn best wel wat mensen die geen 40 of 50 euro willen neerleggen om "high" te worden. Die mensen nemen dan liever iets goedkopers zoals Speed of gewoon wiet/hasj. En dan heb je nog de categorie mensen die het helemaal niet kunnen betalen.

Nee:

Als ik het dan toch heb over de mensen die het helemaal niet kunnen betalen...
Van dat groepje mensen heb je nog een percentage die andere dingen gaan doen om toch aan hun geld te komen zodat ze iets van drugs kunnen halen. Die mensen stelen en breken in om aan hun geld te komen.

Dus... ben het er wel mee eens. Maar als iemand echt wil dan zou het altijd kunnen.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ja dat snap ik ook nooit zo goed...
ik bedoel coke snuiven doet het gewoon niet zo voor mij,geef mij maar pep...dat is lekker goedkoop,minder versneden,het werkt langer en je voelt je wat minder opgefokt bij de coming down....
maar ik denk dat veel mensen coke als een soort status symbool zien.. :confused: :confused:

Arizona

Bewuste gebruiker
Mwa weet niet hoor, coke is idd stoer en status, juist omdat het duur is volgens mij. Maar daarnaast is het ook heel verslavend, dan valt de status weg en ben je klauwen vol met geld kwijt om aan je verslaving te voldoen.

W.F.L.

Badass junkie
Ik denk dat de prijs maar een klein gedeelte van de gebruikers afschrikt maar het misschien zelfs nog aantrekkelijk maakt voor sommigen. Nee dus.. Prijs heeft niets te maken met wie er dan uiteindelijk de drug gaat gebruiken, kijk maar naar basecoke, dat is ook kankerduur en er zijn ook zat armen die dat roken.

Oom Klaas

Badass junkie
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.

Winehouse

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Toch denk ik dat de prijs van coke voor de meeste jongere gebruikers wel ervoor zorgt dat er minder gebruikt word dan wanneer het goedkoper zou zijn.

De drempel ligt dan inderdaad hoger

W.F.L.

Badass junkie
Oom Klaas zei:

Coke is nochtans populairder dan speed onder jongeren, ben ik vrij zeker van. En ik denk dat het feit dat het een "duur" imago heeft daar wel aan bijdraagt.

Flameon

Badass junkie
Ik ben het met je eens.. als coke goedkoper was geweest dan waren er veel meer coke verslaafden. Maar misschien ook minder coke schuldenaars op financieel gebied?!

W.F.L.

Badass junkie
Volgens mij zijn er veel meer cokeverslaafden in de VS, de UK en de EU dan in de landen van herkomst, maar dat weet ik niet zeker. Terwijl het in de landen van herkomst toch echt wel goedkoper is hoor. En hoe zit het nou met mijn opmerking over basecoke? :openmouth: Prijs heeft echt geen weerslag op het aantal verslaafden, ja, het kan misschien de drempel wat verhogen.. Maar dan vergeet je het imago, ik denk dat het merendeel van de jongeren die harddrugs willen proberen wel nog steeds gaan voor mainstream dingen zoals coke en pillen en niet voor iets als ketamine, dat is voor krakers. :grin: Maar goed, dat is nu ook aan het veranderen, dat wel.

1. United States
2. Spain
3. El Salvador
4. England and Wales
5. Canada
6. Bolivia
7. Chile
8. Scotland
9. Aruba
10. Panama

Er wordt wel zat gesmokkeld langs Spanje, Chili, Aruba en Panama maar die landen produceren zelf niet. Daarbij is het in de VS, Engeland/Schotland en Spanje ook best duur en die landen scoren het hoogst op vlak van verslaving, terwijl er maar 1 producerend land in de lijst staat waar de prijzen het laagst zijn. Wat zegt dat dan? :confused:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... ocaine_use

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik denk dat als coke 5x zo goedkoop word er wel wat verslaafden bij zouden komen.
Ikzelf zou dan meer gaan snuiven/roken dan dat ik nu doe.

Oom Klaas

Badass junkie
W.F.L. zei:
Oom Klaas zei:

Coke is nochtans populairder dan speed onder jongeren, ben ik vrij zeker van. En ik denk dat het feit dat het een "duur" imago heeft daar wel aan bijdraagt.

Ik zeg toch ook niet dat pep populairder is.
Uit eigen ervaring heb ik opgemerkt dat ongeveer iedere coke gebruiker die ik ken meer zou gaan snuiven wanneer het goedkoper is. Als een x jongere hier in de buurt gemiddeld zeg 100 euro uitgeeft en de helft is daarvan coke, dan zal hij niet zomaar nog een extra gram kopen...is je hele budget weer op.

Geloof nu maar dat de prijs er hoe dan ook voor zorgt dat het onder jongeren nog enigszins misschien met mate gebruikt word.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoe hoger de prijs, hoe meer problemen er kunnen ontstaan zodra een flapdrol niet meer kan stoppen met snuiven.

Bovenaan