1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Stemmen horen

Discussie in 'Speed' gestart door Panda807, 15 apr 2017.

1. Panda807

Panda807 Newbie

Ik gebruik nu ongeveer 8 maanden dagelijks speed (5gr per week). Drie maanden geleden begon het met geluiden te horen. Meestal voorwerpen die op de grond vielen.

Nu begin ik ook stemmen te horen. Ze fluisteren met een hele groep tegen me en zeggen allemaal telkens hetzelfde zinnetje door elkaar. Zinnen waar ik totaal niets van begrijp. Zoals ; ‘De vrouw is gevlucht, maar de gedachten blijven.’ De toon waarop ze het fluisteren klinkt nogal beschuldigend alsof ze me verafschuwen. Ik word dan compleet gek omdat ik niet weet wat ze van me willen. Waardoor ik dan nog eens extra begin te snuiven, om ‘helderder te kunnen denken’.

Vanaf het moment dat er iemand bij me is, vervagen de stemmen. Het besef dat het niet echt was komt dan ook langzaam.

Zijn er mensen die dit ook nog hebben gehad? Kan je zo snel psychisch achteruit gaan van speedgebruik? Als je stopt gaat dit dan volledig weg, of is dit iets waar ik nu blijvend last van zou kunnen hebben? Ik heb gelezen over antipsychotica maar ik vermoed dat een speedverslaafde hier niet zomaar een voorschrift voor zal krijgen?

Ik ben alvast geminderd naar 3gr per week, met de bedoeling om uiteindelijk volledig te stoppen. Ik hoop dat iemand antwoorden heeft, alvast bedankt.

2. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Wijs gebruiker

Hoi!
    Ik zelf heb dat niet maar het kan heel goed komen van dagelijks harddrugs gebruik. Als je dagelijks gebruikt oververmoei je je lichaam gigantisch! Je lichaam en hersenen krijgen namelijk nooit een poosje rust om te herstellen. Jou lichaam is 24/7 bezig met afbreken van gifstoffen (ja voor je lichaam zijn drugs gif). Dat kost heel veel energie van je lijf waardoor het altijd oververmoeid is. En dan is 8 maanden lang voor je lijf. Bij oververmoeidheid kun je ontzettend veel klachten krijgen. En zeker de klachte die jij beschrijft. Als je erg lang al oververmoeid bent ga je zelf dat accepteren als gewoon en voel je er minder van, je went aan het slecht voelen.
    En nee anti psychotica krijg je echt niet zomaar. En die heb jij ook helemaal niet nodig. Het komt door de speed en niet omdat je echt iets mankeert zeg maar. Dus als je met de speed stopt zullen op den duur je klachten verminderen en/of weg gaan. Zekerheid kan ik je daar niet in geven. Het beste maak je een afspraak bij de huisarts of bij het medisch spreekuur partydrugs.

https://drugsinfoteam.nl/tips-hulp/medisch-spreekuur/medisch-spreekuur-partydrugs-contact/

Laatst bewerkt: 15 apr 2017
    Tijdloos vindt dit leuk.
  3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Het heeft een naam, namelijk stimulanten psychose: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stimulant_psychosis

Niet perse iedereen krijgt het bij dagelijks speed gebruik, maar het is zeker niet ongebruikelijk en binnen 8 maanden is ook niet perse snel. Realiseer je je wel hoe lang 8 maanden dagelijks speed gebruik is en hoe slecht dat voor je lichaam en geest is?

Anti psychotica is niet de oplossing, de oplossing is helemaal stoppen met speed en gelukkig wil je die kant ook op. Meestal verdwijnen de klachten ook weer als je stopt.

Veel succes met stoppen in ieder geval!

Dunnetjess33 vindt dit leuk.
  4. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ik sluit me aan bij de rest. Zo snel mogelijk afbouwen en kappen, zodat je je lichaam weer wat rust kunt geven!

5. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Ik heb dit ook meegemaakt
    Het bleef alleen niet bij stemmen bij mij ik zag en voelde ook dingen die er niet waren
    En handelde ernaar waardoor het hele gezin en vrienden etc conpleet gek van ne werden

Mijn gebruik was wel anders ik was 5 dagen wakker dan 2 dagen coma enzo maar door

Hoe is het met jou slaap ritme? Slaap je wel elke dag?
    Veelal komen de stemmen door slaap gebrek dunnetjes legt wat uitgebreider uit

Ik werd dus op een gegeven moment door de politie naar een keuring gebracht net 3 psychiaters die me beoordeelden
    Uitslag veel medicatie onder andere anti psychotica en sterke slaap medicatie op me lichaam en geest de juiste rust te geven
    Nou een verslaafde kennende heeft er maling aan en gaat lekker door

Eindstand werd er dus een psychose vast gesteld en mocht 'in de leer' ( vul zelf maar in ) ik leefde iig een hele tijd totaal geisoleerd zonder prikkels ik heb in totaal 13 jaar 200mg truxal en 4 mg risperidon per dag Moeten slikken eerst zhyprexa maar dat werkte niet

Wees eerlijk naar jezelf kan je dit alleen?
    Je huisarts kan je heel goed ondersteunen je hoeft echt niet gelijk een kliniek in
    Slaap minimaal 6 uur per dag liefst 8
    Meer speed pakken is het slechtste wat je kan doen na verloop van tijd verergeren je klachten
    Het begon bij mij met stemmen die me naam fluisterde en eindigde met ogen uit sleutel gaten tot bomen in de tuin die kwaad aardige draken waren die dus omgehakt werden en heb vele malen 5+ km gerend ondat er een gang met blauwe petjes achter me aan zat

Onderschat dit niet je bent echt in het voorstadium van zeer nare geestelijke problemen
    Zolang je speed gebruikt heeft medicatie geen zin

Succes en aub stop met speed en vraag een gesprek met je arts aan
    Vergeet niet het kan een drugs psychose zijn absoluut
    Maar drugs kunnen ook het deel activeren wat psychoses veroorzaakt
    En dan word het een levenslange kwestie

Laatst bewerkt: 18 apr 2017
  6. Panda807

Panda807 Newbie

Wow heftig verhaal ! Hoop dat alles nu goed gaat met je ? Ben je nu volledig gestopt, en ervaar je hiervan nog steeds klachten?

Ik gebruik nu enkel nog vrijdag en zaterdag en merk dat het al 'beter' gaat. De stemmen zijn weg, ik slaap nu ook voldoende, eigenlijk veel teveel (16u per dag) behalve ja, in het weekend. Maar gelukkiger word ik er toch niet van, ben wel blij dat de stemmen wegzijn. Maar verlang nu telkens naar vrijdag dat ik weer kan gebruiken, lig de rest van de week eigenlijk gewoon in bed. Dit zal wel normaal zijn waarschijnlijk.

Ben nog niet naar mn huisarts geweest maar voorlopig lukt het me nog redelijk goed alleen om steeds wat te verminderen. De mensen rondom me willen ook allemaal dat ik er volledig mee stop, dus dat helpt wel. Maar het zal toch moeilijk zijn om te moeten zeggen 'nu is het de laatste keer', daar ben ik nog niet klaar voor.

Bedankt voor je reactie, had het juist wat moeilijk maar door dit te lezen weet ik weer dat ik moet doorzetten.

7. Panda807

Panda807 Newbie

Bedankt voor je reactie!

Het gaat al beter, ik gebruik nu enkel nog vrijdag en zaterdag. De stemmen zijn weg, had dus idd geen anti psychotica nodig.
    M'n lichaam is duidelijk het slaaptekort aan het inhalen, slaap 16u/ dag. Nu begin ik te beseffen dat ik mezelf eigenlijk iedere dag voorloog door te denken 'dat m'n lichaam speed nodig had om actief te kunnen zijn' en 'm'n hersens om helder te kunnen denken'. Terwijl ik eigenlijk enkel moest slapen. Ik snap niet dat ik het niet eerder doorhad dat het teveel aan het komen was. Maar ondanks heb ik nog steeds zin om te gebruiken. Ik betrap mezelf er soms nog op dat ik enkel de goeie kanten van speed zie. Hoop dat deze gedachten snel weggaan, want ik weet nu goed genoeg dat het meer negatief dan positiefs met je doet.

8. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Wijs gebruiker

Goed te lezen dat het al beter met je gaat. Zonder die stemmen is het vast veel prettiger. Dat slapen trekt op den duur weer bij. Een goede invulling van je dag kan daarbij helpen. Jezelf dwingen om bv om 8.00uur op te staan en een vaste bedtijd kiezen. Dan krijg je sneller weer een normaal ritme.
    Hou vol hoor! Je gaat echt de goede kant op zo. :thumbsup:

9. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Of het goed gaat zijn verschillende meningen over haha
    Maar gebruik nooit meer speed
    Op 2 keer na
    De eerste keer flipte ik gelemaal de pan uit
    2de keer was het raak belande in een trip/ psychise ze kwamen me halen zag overal politie ga zo maar door
    Dus speed is een no go voor mij geworden
    Ik kan er niet meer tegen

10. Fool

Fool Badass junkie

Ik reageer alleen hier even op, de rest is al gezegd. Dit is natuurlijk de verkeerde gedachtegang. Een stimulantenpsychose ontstaat door een overactiviteit in je hersenen (van je dopaminesysteem), meer snuiven versterkt dit proces en verlaat je rust(slaap).
    In dit geval zijn er nog maar 3 correcte opties over. 1. Slapen. 2. Een vertrouwde vriend contacteren. 3. Naar een arts gaan.

11. Panda807

Panda807 Newbie

Het probleem is eens ik op het moment zat dat ik stemmen begon te horen, ik helemaal niet meer logisch kon denken. Het laatste wat ik toen dacht was dat speed de schuldige was. Het moest al even gestopt zijn eer ik besefte dat het niet echt was, dus dacht ik niet aan wat de oorzaak kon zijn. Een vriend contacteren of naar een arts gaan was ik op zo'n momenten ook niet voor in staat eigenlijk. Soms was ik zo angstig dat ik gewoon een uur stil bleef staan, en zelfst maar met m'n ogen knipperde als ik het niet meer kon houden omdat ze zodanig begonnen te branden.

Eens de stemmen weg waren en ik gekalmeerd was kon ik meestal wel slapen ondanks dat ik nog gesnoven had. Ik vermoed dat het op een bepaald punt gewoon niet meer uitmaakt of je nog bijneemt of niet.

Ik gebruik nu minder en het gaat al beter, stemmen zijn volledig weg. Het is soms wel moeilijk om niet terug te vallen in het dagelijks gebruiken. Bedankt voor je reactie trouwens, hierdoor besef ik weer goed dat ik niet meer terug wil naar die periode .

Deel Deze Pagina