1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door PsyTekZ, 21 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Ik las vanmorgen wat krantenkoppen over de nederlandse stemronde en zag dat rechts daar de bovenhand haalde. Wat betekende dit voor Nederland ook op gebied van drugs?

Hier in belgie is de verdeeldheid sterk tussen links en rechts en het word nog gissen tot in mei hoe het hier uitdraait.

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet.. Hoe de FvD over drugs denkt weet ik niet. Ik heb iig links gestemd!

Roze Olifant, ZERO- en KropSla vinden dit leuk.
  3. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Gadverdamme hij is zo naar.. ga lekker allemaal dingen ontkennen waar alle wetenschappers het over eens zijn. Als ik mocht stemmen, had Groenlings mijn stem gehad, al heeft PVDA een beter drugsbeleid; alles legaal.

Roze Olifant, ZERO-, Krullen en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

De regeringspartijen hebben geen meerderheid meer in de eerste kamer dacht ik en dat maakt toekomstige besluitvormingen vrij lastig. Dat is volgens mij toch wel het grootste verschil wat met de verkiezingen van gisteren gemaakt is.

5. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
    Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
    Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..

Mezelf en Undercover Buster vinden dit leuk.
  7. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Maar dat is nu ook al het geval

8. Undercover Buster

Ik ben rechts. Baudet mag ik ook absoluut niet voor zover ik hem ken van zien en horen spreken. Bah.

In principe heeft stemmen in Nederland weinig nut.
    Ons verkiezingsstelsel klopt niet.

Er moet een meerderheid in de kamer zijn, 76 zetels.
    Geen enkele partij haalt die, zeker niet met al die kleine nutteloze partijen.
    Dus het gevolg is dat er partijen samen moeten gaan werken om aan die 76 zetels te komen.
    En daar gaat het dus fout.
    Je krijgt te maken met een geheel wat ons land moet besturen wat bestaat uit verschillende partijen, en verschillende ideeen en idealen.
    Door die samenwerking kan geen enkele partij alles doen waar ze voor staan en wat ze in hun verkiezingsprogramma beloofde.
    Er zal altijd boter bij de vis gedaan moeten worden door zowel de ene als de andere partij(en) , er zullen altijd compromieen gemaakt moeten worden.

Om die reden is stemmen eigenlijk nutteloos en hebben we ook geen echte democratie.
    Democratie is de meeste stemmen gelden.
    Dat is met dit verkiezingsstelsel niet het geval.
    Wij hebben geen enkele invloed op welke partijen samen gaan werken om de 76 zetels te vormen.
    Is dat democratie?

Belangrijke zaken krijgen we geen referendum, hun beslissen wel even voor ons wat het beste is. Is dat democratie?
    En het referendum zoals we die hadden werd als het ze niet goed uitkwam simpelweg genegeerd omdat onze referendums niet bindend waren.

Politiek bah smerig spel meer niet.

Maakt een minister grove fouten, komt er een debat. Minister zegt sorry na er een tijd omheen te draaien en daar is de kous mee af en geen verdere gevolgen. Is dat democratie?
    Doe jij op je werk eens een grove fout, sta je op straat. Zo zou het bij ministers ook moeten werken. Ze hebben een belangrijke taak. Voer die goed uit, of eruit en klaar met kakken. Dan geef je ook een signaal af naar de andere ministers. Nu doen ze maar een dotje want ze weten dat ze tenzij uitzonderlijke gevallen er toch wel mee weg komen.
    Keiharde leugens naar het volk en collega’s in de kamer en ze komen er gewoon mee weg. Is dat democratie?

Kan er uren over doorgaan. Ik maak me niet meer druk om politiek die tijd is voorbij. Heb je alleen jezelf mee. Boeven zijn het.

Edit ik zie dat ik de vraag wat dit voor drugsbeleid inhoud vergat. Helemaal niets voorlopig.

De Dunne vindt dit leuk.
  9. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Wat je zegt over het nut etc is correct. Het heeft ook weinig zin! Helaas zit er nu nog steeds geen enkele politicus in de landelijke politiek die een haar anders is. Zowel bij rechts niet als bij links niet. Ze zijn allemaal 1 pot nat.
    De ene “kant” belooft misschien weer gouden bergen over een bepaald onderwerp, de andere “kant” belooft weer van alles over een ander onderwerp en uiteindelijk komt er van alles helemaal 0,0 terecht!

Het zijn allemaal poppenkast spelers, acteurs, liegbeesten, slijmballen en kontenlikkers. De gehele landelijke politiek!

Mezelf en Undercover Buster vinden dit leuk.
  10. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Politiek is....oplichterij in optima forma.
    Altijd al geweest, en zal altijd ook zo blijven.
    Links, rechts....midden...allemaal oplichterij.
    Waar gaat het nou allemaal over.
    Geld, macht, en ...nog veel meer geld en macht...en daarna? Nog veel meer geld! En...macht, ja.
    Smeergeld! Heel den Haag zit er vol van!
    Ik ga altijd stemmen. Altijd, want ik vind dat ik anders geen recht heb om een politieke mening te bekritiseren....
    Wie niet stemt, heeft geen recht tot spreken. Dat vind ik tenminste.
    Alles afkraken zonder daar ojeee de 3 Meo dalt PCP komt nu keihard inkicken.. dus ga ik nu stoppen met schrijven. Is beter.

Iskra vindt dit leuk.
  11. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Super dat rechts (dik) gewonnen heeft! Ik heb FvD gestemd! en proud!

Anunnaki vindt dit leuk.
  12. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dat riep ik ook altijd. En ik stem ook altijd. Maar als je zelf inje eerste paar zinnen zegt dat politiek en stemmen allemaal oplichterij is dat is het ook een beetje vreemd dan te roepen dat de mensen die, vaak bewust, niet stemmen niet mogen klagen. Die hebben vaak juist een politieke reden om niet te gaan stemmen.
    Ik stem wel, altijd links, maar soms twijfel ik wel eens wat voor nut stemmen hier überhaupt nog heeft. Er word van alles beloofd, toegezegd en daarna van alles weer verbroken en veranderd.

Anunnaki en Undercover Buster vinden dit leuk.
  13. Legio Patria Nostra

Weer nuchter zijnde, kan ik verdergaan met deze discussie.TeAls iedereen nu zegt ik blijf thuis, want wat heeft dat stemmen nou voor zin dan wordt het een veel grotere chaos als dat het nu al is.
    Dan blijft die man met de naam M. Rutte nog veel langer op zijn goedbetaalde stoel daar zitten, en het hele land nog veel verder naar de kloten helpen.
    Dus, ik ga stemmen.
    Dat de hele politiek een leugen is, met het poldermodel als leidraad, dat weet iedereen.
    Maar:
    Wie heeft er een alternatief is dan de hamvraag.
    Een alternatief, wat wérkt.
    Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden....

Anunnaki en Undercover Buster vinden dit leuk.
  14. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Links en demonisering. Het gaat hand in hand. En daarna weer lekker politiek correct doen; hypocrisie ten top.

MDMAZING vindt dit leuk.
  15. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

extreem links is gevaarlijker dan extreem rechts.

Anunnaki, Undercover Buster en Avīci vinden dit leuk.
  16. Legio Patria Nostra

Is dit werkelijk zo?
    Ikzelf heb de indruk dat extreem, zowel van links, als van rechts, gevaarlijk is.
    Dat zien we aan allerlei stromingen, groeperingen, geloven en...nog veel meer.
    Extreem bezie ik hetzelfde, als orthodox. Óók helemaal verkeerd.
    Kijk maar eens naar Israël.
    Die mensen met hun basrdjes, en typische haarlokken, maar vooral waar zij voor staan.
    En dan de extreme moslims. En extreme "rode brigades" indertijd.
    Zoveel voorbeelden, waar het extreme volledig fout loopt.
    Groeperingen, die vanuit hun denkbeelden aan anderen om hen heen, dwingen om hun ideologie te volgen.
    Dat niet doen, kost die anderen letterlijk de kop.
    Ik ga voor het gematigde.
    Overigens, ik roep niet, dat zij, die niet naar de stembus gaan ook niet mogen klagen....Ik zeg dit alleen, het is mijn mening, waarmee men het niet eens hoeft te zijn natuurlijk, maar iets zeggen is iets héél anders dan iets roepen. (Dit wilde ik nog even kwijt)
    Ik ben de mening toegedaan, dat alhoewel de politiek aan alle kanten rammelt, wij yoch in deze moeten roeien met de riemen die we hebben.
    Want iets anders, dat werkt, een systeem dat echt beter is, hébben we op dit moment niet...en anarchie zou erg slecht kunnen uitpakken.

Stonologie en De Dunne vinden dit leuk.
  17. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.

Anunnaki, Undercover Buster, Avīci en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Zou het niet beter kunnen verwoorden. Dit is gewoon een hard feit.

Anunnaki, Legio Patria Nostra en Mindless vinden dit leuk.
  19. Mindless

Geef me nou niet teveel eer voor die simpele observatie. :wink:

Roze Olifant en PsyTekZ vinden dit leuk.
  20. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Extreem is gewoon nooit goed. Extremisten, zowel links als rechts kunnen heel gevaarlijk zijn.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  21. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Open deur #100.

Mensen demoniseren omdat ze je niet welgevallig zijn kan ook heel gevaarlijk zijn. Je zou toch vermoeden dat men van Pim Fortuyn heeft geleerd, maar helaas.

Precies dit. Rechts is vaak controversieel, maar niet scheinheilig. Laatst keek ik een programma 'Dit is niet mijn wereld vriend' van POWNED, waarin de voorman van Pegida werd gevolgd. Zo ging hij naar een moskee en liet daar gruwelijke beelden van ISIS zien op een scherm, terwijl de moskeegangers binnendruppelden. Wat er volgde was dat de moskeegangers gingen rellen tegen de politie. De actie van Pegida ging wellicht te ver, maar zij maakten wel gebruik van hun vrijheid van meningsuiting zonder hier geweld bij te gebruiken. En juist dit zorgt ervoor dat mensen op de hoogte blijven van hun idealen. Dit moedig ik alleen maar aan, simpelweg omdat het transparant is. Je mag vervolgens zelf je mening daarover ventileren. Deze mensen zijn er nu eenmaal; don't shoot the messenger.

Aan de andere kant zie je bij links mensen ala Thierry Baudet demoniseren en bedreigen met de dood. Lekker ruimdenkend. Dit staat toch haaks op het idealistische gedachtengoed wat zij koesteren, zou je denken?

Anunnaki, Roze Olifant en Mindless vinden dit leuk.
  22. Mindless

Ik vrees voor het idealistische gedachtegoed van iemand die met een glimlach op het gezicht publiekelijk oproept tot moord. Dat dit soort dingen geen grap zijn, is in het verleden ook wel bewezen met Fortuyn. Er kan straks daadwerkelijk een gek opstaan om Baudet iets aan te doen.

Een hele hoop zwakbegaafden komen door o.a. hun onvermogen te relativeren terecht bij extreem links of rechts, maar hoe een maatschappij daar dan vervolgens op reageert bepaalt of een stel debielen ook echt gevaarlijk wordt imo. Niet hard en consequent optreden bij onacceptabel gedrag werkt dit allemaal in de hand. Het is niet zo ingewikkeld. Het duurt hier in Nederland ook allemaal veel te lang voordat er op actie over wordt gegaan. Je kunt zo'n moment niet voorbij laten gaan, maar dat begrijpen ze hier blijkbaar niet helemaal. Als er niet direct wordt ingegrepen, heerst het idee al dat het blijkbaar oké is om bijvoorbeeld mensen met de dood te bedreigen. Je ziet het aan die zelfgenoegzame blikken van die antifa lui. Ze weten dat ze echt heel veel kunnen maken.

Bij extreem rechts zijn ze ook geen lieverdjes, maar er rust (in ieder geval in sociaal-culturele zin) een taboe op extreem rechts, waar dat bij extreem links niet zo is. De laatste is om die reden denk ik vele malen gevaarlijker voor de maatschappij.

Legio Patria Nostra en Avīci vinden dit leuk.
  23. Undercover Buster

Baudet lol die vent is 1 grote grap. Dure woorden die niemand gebruikt of ooit heeft gehoord kan hij goed noemen. Wat moet je met zo’n vent? Arrogant kakkertje met rete domme uitspraken waarmee hij zichzelf al een tiental keer vast heeft geluld in zijn korte politieke carrière.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  24. Legio Patria Nostra

Heel vaak lees ik een reactie, of menings uiting, dat wijlen de heer P. Fortuyn iemand was, die de! oplossing had voor alle problemen, die "paars" in de hand gewerkt zou hebben.
    Getuige zijn laatste boekwerk met de zeer sprekende titel: " de puinhopen van 8 jaar Paars ".
    Wat mij opvalt is het navolgende.
    De inhoud van dat boek, plus zijn uitspraken, waren in weze één aanklacht van wat de paarse coalitie bereikt zou hebben.
    Eén opsomming van miskleunen.
    Inderdaad, er was nogal wat misgegaan, dat is voor iedereen wel duidelijk.
    Maar, nu komt de clou,
    Heeft deze politicus ook maar één mogelijke oplossing aangedragen?
    Ik kan deze niet, nergens, vinden!
    Ergo, het is vrij eenvoudig om overal tegenaan te schoppen.
    En als je dit doet met een bepaalde charme, uitstraling, dan scoor je daar gegarandeerd mee.
    Allemaal erg leuk, maar mijn mening is dat wanneer je met zo een giga kritiek op de proppen komt, breed uitgemeten, kom dan ook maar eens met een, of meerdere oplossingen!
    Wanneer je dit laatste nalaat in je betoog, dan ben je in mijn opinie niets meer, of minder dan een simpele kabaalschopper.
    En daar hebben we niet zoveel aan....

De Dunne vindt dit leuk.
  25. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Met zijn domme uitspraken is hij zowaar de grootste partij van Nederland geworden.

Fortuyn zag dat er veel Islamitische mensen in de onderklasse zaten. Hij waarschuwde toendertijd al voor fundamentalistische dreiging. Hij wilde dit effectief bestrijden en wilde dat Nederland zich bewust zou worden van onze kern normen en waarden, en wilde dat mensen van buitenaf zich deze cultuur eigen zouden maken; handen schudden, in de ogen kunnen aakijken, geen verschil tussen man/vrouw etc. Hij wilde dat Islamitische vrouwen opnieuw de kans kregen zichzelf te ontwikkelen en iets van hun leven te kunnen maken.

Undercover Buster vindt dit leuk.
  26. Legio Patria Nostra

Dat klinkt natuurlijk wel heel erg mooi, het opkomen voor de islamitische vrouw, alleen: wat vinden deze vrouwen nu zelf? Heeft deze politicus dit weleens aan die vrouwen zelf nagevraagd alvorens allerlei uitspraken te gaan doen?
    Ik heb de mening, dat hij dit heeft nagelaten.
    Want, deze vrouwen vinden zelf, dat zij helemaal niet worden beperkt door het islamitische geloof, integendeel! Alle "maatregelen " die aan hen zijn opgelegd, zoals hun kleding, het op vele gebieden strikt gescheiden zijn van de mannen, het geen handdruk geven, het niet aankijken, dit alles heeft de Profeet namelijk opgetekend met het doel de vrouwen vooral te beschermen. Beschermen tegen de vaak vrijpostige mannen buiten familie verband, alsook het voorkomen van "losbandig gedrag" van sommige vrouwen zelf.
    Die hoofddoek geeft uiting aan het geloof wat zij aanhangen. Zij zijn daar trots op, te leven volgens de regels van de islam.
    Aldus is wat wij, ongelovigen ervan denken en zeggen, dat zij onderdrukt zijn, dat is helemaal niet waar...en de vrouwen die erbij lopen zoals die westelijke schepsels om hen heen?
    Dat zijn eigenlijk allemaal sletten en hoeren! Alleen hun eigen man heeft het recht, hen onbedekt te mogen zien....en geen enkele man buiten de familie!
    Hoe ik dit weet?
    Wel aan, ik heb veel moslims gekend, en zij hebben mij veel over de islam uitgelegd.
    Dat wil beslist niet zeggen, dat ik het ermee eens ben, maar waar het mij om gaat is alvorens allerlei uitspraken te gaan doen over de verschillende geloven, dan is het niet meer dan normaal om allereerst eens onderzoek te doen naar het hoe en waarom.
    Zoals ik al eerder heb aangegeven is het gaan rondroepen van allerlei zaken, die het paars heeft gedaan waardoor er een puinhoop zou zijn ontstaan vrij eenvoudig.
    Maar kom dan ook maar eens met een alternatief.
    En juist dit heb ik van de heer Fortuyn nooit mogen horen.
    Zijn partij, een korte tijd de grootste, z akte als een kaartenhuis ineen toen dr leider er niet meer was.
    Want....waar waren de opbouwende alternatieven....

KropSla en Avīci vinden dit leuk.
  27. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dat zegt meer over zijn stemmers dan over hem.

Roze Olifant, acht.zes en Undercover Buster vinden dit leuk.
  28. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Dit staat natuurlijk haaks op onze normen en waarden. Het punt is als je dit als normaal gaat beschouwen dat de samenleving hier uiteindelijk de dupe van wordt. Het betekent regelrechte achteruitgang. Als zo'n vrouw graag op een orthodoxe manier wil leven vind ik dit overigens ook prima, maar niet in het openbaar. Ik denk trouwens dat ze dit niet zozeer vrijwillig doen, ik denk dat ze zijn geïndoctrineerd en niet zo'n beetje ook.

Met een hoofddoek heb ik ook geen problemen. In Staphorst zijn er ook vrouwen die er op een dergelijke manier bijlopen. Zolang ik ze maar in de ogen aan kan kijken.

Als een vrouw een man geen hand mag geven zie ik dit inderdaad als een vorm van onderdrukking. En daarbij, als je eenmaal de oversteek naar het westen hebt gemaakt lijkt het me evident dat je je aanpast. Het staat ze vrij om terug te gaan naar een land waar dergelijke normen en waarden wel worden beschouwd als de norm. Zie je het al voor je dat een westers meisje in een kort rokje de moskee binnenstapt?

Allah vindt alle Nederlandse vrouwen hoeren, en daar heeft ie volkomen gelijk in...

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer.
    Nee, dan ben je een hoer met een doek om je kop..!

Aldus Hans Teeuwen... ach, wij kunnen erom lachen. Ik vind het overigens geen enkel probleem om vrouwen in schaarse kleding te mogen aanschouwen met wat beter weer. Ik zoek er niets pervers achter, zoals gesuggereerd wordt door je welingelichte bronnen.

Ik heb er overigens wel een probleem mee als mijn zus wordt uitgescholden door moslimsjongeren op het station voor hoer en wordt nagessist. Dit kenmerkt maar even hoeveel respect ze wel niet hebben voor de vrouw, huh? :wink:

Tja... ik ken ook zat Moslims die er anders over denken, is dit dan ook een graadmeter?

Hij deed toendertijd in ieder geval uitspraken die tegen een hoop politiek correcten inging. Hij kwam met mogelijke oplossingen, maar helaas heeft hij nooit de kans gehad zichzelf te bewijzen. Ik vind het te makkelijk om hem op deze manier weg te zetten, maar goed... iedereen heeft recht op zijn/haar mening.

Kom eens met een inhoudelijke reactie i.p.v. loze kreten uit te slaan. Ik hoop dat het je lukt.

Laatst bewerkt: 14 apr 2019
  29. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Loze kreet? Het is een feit. Zonder stemmers bereikt een politicus niets.
    Dat iemand veel stemmen krijgt zegt iets over het volk niet over hoe goed iemand is. Hij moet nu eerst zijn beloftes waar gaan maken. Pas dán kun je zeggen of een politicus goed is of niet.

Kom jij dan eens met feiten waarom jij zo een fan bent van Baudet? En waarom hij volgens jou goed is voor de toekomst van NL en de bevolking?

Laatst bewerkt: 14 apr 2019
    Undercover Buster vindt dit leuk.
  30. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Mensen zijn het eens met zijn standpunten, dit heeft ervoor gezorgd dat een partij als de FvD waarschijnlijk aan de macht komt. Het feit dat Thierry Baudet, samen met Hiddema, in een relatief korte tijd dit voor elkaar heeft gebokst zegt mij dat ze het politieke spel uitstekend beheersen. :wink: De tijd zal het inderdaad leren, maar het fundament is in ieder geval gelegd. Tegen de tijd dat ze daadwerkelijk regeren mag jij weer even komen roeptoeteren wat voor een creep Baudet (in jouw ogen) wel niet is.

Oja, vergeet hem in tussentijd niet te demoniseren. :smirk:

Anunnaki vindt dit leuk.
  31. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Tja, nog geen feiten over hoe en waarom..
    Net als Wilders zeker? Die ZOU volgens zijn vele stemmers jaren terug ook alles beter maken en aan “de macht” komen. Is lekker veel van terecht gekomen of niet? (Sarcastisch bedoeld he).
    Ik mag “roeptoeteren” wat ik wil. Het is mijn mening. Net als jij de links partijen niets vind mag ik baudet niets vinden. Toch?

32. Mindless

:tearsofjoy:

Hansje toch

Roze Olifant en Avīci vinden dit leuk.
  33. Legio Patria Nostra

Mashallah....zandvrouwtjes?
    Ha, dat is een typering, die ik nog nooit eerder gehoord heb....
    Hier in mijn omgeving zegt men: "tenten."
    Het zal wel dezelfde betekenis hebben?

O ja. Zelf ben ik géén moslim hoor...

Dat zou er anders slecht voor mij uitzien!
    Want, er staat geschreven:
    "Alles, wat dronken maakt is verboden"...
    Alleen al hieraan heb ik me niet bepaald gehouden.
    Heel misschien wordt het me ooit nog vergeven...

Avīci vindt dit leuk.
  34. Undercover Buster

Komt omdat 90% niet alles volgt. Het is en blijft een elitair kakkertje die heeeel ver van het gewone volk staat en die vaak domme uitspraken doet waarmee hij zichzelf vastlult en de discussie verliest of igv vaak de vraag niet kan beantwoorden. Kan ik ook niets aan doen zijn de feiten nu eenmaal.

Hij heeft nog helemaal niets bewezen, het is wat nieuws, “domme” Nederlanders denken dat hij wel verschil gaat maken.
    Dat dachten ze 30 jaar geleden van de SP daarna van Pim en daarna van Wilders en nu dus van hem.
    Is er ooit iets veranderd? Jazeker, het is alleen maar slechter geworden maar geen 1 van die partijen heeft 1 ding kunnen veranderen.

De echte verkiezingen moeten nog komen he.

FvD moet zichzelf nog bewijzen en dat zal niet meevallen. Ze moeten eerst nog zien de juiste mensen voor alle zetels te krijgen en dat zal niet meevallen.

Avīci en De Dunne vinden dit leuk.
  35. Legio Patria Nostra

Het grootste probleem is volgens mij, dat in ons politieke systeem er altijd volgens het compromis gewerkt wordt.
    Dwz. Iedere politicus, die met een populaire stellingname weet te scoren, brengt er in de praktijk, in de Tweede Kamer, weinig of nog minder van terecht.
    Dit, omdat er met andere partijen samengewerkt moet worden, en dat elke partij die regeert, en niet in de oppositie zit, water in de wijn moet doen. En zo blijft er van de originele boodschap maar weinig meer over....

36. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Indrukwekkend dat je kan denken voor 90% van zijn kiezers.

Laat mij het anders formuleren: zijn kiezers volgen hem juist erg goed. De grootste redenen voor zijn kiezers om op deze partij te stemmen is omdat deze erg euro en klimaatsceptisch is. Dus hij is voor uittreding van de EU, en hij vindt al die klimaatwet wijzigingen 1 grote farce, maar vooral ook belastend voor de burgers die er uiteindelijk voor opdraaien. Doe eens gek en probeer eens te luisteren naar wat ie daadwerkelijk zegt.

Daarnaast heeft ie nog wat sappige standpunten omtrent het migratiebeleid, en tjing, we hebben een winnaar.

Hij doet uitspraken die jij simpelweg niet begrijpt. Ik wil je overigens niet dom noemen, dat laat ik aan jou over.
    Los van dat: in het debat is hij juist erg sterk. Dat zijn uitlatingen je tegen de borst stuiten is een ander verhaal..

Feiten? :sweatsmile: Gimme a break...

Hij gaat zichzelf inderdaad bewijzen, maar voor die tijd zijn mensen, waaronder jij, al aan het huilen dat ie nog niets heeft bewezen. Geef hem de tijd... :wink:
    Ja, er zullen zekers ex-PVV'ers tussenzitten, maar zeker ook ex-VVD'ers, deze mensen zijn over het algemeen hoogopgeleid, wat neerkomt op zo'n 30% van zijn kiezers. Dus ze 'dom' noemen is nogal een naïeve en generaliserende mening.

Je meent het!

Ja inderdaad.

De tussenpeilingen van Maurice de Hond geven toch anders weer...

Laatst bewerkt: 15 apr 2019
    Albedo vindt dit leuk.
  37. Legio Patria Nostra

Die peilingen van die meneer de Hond, die zeggen mij niet zoveel.
    Tegen de tijd dat er daadwerkelijk gestemd moet gaan worden, dan zien we nogal eens, dat deze radicaal worden omgegooid.
    Verder is een boodschap over verandering in het migratiebeleid, het klimaat, een mogelijke Nexit sowieso erg populair....iedereen weet, dat indien het daar werkelijk van komt Nederland als export land teruggebracht gaat worden naar een derde wereldland.
    Grenzen dicht, dat leidt tot gigantische douane ellende, naast alle extra papieren formaliteiten, het is onuitvoerbaar. En , onbetaalbaar.
    Migratie is nu al een giga probleem, en er zijn inmiddels al zoveel mensen in Nederland binnengekomen, die straks allemaal het recht krijgen op familie herenig, het kalf is allang verzopen in de put...hoe dit probleem opgelost moet gaan worden?
    Let wel....de gezinssamenstelling van de meeste migranten is onder meer:
    Een hèle bunch vol met kinderen!
    In die landen is het hebben van zoveel mogelijk kinderen een noodzaak.
    Zij zijn immers de oude dag voorziening...
    Hoe alleen dit al moet gaan aflopen?
    Ik heb geen idee.
    Gedachten heb ik daar wél over, maar diegenen onder ons, die het wagen om deze gedachten uit te spreken, riskeren al gerechtelijke justitiële vervolging...dus houd ik, en zeer waarschijnlijk nog veel meer medenederlanders wijselijk hun mond.
    Het is al een beste chaos, en deze zal nog wel veel groter gaan worden.
    Wanneer dan werkelijk de vlam in de pan slaat, dan hebben we zomaar een derde wereldoorlog....en daar zit niemand op te wachten.

En dan de hele kolder over het klimaat!
    Allerlei mensen, die totaal geen know- how hebben over dit onderwerp, schreeuwen over het klimaat...dat het w armer zou gaan worden door o.a. broeikas gassen.
    Heeft er dan helemaal niemand weet van het feit, dat het klimaat a l t i j d in beweging is?? Ijstijden en zo?
    Nee, er is weer een reden gekomen, om iedereen nóg meer geld uit de toch al dun geworden portemonnee te gaan trekken...niks meer, en niks minder!

Dus, ik vraag me af waar we met zijn allen naar toe gaan.
    Chaos en anarchie.

En zie het RTL half 8 nieuws.
    Het verhaaltje over belastingvermindering.
    Alwéér een giga leugen!!
    Wat een volksverlakkerij. Tenminste voor diegenen, die ooit in dit sprookje geloofd hebben.

Laatst bewerkt: 15 apr 2019
    Undercover Buster en Avīci vinden dit leuk.
  38. Undercover Buster

Niemand begreep de woorden die hij zei na de uitslag. Niemand. Het waren woorden die letterlijk nooit gebruikt worden behalve om een woordenboek te schrijven.

Dus VVD stemmers zijn slim? Vandaar dat alles achteruit is gegaan? Vandaar dat ze VVD overal mee weg hebben laten komen?
    Ik ken genoeg VVD stemmers maar ze verliezen iedere discussie. Kan ook zijn dat ik zo slim ben natuurlijk maar ik denk eerder dat hun gewoon niet zo slim zijn. Een opleiding zegt niets over hoe succesvol iemand is. Een groot deel van de rijkste en slimste mensen op aarde hebben niet eens een middelbare school gehad. Einstein zegt die naam je wat? Richard Branson? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Tot nu toe bij een heeeeel klein gedeelte van de VVD stemmers die eindelijk inzien dat VVD een grote corrupte bende is die ons land naar de klote heeft geholpen en niet te vertrouwen zijn.

Die peilingen zeggen helemaal niets, die zijn nog nooit uitgekomen. Het zijn schattingen gebaseerd op gebakken lucht.
    Of hebben ze jou ooit gevraagd waar jij nu op zou stemmen? Mij nog nooit en ook niemand die ik ken.

Als je gaat beweren dat hij goed in debat is kan ik je een tientallen filmpjes laten zien en dan mag je dat nog eens beweren.

Avīci vindt dit leuk.
  39. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Zij.*

https://nos.nl/op3/artikel/2163527-hoe-dicht-zaten-de-peilingen-bij-de-uitslag.html

Daar gaan we.

40. Legio Patria Nostra

Iedere politicus, ook mark, en Lilian, en eigenlijk bijna alle tweede kamer leden, ach....deze mensen ( tja een ándere naam kan ik ze nog nét niet geven)
    Moeten goed, nee superbe! In de kunst van het voeren van een debat zijn....
    Schoolboekjes kennen is veel minder van belang.

Avīci en Undercover Buster vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Stemmen wat betekend
  1. Panda807
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    3.334
  2. Twix
    Reacties: