Sterkte wiet

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Yaizer, 8 nov 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Hee df'ers,

Ik was nou benieuwd is dat nou echt zo'n groot verschil!

Ik heb een tijdje veel wiet gerookt en haalde altijd de classic van onze stad (niet hele grote stad).
    Maar is de wiet nou in bepaalde shops nou echt zo veel sterker? Ik was afgelopen donderdag in Amsterdam. In de dampkring even Super silver haze en AK-47 gekocht maar jezus ik moest uiteindelijk toch wel even een rondje lopen ging helemaal uit m'n plaat.

Tolerantie heb ik wel en heb wel is eerder in Amsterdam wiet gehaald maar dit heeft me toch snel om ver geblazen. Ik wist dus niet dat er zo'n groot verschil was in sterktes.

Super silver haze is een 70% sative en 30% indica of volledig sativa?
    En AK-47?

Groetjes!

2. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Met de huidige hydro en biologische wiet , worden de sterkste vaak als de duurdere weetjes verkocht. Ik vraag altijd wat de sterkste en lekkerste is. Ben daar gauw 12 tot 14 er per gram uit alle shops hier. Maar dan heb je genoeg voor eentje die lang mee gaat :wink:

De minder geslaagde gaan vaak door als Whitewidow of powerplant etc. De goedkoopste zo kan je het t best zien denk ik. Hoe duurder hoe sterker geld hier vaak iig.

3. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Serieus? Moet je hier eens biologische white widow kopen. :openmouth:

En juist geen super silver haze :P

Ak 47 gaat wel hier , maar niet bijzonder mits ze daadwerkelijk 80% indica is zoals de shop beweerd. Zoveel indica is vaak meer cbd in de plant dus meer stoned en lui in theorie en mogelijk sneller uitgewerkt ook.

Natuurlijk zitten er heel veel verschillen in thc percentages en de strains in coffeeshops die aangeboden worden. Ook al neem je bij 2 verschillende shops white widow die bij dezelfde afnemer hebben afgenomen , kan er bewijze nog enorm verschil in de sterkte zitten.

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Het naampje van de wiet zegt ook niet zoveel natuurlijk. Allereerst omdat heel veel shops niet daadwerkelijk de strain verkopen die ze adverteren. En al verkopen ze wel eerlijk de strains die ze adverteren dan zit er verschil in kweekmethode, kweker, phenotype, oogst, etc. Met andere woorden er zijn zoveel variabelen die van belang zijn op de uiteindelijke kwaliteit.

Dat gezegd hebbende zijn er wel een aantal shops in Amsterdam die eigenlijk gewoon altijd wiet van hoge kwaliteit verkopen, de dampkring is daar eentje van.

Overigens zegt prijs niet altijd alles over de sterkte, duurdere wietjes zijn soms helemaal niet sterker maar bijvoorbeeld veel smaakvoller.

5. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Dampkring heb ik nog steeds nooit bezocht omdat Amsterdam gewoonweg een behoorlijk eind vandaan is, en met de auto niet zo prettig is om dicht in de buurt van de dampkring te komen?

(vermoed ik) zeker als je er niet bekend bent ? En ja, dan heb je wel die tomtom maar die is ook niet altijd eerlijk. :P

Dus ik denk dat de trein de beste keuze blijft , en hoever is het dan vanaf centraal naar de Dampkring te voet?

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar de wiet daar.

Hier in Brabant kan ik aanbevelen om het Toermalijn eens te bezoeken , die hebben ook een zeer goede reputatie en vriendelijk personeel. Wel wordt je bij de deur gecontroleerd op ID.

Verder een prima shop met een redelijk uitgebreid assortiment aan voornamelijk de strains die vaak in Amsterdam alleen te vinden zijn. Daarom werd Tilburg door sommige Duitsers en Belgen ook wel klein Amsterdam genoemd. Ik noem er even een paar voorbeelden van op: Girl scout coockies platinum (zelf vind ik hem tegenvallen) Ook een hele bekende uiteraard: verdomme ben de naam kwijt, uhhhhhhhhhhhhhh.... Die raar smakende wiet alsof je de sinaasappelschil proeft?

Behoorlijk sativa dominant spul.
    Blueberry Kush, Diamond Haze (uit assortiment) , Chiesel, 24 kt gold, (daar zit die ene in verwerkt die ik bedoel maar is dan x kosher kush en dat vind ik net een iets aangenamere variant qua smaak) Space Haze (voorgedraaide) welke strain exact? Volgens hun 100% sativa dominant.
    Kosher Kush, Super Lemon Haze en uiteraard nog veel meer soorten die vaak wat exclusiever zijn. Houd er rekening mee dat hun aanbod steeds veranderd en dat sommige niet meer te koop zijn, daar hebben ze nieuwe soorten voor in het assortiment. Vaak prefereren ze DNA Genetics soorten. Die wiet wordt daar gecontroleerd. Boven 30 euro gratis vloei en tip, aansteker, of voorgedraaide keuze uit wiet jointje, hasj, of mix. Ik zou voor de mix gaan :wink: Is silver maroc x wiet en is vaak al heftiger dan de meeste voorgedraaide die je koopt. (ook weer niet te hoge verwachting van hebben natuurlijk) Maar prima mixje die je krijgt.

De duurste hoeven inderdaad niet altijd de lekkerste en beste te zijn.

Ik heb behoorlijk lekker wietjes voor tussen de 8 a 12 euro. Uiteraard moet ik wel eens meer uitgeven om een nieuwe strain te ontdekken die wel wat prijziger is. Soms kan dat behoorlijk tegenvallen ten opzichte van goedkopere soorten. Dus in die zin ja, dat wat Bee zegt probeerde ik min of meer ook al duidelijk te maken. Daarnaast kan 1 kweker verschillende soorten white widow hebben staan van verschillende zaad leveranciers bijvoorbeeld. En dus is het de vraag naar welke shop gaat welke white widow? En zoals Bee zegt zijn er zoveel factoren die de sterkte van thc bepalen , dus dat zit ingewikkeld in elkaar.

6. Psychedelibee

De dampkring is zo'n 15 tot 20 minuten lopen vanaf centraal.

Als je toch in Amsterdam komt zou ik persoonlijk eerder naar de boerenjongens gaan. De boerenjongens staat echt bekend om goede wiet net als de dampkring, alleen zijn de prijzen meer op locals gericht ipv de toeristen prijzen bij de dampkring. Bovendien heeft de boerenjongens veel meer keuze op het gebied van hasj, denk aan veel verschillende soorten nederhasj tegen import hasj prijzen.

De boerenjongens heeft een filiaal in West die je makkelijk met de auto kunt bereiken. Ook hebben ze er tegenwoordig een in het centrum zitten.

7. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Ja, die heb je me vaker aanbevolen, I remember. Deze ga ook de kans geven uiteraard , ik neem aan dat jij uit ervaring spreekt dus zit wel goed denk.

Ik wil ze beide een kans geven. Die in het centrum zit is dat een ¨broertje´ van die in west? Is het verschil in aanbod groot tussen die twee?

Welke strain beveel je me aan als het gaat om heftig sedatief ?

8. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Deep Purple gaat daar wel een afscheidsconcert geven volgend jaar. Dus ik denk dat ik dit mooi ga combineren met elkaar. :smile:

9. Psychedelibee

Ik spreek uit ervaring inderdaad, woon zelf in Amsterdam en kom regelmatig bij de boerenjongens. Die in het centrum is het broertje van die in West inderdaad. Aanbod verschilt vaak niet zoveel, maar kom zelden bij die in het centrum. Ik durf niet echt iets aan te raden op sedatief vlak, ga zelf altijd voor sativa strains. Ben niet zo'n fan van indica.

Maargoed de dampkring is ook zeker de moeite om eens naar toe te gaan, kom er zelf zelden omdat ik ze wat duur vind. Maar ben daar nog nooit teleurgesteld geweest over de kwaliteit.

10. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Ik zelf prefereer ook altijd nog sativa dominant. Maar die maken me momenteel nog meer actief, en daarom moet ik momenteel wel wat meer van de indica hebben.

Maar ik rook bijvoorbeeld soorten die 80% indica dominant zouden moeten zijn, maar merk er niet veel meer van eerlijk gezegd. Misschien eens wat goeie cbd rijke hasj proberen? Al is mijn ervaring daarin ook meer high dan stoned op de een of andere manier. Terwijl andere vaak beweren stoned te en lui te worden van hasj heb ik het idee dat het gewoon weinig met me doet zowel in effect van de high noch dat ik er suf van wordt. En ik heb het nu echt niet over nederhasj.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Sterkte wiet
  1. Benzoboss
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    2.474
  2. justmakepeace
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    1.993