Stopen met blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Geert29

Newbie
Hallo allemaal, ik ben geert 29 jaar en wil graag mijn verhaal delen met jullie.

Alvast mijn excuses voor als de zins opbouw niet helemaal klopt mijn Nederlands is niet optimaal.

Ik rookte mijn eerste jointje op mijn 15de heel onschuldig op het schoolplein. Een keer proberen je kent het wel. Dit beviel me meteen goed, ik vondt het lekker en kreeg er een fijn gevoel bij. Dus ging ik het vaker gebruiken, de eerste jaren van mijn gebruik was leuk met vrienden, maar het ging al vrij snel over naar dagelijks gebruik nog steeds niets aan de hand dacht ik toen.

De reden dat ik blowen was toen nog steeds omdat ik het leuk en lekker vondt, helaas was dat na een een paar jaar dagelijks gebruik niet meer het geval en merkte ik dat ik heel stil werd onder invloed. Ik ging ook steeds meer alleen gebruiken, vooral voor het slapen gaan. Dit ging zo een tijdje door totdat ik op mijn 20ste geen vrienden meer had die ook gebruikte. Goed zou je denken en ja ik heb toen ook besloten om te stoppen cold turkey. Verrassend genoeg ging dat destijds best goed niet heel veel moeite mee gehad, maar na 9 maanden ongeveer dacht ik nou kan wel weer eens een jointje roken. Dit ging van 1tje in een paar weken weer terug naar dagelijks gebruik.

Op dit moment ging alles nog wel redelijk in mijn leven. Ja door het blowen een paar keer van school gewisseld opleidingen niet afgemaakt, maar had uiteindelijk toch een diploma gehaald en besloot te gaan werken. Dit beviel me prima maar uiteindelijk doordat het gebruik wat steeds meer werd en daardoor dus te laat kwam, ik ging om 2 uur slapen en dan om 7 uur beginnen ja dat gaat een tijdje goed maar houd een keer op. Zo vanaf mijn 21ste door gesukkeld van de eene baan naar de andere. Uitkering, soms in de bijstand.

Ondertussen was de reden om te blowen ook niet meer omdat het leuk en gezellig was, ik blowen tenslotte altijd alleen en er nu op terug kijkend gebruikte ik om niet te voelen, om te ontsnappen aan de realiteit, niet te hoeven na denken over de problemen die zich toch wel ontwikkelden.

Ik sla even een paar jaar over anders wordt het echt een te lang verhaal. Ik besloot op mijn 28ste weer te stoppen en deze keer ook bewust niet zomaar wat ik op mijn 19de deed. Ik ging deze keer naar NAA meetings en dat beviel me heel goed, heel fijne groep gevonden waar ik mijn ding kon delen en er veel respect voor elkaar was. Dit ging perfect voor zo'n 5-6maanden en dacht echt dat ik er deze keer van af kon blijven en een normaal leven kon gaan opbouwen. Maar toen ging het eigenlijk pas echt mis ik ging niet meer graag naar de meetings toe werd er zenuwachtig en gespannen van. Dit had zo zijn redenen maar dat is niet echt heel relevant of misschien wel maar ik besloot om even mijn rust te pakken en te stoppen met de meetings.

Heel slecht idee achteraf gezien want ik verloor mijn contacten en ik had al niet echt vrienden en werd dus al snel eenzaam. Dit ging naar een tijdje over naar een depressie en niet veel later kwamen daar dwanggedachten bij. Ik werd letterlijk helmaal gek in mijn hoofd had geen controle meer over mijn gedachten en werd nog depressiever. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en kwam al vrij snel bij de psychiater en psygoloog. Dit heeft me goed gedaan ik kreeg anti depresiva en anti psygoticum voorgeschreven en ook de gesprekken die ik had deden me ontzettend goed, ik kon mijn verhaal kwijt en had het gevoel dat ik er niet alleen voor stond. Dit zorgde ervoor dat ik weer wat rustiger in mijn hoofd werd. Helaas duurde dit niet lang, ik ontmoete iemand via een dating app en dat klikte heel goed. We begrepen elkaar en er kwamen gevoelens bij die ik heel lang niet gevoeld had. We spraken veel over mijn problemen en ze stond altijd voor me klaar nu nog steeds trouwens maar goed, op een gegeven moment kon ze mijn problemen niet meer aan, want ze had zelf ook nog al wat problemen dus achter af gezien was het ook niet de ideale macht zeker niet voor mij. Ik trekte het niet en ik neem haar absoluut niks kwalijk. Maar voor mij was het de trigger om weer terug te vallen in de depressie en dwanggedachten die in die periode ook wel aanwezig waren maar door het contact met haar zag ik het weer een beetje positief in. We hebben nu nog steeds contact maar het is niet meer zo als toen en dat is vooral mijn eigen schuld.

Die periode daarna is het bergafwaarts gegaan met als dieptepunt automutilatie, gelukkig is dit niet heel ver gegaan en heb ik maar een paar lelijke littekens.

Op een gegeven moment was ik er wel zo ontzettend klaar mee boos op mezelf, snapte mezelf niet meer meer en ging dus weer gebruiken. Weer heel onschuldig paar keer per week ma dit werd natuurlijk al weer snel dagelijks gebruik. Mijn dwanggedachten gingen bijna helemaal weg de depressie werd een heel stuk minder. Ben toen ook gestopt met de medicatie want ik dacht het gaat wel weer redelijk nu, dit kwam natuurlijk door het dagelijks gebruik en dat is gewoon heel naïef en stom gedacht. Want dat lost de echte problemen natuurlijk niet op maar ik onderdrukte ze door te blowen.

Ik ben hier weer zo'n 5-6 maanden in blijven hangen en deed letterlijk niks zat thuis in de uitkering.

Totdat ik een week geleden een gesprek had met mijn vader die op de hoogte is van mijn gebruik en die heeft me weer wakker kunnen schuden.

Dit was precies het gesprek wat ik nodig had en ben nu weer een week gestopt met blowen. Tot nu toe niet al te veel moeite om er van af te blijven en relatief weinig afkick verschijnselen vooral zweten in de nacht en wat trillen soms maar dat gaat wel weer over. En inslapen is lastig typ dit nu ook om 5.17 in de ochtend. Maar ik ben dus weer op de goede weg en zit nu op mijn roze wolk waar ik altijd op kom de eerste week tijdens het stoppen. Maar ik ben verschrikkelijk bang dat ik van die wolk afval en wat dan komen de dwanggedachten weer terug, wordt ik weer depressief. Ik wil het zo graag deze keer heb al te veel dingen verpest in mijn leven en ja dat is voor een groot deel mijn eigen schuld dat besef ik me heel goed.

Ik ga het hierbij laten, bedankt voor het luisteren als je het tot hier hebt gelezen. Als iemand tips of advies heeft hoor ik het heel graag.

Ganggang💯

Badass junkie
Hallo allemaal, ik ben geert 29 jaar en wil graag mijn verhaal delen met jullie.

Alvast mijn excuses voor als de zins opbouw niet helemaal klopt mijn Nederlands is niet optimaal.

Ik rookte mijn eerste jointje op mijn 15de heel onschuldig op het schoolplein. Een keer proberen je kent het wel. Dit beviel me meteen goed, ik vondt het lekker en kreeg er een fijn gevoel bij. Dus ging ik het vaker gebruiken, de eerste jaren van mijn gebruik was leuk met vrienden, maar het ging al vrij snel over naar dagelijks gebruik nog steeds niets aan de hand dacht ik toen.

De reden dat ik blowen was toen nog steeds omdat ik het leuk en lekker vondt, helaas was dat na een een paar jaar dagelijks gebruik niet meer het geval en merkte ik dat ik heel stil werd onder invloed. Ik ging ook steeds meer alleen gebruiken, vooral voor het slapen gaan. Dit ging zo een tijdje door totdat ik op mijn 20ste geen vrienden meer had die ook gebruikte. Goed zou je denken en ja ik heb toen ook besloten om te stoppen cold turkey. Verrassend genoeg ging dat destijds best goed niet heel veel moeite mee gehad, maar na 9 maanden ongeveer dacht ik nou kan wel weer eens een jointje roken. Dit ging van 1tje in een paar weken weer terug naar dagelijks gebruik.

Op dit moment ging alles nog wel redelijk in mijn leven. Ja door het blowen een paar keer van school gewisseld opleidingen niet afgemaakt, maar had uiteindelijk toch een diploma gehaald en besloot te gaan werken. Dit beviel me prima maar uiteindelijk doordat het gebruik wat steeds meer werd en daardoor dus te laat kwam, ik ging om 2 uur slapen en dan om 7 uur beginnen ja dat gaat een tijdje goed maar houd een keer op. Zo vanaf mijn 21ste door gesukkeld van de eene baan naar de andere. Uitkering, soms in de bijstand.

Ondertussen was de reden om te blowen ook niet meer omdat het leuk en gezellig was, ik blowen tenslotte altijd alleen en er nu op terug kijkend gebruikte ik om niet te voelen, om te ontsnappen aan de realiteit, niet te hoeven na denken over de problemen die zich toch wel ontwikkelden.

Ik sla even een paar jaar over anders wordt het echt een te lang verhaal. Ik besloot op mijn 28ste weer te stoppen en deze keer ook bewust niet zomaar wat ik op mijn 19de deed. Ik ging deze keer naar NAA meetings en dat beviel me heel goed, heel fijne groep gevonden waar ik mijn ding kon delen en er veel respect voor elkaar was. Dit ging perfect voor zo'n 5-6maanden en dacht echt dat ik er deze keer van af kon blijven en een normaal leven kon gaan opbouwen. Maar toen ging het eigenlijk pas echt mis ik ging niet meer graag naar de meetings toe werd er zenuwachtig en gespannen van. Dit had zo zijn redenen maar dat is niet echt heel relevant of misschien wel maar ik besloot om even mijn rust te pakken en te stoppen met de meetings.

Heel slecht idee achteraf gezien want ik verloor mijn contacten en ik had al niet echt vrienden en werd dus al snel eenzaam. Dit ging naar een tijdje over naar een depressie en niet veel later kwamen daar dwanggedachten bij. Ik werd letterlijk helmaal gek in mijn hoofd had geen controle meer over mijn gedachten en werd nog depressiever. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en kwam al vrij snel bij de psychiater en psygoloog. Dit heeft me goed gedaan ik kreeg anti depresiva en anti psygoticum voorgeschreven en ook de gesprekken die ik had deden me ontzettend goed, ik kon mijn verhaal kwijt en had het gevoel dat ik er niet alleen voor stond. Dit zorgde ervoor dat ik weer wat rustiger in mijn hoofd werd. Helaas duurde dit niet lang, ik ontmoete iemand via een dating app en dat klikte heel goed. We begrepen elkaar en er kwamen gevoelens bij die ik heel lang niet gevoeld had. We spraken veel over mijn problemen en ze stond altijd voor me klaar nu nog steeds trouwens maar goed, op een gegeven moment kon ze mijn problemen niet meer aan, want ze had zelf ook nog al wat problemen dus achter af gezien was het ook niet de ideale macht zeker niet voor mij. Ik trekte het niet en ik neem haar absoluut niks kwalijk. Maar voor mij was het de trigger om weer terug te vallen in de depressie en dwanggedachten die in die periode ook wel aanwezig waren maar door het contact met haar zag ik het weer een beetje positief in. We hebben nu nog steeds contact maar het is niet meer zo als toen en dat is vooral mijn eigen schuld.

Die periode daarna is het bergafwaarts gegaan met als dieptepunt automutilatie, gelukkig is dit niet heel ver gegaan en heb ik maar een paar lelijke littekens.

Op een gegeven moment was ik er wel zo ontzettend klaar mee boos op mezelf, snapte mezelf niet meer meer en ging dus weer gebruiken. Weer heel onschuldig paar keer per week ma dit werd natuurlijk al weer snel dagelijks gebruik. Mijn dwanggedachten gingen bijna helemaal weg de depressie werd een heel stuk minder. Ben toen ook gestopt met de medicatie want ik dacht het gaat wel weer redelijk nu, dit kwam natuurlijk door het dagelijks gebruik en dat is gewoon heel naïef en stom gedacht. Want dat lost de echte problemen natuurlijk niet op maar ik onderdrukte ze door te blowen.

Ik ben hier weer zo'n 5-6 maanden in blijven hangen en deed letterlijk niks zat thuis in de uitkering.

Totdat ik een week geleden een gesprek had met mijn vader die op de hoogte is van mijn gebruik en die heeft me weer wakker kunnen schuden.

Dit was precies het gesprek wat ik nodig had en ben nu weer een week gestopt met blowen. Tot nu toe niet al te veel moeite om er van af te blijven en relatief weinig afkick verschijnselen vooral zweten in de nacht en wat trillen soms maar dat gaat wel weer over. En inslapen is lastig typ dit nu ook om 5.17 in de ochtend. Maar ik ben dus weer op de goede weg en zit nu op mijn roze wolk waar ik altijd op kom de eerste week tijdens het stoppen. Maar ik ben verschrikkelijk bang dat ik van die wolk afval en wat dan komen de dwanggedachten weer terug, wordt ik weer depressief. Ik wil het zo graag deze keer heb al te veel dingen verpest in mijn leven en ja dat is voor een groot deel mijn eigen schuld dat besef ik me heel goed.

Ik ga het hierbij laten, bedankt voor het luisteren als je het tot hier hebt gelezen. Als iemand tips of advies heeft hoor ik het heel graag.
Dapper man, ik wens je heel veel succes. Uit je verhaal haal ik dat je veel baat hebt gehad bij een NAA groep, misschien kan je weer zoiets opzoeken. Even door de zure appel heen bijten van het aanmelden en niet na 6 maand denken oh nu voel ik me weer beter.

Verslaving is iets waar je je hele leven nog mee rondloopt, je moet er mee om leren gaan.

Casserd

Newbie
Goed beschreven en je mag trots zijn dat je deze pad weer aangaat. Zelf ben ik verslaafd (geweest) en ben ik vaak teruggevallen in oude gewoontes en gebruik. Maar weinig leren bij de eerste keer hoe ze ermee om moeten gaan.
ik raad je aan om je aan te melden bij de verslavingszorg, daarkun je aangeven dat je wekelijks een gesprek wil met handvatten om met je verslaving om te gaan.Verdiep je in mindfulness en kijk wat je eigen gedrag is. Voel je je down en heb je zucht, ga dan een stukje wandelen. Begin klein als het tegen zit en breidt zo verder uit. Maak schoon of andere kleine taken die uiteindelijk een voldoening geven. Stop met roken(als je rookt), gebruik nicotine kauwgom en bouw deze af.
Zoek een hobby om toch niet alleen maar stil te zitten en waarbij je je hoofd leef kan maken. Accepteer je situatie en kijk wat je kan doen om het te veranderen maar niet gelijk drastisch. Eventueel paar uur vrijwilligerswerk etc.

hou het vol en je bent niet alleen!

De Zandman

Badass junkie
ik raad je aan, om zo snel mogelijk weer een NA groep op te gaan zoeken, en er naar toe te blijven gaan.
Juist deze groepen zijn o zo goed om naartoe te gaan, omdat daar mensen zitten uit alle lagen van de bevolking, maar met één gemeenschappelijk probleem.
En in dit geval van jou is dat harddrug gebruik.
Al deze mensen weten precies hoe het voelt om te willen stoppen. En, hoe moeilijk dit is. En waar je tegenaan loopt. Iedere dag weer.
Nuchter blijven is keihard werken!
En al die groepsleden weten dit, je kunt er anoniem al je problemen bespreken.
Ikzelf heb o zo veel baat gehad bij AA meetings, ik ging er zeker 2 jaren iedere week heen.
Het heeft mij geholpen de eerste drie jaar om nuchter te blijven.
En als het nodig was? Dan ging ik meerdere keren erheen of belde een groepslid op.
Dat zou ik je dringend aanraden!

Hier ook weer gestopt met blowen. Na een zware griep en longontsteking stopte ik begin 2018, maar langzaam sloop het er weer in. Hier en daar een jointje roken. Niet zelf halen maar mee blowen op een feestje of tijdens het uitgaan. Langzaam veranderde dit weer in elke dag een jointje voor het slapen gaan omdat ik dacht dit nodig te hebben om te slapen omdat ik al een tijd niet meer goed sliep. En in het weekend was de rem er echt vanaf.
Mijn vriend die al heel lang niet meer blowde begon ook weer met mij mee te blowen. Maar zijn hoest elke ochtend verschrikkelijk. het duffe gevoel en langzaam voelde ik de neerslachtigheid terugkeren.
Nu al twee dagen gestopt. Ook met roken al was dat meer uit mijn systeem dan het blowen. Benieuwd hoe het gaat. Elke dag is er een!

Geert29

Newbie
Dankjewel voor de reacties! Doet me oprecht goed. Het gaat goed nu 13 dagen clean en voel me herboren maar herkennen dit gevoel van eerdere stop pogingen, hoop dat ik motivatie en plannen die nu in hoofd heb zitten kan vast houden en ook echt ga uitvoeren. En zoals jullie zeggen inderdaad weer contact gaan zoeken met naa, dit licht alleen een beetje stil met de cojona crisis maar er zijn zeker wel opties om in contact te komen dus dat ga ik ook zeker doen, besef me heel goed dat ik het alleen gewoon niet ga reden. Mvg Willem fijne dag allemaal.

De Zandman

Badass junkie
In je uppie een verslaving overwinnen?
Dat is extreem moeilijk.
Juist in deze dagen, de wel heel zware cravings doorstaan, dat is wel echt iets om respect voor te hebben!
Ik zeg het nog een keer, wil je er echt definitief af, maar dat ook blijven dan is een NA groep voor jou noodzaak.
Bittere noodzaak zelfs!
Alleen, hoe sta je zelf tov gesprekken in een groep?
Neem je de problemen van anderen mss over? Of, erger nog, mee naar huis?
Laat je het achterste van je tong zien? Bij al die vreemde mensen?
Allemaal dingetjes waar je eens over na zou kunnen denken...

Maar, je pakt het goed aan, allemaal!
Idd, je kunt het hele gebeuren per dag bekijken.
De AA bijvoorbeeld, leert dat het nuchter zijn en blijven, het gemakkelijkste werkt als je per 24 uur je beziet nuchter te blijven.
Je kunt namelijk niet zeggen dat je n o o i t meer drinkt, of nooit meer g e b r u ik t.
Respect alvast toegewenst!

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hoi,

Ik heb niet echt tips, jij bent al verder dan ik.

Ik blow al ruim 30 jaar elke dag (laatste jaren alleen in de avond) en daar is inmiddels ook alcohol bij gekomen, ook elke avond. Ik heb begin van het jaar een poging gedaan om een en ander onder controle te krijgen, maar die is dus niet gelukt. Dan heb ik uiteindelijk ingezien dat ik keihard verslaafd ben, en ik heb me aangemeld bij verslavingszorg en zeer binnenkort ga ik het traject in. Ik moet gewoon toegeven, ik kan dit niet zelf, ik heb hulp nodig. (wiet en alcohol is de kern van het probleem, maar er zijn ook nog andere drugs in het spel, maar die doe ik niet dagelijks)

Ik ben al aan het afbouwen sinds eergisteren, laatste 3 weken was het gebruik toegenomen door een aantal incidenten die wat negatieve gevoelens opleverden. En zoals je weet is het dan gemakkelijk om je toevlucht te zoeken in middelen, maar dan verwerk je niet echt iets.

Wat in ieder geval fijn is, is openheid naar familie. Ook ik heb open kaart gespeeld, en lucht ten eerste op, het is bespreekbaar, en er is steun die je hard nodig hebt.

Succes!

Geert29

Newbie
Hey badass junkie, goed dat voor jezelf hebt toe gegeven dat je verslaafd bent dat is stap 1. Ja herkennen het maar al te goed inderdaad alst eff kut gaat lijkt drugs de oplossing maar zo als we hier allemaal wel weten denk ik is dit een vlucht en geen oplossing maar ik begrijp je keuze om het te doen. Openheid is inderdaad ook heel fijn gisteren nog 2 uur met mijn vader gepraat en ja dat is fijn. Goed dat je er mee aan de slag gaat en hoop oprecht dat verder gaat en kunt stoppen heel veel succes en sterkte! Dankjewel en een fijne dag!

De Zandman

Badass junkie
wat is het toch fijn als je vader er voor je is!
Met wie je goed kunt praten!
Ik herken dit.
Helaas ben ik nu de enige overlevende van de hele familie...
Maak er gebruik van, geniet ervan, zo lang dit kan!
Straks sta je er alleen voor....en denk je net zoals ik: " wat had ik dit, of deze kwestie nog zo graag met mijn pa willen bespreken....

Op de bovenstaande post:
Als verslaafd zijnde, en je wilt er e c h t mee stoppen, dan is de allereerste stap die je moet nemen de stap/conclusie dat je verslaafd bent.
Vanuit dat punt is een afkick behandeling echt zin want je moet daar echt voor de volle 110% achter staan.
Want anders is een succesvolle behandeling haast onmogelijk...
Soms zijn mensen juridisch gedwongen om zo'n behandeltraject in te gaan.
Dat werkt dus niet.
Daar zou de rechter of reclassering eens goed over moeten nadenken, want dit kost kapitalen, en daarvoor moeten wij allen opdraaien in Nederland...

Laatst bewerkt:

Geert29

Newbie
Beste allemaal, weer even een update nogmaals dank voor de reacties. Geeft me weer dat beetje extra kracht en ze zijn oprecht dat zie je niet veel meer in deze wereld maar ik dwaal af. Er is veel gebeurd de laatste week. Ik vertelde over dat ik op een roze wolk zat maar merkte dat het deze keer wel heel erg goed ging allemaal ik deed dingen die ik niet van mezelf herkende klein voorbeeld met mijn camera ram voor de uit/ingang van het station gaan zitten en gaan filmen om te kijken wat mensen er van vinden kijk ze in de camera enzo ik had geen schaamte en had totale schijt aan alles en iedereen wat ze van me dachten en normaal ben ik toch wel een verlegen jonge en zou dit nog niet doen al kreeg ik er geld voor, een dag later de drugs info lijn gebelt met de vraag of ik van die roze wolk af kon vallen en wat dan. Uiteindelijk ong een uur met die man gesproken en hij noemde op een gegeven moment het woord manie en manische depressief ga daar is naar kijken je hebt hier symptomen van. Ik meteen daarna een video hiervoor gekeken op YouTube en alle puzzelstukjes vielen op z'n plek. Nu een week verder de meest heftigste week in mijn leven. Morgen belt de huisarts me over hoe en wat verder ik wordt aangemeld bij de ggze en ben daar aan de ene kant blij mee want ik moet antwoorden hebben op all de vragen die door mijn hoofd gaan en wat is er met me aan de hand. Maar aan de andere kant, is mijn behandeling in het ziekenhuis met pygiaaters psygoloogen groepstherapie afgesloten en nu gaat het allemaal weer opnieuw beginnen en ja het moet want trek dit zo niet. Maja kijk er ook wel tegen op en ik wil zo graag eens een keer rust in mijn leven maar ben bang dat dat er voorlopig nog niet in zit en dat brengt veel emoties met zich mee. Ik ga het er hier weer bij laten want merk dat ik er weer een lang verhaal van maak. Ps 20 dagen clean dus er zijn zeker ook nog positieve dingen. Mvg Willem

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan