Stopmaatje gezocht!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar heb me geregistreerd omdat ik op zoek ben naar een buddy om mee te stoppen met blowen.

Ik ben nu 25 en blow al zo'n zeven jaar regelmatig, het laatste jaar is het eigenlijk echt uit de hand gelopen en inmiddels weet ik niet meer wanneer de laatste dag niet geblowd heb... Ik ben dus goed verslaafd!

Het zit tussen mijn oren dat weet ik zeker en ook denk ik dat ik zeker zal kunnen stoppen, het is alleen die eerste stap... Omdat ik het voor mijn omgeving verberg, heb ik dus ook niemand waar ik helemaal eerlijk tegen kan zijn; in het verleden vaker een vriend f vriendin in vertrouwen genomen, dan ging het even goed, viel ik terug en schaamde ik me er zo voor dat ik er over loog...

Ik blow iedere dag en nu hou ik het nog vol om mijn dagelijkse bezigheden ( studeer ) vol te houden maar heb het idee dat ik op het randje van de afgrond sta; ben chagrijnig, mijn motivatie is ver te zoeken en steeds vaker maak ik smoesjes om de gevolgen van mij gebruik te verbergen...

Nu ben ik op zoek naar iemand die zich misschien wel herkent in dit verhaaltje en het ziet zitten om elkaars buddy te worden; per mail/msn ervaringen uitwisselen, helemaal eerlijk, niet nodig om te liegen of ie te schamen...

Lijkt je dit wat? Laat het me weten!!

Liefs,
Lola

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hey Lola,

Welkom op dit forum :)

Helaas voor jou, stop ikzelf niet met blowen.

Maar ik wilde je bij deze wel succes wensen met het stoppen en het zoeken naar een stopmaatje!
Erg innovatieve manier om er mee om te gaan!

Mocht het niet lukken iemand te vinden, dan kun je via internet ook online hulp krijgen bij het stoppen met blowen. Je hebt dan enkel digitaal contact (via e-mail) waarbij je echt gecoacht word om te stoppen. Daarnaast bieden ze ook een luisterend oor naar het waarom je wilt stoppen, en laten ze reflecteren op je eigen blow gedrag.

Veel succes!

mattskovic

Wijs gebruiker
de eerste weken zijn nog altijd de moeilijkste zeker nu met de feestdagen :rolleyes:

veel succes en als je het echt wil om te stoppen of evengoed om te minderen dan zal het wel lukken.

jammer genoeg ben ik ook al gestopt met blowen van me 13de tot men 19de (deze zomer augustus/september) maar ook ik laat me nog altijd verlijden tot een jointje afentoe is niets mis mee uiteindelijk maar dit is dan 1-2 avonden in de maand.
al heb ik met het stoppen wel de ene verslaving voor de andere ingeruild :rolleyes: (lees als: pep)
maar ben ik ondertussen ook al mee aan het minderen, en nu ga ik door het leven als recreatieve gebruiker :tearsofjoy:

in iedergeval sterkte en JUST SAY NO mmmmmmmmmmM'KAY :wave:

wieniet

Newbie
:wave: dag lola

als je eimand nodig hebt om je verhaal kwijt tekunnen vind ik dat een goed idee
zelf en ik nu al 14 weken gestopt
het begin was voor mij niet zo moeilijk na bijna 18 jaar tehebben gerookt
maar nu word het voor mij moeilijker .
en ik heb hulp gezocht en het blijkt dat ik al die jaren mijn adhd heb weg gerookt
ik vraag mij af waar je het meeste tegen op ziet
ik heb veel moeite rust tevinden sávonds overdag gaat het wel
ik heb veel hulp gehad in het begin met van die druppelt valeriaan
word je rustig van die nam ik overdag en sávonds een paar melatoline tabletten(even google,is goed voor je word je ook weer vrolijk van ,ook doordat je goed slaapt)
dit kun je zo bij de etos of de DE TUINEN kopen
geeft een goed gevoel dat je wat rustige bent .
en lekker kunt gaan slapen
daar mee heb je de helft al gewonnen
en ja praten doet ook goed
ik zelf heb iedereen in mijn omgeving vertelt dat ik er mee wilde stoppen want ze wisten allemaal dat ik rookte
maar dat ligt bij jou anders begrijp ik
maar er over praten helpt echt
dus kwaak en zuur maar tegen mij .ik kan ook niet altijd mijn verhaal kwijt zal voor mij ook fijn zijn.
bij mij ligt het ook nog wat anders door mijn adhd
het is nu alweer 00:55 en nog wakker en echt geen zin in slapen
moet zo toch naar bed morgen weer een dag en genoeg tedoen

ik hoop dat je er nog zin in hebt om door tezetten
overall is een oplossing voor maar soms moet je goed zoeken en er mischien wat meer tijd in stekken

mvg wieniet

steaker

Experimenterende gebruiker
hey dag lola, ik wil ook graag stoppen met het gebruiken van cannabis.
jammergenoeg heb ik hetzelfde probleem als jij en vind ik het te moeilijk en schaam ik me als het niet lukt, ook doordat een vriend dan steeds wil doorsteken "dus je bent verslaafd..." en ik weet wel dat hij me zo wil doen beseffen dat het echt zo is maar toch... als je wilt emailen mijn emailadres is [email protected]

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik ben ook verslaafd aan blowen. Veel korter, nog maar 2 jaar, maar toch goed verlsaafd. 8 dagen gestopt (nee negen, haha het is na 12 uur, dus weer +1 voor mij :P) Heb zelf add, en dus ook verslavingsgevoelig. Mijn emailadress is [verijderd op verzoek], mocht je me wat willen vertellen, ben er voor je, zou het zelf ook fijn vinden met iemand te praten die het zelf ook kent. Want mensen uit mijn omgeving zeggen dat ik em niet moet aanstellen. Wij weten wel beter

Bovenaan