Stoppen met blowen na 19 jaar

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hallo allemaal,
Ik ben een man van 34 jaar en blow(de) al 19 jaar elke dag. Enige moment dat ik niet blowde was op vakantie naar Egypt 6 jaar terug voor twee weken. Maar toen nam ik drank er voor in de plaats.
Nu na een periode van hoge stress op mijn werk en een griep die ik vorige week donderdag opliep raakte ik in 1 grote paniek aanval na mijn stickie afgelopen zondag middag. Op dat moment zei ik tegen mezelf: en nou is het genoeg geweest!!!!! Dit was namelijk mijn tweede paniek aanval want tijdens mijn griepje kreeg ik er ook 1 midden in de nacht. Sindsdien zit ik trouwens wel ziek thuis.

Afgelopen jaar was ik al wel minder gaan roken. Ik haal altijd 5 gr uit de shop en maakte daar sinds een jaar zakjes van 0,75 gr van. Hier kan ik dan 3 kleine stickies van draaien wat voor mij al een aardige vermindering was want rookte minstens het dubbele. Mijn motivatie was eigenlijk alleen op het financiële gedeelte berust en niet voor mijn (geestelijke)gezondheid.

Ondanks mijn gebruik kon ik wel altijd nog presteren. Ik werkte gewoon, haalde meerdere diploma's en werd er absoluut geen bankhanger van. Al denk nu dat ik vast actiever geweest zou zijn als ik niet had geblowd. Mensen om mijn heen die niet wisten dat ik blowde keken ook altijd erg raar op als ik vertelde dat ik dagelijks blow. Daar vonden ze me in het algemeen te actief voor.

Maargoed nu dus al 3 heeeeele lange dagen niet geblowd (ook omdat ik nog "ziek" thuis ben duren de dagen extra lang). Eigenlijk is dit dus mijn derde dag :smirk:. Omdat ik een ongelofelijke slechte slaper ben (ook toen ik blowde) heb ik wel in overleg met mijn huisarts wat slaapmedicatie (Temazepam 20mg) gehad om de eerste week even door te komen want ben op het moment ook (dus niet door stoppen van het blowen) overspannen. Dat verklaarde ook mijn paniekaanval natuurlijk. Vroeger voordat ik blowde had ik al een lichte vorm van slapeloosheid. Niet door piekeren persee maar gewoon vaak niet weten hoe je in slaap moet/kan komen.

Ik kan nu nog niet zeggen dat ik mij al beter voel maar heb wel enige vorm van trots dat ik al twee dagen niet geblowd heb en deze dag ook zeker gaat lukken. Heb nog 50gr hier liggen wat het wel wat moeilijker maakt. (nee ik geef het niet weg! lol). Ik merk al wel dat mijn geest wat helderder is wat ik nogal wat vind na twee dagen. Hoe zou dat zijn na een week? Verder voel ik mij vooral erg moe, beetje hoofdpijn en verveel me erg snel en vind (nog) niks echt leuk.

Ik wil mijzelf wel belonen door 1x in de week te mogen blowen. Maar ik denk niet dat ik dat dit weekend al ga doen maar dat is wel een beetje mijn plan. Geheel stoppen is in mijn ogen ook niet persee beter dan lekker om de zoveel tijd ergens ontzettend van te genieten. Wat ik trouwens de laatste tijd eigenlijk niet meer deed van wiet. Ik hoop dat dit genot terug komt als ik niet meer zoveel blow. Ik weet dat niet iedereen het hiermee eens is, om wekelijks toch te blijven blowen, maar de toekomst zal uitwijzen of mijn plan voor mij gaat werken of niet.

Nu weten jullie hoe en waarom mijn stoppoging is begonnen en hoe ik het aan ga pakken. Ik wil jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen en ervaringen die ik heb bij het stoppen van blowen. Hoop vooral veel positieve ervaringen met jullie te delen zodat ik anderen kan stimuleren om niet meer te blowen of in ieder geval niet dagelijks. Maar ik zal ook eerlijk zijn als ik negatieve ervaringen ga krijgen.

Sorry dat het toch wat veel leesvoer is maar wilde er toch een beetje een compleet verhaal van maken. Maar ook omdat ik het even van mij af wil schrijven natuurlijk. Ik zet door en hoop iets goeds uit deze stress/overspannen/burnout periode te kunnen halen.

Bedankt voor jullie tijd en een fijne dag!!!!!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Thanks Fenrir !

Ik zit nu op dag 5!!! Gaat eigenlijk redelijk goed. Ben zelfs zonder slaappillen naar bed gegaan gister avond.
Wel slecht geslapen natuurlijk maar niet de hele nacht wakker geweest. Rond een uurtje of 04:00 even een half uurtje uit bed gegaan want ik was helemaal doorweekt van de zweet. Lekker bakje warme melk gemaakt en toen eigenlijk toch nog hier en daar een uurtje kunnen slapen. 08:30uur mijn wekker gezet om wel een beetje op ritme te blijven. Het viel me op dat ik ook echt wakker werd van de wekker. Dus kwa slapen valt het me niet tegen. Droom nog niet veel maar misschien zijn mijn slaapjes daarvoor nog te kort.

Verder merk ik overdag toch dat er een soort waas aan het verdwijnen is. Ben iets scherper en wat actiever ondanks ik nog wel wat moe ben door de slechte nachtrust. Ik heb ook vreemd genoeg duidelijk meer kracht in mijn lichaam wat ik merk bij tillen enz. Verder wel een beetje hoofdpijn maar paracetamol werkt daar goed tegen:). Oja en ik moet vaker naar de wc...Tot nu toe absoluut geen spijt van mijn stoppen want merk nu toch al de voordelen ervan.

MDMAap

Belezen gebruiker
Top dat je je ervaring tot nu toe deelt, Keesoe!

Mag ik vragen waarom je zo stellig zegt je overgebleven wiet niet weg te doen? En waarom je, ondanks de positieve effecten die je noemt, wel van plan bent af en toe te blowen?

Ik ga je topic zeker in de gaten houden. Ik ben met name benieuwd hoe je dromen ervaart als je dat 19 jaar niet(?) hebt gedaan. Wanneer start het weer en waarover droom je bijvoorbeeld?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Natuurlijk mag je alles vragen..
Wiet kan, mits je het dus weinig gebruikt, je ook veel geven net als vele psychedelica je een hoop kan geven en leren. Maar ook vele psychedelica verliezen hun magie en wijsheid als je het te vaak gaat gebruiken.
Ik gebruikte wiet eigenlijk alleen nog maar uit gewoonte en om te slapen. Niet meer zozeer voor de ontspanning of voor de lessen/inzichten die het je kan geven.
Een vreemde kon aan mij niet eens zien of ik een stickie had gerookt of niet. Zo weinig deed het eigenlijk nog met me.
Daarbij zijn de negatieve effecten van blowen er eigenlijk alleen als je het dagelijks doet. Wat ik dus absoluut niet meer wil. Als je zo nu en dan gaat blowen kan het je juist ook wat geven of leren.

Ik ben ook erg benieuwd hoe mijn droomwereld eruit komt te zien. Kijk er ook naar uit om weer te dromen en vooral ze weer deels te onthouden natuurlijk. Ik zal ook zeker voorlopig mijn ervaringen blijven delen.

MDMAap

Belezen gebruiker
Ah, duidelijk! Dankjewel.

Een vreemde kon aan mij niet eens zien of ik een stickie had gerookt of niet. Zo weinig deed het eigenlijk nog met me.

Of kan het zo zijn dat men na 19 jaar gewoon gewend is aan stoner Keesoe? :wink:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ah, duidelijk! Dankjewel.

Of kan het zo zijn dat men na 19 jaar gewoon gewend is aan stoner Keesoe? :wink:

Haha leuk maar nee :)... Ik werd er namelijk niet mee wakker ofzo. Ik deed wel altijd mijn ding voordat ik mijn eerste stickie opstak. Was nooit stoned op mijn werk bijvoorbeeld.

Inmiddels op dag 11 !! Gisteravond sinds lange lange tijd weer (rare) dromen gehad. 1 droom ging over een hele sterke gekleurde vierkante rups. Ik liet aan een vriend van me zien hoe zo'n rups zich over mijn hand bewoog. Dit deed bijna pijn want deze rups was 1 bonk spier :)
Tweede droom leek alsof ik in het spel red dead redemption zat maar dan zonder paard. Wel over prairie gelopen met hier en daar schiet partijen met revolvers haha. Dat spel al een aardige tijd niet gespeeld. Dus waarom ik dat droomde??

Afgelopen nacht wel wat gedroomd maar dat waren meer pieker dromen over werk etc.
Maar wel voor het eerst tot de ochtend doorgeslapen. Was rond 07:00 wakker terwijl ik er pas rond een uur of 01:00 begon met slapen dus nog niet echt lang. Door het gepieker kon ik niet meer slapen dus ben ik er uit gegaan.

Verder mis ik op momenten wel heel erg mijn ontspanningsmomentje van de dag. Ook mede omdat ik nog met een burn-out klachten thuis zit. Dus welke gevoelens ontstaan door het stoppen of door de burn-out komen is weleens moeilijk in te schatten. Zit erg in dubio wat ik nou wil met me leven kwa werk enz. Dus pieker best veel en daar hielp blowen natuurlijk wel mee om dat piekeren te stoppen. Maar zit ook stiekem met de vraag in me verscholen of die aanleg tot piekeren ontstaan is door al die jaren te blowen? Of ben ik gaan blowen omdat ik veel piekerde? Beetje kip en het ei verhaal. Dus echt emotioneel sterker voelen door niet meer te blowen kan ik moeilijk zeggen helaas. Tijd zal het leren denk ik.

Rebell

Wijs gebruiker
Hey ik heb ook heel lang geblowed.
De enige manier om te stoppen was om helemaal geen wiet meer te roken.
Nu wil je 1x in de week roken na een heftige verslaving.
Dat gaat naar mijn mening niet lukken dan zit je er zo weer in.

Ik ben gewoon 4 jaar lang gestopt ook mijn blowvrienden op een laag pitje gezet en geen enkele joint meer aangeraakt.

Na die 4 jaar af en toe een zakje wiet gekocht en rook daar 2 of 3 dagen van en dan ben ik er klaar mee.
Dus dat kan! Soms rook ik 3 maanden niks en dan weer een tientje wiet.
Het lekkerst vind ik het hele weekend stoned en daarna niks meer.

Maar na een heftige verslaving elke week reactief gaan gebruiken werkt 9 van de 10 keer niet.
Mijn advies is laten liggen voor een paar jaar.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Rebell Je hebt helemaal gelijk hoor Rebell ik zou in het algemeen hetzelfde advies aan een ander geven. Maar (gelukkig) is iedereen anders en werkt iets bij de 1 wel wat bij de ander niet zou werken.

Nu heb ik gister na 13 dagen niet te blowen toch een stickie gerookt en vond het heeeeerlijk. Zo lekker heb ik in tijden niet van een stickie genoten. Ben ook jaren niet meer zo stoned geweest. Natuurlijk viel ik als een blok in slaap.

Ik moet zeggen dat deze ervaring mij ontzettend stimuleert om juist niet meer dagelijks te blowen want wat heb ik dit heerlijke gevoel gemist. Dat gevoel zou ik niet hebben als ik dagelijks blow dus als ik zo nu en dan dat gevoel wil blijven vinden, zou ik het toch niet vaker dan 1 x in de week moeten doen. Natuurlijk kijk ik nu uit naar de volgende x (volgende week?) maar dat kan alleen als ik vanaf nu weer niet blow anders is het niet zo lekker om er naar uit te kijken :wink:.

Rebell

Wijs gebruiker
Ja nu vind ik blowen heerlijk.
Rook er een s'avonds en dan ook meteen in de ochtend de hele dag door.
Knetterstoned en dan ben ik er klaar mee de volgende dag.
Ik wil gewoon niet meer de hele dag stoned zijn.
Dat was mijn motivatie dat ik ben gestopt.
Maar wel even het hele weekend stoned van s'ochtens tot s'avonds kan ik mij helemaal ontspannen.

Maar als jou dit zo lukt ben ik zeer onder de indruk.
Zet hem op :thumbsup2:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nog bedankt @Rebell !

Gaat vooralsnog goed. Nu al 18 dagen geen dagelijkse blower meer en dus allen nog afgelopen zaterdag avond geblowd. Afgelopen nacht wel 2 a 3 verschillende dromen gehad echt bizar. Wel nog met zweten wakker worden tussen de dromen door. Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat de dromen, die ik me nu nog herinner, vooral over mijn begintijd van blowen gaan. Alsof ik de draad vanaf daar weer oppak en ik vanaf daar met een inhaalslag bezig ben. Wel erg vermakelijk allemaal:). Wel heb ik momenten in mijn dromen dat ik me ergens over, of over iemand, ontzettend irriteer. Of kan de weg niet vinden of iemand beantwoord mijn vraag telkens met een wedervraag. Heel raar en ik word dan erg boos in mijn droom. Vandaar ook misschien dat gezweet. Moet dan echt even uit bed om op te drogen.

Verder kijk ik wel uit naar m'n zaterdag stickie maar de drang lijkt in het algemeen wel minder te worden. Merk echt dat de gewoonte al een beetje aan het verminderen is. Heb nu zelfs momenten dat ik er bijna hele avonden niet meer aan denk. Nu dacht ik er toevallig even aan dus vandaar weer even deze update.
Fijne avond!

Rebell

Wijs gebruiker
Thc is een stof dat zelfs nog na 5 weken terug te vinden is je urine.
Dat is bijzonder want de meeste drugs zijn binnen een week uit je urine.
Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel naar het bloed zo langzaam gaat, blijft cannabis nog zo lang aantoonbaar.
Ik werd na dat ik was gestopt met blowen 1 maanden daarna doodziek.
Volle dagen met hallucinaties.
Na jaren cold turkey van de zware wiet onderschatten mensen.

Afgelopen nacht wel 2 a 3 verschillende dromen gehad echt bizar. Wel nog met zweten wakker worden tussen de dromen door.

De meest gekke dromen en zweten etc..
Je kickt hem af van een jaren lange verslaving dus dat is eigenlijk wel logisch.

Probeer hem anders nog langer uit te stellen.
Dat je lichaam een keertje helemaal THC vrij is dat duurt dan langer als een maand maar dan ben je wel een keer helemaal uit die verslaving gekomen kan je zeggen dat je clean bent :wink:

Maar good job!
Succes!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik werd na dat ik was gestopt met blowen 1 maanden daarna doodziek.
Volle dagen met hallucinaties.

Je probeert me toch niet bang te maken he :wink:

Probeer hem anders nog langer uit te stellen.
Dat je lichaam een keertje helemaal THC vrij is dat duurt dan langer als een maand maar dan ben je wel een keer helemaal uit die verslaving gekomen kan je zeggen dat je clean bent :wink:

Ik blijf, wat jou advies betreft, toch eigenwijs en blijf wekelijks een avondje blowen. Kunnen zeggen dat ik helemaal clean ben boeit me eigenlijk niet zo veel. Ik doe het tenslotte alleen voor mijn gezondheid, portemonnee en om van mijn " dagelijkse" gewoonte/verslaving af te komen. Wil niet zeggen dat ik nooit langer dan een maand niet ga blowen maar dat zit niet persee in mijn plan van aanpak.

Als ik dan toch terug val of merk dat mijn behoefte niet minder gaat worden dan kom ik er misschien nog wel op terug :). Vooralsnog wordt het alleen maar makkelijker en ben ik dus tot op heden erg tevreden.

Rebell

Wijs gebruiker
Ik wou je de informatie alleen maar mee te geven.
Dat was alles.
Daar kwam ik toen achter toen ik ging stoppen.
Vond het handig weetje :)

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed bezig!

Wat dacht je van een dagboekje bij houden wanneer je blowt? Dit kan zeker helpen met realiseren hoe vaak je iets doet. En zo ervoor zorgen dat je tussenpauzes lang genoeg zijn. Wat lang genoeg is bepaal je natuurlijk zelf maar ik zou wel scherpe regels stellen.

Ik denk dat het heel moeilijk is om af en toe iets te doen waar je verslaafd aan bent geweest. De twee grootste risico's zijn vrienden hebben die het ook doen, en alcohol drinken. Zodra je terug valt zit je zo weer in je oude patroon

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Weet ik hoor @Rebell was ook en beetje een grap. Het zal mij benieuwen of ik iets soortgelijks ga meemaken. Ik denk niet zo erg als jij aangezien ik dus nog 1 avond in de week blow.

Zat ik ook aan te denken @Game&Watch maar omdat ik het altijd maar 1 dag in de week doe zal dat niet echt nodig zijn. Ik heb het geluk dat ik een vriendin heb die me hierin ondersteund ( en mij in de gaten houdt :wink:). Vrienden spreek ik ook niet zo heel veel meer dan 1 x in de week dus soms zal ik misschien mijn ene dag verschuiven. Als ik het maar wel bij 1 dag in de week hou.

Wel ga ik weer beginnen met een dromendagboek want ik geniet echt van de dromen die ik nu weer volop heb. Als ik ze niet opschrijf is de kans groot dat ik ze toch vergeet en dat vind ik zonde :). Zo wist ik vanmorgen nog wat ik had gedroomd maar ik kom er nu niet meer op:thinking:.

Maar wat fijn zeg dat ik weer droom. Erg gemist!

De Zandman

Badass junkie
Ik kan heel goed meevoelen zogezegd, wat de topicstarter nu meemaakt.
Sterker nog ik ken dit!
Ik heb óók 17 jaar achtereen iedere dag stevig geblowd.
Iedere dag!
Beginnen met een Bong en er met een soort van dwanghandeling mee eindigen, óók..want anders kon ik niet slapen.
De mening hebben, dat je om te kunnen functioneren m o e t blowen.
(Een irreële gedachtegang, dus)
Ik ben er óók in één keer volledig mee gestopt.
Ik heb ritueel mijn pijpen verbrand, en stukgeslagen.
4 gram hash ging mee de vlammen in.
Dit viel niet mee dat stoppen, en ook ik had wél wat afkick verschijnselen.
Zweten, snel geagiteerd zijn....
Dat duurde een drie weken.
Maar de duivel die verslaving heet zwaait met zijn staart, en schudt zich eens uit , en gooit het over een andere boeg.
En dat werd dus alcohol misbruik
En niet zo'n beetje ook.
Verslaving springt zó van het ene naar de andere.

Goed bezig topicstarter!!
Je komt er door houd vol
En blijf alert ik zou niet af en toe nog blowen maar er helemaal afscheid van nemen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Yceman224 bedankt!
Inmiddels is het week 4 dat ik niet meer dagelijks blow een feit.
Vorige week zaterdag dus wel een stick gerookt waarbij ik echt ongelofelijk stoned was geworden. Ik stak een stick op en begon te roken zoals ik altijd gewend was. Maar wat kan je stoned worden zeg van wiet hahaha.... Duidelijk dat ik geen tolerantie meer heb want ik was echt in jaren niet meer zo stoned geweest. Mijn vriendin schoot in de lach toen ze me zag.

Toch ondanks alle adviezen in stimuleert mij het ene avondje in de week blowen ontzetten om niet meer dagelijks te blowen. Ten eerste als een soort beloning dat ik een week niet geblowd heb maar ook omdat ik eindelijk weer echt "lekker" stoned kan worden. Wat dus alleen maar kan als je niet dagelijks dat stickie op steekt. Natuurlijk heb ik wel zin om vanavond weer een stickie te roken maar niet meer met drang. Doordeweeks eigenlijk ook niet. Daarvoor vind ik het hebben van dromen ook weer erg fijn. Een soort tweede leven in de nacht wat ik 19 jaar gemist heb.

Tot nu toe dus zeer zeer tevreden met mijn 1 dag in de week tactiek. Natuurlijk moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik dit niet anderen zou adviseren. Ik heb van mij zelf geaccepteerd dat ik mijn hele leven verslaafd zou blijven of ik het nou doe of niet. Voordat ik ook maar ooit drugs had genomen verlangde ik al naar een roes en dat zal altijd zo blijven. In mijn geval werkt een beloning als blowen om niet meer dagelijks te blowen tot op heden erg goed. Maar dit zal zeker niet voor iedereen zo werken.

Ik ben blij want doordeweeks kost het haast geen moeite meer. Het enige wat ik merk is dat ik vaker zin heb om gewoon te roken. Ik heb daarom twee x afgelopen week een peukie opgestoken. Dit ga ik volgende week niet meer doen want ik zorg er voor dat ik niks meer in huis heb. Niet de bedoeling dat het stoppen van blowen mij weer gewoon laat roken. Is dus wel even een klein aandachtspuntje voor aankomende tijd.

Fijne avond en tot volgende x!

De Zandman

Badass junkie
Tja wat kan ik ervan zeggen.
Voor mij als alcoholist is één glas per week, per maand of zelfs per jaar, voor mij verboden.
Want dit werkt bij mij en nog heel veel anderen gewoon niet.
Voor mij is het niet nemen van dat éérste glas veeeeeel makkelijker dan na het tweede te stoppen.
Vwb blowen is het bekend dat de afhankelijkheid ervan vooral op het geestelijk vlak ligt
Als ik er nu nog eentje opsteek, word ik zeer waarschijnlijk niet high. Maar na de tweede dus wél en niet zo'n beetje ook
Alleen komen er allerlei nare herinneringen naar boven en daar zit ik niet meer op te wachten.....wordt gegarandeerd een giga flip tot en met
Ik doe deze drug beslist niet meer. Ik vind nu dat high zijn van cannabis een klote ervaring. (Des te makkelijker om het achterwege te laten voor mij.
Als jij het op deze manier in de hand kan houden, en ervan genieten kunt, no problemo
Alleen....kan je dat echt in de hand blijven houden. Dat is de grootste vraag.
Dat weet alleen jijzelf.
Ik zit nu in de rc tour.
Maar owee. Ik moet er buitengewoon mee uitkijken.
Voel ik ook maar de minste drang tot te snel weer nemen, dan stop ik er meteen mee.
Dan maar ganzenborden of monopoly spelen.
De verloedering dat wil ik echt niet meer en...dat ligt altijd op de loer
Mvg Yce

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou @Fenrir ik ga mezelf vandaag weer een "blowning" geven hoor :grimacing:. We zijn weer een week verder dus het mag weer van Mezelf.
Ik kan nog steeds zeggen dat 1x in de week een blowning (ja ik hou hem er in) nemen erg goed werkt (bij mij!). Ik heb eigenlijk de gehele week geen enkel moment gehad dat ik naar een blowtje verlangde en dat gaat dus eigenlijk mega goed. Als ik heul heel eerlijk ben had ik gister wel even een moment dat ik er naar verlangde maar dat kwam door bepaalde gebeurtenissen en gedachtes die daar bij kwamen kijken. Natuurlijk niet gedaan en het was ook zo weer weg.

Dromen gaat ook nog steeds lekker en ben sinds vandaag begonnen om een dromendagboek bij te houden. Ik vind het namelijk zonde als ik dromen vergeet. 'S ochtend weet ik ze nog maar als ik een uurtje verder ben dan weet ik ze vaak niet meer dus daarvoor gebruik ik een dromendagboek zodat m'n tweede nachtelijke leven niet vergeten wordt.

Al met al gaat het goed en is het eigenlijk niet eens moeilijk meer. Maaaar ik ben er wel van bewust dat er nog een verslaving is aangezien ik toch wel uitkijk naar me blowning straks :yum:

Fijne dag lezers!!

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Nou @Fenrir ik ga mezelf vandaag weer een "blowning" geven hoor :grimacing:. We zijn weer een week verder dus het mag weer van Mezelf.
Ik kan nog steeds zeggen dat 1x in de week een blowning (ja ik hou hem er in) nemen erg goed werkt (bij mij!). Ik heb eigenlijk de gehele week geen enkel moment gehad dat ik naar een blowtje verlangde en dat gaat dus eigenlijk mega goed. Als ik heul heel eerlijk ben had ik gister wel even een moment dat ik er naar verlangde maar dat kwam door bepaalde gebeurtenissen en gedachtes die daar bij kwamen kijken. Natuurlijk niet gedaan en het was ook zo weer weg.

Dromen gaat ook nog steeds lekker en ben sinds vandaag begonnen om een dromendagboek bij te houden. Ik vind het namelijk zonde als ik dromen vergeet. 'S ochtend weet ik ze nog maar als ik een uurtje verder ben dan weet ik ze vaak niet meer dus daarvoor gebruik ik een dromendagboek zodat m'n tweede nachtelijke leven niet vergeten wordt.

Al met al gaat het goed en is het eigenlijk niet eens moeilijk meer. Maaaar ik ben er wel van bewust dat er nog een verslaving is aangezien ik toch wel uitkijk naar me blowning straks :yum:

Fijne dag lezers!!
Goed bezig man! Ben trots op je :)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goed bezig man! Ben trots op je :)

Thanks!
Het bevalt nog steeds erg goed dat 1x in de week blowen. Ik was zelfs bijna op het punt om helemaal niet te blowen afgelopen zaterdag omdat de drang zo laag was. Maar uiteindelijk toch (wel pas 's avonds) 2 stickies gerookt. Weer ongelofelijk stoned natuurlijk.
Ik vond wiet eigenlijk nooit psychedelisch maar sinds ik het maar 1x in de week rook kan ik het bijna wel een psychedelica noemen. Echt heerlijk en motiveert ontzettend om niet meer dagelijks te blowen. Ik had zelfs niet geblowd afgelopen vrijdag bij vrienden die wel lekker aan het blowen waren :).
Wel heb ik de dagen erna meer zin om te roken waar ik dan wel weer van baal, vooral omdat ik zondag gewoon een paar peuken gerookt heb daardoor. Zonde want ik was juist van het roken af op blowen na. Zojuist toch ook weer een peuk gerookt waar ik eigenlijk meteen weer spijt van heb. Wat is gewoon roken toch onzinnig maar toch zo verslavend :pensive:.
Nu m'n peuken maar ver uit zicht gelegd voor Mezelf :blush:.

Felikes

Experimenterende gebruiker
Ik wil gewoon niet meer de hele dag stoned zijn.
Op het laatst zat ik voortdurend op mijn horloge te kijken om te zien wanneer de kick weer voorbij zou zijn, het was zo'n beetje een gevangenis geworden. Niet dat ik bad ging of zo.

Stonologie

Wijs gebruiker
Thanks Fenrir !

Ik zit nu op dag 5!!! Gaat eigenlijk redelijk goed. Ben zelfs zonder slaappillen naar bed gegaan gister avond.
Wel slecht geslapen natuurlijk maar niet de hele nacht wakker geweest. Rond een uurtje of 04:00 even een half uurtje uit bed gegaan want ik was helemaal doorweekt van de zweet. Lekker bakje warme melk gemaakt en toen eigenlijk toch nog hier en daar een uurtje kunnen slapen. 08:30uur mijn wekker gezet om wel een beetje op ritme te blijven. Het viel me op dat ik ook echt wakker werd van de wekker. Dus kwa slapen valt het me niet tegen. Droom nog niet veel maar misschien zijn mijn slaapjes daarvoor nog te kort.

Verder merk ik overdag toch dat er een soort waas aan het verdwijnen is. Ben iets scherper en wat actiever ondanks ik nog wel wat moe ben door de slechte nachtrust. Ik heb ook vreemd genoeg duidelijk meer kracht in mijn lichaam wat ik merk bij tillen enz. Verder wel een beetje hoofdpijn maar paracetamol werkt daar goed tegen:). Oja en ik moet vaker naar de wc...Tot nu toe absoluut geen spijt van mijn stoppen want merk nu toch al de voordelen ervan.

Zweten komt absoluut door de wiet, net als de kou, mogelijke angst & rustless leggs

Stonologie

Wijs gebruiker
Ik ga dit ook proberen, je hebt me erg gemotiveerd. Vooral omdat de situatie bijna 1 op 1 hetzelfde is. Inclusief het alleen avonds doen, nooit op werk en dat mensen het niet van mij verwachten. Rook nu een jaar dagelijks, tot 5 per avond, maar wil erg graag stoppen. Voor mij is er 1 probleem en dat is vrienden. Mijn twee beste vrienden roken (door mij) ook wiet. Ik wil ze voor geen goud kwijt, maar vind het moeilijk als ze wel nog blowen waar ik bij ben. Ik ben elke dag met ze.. dus het wietroken gaat gegarandeerd gebeuren jammer genoeg. Ze willen zelf ook minderen en ik hoop dat ze dit samen met me gaan doen. Zal ik het ook hier bij houden? Is dat gebruikelijk of moet ik dan mijn eigen post maken :wink:, sorry ik ben nieuw.

Stonologie

Wijs gebruiker
Moet ook zeggen dat ik het er mee eens ben het niet eens meer leuk te vinden. Als ik het een week niet doe is het veel magischer, echt als vroeger en geniet ik er meer van. Ik denk dat het me gaat lukken maar laat ik niet overmoedigd raken, ik ben nog jong en het word moeilijk. (17).

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ga dit ook proberen, je hebt me erg gemotiveerd. Vooral omdat de situatie bijna 1 op 1 hetzelfde is. Inclusief het alleen avonds doen, nooit op werk en dat mensen het niet van mij verwachten. Rook nu een jaar dagelijks, tot 5 per avond, maar wil erg graag stoppen. Voor mij is er 1 probleem en dat is vrienden. Mijn twee beste vrienden roken (door mij) ook wiet. Ik wil ze voor geen goud kwijt, maar vind het moeilijk als ze wel nog blowen waar ik bij ben. Ik ben elke dag met ze.. dus het wietroken gaat gegarandeerd gebeuren jammer genoeg. Ze willen zelf ook minderen en ik hoop dat ze dit samen met me gaan doen. Zal ik het ook hier bij houden? Is dat gebruikelijk of moet ik dan mijn eigen post maken :wink:, sorry ik ben nieuw.
Ten eerst dan nog van harte welkom hier en natuurlijk mag je deze topic gebruiken. Is misschien alleen maar goed.
Vraag je vrienden gewoon niks aan jou aan te bieden en eigenlijk nog beter, vraag ze ook niks te geven als je er naar vraagt. Goede vrienden zijn er voor om elkaar te helpen toch?
Met dagelijks blowen verpest je eigenlijk de magie van wiet inderdaad. Wees blij dat je daar nu achter komt want bij mij heeft het 19 jaar geduurd voor ik op het punt ben gekomen waar ik nu zit. Dit alles door een (lichte) burnout waar ik dit (het stoppen) maar meteen mee heb gepakt om weer de oude te worden.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ja heel veel sterkte! En bedankt:). Mijn eerste dag zit er ook op (soort van 2e), want heb de avond daarvoor ook niet gerookt en voelde me de dag daarna al gelijk fijner en beter wakker. Werd net wel misselijk wakker, en voel dat mijn maag raar aan het doen is. Het heb ook soms erg koud en zo nu en dan wat extra zweet.. voel me raar genoeg wel goed verder. Zelfs beter eigenlijk.

Mijn vrienden doen gelukkig mee, en mijn broer waar ik vanavond heen ga gevraagt om me niks aan te bieden:wink:. Kijken hoe moeilijk het is om hem wel te zien blowen. Ach, komt vast goed.

Kijken hoe ik me vanavond voel, want slapen is niet moeilijk maar wel wat lastiger.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ten eerst dan nog van harte welkom hier en natuurlijk mag je deze topic gebruiken. Is misschien alleen maar goed.
Vraag je vrienden gewoon niks aan jou aan te bieden en eigenlijk nog beter, vraag ze ook niks te geven als je er naar vraagt. Goede vrienden zijn er voor om elkaar te helpen toch?
Met dagelijks blowen verpest je eigenlijk de magie van wiet inderdaad. Wees blij dat je daar nu achter komt want bij mij heeft het 19 jaar geduurd voor ik op het punt ben gekomen waar ik nu zit. Dit alles door een (lichte) burnout waar ik dit (het stoppen) maar meteen mee heb gepakt om weer de oude te worden.

Heb je het idee dat het niet dagelijks roken ook meehelpt aan het herstellen? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien mensen die dagelijks blowen soms ook last hebben van depersonalisatie en meer onzekerheden etc. wat vast niet helpt.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Heb je het idee dat het niet dagelijks roken ook meehelpt aan het herstellen? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien mensen die dagelijks blowen soms ook last hebben van depersonalisatie en meer onzekerheden etc. wat vast niet helpt.
Goede vraag. Ik heb daar zelf ook over nagedacht maar ik denk uiteindelijk dat het niet dagelijks blowen me wel helpt of gaat helpen. De eerste 2 a 3 weken maakte ik het Mezelf hiermee wel zwaarder ja. Overspannen thuis zitten en dan ook nog na 19 jaar stoppen met blowen. Aan de andere kant ben ik overtuigd dat ik er veel sterker uitkom zonder dagelijks te blowen dat met het blowen. Blowen laat je misschien in zekere zin ontspannen maar de volgende dag ben door het blowen toch minder sterk. Ik raak langzaam op het punt dat ik me echt wel beter ga voelen en de voordelen begin te merken van het niet meer dagelijks blowen. Maar lastig is het zeker. 19jaar blowen is meer dan de helft van mij leven. Het hoorde bij mij en velen konden me niet anders. Dus het is een mega levensverandering voor mij geweest. Deze hele periode trouwens.
Emoties en gevoelens zijn maar erg bijzonder, soms ontzettend mooi maar soms ook ontzettend moeilijk.

Stonologie

Wijs gebruiker
Goede vraag. Ik heb daar zelf ook over nagedacht maar ik denk uiteindelijk dat het niet dagelijks blowen me wel helpt of gaat helpen. De eerste 2 a 3 weken maakte ik het Mezelf hiermee wel zwaarder ja. Overspannen thuis zitten en dan ook nog na 19 jaar stoppen met blowen. Aan de andere kant ben ik overtuigd dat ik er veel sterker uitkom zonder dagelijks te blowen dat met het blowen. Blowen laat je misschien in zekere zin ontspannen maar de volgende dag ben door het blowen toch minder sterk. Ik raak langzaam op het punt dat ik me echt wel beter ga voelen en de voordelen begin te merken van het niet meer dagelijks blowen. Maar lastig is het zeker. 19jaar blowen is meer dan de helft van mij leven. Het hoorde bij mij en velen konden me niet anders. Dus het is een mega levensverandering voor mij geweest. Deze hele periode trouwens.
Emoties en gevoelens zijn maar erg bijzonder, soms ontzettend mooi maar soms ook ontzettend moeilijk.

Hmm klinkt heftig inderdaad, knap dat je het volhoudt. Ik moet zeggen dat ik de voordelen er nu al van inzie (eigenlijk ook wel wist voordat ik stopte). Ik ben het erg met je eens dat wiet je de volgende 2 dagen (na 3/4 echt helemaal weer normaal) moeier, slomer, minder gemotiveerd maakt. Ik merk nu al meer energie en ik voel dat ik uiteindelijk gelukkig ga zijn ondanks de zweetaanvallen etc.
Het hoort ook echt heel erg bij mij, niet dat ik het 19 jaar doe, maar toch. Iedereen ziet mij als stoner en ik ben ook eigenlijk (of het nou slecht is of niet) blij met het zijn van een stoner. Niet door de wiet maar ook voor de cultuur, legalisatie etc. Daarnaast merk ik dat ik nu veel bezig ben met wat ik ga doen in de tijd dat ik normaal smoke, want heb nu erg veel meer tijd :wink:.
Hoop dat het nog verder beter gaat met je en ik hoor graag hoeveel beter de verschijnselen worden door de tijd heen.

Heb je niet dat de ontwenning erger word door de Zaterdag? Omdat je lichaam dan weer opnieuw weer binnenkrijgt en weer opnieuw moet starten? Of is dat alleen bij echte lichamelijke verslavingen.

Afijn. Genoeg getypt :grin:.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Heb je niet dat de ontwenning erger word door de Zaterdag? Omdat je lichaam dan weer opnieuw weer binnenkrijgt en weer opnieuw moet starten? Of is dat alleen bij echte lichamelijke verslavingen.

De eerste weken wel. Daarom zal ik ook niemand aanraden het op mijn manier te doen vooral niet als het een verslaving was van meerdere jaren. Het nadeel van een zeer lange tijd ergens verslaafd aan zijn is dat elk aspect van je leven er mee verbonden raakt. Natuurlijk is dat bij een jaar gebruik ook wel maar toch valt dat niet elkaar te vergelijken. Dus erg goed van jou dat je na een jaar al deze beslissing maakt om te stoppen/minderen ondanks je een stoner bent :wink:.

Verder gaat de zondag mij goed af hoor, behalve dan dat ik erge drang heb om te roken :confused:.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Thanks!
Het bevalt nog steeds erg goed dat 1x in de week blowen. Ik was zelfs bijna op het punt om helemaal niet te blowen afgelopen zaterdag omdat de drang zo laag was. Maar uiteindelijk toch (wel pas 's avonds) 2 stickies gerookt. Weer ongelofelijk stoned natuurlijk.
Ik vond wiet eigenlijk nooit psychedelisch maar sinds ik het maar 1x in de week rook kan ik het bijna wel een psychedelica noemen. Echt heerlijk en motiveert ontzettend om niet meer dagelijks te blowen. Ik had zelfs niet geblowd afgelopen vrijdag bij vrienden die wel lekker aan het blowen waren :).
Wel heb ik de dagen erna meer zin om te roken waar ik dan wel weer van baal, vooral omdat ik zondag gewoon een paar peuken gerookt heb daardoor. Zonde want ik was juist van het roken af op blowen na. Zojuist toch ook weer een peuk gerookt waar ik eigenlijk meteen weer spijt van heb. Wat is gewoon roken toch onzinnig maar toch zo verslavend :pensive:.
Nu m'n peuken maar ver uit zicht gelegd voor Mezelf :blush:.
Het roken zelf is natuurlijk één van de moeilijkste dingen om op te geven, of dat nou sigaretten of joints zijn. Neem jezelf vooral niet al te kwalijk dat je een paar sigaretten gerookt hebt, je hebt er tenminste voor gekozen om alleen toe te geven aan de handeling en niet aan de psychoactieve stof (wiet). Het gaat nou eenmaal met pieken en dalen. Keep up the good work :)

Bee

Belezen gebruiker
Heb nog 50gr hier liggen wat het wel wat moeilijker maakt.
:grin::grin::grin:

(nee ik geef het niet weg! lol).
:pensive::pensive::pensive:

Nee, zonder grappen, goed bezig Mezelf. Knap dat je de stap hebt genomen en volhoudt. Kan me voorstellen dat gewoonte ook een hele grote rol speelt, het zijn bepaalde handelingen waarvan je je pas bewust wordt als je ze niet meer doet. Zoals Fenrir hierboven zegt, neem het jezelf inderdaad niet te kwalijk. Vooral nicotine is een gemene verslaving, ik ben zelf ook al heeeeel vaak echt gestopt met roken (langste stop was na vervanging door e-sigaret, maar die ging stuk en mijn brein weigerde dit te accepteren :) ).
Maar, als ik nog een onderbouwde tip mag geven, om die gewenning te doorbreken is het goed om bepaalde stimuli (triggers) weg te halen of te vervangen. Als je bijvoorbeeld standaard 's ochtends na het opstaan een sigaretje opsteekt, vervang die activiteit door iets anders. Rook je altijd op dezelfde plek, bijvoorbeeld een bepaalde stoel, zet die stoel ergens anders zodat die omgeving verandert en je het minder snel koppelt aan roken/blowen. Het zijn allemaal kleine dingen maar bij elkaar kun je je hersenen makkelijker voor de gek houden dan je denkt. Probeer echt eens goed in beeld te brengen wat jouw verlangen naar een jointje of sigaret triggert, en pas die omstandigheden aan. Is natuurlijk niet voor lichamelijke afhankelijkheid (want dat is een kwestie van afbouwen/cold turkey) maar wel voor het mentale deel.

EDIT: Intense ruzie met het quote systeem hier.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bedankt @Fenrir en @Bee! Voel me door jullie echt wel een beetje minder schuldig.
Ik hou het voorlopig ook bij 2 peukjes per dag en zal eens goed nagaan wanneer die drang tot roken er precies is. Hiermee nog niet bewust bezig geweest eigenlijk. Het heeft ook gewoon een beetje met de (gespannen) periode waarin ik zit te maken. Ook dit gaat vast wel weer goed komen. Ik ben er van overtuigd dat ik, na deze periode, er sterker uit kom en dat ook mede door niet meer dagelijks te blowen. Bedankt voor de steun!:blushing:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een qluote systeem :/

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan