Stoppen met blowen - tips & tricks needed!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dessie

Newbie
Lieve Mensies,

Na 8 mooie jaren heb ik toch besloten om te gaan stoppen met blowen. Na verschillende stoppogingen te hebben geprobeerd hoop ik 2 dec dan echt te kunnen stoppen.

Ik ben hard opzoek naar tips & tricks van professionals op dit gebied.

Heb op mijn 15e voor het eerst geblowd en was meteen verkocht. Sinds mijn 17e blow ik dagelijks en ik ben nu bijna 25. Toen ik jong was blowde bijna al mn vrienden en dat was ook wat we voornamelijk deden. De afgelopen paar jaar heb ik altijd het liefst alleen geblowd en zag het dan ook echt als ‘chillen’ en zette vaak een goeie docu op. Ik kon het blowen altijd erg goed combineren met mijn dagelijks leven, heb de universiteit afgemaakt en een goede baan, sport regelmatig, veel vrienden, familie en een relatie. Ik heb altijd veel interesse gehad in drugs en vond drugs altijd veel fijner dan alcohol en drink ook bijna niet. Als iedereen dronken in de club stond zat ik aan de pillen.

Ik denk dat ik mij vroeger heb aangeleerd dat je door te blowen even ‘niks voelt’. Door verschillende gebeurtenissen uit het verleden en het niet kunnen praten hierover sliep ik erg slecht, blowen hielp bij mn slaapproblemen. Te jong om te beseffen dat het uiteindelijk niet goed voor je is als je het niet kan balanceren. Nu 8 jaar later besef ik eigenlijk dat ik niet zonder kan.

Maar goed, wil nu wel echt stoppen. Het kost me veel geld, ga er slecht door eten, ik leef er teveel naartoe en wil eigenlijk niks anders doen dan binnen zitten en blowen. Vind het heel lastig om te verzinnen wat ik ga doen met al mn tijd. En het nuchter naar bed gaan zie ik onwijs tegen op, ik kan niet meer ‘moe’ worden zonder te blowen dus dat word een uitdaging. Ook de gedachte dat ik nooit meer kan blowen en even in een andere wereld kan zijn vind ik nu nog erg moeilijk.

Ik ben heel de maand dec vrij en heb door de feestdagen veel leuke dingen gepland, goed moment om te stoppen dacht ik.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niet hopen, gewoon stoppen. Ook niet stoppen over een week, maar gewoon nu. Met wiet stoppen is juist zo moeilijk als je uitzonderingen maakt. Maar als je gewoon helemaal stopt, dan is de craving na een paar weekjes al vrijwel helemaal weg en zie je dat je het eigenlijk nooit echt nodig hebt. En de mentale helderheid die je ervoor terugkrijgt is heerlijk. Heb zelf een tijdje geleden 2,5 maanden lang geen wiet gebruikt en heb toen weer wat gebruikt omdat ik erge buikkrampen had. De wiet haalde de scherpe randjes van de pijn af, maar zorgde er ook voor dat ik weer regelmatig ging gebruiken. Maar ik wist nu tenminste dat ik prima voor een lange tijd zonder wiet kon en het helemaal niet nodig had. Op een gegeven moment vergeet je wiet gewoon.

Aan de ene kant denk ik nu dat eens in de zoveel tijd wiet wel goed kan zijn (op een manier hoe psychedelica dat ook zijn). Aan de andere kant is het voor velen (ook voor mij) heel erg gemakkelijk om dan terug te vallen in te vaak gebruiken. Maar gun jezelf tenminste die lange periode van helemaal niet gebruiken. Het toont je hoe zeer je niet afhankelijk bent van wiet. En altijd als je verandering wilt: doe het nu en niet later.

Snelleke Snel

Experimenterende gebruiker
Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden...

Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! :) Het zal je uiteindelijk meer opleveren :wink:

Snelleke Snel

Oja en trouwens om te slapen kun je ook Melatonine gebruiken, een soort natuurlijke slaappil, lichaamseigen stof, gewoon te krijgen bij de Kruidvat ofzo... als je liever niet het risico loopt om aan echte slaappillen verslaafd te raken. Voor de een werkt het, voor de ander niet, t is het proberen waard :)

Dessie

Newbie
Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden...

Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! :) Het zal je uiteindelijk meer opleveren :wink:
Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Hoi,

Ten eerste, super dat je iets aan je verslaving wilt doen!

Tip, zoek een vervanging: wandeling, sporten, koud douchen, yoga, goede voeding, etc.

Wees erop voorbereid dat je slecht gaat slapen, zweten en heftig kan gaan dromen in de eerste periode.
En dat je je emoties moet resetten. Je hgaat na jaren weer allerlei dingen nuchter meemaken. Alsof je ze enigszins voor het eerst beleeft.
Kan leuk zijn maar ook wel impact hebben. Of onverwerkte zaken die opeens bovenkomen.

Stop je uitgespaarde blowgeld in een potje en beloon jezelf na een tijdje.

Succes & powerrr!
Ik kon het ook (soortgelijke situatie) dus jij ook!

Dessie

Newbie
Hoi,

Ten eerste, super dat je iets aan je verslaving wilt doen!

Tip, zoek een vervanging: wandeling, sporten, koud douchen, yoga, goede voeding, etc.

Wees erop voorbereid dat je slecht gaat slapen, zweten en heftig kan gaan dromen in de eerste periode.
En dat je je emoties moet resetten. Je hgaat na jaren weer allerlei dingen nuchter meemaken. Alsof je ze enigszins voor het eerst beleeft.
Kan leuk zijn maar ook wel impact hebben. Of onverwerkte zaken die opeens bovenkomen.

Stop je uitgespaarde blowgeld in een potje en beloon jezelf na een tijdje.

Succes & powerrr!
Ik kon het ook (soortgelijke situatie) dus jij ook!
Thanks! Hoelang ben jij nu gestopt met blowen? Heb je nog vaak trek? Blow je nog af en toe of helemaal gestopt?

Vind het lastige inderdaad een vervanging zoeken, sporten maakt je toch niet stoned maar goed zou ik wel gewoon aan moeten wennen. Hoop dat ik snel iets anders vind wat ik echt tof vind

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Thanks! Hoelang ben jij nu gestopt met blowen? Heb je nog vaak trek? Blow je nog af en toe of helemaal gestopt?

Vind het lastige inderdaad een vervanging zoeken, sporten maakt je toch niet stoned maar goed zou ik wel gewoon aan moeten wennen. Hoop dat ik snel iets anders vind wat ik echt tof vind
Heb destijds diverse pogingen gedaan waarvan 2 serieus waren. De een na laatste en de laatste pogingen. Ik bouwde af. Ik kocht een voorgedraaide en die haalde en rookte ik in de avond en dan naar bed. In plaats van dag- en nachtritme omdraaien en chronisch blowen. Dat gaf me al zoveel ruimte, mentaal en fysiek dat ik dat na een paar maanden ook niet meer deed en dus gestopt was.

Heel lang nog veel in mn hoofd mee bezig geweest zonder meer terug te willen naar gebruik. Ik walgde ervan. Elk probleem kwam voort uit blowen bij mij. Ik was er klaar mee.

Na 10 jaar weer eens een paar keer geblowd maar dezelfde paranoia kwam weer terug en zag mezelf alweer berekenend bezig met het blowen. Klaar dus.

En sporten maakt je niet stoned maar geeft je wel iets te doen, verbetert je conditie, geeft je een mentale boost en je gaat er beter van uitzien. Lijkt me reden genoeg 😀

Als je wel graag stoned wil zijn blijf dan blowen. Persoonlijk denk ik dat er meer in het leven is dan stoned zijn en dat er zelfs mogelijkheden teveel zijn.

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Gewoon stoppen, cold turkey de knoop doorhakken. De eerste 2 weken kunnen best wel lastig zijn maar eens je dat voorbij bent kan het enkel de positieve kant op en word je beloont met energie.

Ik blow nu al van 20 september niet meer na 15 jaar blowen dagelijks van 3 tot 1 gram daags afbouwend. Het is ook begonnen met vluchten voor de realiteit. Enkele stoppogingen maar nooit heel lang. Nu is er volharding en ben ik wel klaar met blowen. Goed werk, relatie, kids,.... ik werd er enkel maar moe en sloom van op het einde van de rit.

Een vervanging zoeken = afleiding zoeken. Dat kan van de kleinste dingen zijn tot de hele dag bezig zijn met een project. Sport, hobby,...

Drink ook voldoende water en hou een gezond voedingsschema aan. Probeer te slapen op vaste momenten. Ook al kan je moeilijk of niet slapen. De bedrust heb je wel nodig anders zijn die 1ste weken slopend.

Verder veel succes met je stoppoging. Je zal merken na enkel weken dat het echt een verbetering is voor jezelf. Volhouden!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Kappen met die zooi, en wel NU
Vwb cannabis kan je zeggen dat je wel degelijk " verandert " na lang dagelijks blowen.
Ik heb 18 jaar lang iedere dag stevig ingenomen. Geblowd, dus.
Naast veel geld heeft dat blowgedrag mij ontzettend veel leed toegebracht.
Het heeft mij een relatie gekost van bijna 6 jaar lang.
Het heeft mij idiote dingen laten ondernemen.
Het heeft mij bedrogen. Het was alsof ik mijn verdriet kon dempen, maar nee.
Het heeft er juist voor gezorgd, dat ik het niet kon verwerken. Het niet kon " loslaten "
Dus: ik heb jarenlang in een schijnwereld laten leven. Zeg maar één drogwereld!
Het ergste:
Het heeft mij bijna mijn leven gekost. Direct, en indirect.
Kort maar krachtig
Je denkt, dat je naait. Maar je naait je eigen!
Dus.
Kap met die kutzooi!! Asap!

Dessie

Newbie
Heb destijds diverse pogingen gedaan waarvan 2 serieus waren. De een na laatste en de laatste pogingen. Ik bouwde af. Ik kocht een voorgedraaide en die haalde en rookte ik in de avond en dan naar bed. In plaats van dag- en nachtritme omdraaien en chronisch blowen. Dat gaf me al zoveel ruimte, mentaal en fysiek dat ik dat na een paar maanden ook niet meer deed en dus gestopt was.

Heel lang nog veel in mn hoofd mee bezig geweest zonder meer terug te willen naar gebruik. Ik walgde ervan. Elk probleem kwam voort uit blowen bij mij. Ik was er klaar mee.

Na 10 jaar weer eens een paar keer geblowd maar dezelfde paranoia kwam weer terug en zag mezelf alweer berekenend bezig met het blowen. Klaar dus.

En sporten maakt je niet stoned maar geeft je wel iets te doen, verbetert je conditie, geeft je een mentale boost en je gaat er beter van uitzien. Lijkt me reden genoeg 😀

Als je wel graag stoned wil zijn blijf dan blowen. Persoonlijk denk ik dat er meer in het leven is dan stoned zijn en dat er zelfs mogelijkheden teveel zijn.
Knap hoor! Hoop dat ik snel in dezelfde vibe als jou terecht kom.

Ik kan er heel erg van genieten om mezelf een beetje af te zonderen en vervolgens te gaan blowen maar ik weet dat het niet goed voor me is dus moet ik er echt wat aan gaan doen! Er is zeker meer in het leven dan stoned zijn maar wel lastig om daar een flow in te vinden als dat t enige is wat je kent.

Thanks man voor het sharen!

Dessie

Newbie
Gewoon stoppen, cold turkey de knoop doorhakken. De eerste 2 weken kunnen best wel lastig zijn maar eens je dat voorbij bent kan het enkel de positieve kant op en word je beloont met energie.

Ik blow nu al van 20 september niet meer na 15 jaar blowen dagelijks van 3 tot 1 gram daags afbouwend. Het is ook begonnen met vluchten voor de realiteit. Enkele stoppogingen maar nooit heel lang. Nu is er volharding en ben ik wel klaar met blowen. Goed werk, relatie, kids,.... ik werd er enkel maar moe en sloom van op het einde van de rit.

Een vervanging zoeken = afleiding zoeken. Dat kan van de kleinste dingen zijn tot de hele dag bezig zijn met een project. Sport, hobby,...

Drink ook voldoende water en hou een gezond voedingsschema aan. Probeer te slapen op vaste momenten. Ook al kan je moeilijk of niet slapen. De bedrust heb je wel nodig anders zijn die 1ste weken slopend.

Verder veel succes met je stoppoging. Je zal merken na enkel weken dat het echt een verbetering is voor jezelf. Volhouden!
Thanks! Wat heb jij voornamelijk gedaan als vervanging?

Dessie

Newbie
Kappen met die zooi, en wel NU
Vwb cannabis kan je zeggen dat je wel degelijk " verandert " na lang dagelijks blowen.
Ik heb 18 jaar lang iedere dag stevig ingenomen. Geblowd, dus.
Naast veel geld heeft dat blowgedrag mij ontzettend veel leed toegebracht.
Het heeft mij een relatie gekost van bijna 6 jaar lang.
Het heeft mij idiote dingen laten ondernemen.
Het heeft mij bedrogen. Het was alsof ik mijn verdriet kon dempen, maar nee.
Het heeft er juist voor gezorgd, dat ik het niet kon verwerken. Het niet kon " loslaten "
Dus: ik heb jarenlang in een schijnwereld laten leven. Zeg maar één drogwereld!
Het ergste:
Het heeft mij bijna mijn leven gekost. Direct, en indirect.
Kort maar krachtig
Je denkt, dat je naait. Maar je naait je eigen!
Dus.
Kap met die kutzooi!! Asap!
Thanks voor je share! Hoelang ben je nu gestopt?
Hoop ook dat ik dergelijke dingen echt in ga zien als ik nuchter ben en besef dat ik beter af ben zonder.
Wanneer kwam bij jou het punt van : oke nu ga ik écht stoppen?

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Bij mij kwam dit moment om te stoppen op het tijdstip dat ik op het punt stond om serieus diep in de problemen te gaan komen, (voorzover ik deze al niet had) omdat ik het tegendeel bereikte wat voor mij de reden was om er ooit mee te beginnen.
Ik heb 17 jaren lang onafgebroken stevig geblowd.
Ik ben er in één keer volledig mee gestopt.
Dat is nu alweer 15 jaar geleden ongeveer.
Op enig moment valt dat kwartje. En dan....even doorbijten!

*.exe2.0

Belezen gebruiker
@Dessie Ik snap dat je zegt dat je het knap vindt. Het viel alles mee, elke dag was een dag verder van de verslaving vandaan.
De dagen konden mij niet snel genoeg gaan. Zo erg walgde ik er van.

Ik zag vrienden die kennissen werden en later bekenden. Ze kochten allemaal een huis of hun tweede al. Vakanties, dure hobby's.
Kinderen kwamen, carrière moves, etc. Ze leefden.

Ik had een joggingbroek, op elke rekening een maand achterstand (huur, eneco, verzekeringen), shoarma, een beetje bier en teveel wiet.
En ik stond op 2 rekeningen 1.000 rood plus studieschuld van ruim 4.000. Was boos op de wereld geworden, afgezonderd, tikkeltje vervreemd van alles.
Keek ook veel complottheorie filmpjes :)

Ik had wel een klein internetbedrijfje en een HBO diploma op zak. Ik denk dat dat m'n houvast is geweest om me niet helemaal f*ckt te voelen.

Als ik nadacht besefte ik dat mijn hele situatie voortkwam uit het blowen. Daarom was ik lethargisch, wazig, ongemotiveerd.
Terwijl ik wel wilde maar de roes weerhield me.

Ik heb mezelf gereset. Ik stopte. Ging naar de dokter met allerlei achterstallige kwaaltjes, tandarts sinds 5 jaar ofzo. Huis schoonmaken, opruimen, gezonder eten, sporten, nieuw kapseltje, andere kleding, etc. Ook heb ik voor mezelf bepaald wie ik nou echt een vriend of vriendin vond en daar m'n aandacht aan besteed. Heel heilzaam en leerzaam ook. Volop opwaarts!

Dat kan jij ook hoor :)

Laatst bewerkt:

Dessie

Newbie
Bij mij kwam dit moment om te stoppen op het tijdstip dat ik op het punt stond om serieus diep in de problemen te gaan komen, (voorzover ik deze al niet had) omdat ik het tegendeel bereikte wat voor mij de reden was om er ooit mee te beginnen.
Ik heb 17 jaren lang onafgebroken stevig geblowd.
Ik ben er in één keer volledig mee gestopt.
Dat is nu alweer 15 jaar geleden ongeveer.
Op enig moment valt dat kwartje. En dan....even doorbijten!
Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was?
Lekker bezig hoor!

Dessie

Newbie
@Dessie Ik snap dat je zegt dat je het knap vindt. Het viel alles mee, elke dag was een dag verder van de verslaving vandaan.
De dagen konden mij niet snel genoeg gaan. Zo erg walgde ik er van.

Ik zag vrienden die kennissen werden en later bekenden. Ze kochten allemaal een huis of hun tweede al. Vakanties, dure hobby's.
Kinderen kwamen, carrière moves, etc. Ze leefden.

Ik had een joggingbroek, op elke rekening een maand achterstand (huur, eneco, verzekeringen), shoarma, een beetje bier en teveel wiet.
En ik stond op 2 rekeningen 1.000 rood plus studieschuld van ruim 4.000. Was boos op de wereld geworden, afgezonderd, tikkeltje vervreemd van alles.
Keek ook veel complottheorie filmpjes :)

Ik had wel een klein internetbedrijfje en een HBO diploma op zak. Ik denk dat dat m'n houvast is geweest om me niet helemaal f*ckt te voelen.

Als ik nadacht besefte ik dat mijn hele situatie voortkwam uit het blowen. Daarom was ik lethargisch, wazig, ongemotiveerd.
Terwijl ik wel wilde maar de roes weerhield me.

Ik heb mezelf gereset. Ik stopte. Ging naar de dokter met allerlei achterstallige kwaaltjes, tandarts sinds 5 jaar ofzo. Huis schoonmaken, opruimen, gezonder eten, sporten, nieuw kapseltje, andere kleding, etc. Ook heb ik voor mezelf bepaald wie ik nou echt een vriend of vriendin vond en daar m'n aandacht aan besteed. Heel heilzaam en leerzaam ook. Volop opwaarts!

Dat kan jij ook hoor :)
Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op!

Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was?
Lekker bezig hoor!
Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op!

Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha
Zeker wel realistischer. Je brein gaat ook normaler werken zal ik maar ff zeggen dus dat gaat vanzelf joh.
De megalomaan=-achtige ideeen verdwijnen ik denk omdat je meer kan focussen op jezelf en je directe omgeving i.p.v. semi-filosofisch te gaan doen.

Komt goed hoor gast

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Thanks! Wat heb jij voornamelijk gedaan als vervanging?
In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.

Dessie

Newbie
Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.
Lekker man! Ik hoop dat ik uberhaupt kan slapen haha. Gaat goed komen

Dessie

Newbie
In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.
Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!
De avonden gaan na week 2 best al wat sneller. Tv kijken bv. word al wat interessanter. Muziek luisteren. Het past zich snel terug aan naar een nuchter leven. Veel sneller dan de zwaardere middelen.

Snelleke Snel

Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?
Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?

Dessie

Newbie
Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar.

Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen.
Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik heb niet echt trek meer gehad om opnieuw te beginnen .
Cannabis is een stof die als Ik deze binnen kreeg, ervoor zorgt dat ik er direct meteen weer aan vast zit.
Ik heb me in het begin steeds voorgehouden, dat deze stof liegt.
Want het is bij mij niet waar, dat deze helpt om trauma's te dempen.
Het is niet waar, dat ik me stoned zijnde, beter voel.
Dat lijkt alleen maar zo.
Deze gedachte bleef ik mezelf steeds voorhouden, en. Zo lukte het.
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....
Er is geen hasj te krijgen in Zwolle? :tonguewink: Of elke andere grotere plaats tussen Zwolle en Venlo? :tonguewink:

Dessie

Newbie
Eerste stopdag vandaag, was op een normale dag nu denk ik net aan m'n tweede jointje begonnen. So far so good, denk dat de meeste trek vanavond pas komt.

Denk wel dat ik het echt moeilijk ga vinden om mijn leven niet saai te vinden zonder het blowen. Was zaterdag avond op een verjaardag en merk dan eigenlijk dat ik veel liever thuis wil blowen dan op de verjaardag zijn - ik hoop dat die mindset snel veranderd.

Ik ga de komende dagen maar veel afleiding zoeken en sowieso heel de maand December volhouden.

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Lekker naar buiten, lekker doorademen.

Herkenbaar hoor. Liever thuis zitten om te gebruiken. Goed opgemerkt bij jezelf.

Je zal de komende periode ff door een wasmachine gaan er er fresh & clean uitkomen.

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Nog even en je gaat liever op dat verjaardagsfeest positieve energie aflaten dan thuis te blijven. Had ik ook in begin maar slaat snel om. Vanaf week 2/3 krijg je meer zin om dingen te doen. De eerste periode is het lastigst.

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Dag 1 is bijna om

Zorg voor fijn comfortabele dingen
Goeie film
Lekker eten
Alles als je maar niet blowt of het vervangt met bier

Dessie

Newbie
Snap niet dat jullie om 20:30 konden slapen haha. Kom echt niet in slaap, denk gister en vandaag 3 uurtjes in totaal gemaakt? Melatonine, thee, boekje lezen. Niks helpt haha. Ben wel erg moe maar val gewoon niet weg.
Anyway, so far so good! Overdag gaat t prima, vind vooral s’avonds en dat nuchter in bed liggen erg moeilijk

*.exe2.0

Belezen gebruiker
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.

Dessie

Newbie
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.
Ahhhh oke! Jaaa zweten wel, dromen nog niet. Hoop vanavond haha lijkt me wel leuk.

Yesss thanks!

Gebruik jij nu nog wat eigenlijk buiten soms blowen?

Bovenaan