Stoppen met blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste lezers,

Ik ben nu 5 dagen gestopt met het roken van voorgedraaide hasj joints.

Introductie: Ik ben 27 jaar en door privé omstandigheden ben ik (22 jaar) uit het “sociale leven” gestapt en heel erg op mezelf geworden. Na het behalen van mijn MBO4 diploma (21 jaar) ben ik eigenlijk fulltime gaan werken tot de dag van vandaag. Ik ben vanaf mijn 20e jaar dagelijks gaan blowen. Ik rookte 2 voorgedraaide hasj jointjes per dag. Later werden dat er 3 á 4 per dag.

Eigenlijk kwam ik er vrij snel achter dat drugs (hasj) niet voor mij was weggelegd. Hierdoor had ik altijd de neiging om er mee te kappen. Toch bleef ik 7 jaar door blowen. Ik heb wel vrij veel “stopperiodes” gehad van 1 maand tot 8 maanden. Ik kan namelijk niet “tegen” blowen. Ik word mensenschuw en ik kruip nog dieper in mijn schulp als ik stoned ben.

Wellicht dat je nu zou denken, hoe heb je dat vol kunnen houden? Nou, ik ben een echt werkpaard. Ik werk minimaal 60 uur in de week. Ik heb zoveel vrijheid in mijn werk, dat ik het makkelijk kan combineren. En mezelf heb aangeleerd om het ook te combineren. Ik ben van mening dat ik door hasj gebruik ook zoveel jaren zonder enige moeite heb kunnen doorwerken.

Ik heb heel lang met het idee gelopen dat ik nooit verslaafd was. En dat het geen kwaad kan. Zoveel rook ik niet. Ik gebruik geen andere drugs of alcohol. Een jaar of 2 geleden kwam ik tot inkeer. Mede doordat mijn eetpatroon in zware negatieve vorm veranderde. Natuurlijk mede door het harde werken, maar zelf ben ik van mening dat het door het blowen komt. Ik ben enorm veel afgevallen en ik was al een lichtgewicht (wel met sportieve bouw). Hier ben ik enorm van geschrokken en het heeft ook mijn zelfvertrouwen/beeld aangetast.

In mijn vertrouwde omgeving heb ik altijd ontkent en het weten te “verbergen”. Ik rook af en toe een sigaretje en ik kan geen joint draaien. Zelfs een shaggy niet. Ik heb ook altijd voorgedraaide joints gerookt.

Door de genoemde feiten is het voor mij echt tijd om te stoppen en mijn sociale leven weer op te pakken. En verder te gaan, want blowen is voor mij stilstaan. Ik doe mezelf echt te kort en dat is het niet waard. Het enige voordeel dat ik zie, is dat ik financieel stabiel sta en veel geld heb kunnen sparen.

Ontopic:
Het is nu dag 6 inmiddels dat ik volledig clean ben. Ik heb geen moeite om te stoppen. Geen slaapproblemen. Ik droom weer en dat is raar, maar wel fijn. Ik eet goed. En ik geef nog minder geld uit dan voorheen. (ja, voorgedraaide joints zijn duur). Veel positieve dingen.

Minder fijn is dat mijn maag op hol is geslagen. Het borrelt en ik laat stinkende scheten. (nog nooit meegemaakt). Ook merk ik het effect om de hele dag nuchter door te brengen en dat is ook negatief. Ik heb naast mijn werk eigenlijk helemaal niets. Ja een leuke auto... Geen hobby’s en 0 interesses. Hier heb ik echt moeite mee. Ik had gehoopt dat ik nuchter, weer de oude ik word. Fris, scherp en actief. En dat het ondernemingsgevoel terug komt.

Ik heb nooit gelooft in hulp van derden. Alles op eigen kracht. Maar ik voel me nu wel slecht door dat ik veel nadenk, maar niks uitvoer. Precies hetzelfde “gevoel” ervaar ik nu. Stoned of nuchter er veranderd niks. Oké het is nog van korte duur en het heeft tijd nodig, want ik zal ongetwijfeld met afkick verschijnselen te maken hebben. Zal dat het zijn?

Door de borrelende maag ben ik gaan googelen en hier terecht gekomen. Ook wilde ik graag mijn ei kwijt, advies krijgen en er over praten.

Anoniem27

Laatst bewerkt:

Stitch

Newbie
Wat vervelend dat je je nu zo rot voelt. Waarschijnlijk krijg je wel te maken met afkickverschijnselen. Zou wel logisch dat je lichaam moet wennen aan het feit dat ie nu zonder moet.
Hopelijk voel je je gauw beter en heb vind je iets wat je leuk vind om te doen naast werk.
Belangrijk dat je iets vind wat je leuk vind zodat je daar mee bezig kan zijn ipv high worden.
Het kan lastig zijn om hulp te vragen aan wie dan ook. Maar het is soms echt heel fijn om met iemand te praten die niet veroordeeld en verstand heeft van zaken.
Persoonlijk kan ik het zeker aanraden. Ik heb een geweldige therapeut gehad en dat heeft me verder geholpen.

Veel sterkte en succes! 🤗

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Goed dat je je verhaalt deelt en hier kun je natuurlijk je ei kwijt.
Het is moeilijk deze tijd, maar het lijkt erop dat het erg belangrijk voor jou is om bezigheden te vinden. Hiermee kun je je gedachten op andere dingen zetten dan een joint of onder invloed zijn.

ik snap dat je baalt dat je niet meer de oude, frisse en scherpe jij bent, maar dat kun je natuurlijk wel weer worden. Begin bij bijv. wandelen, fietsen, hardlopen of een andere vorm van lichaamsbeweging. Trek erop uit, ga de natuur in.. ik noem maar op. Natuurlijk is dit allemaal makkelijk praten, maar probeer stap voor stap dingen in orde te krijgen en dingen op te pakken. Elke verbetering is er 1.

De meest belangrijke stap heb je al genomen door te stoppen met blowen!

Janedoe

Newbie
Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Blow nu al 5 jaar dagelijks 5 a 6 joints. Telkens als ik stop denk ik na een paar dagen ‘waar doe ik het voor?’ Het leven wordt er niet perse leuker op zonder die joint.. heb ook niet echt een grote sociale kring en kan genieten van een joint op de bank. Als dat dan wegvalt.. maar goed verder geen tips ofzo want ben ondertussen weer begonnen..

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
Nja cannabioden regelen wel je stofwisseling vgm. ik ben gestopt met CBD, haalt de angst ook gelijk wat weg, en ja gewoon wat dingen proberen te doen, doe een wandeling in het bos of iets, vitamine D meepakken. Of vrijwilligerswerk, zoek iets waar je voldoening uit haalt zoals je uit je joint haalde :wink:. Begin aub niet aan anti depressivia, zit er van mn 17e tot 29e aan, en k kan mn laatste 5mg maar niet afbouwen, krijg 41 koorts, elektrische schokken, gevoel alsof ik door de grond zak etc.

Oh lees net dat je niet eens tegen blowen kunt, probeer CBD, geeft je rust en vermindert de angst iig! Je wordt er niet high van.

Sebas-

Newbie
Het beste om te doen is hard gaan krachttrainen. Liefst elke dag een half uur (iedere dag een andere spiergroep)
Je honger gevoel gaat terug komen en je slaap beter. Ik zit nu op dag 10 zonder wiet en tabak. HEEEL VEEL SUCCES!! 💪🏼🍀

Sebas-

Newbie
Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Blow nu al 5 jaar dagelijks 5 a 6 joints. Telkens als ik stop denk ik na een paar dagen ‘waar doe ik het voor?’ Het leven wordt er niet perse leuker op zonder die joint.. heb ook niet echt een grote sociale kring en kan genieten van een joint op de bank. Als dat dan wegvalt.. maar goed verder geen tips ofzo want ben ondertussen weer begonnen..
Je hebt geen sociale kring omdat je blowed, het zijn vooral excuses die ik lees om toch lekker drugs te kunnen blijven gebruiken.... Maar straks ben je oud en zit je nog steeds stoned op dezelfde bank en is dat wat je wel prima zou vinden dan? Je leeft maar 1 keer dus maak er wat van! 😉💪🏼

De Zandman

Badass junkie
Het staat hier al in dit topic, maar ik zeg het maar even....
Als je zoveel blowt, als jij, dan "sta je gewoon stil" en eventuele gebeurtenissen, die je raken, verwerk je niet...
In mijn geval heeft dat stilstaan mij heel veel narigheid achteraf opgeleverd.
Ik rookte meerdere bongpijpen per dag en er gebeurde niets meer, totdat je stopt met die dure hobby en je jezelf keihard tegenkomt...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan