1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoppen met Oxycodon

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Linn92, 13 jun 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Linn92

Linn92 Newbie

Hi allemaal!

Ik ben nieuw hier en dacht dat dit wel een goede plek zou zijn om hulp te vragen en mijn verhaal te doen.

In 2017 ben ik van de trap gevallen wat mij een gebroken stui heeft opgeleverd. Sindsdien ervaar ik hier ontzettend veel pijn aan en zodoende heeft de huisarts mij op Oxycodon IR en ER gezet.

Omdat ik hier al bijna een half jaar aan zit heeft mijn lichaam hier uiteraard tolerantie voor opgebouwd. Begonnen met 2x10mg + 6x10 ir, nu zit ik op 2x30 +6x10 en 1x10 amitryptaline. Die laatste vooral voor de nacht. Omdat ik al een half jaar thuis zit, heb ik veel zorgen aan mijn hoofd. Geld, relatie, toekomst, ik maak me om alles zorgen en zoals jullie misschien wel weten neemt de oxycodon die weg. Daardoor komt het geregeld voor dat ik eerder door mijn weekvoorraad heen ben en ik dus in paniek raak als dat het geval is.

Ik zeg heel eerlijk, ik neem de oxycodon OOK in voor de pijn die soms niet te handelen is, maar ook voor het fijne gevoel. Het gevoel van zorgeloosheid etc. Daardoor is het nu zo dat ik tot maandag nog 6 ir tabletjes heb. Schaam me er dood voor, aan de andere kant denk ik nu ook bij mezelf: bewijs je verdomme maar is. Wees sterk zoals je altijd bent geweest.

Wie heeft er tips voor mij, om mij aan mijn dosering te houden (vanaf maandag natuurlijk haha, nu eerst maar ff minderen) en in hoeverre zal ik de komende dagen last krijgen van ontwenning? Aangezien ik wel elke dag iets van het stofje binnenkrijg.

Voor wie is dit herkenbaar?

Groetjes

2. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Ik herken het deels nu mijn relatie kapot is, is oxy onderdrukt je gevoelens inderdaad. Het zal helaas niet makkelijk zijn.
    Veel mensen raden dit niet aan maar in deze situatie zou je grapefruitsap drinken een uur ongeveer voor je de oxy neemt. Zorgt er alleen voor dat de IR langer actief blijft.

Zelf zou ik dan pas het nemen als het fysiek te pijnlijk is.
    En als je een pillsplitter/crusher hebt (bij apotheek voor paar euro te koop het te halveren.

Verder kan ik je helaas ook niet helpen. Weet in ieder geval dat je niet alleen bent met deze gevoelens en pijn bent.

En als het echt niet gaat naar de apotheek bellen en zeggen dat je tekort komt en er dus een fout is gemaakt met het verwerken/voorbereiden van je vorige recept.

Dat kan een keer maar als je het vaker doet snap je al dat ze dan (veel) kunnen twijfelen.

En een tip om je aan de dosering te houden is om dit te voorkomen als eerste. En als tweede dat je bloedspiegel stabiel is en de pijn daardoor ook meer stabiel is (zover dat gaat met jou pijnsyndroom)
    En je niet meer hoeft te stressen steeds.

Ik gebruik het langer als 6 maanden afgewisseld met fentanyl soms. Zat eerst op 160mg oxycodon ER , heb dat nu afgebouwd tot 50mg dagelijks.
    Ben er maar 1x overheen gegaan toen ik viel tijdens bergbeklimmen. Probeer zelf af en toe een paar dagen wat minder te nemen.

Ik weet hoe de craving is van dit stofje.
    Hopelijk kan je iets met deze feedback van een mede pijn patiënt die nu ook graag meer gevoel zou willen dempen.

Af en toe huilen is juist goed even alles laten gaan dan. Zo verwerk je het immers beter en vooral sneller.

Sterkte! :blushing:

3. Jj1982

Jj1982 Newbie

Sterkte!!!

4. Coco.nuts

Coco.nuts Newbie

@Tijdloos, wellicht even off topic maar je schrijft in je verhaal dat je oxy soms afwisselt met fentanyl. Ik heb op farmaceutisch kompas gelezen dat je niet binnen 2 weken van oxycodon naar fentanyl kan/mag overstappen. Wat is jouw ervaring hiermee? Ik heb een jaar fentanyl gehad (50 ugl pleister + 10x2 pufjes instanyl neusspray 50 microgram) en sinds 2 weken is alle Fentanyl gestopt en omgezet in Oxycodon onder begeleiding van mijn arts, met de intentie dat dit afgebouwd moet gaan worden. Echter, mijn lichaam lijkt hier totaal niet goed op te reageren en ik zou haast liever terug overgaan op Fentanyl en dat afbouwen. Zie mijn eigen topic:
    https://drugsforum.nl/threads/cyp2d...selen-met-afbouw-oxycodon.63917/#post-1280774

Laden...