1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoppen met verslaving Red Bull

Discussie in 'Verslaving' gestart door Bas, 17 jun 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ben al echt een hele tijd verslaafd aan Red Bull, als ik 1 dag zonder zit kan ik eigenlijk niet verlangen naar een dag met Red Bull. Ik ga ook liever voor het merk Red Bull, dan goedkopere merken. De smaak vind ik altijd tegenvallen van die goedkopere merken, ghehe. Voor ik naar werk of school ga heb ik liever sowieso 1 blikje op voorraad thuis om die op te drinken voor ik echt weg ga. Als ik weg ga, stop ik 9 van de 10 keer bij een winkel om te kijken hoeveel ik zal halen voor deze dag. Een ochtend zonder Red Bull te beginnen vind ik zeer frustrerend, maar op sommige dagen juist niet en kan ik weer prima zonder Red Bull voor een aantal dagen.

Gezien het me uiteraard klauwen vol met geld kost, ga ik vanavond cold turkey stoppen met Red Bull. Ik heb nog precies 1,5 blik (ijskoud uiteraard) staan die ik ga opdrinken voor het slapen gaan. Slapen met Red Bull stelt voor mij niks voor, het slapen ook niet, maar het wakker worden wel. Helemaal als ik me dan nog 1x omdraai. Dan heb ik direct last van hoofdpijn, nekpijn, rugpijn en een zeer brak gezicht.

Het leuke is dat ik zonder Red Bull ook productief kan zijn, alert en gefocust. Dit is ook bewezen; met of zonder cafeïne in de ochtend, je bent even alert. Ik drink het trouwens het liefst de hele dag door, dus in kleine slokjes (enorm slecht voor me tanden dan wanneer je het in 1 keer weg drinkt). Ik ben pas 20 jaar en heb onlangs (toen was ik ook nog 20), m'n 1e gaatje gehad. Heb ik eigenlijk nog mazzel mee gehad, want voorheen was ik juist verslaafd aan Coca Cola. Ik dronk op z'n gemak 2 liter per dag, gedurende de dag. Die verslaving is overgegaan in een Red Bull verslaving, vermoed ik. Ik werk namelijk veel en naar Red Bull grijpen is dan wel graag iets dat ik doe.

Mochten mensen tips hebben, laat het weten? Ik ga vanavond m'n Red Bull drinken, Cola weggooien en cold turkey stoppen. Heb wel weer een slecht moment uitgekozen, want aankomende week moet ik sowieso iedere dag werken, maar zijn het helaas geen lange dagen, ik verwacht dus veel verveling.

En als je me wilt volgen betreft dit, dat mag, lijkt me ook wel leuk. Ik zal wel blijven posten betreft het afkicken als mensen dit ook graag willen. Ik zou het ook wel leuk vinden als andere hun mening vertellen over een cafeïne verslaving. Zelf vind ik het eigenlijk niet echt iets bijzonders als je het vergelijkt met een andere drug verslaving zoals cocaïne, GHB of iets dergelijks. Kan zijn dat andere hier anders over denken. ;p

Leuke is dat ik een hekel heb aan mensen die koffie drinken. Iedere dag weer die vieze warme koffie smaak en de koffie lucht die uit iemands mond komt. Iedere pauze op werk koffie drinken met collega's. Terwijl ik er niet ver naast zit met m'n Red Bull. :sweatsmile:

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lol :tongueout:

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen qua cafeïne en guaranaverslaving, grootste probleem lijkt me suikerverslaving. Ja, echt.

Er zit bakken suiker in die producten en die zorgt dus voor pieken in je bloedsuikerspiegel en dalen daarin daarna waardoor je blijft drinken.

Cold Turkey stoppen is goed te doen, maar je zal wel last krijgen van een slap gevoel, misschien zelfs het gevoel dat je flauw gaat vallen. En dan is het zaak om gewoon vol te houden, de klachten duren maximaal 2 weken.

Goeie beslissing trouwens, want die energy drinks zijn rete slecht voor je. Naast veel te veel suiker met de al genoemde pieken in dalen van je bloedsuiker en de daarmee op de loer liggende suikerziekte is dit spul heel erg slecht voor je hart, Ik heb al meerdere red bull'ers hartritmestoornissen zien krijgen. En je gebit gaat er ook aan zoals je zelf al weet.

Zelf vind ik energy drink ook enorm lekker smaken. Ik haal wel eens (1 a 2 keer in de maand) zo'n blikje, maar daar hou ik het echt bij.

edit;
    Guarana moet taurine zijn.

En mensen die de hele dag koffie drinken stinken inderdaad vaak behoorlijk uit hun bek.

Laatst bewerkt: 18 jun 2018
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

4. KetaKech

KetaKech Newbie

Indien overstappen op koffie echt geen optie is (wel caffeine, geen/minder suiker) als tussenstap zou je thee kunnen proberen. Dit bevat ook caffeine (alleen heet het theeine vgm, komt op hetzelfde neer).

Je halveert je caffeine inname en kan indien mogelijk je suiker eruit laten of ook verminderen. Vervanging als tussenstap is een erg handige methode om je niet in 1 keer te belabberd te voelen etc.

Cold turkey is uiteraard ook mogelijk zoals je nu van plan bent, maar kan erg zwaar zijn wat de kans op terugval vergroot.

Bas vindt dit leuk.
  5. Bas

Bas Bewuste gebruiker

1e dag had ik 7 paracetamol's op tegen de hoofdpijn. Ik probeer het nu te beperken tot 1 Red Bull per dag en af en toe een glaasje cola. Dat van 1 Red Bull per dag lukt nog niet echt, maar er is wel een kleine verbetering ten opzichte van eerst.

Koffie vind ik niks, de geur, aroma en de smaak staat mij niet aan. Komt over als water met een flauw smaakje. Zelfde geldt voor thee, want thee = gay. ;p

6. Raver

Raver Bewuste gebruiker Donateur

Kan je alleen maar succes wensen, ik denk dat het vooral de mentale waarde die je eraan hecht het moeilijkste is om doorheen te komen.

Nogmaals, succes

Bas vindt dit leuk.
  7. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ik probeer het te beperken op maximaal 2 Red Bull per dag, dit gaat aardig goed. Dacht dat het wat makkelijker was, maar het komt uiteindelijk wel goed. Ik ga het een beetje afbouwen en dan volledig stoppen van de cafeïne.

Raver vindt dit leuk.
  8. genk123

genk123 Belezen gebruiker

@Bas

En hoe gaat het nu? Zit je nog op 2 blikjes per dag of heb je het inmiddels al kunnen minderen?

Bas vindt dit leuk.
  9. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Wilde eigenlijk niet meer reageren in de hoop dat het topic vanzelf in de prullenbak verdwijnt, waarom, geen idee. :mrgreen:

Sinds zondagmiddag heb ik geen heb ik al geen Red Bull meer op. Wel af en toe een glaasje cola. Dus gaan gewoon zo door, leukste is dat dit nog onbewust is, haha.

Bedankt voor je interesse! :redheart:

10. genk123

Kijk is aan, goed bezig! Nou zo volhouden. Maar dat zal wel lukken.

Geen probleem, was ook nieuwsgierig naar hoe het ging haha.

11. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Een goed gevulde smoothie geeft ook energie en werkt langer door.

Raver vindt dit leuk.
  12. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Eigenlijk ben ik terug bij af sinds een week of 2, van dagelijks een paar blikjes Red Bull als vermindering (1 tot 3) weer terug naar 6 of meer per dag. Vandaag laatste, 7e, werkdag (deze nacht ga ik doorhalen, gek hé) en dan ga ik in de 2 dagen dat ik vrij ben helemaal niets drinken. Even kijken of ik die afkickverschijnselen van cafeïne in die 2 dagen weg kan krijgen (de koppijn). Dit moet en zal me lukken en hierna zal ik definitief stoppen. Even die doorzettingsvermogen weer wat opkrikken, want die is best fucked momenteel bij mij. ;p

Ironisch is juist dat mijn doorzettingsvermogen met nachten doorhalen echt extreem is. Heb hier 9 van de 10 keer totaal geen moeite mee, zelfs niet wanneer school of werk ertussen zit. Ik zat regelmatig in de klas terwijl ik er al een hele dag op had zitten, gewoon vol met energie.

:mrgreen:

Laatst bewerkt: 7 aug 2018
  13. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Dag 1 zonder Red Bull & nicotine bijna een feit. :peace2:

Fenrir, KetaKech en De Dunne vinden dit leuk.
  14. Bas

Bas Bewuste gebruiker

We zitten al op dag 2! :blushing:

Fenrir en KetaKech vinden dit leuk.
  15. KetaKech

KetaKech Newbie

Ik ben ook net gestopt met cafeïne (vooral vanuit koffie, nu zon 2 weken). Als je er eenmaal doorheen bent zal je je heerlijk voelen, echt waar :)!

Bas vindt dit leuk.
  16. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Heb dit vaak zat gelezen inderdaad, daarom dat ik er ook zo graag naar uitkijk! Eventjes door die zure appel heen bijten.

KetaKech vindt dit leuk.
  17. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Ik ga momenteel dag 4 vier in, zonder nicotine & cafeïne! Had dit nooit van me verwacht en ik ga nu ook gewoon door tot dat de trek in een sigaret helemaal weg is. Die trek is nu licht aanwezig, maar moet zeggen dat het afkicken zeer gemakkelijk gaat. Eigenlijk best wel simpel, zelfde betreft Red Bull. Ik hou jullie hier op de hoogte over hoe het gaat! :redheart:

KetaKech vindt dit leuk.
  18. Oblivion

Oblivion Newbie

Lekker bezig man! Fijn dat het mee valt ook.

En heel knap dat je ook met tabak gestopt bent, dat doe ik je tot nu toe nog niet na.

Bas vindt dit leuk.
  19. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Nou is wel duidelijk, dit afkicken gaat zeer gemakkelijk. Om allemaal posts te voorkomen geef ik wel een update mocht ik ooit terugvallen in de verslaving. ;p
    Ik ga momenteel dag 6 in. ^^

KetaKech, Oblivion en Fenrir vinden dit leuk.
  20. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

Tegelijkertijd stoppen met Red Bull en nicotine én een speedpauze? Lekker bezig, respect!

Bas vindt dit leuk.
  21. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Haha thnx! Ik sta d'r nog van te kijken, haha. Ben ook nu gewoon super blij dat ik dit gedaan heb, voel me gewoon veel beter nu. Je had inderdaad gelijk @KetaKech ! Haha

KetaKech en Fenrir vinden dit leuk.
  22. KetaKech

KetaKech Newbie

Hehe jaja, het is fftjes doorbijten maar dan heb je ook een mooi resultaat! (En in de portemonnee al helemaal !)

Bas vindt dit leuk.
  23. genk123

@Bas

Goed bezig bas! Maar hoevaak deed je eigenlijk speed? En is die drang zo erg om het te blijven gebruiken? Ik ben er zelf ook wel over te spreken maar dan wel alleen op festivals.

24. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Speed is niet het gene waar ik mee gestopt ben, haha. Ik doe trouwens speed 1x per maand.

Ben juist gestopt met de Red Bull en de nicotine. ;p
    (Red Bull en nicotine deed ik dagelijks gebruiken)

25. Bas

Bas Bewuste gebruiker

7 dagen al!

Helaas een foutje gemaakt met wat ik drink. Want ik drink nu geen cafeïne houdende dranken, maar juist ander simpel frisdrank zoals cassis, Karvan Cévitam, vitamine water, water of sinas.

Maar heb nu een six-pack blikjes Lipton Ice Tea gekocht en daar bleek uiteraard ook cafeïne in te zitten, want er zit namelijk een thee-extract in en in thee zit cafeïne. :facepalmman1:

Ik heb nu weekend en ben nog steeds wakker... maar moet wel zeggen dat die cafeïne goed werkt. :tearsofjoy:

Vandaag nieuwe dag, gewoon dit foutje over het hoofd gaan zien en doorgaan met het stoppen van Red Bull (cafeïne) en nicotine.

De hoeveelheid dat in Ice Tea zit is gelukkig minimaal, helemaal in een blikje van 0,33L x 3 blikjes verdeeld over de afgelopen 1,5 dag. Heb namelijk nog 3 blikjes koud staan. Ben alleen wel echt klaarwakker, actief en snel met typen. Cafeïne is nu echt goed merkbaar tijdens het afkicken door. Jammer genoeg is dit voor de cafeïne de laatste keer dat het in mn lichaam is. :hundred100:

Vanaf vandaag DAG 8! Ik tel die Ice Tea niet mee, dat stelt niks voor! Haha. Vanaf nu af aan, serieus nooit meer nicotine en cafeïne! Alleen nog maar pep vanaf nu, om de maand dan uiteraard. :sunglasses:

Laatst bewerkt: 15 aug 2018 om 03:31
Laden...