Hallo Botje 666,
ben zelf 30 jaar verslaafd geweest aan heroine en sinds een half jaar clean, dus het is zeker te doen! Knap dat je al zover bent afgebouwd, nu het laatste stukje nog. Heb zelf nooit echt methadon gebruikt, geloof dat ik 5 kuren heb gehad die tesamen niet langer duurde dan 2 jaar en de laatste keer dat ik meth had was ergens in 2009 geloof ik. Was altijd erg bang voor meth omdat je er zo lang ziek van wordt, paar maanden is geen uitzondering. Daarom extra knap dat je t zelf hebt gedaan. Als dat goed ging, zonder bij gebruiken, dan zou je kunnen overwegen om die laatste 10 mg ook zelf thuis te doen. Maar ondanks dat t "maar" 10 mg is, zul je er toch knap ziek van worden, vooral die laatste stap, van iets naar helemaal niets, (maar dat is mijn ervaring, niet iedereen is hetzelfde).
Mocht je toch vrezen dat het je niet lukt, dan kun je opname overwegen. Overstappen van meth naar Xuboxne zal moeilijk gaan vrees ik, want Xuboxone maakt dat het je receptoren afschermt voor opiaten, dus wanneer je dan van meth op Xuboxone overstapt, dan zul je erg ziek worden. Maar er zijn mensen die t toch zo doen. Men dacht in het begin dat Xuboxone amper verslavend was, maar we zijn er nu wel achter dat dit dus niet waar is. Ondanks dat het een half opiaat is is het toch erg verslavend en word je er erg ziek van. Dus mocht je overstappen overwegen omdat t niet erg verslavend is, dan hoef je t daarom niet te doen.
Misschien kun je met de hulp verlening hierover praten, zij kunnen je altijd goede raad geven over wat er bij jou inde buurt aan hulp verlening is.
Het is echt de moeite waard om dat laatste stukje ook af te bouwen,
veel succes,