stoppen

ilyas

Bewuste gebruiker
waarom is stoppen inneens zo moeilijk voor me? ik rook bijna elke dag wiet en nu ben ik genoodzaakt om te stoppen voor mn examens. normaal lukt dit steeds zeer goed maar nu is het anders. gisterenavond mijn laatste jointje gedaan en sinds deze morgend heb ik het zelfde gevoel dat je hebt als je stopt met roken alleen erger vind ik. al heel de dag ben ik verschrikkelijk zenuwachtig, ik heb een enorme zin om te smoken en ik heb een pakje sigaretten weggerookt sinds deze morgend (wat ontzettend veel voor me is) hoelang zou het duren voor dit gevoel weg is? op deze manier kan ik me echt voor geen meter concentreren op mn boeken :(

greenpower

Bewuste gebruiker
Gewoon niet aan denken en iets anders doen.

Zoiets heet verslaafd zijn, en tegen een verslaving moet je vechten...

acidboy

Badass junkie
Zoek afleiding, geniet van de ochtenden dat je fris wakker wordt en geniet van het feit dat je waarschijnlijk voor het eerst in een lange tijd weer droomt. Kijk daar ook naar uit .. :)

Afleiding kan alles zijn he... sporten, gamen, internetten, muziek luisteren, slapen... find something which works for you, succes!

greenpower

Bewuste gebruiker
Vooral niet de ene drug door de andere vervangen, kans is groot dat je daar nog veel verslaafder aan raakt.

cropp

Badass junkie
je zou bijvoorbeeld minder om kunnen gaan met stoners

en ik neem aan dat als je stopt voor je examens dat het dan toch maar voor een half jaartje is, en geloof mij, als je er van af kan blijven is een blowtje over een half jaar alleen maar mooier, dan leer je het echt waarderen en dan word je tenminste ook ECHT stoned.

zoek intussen een goede hobby waar je veel tijd, geld, en energie in kan steken, en waar je echt naar uit kan kijken, of het nou een goed pcspel of een modelbouwvliegtuig is, zoek hem zo dat je liever gaat ``hobbyen`` dan buiten levenloos op een bankje zitten blowen.

het levert alleen maar meer voordelen op dan nadelen om (tijdelijk) te stoppen, ook al is het even doorbijten....

en dat kutgevoel wat je in het begin krijgt, ging toen ik tijdelijk stopte over binnen een week, daarna is het niet meer zo belangrijk en zie je plezier in andere dingen. toen ik heel veel blowde zag ik nergens anders plezier in, maar echt dat komt terug..

hou ons op de hoogte want je kunt het, ik sta in ieder geval achter je en ik ben ook al eens ``afgekickt``op eigen kracht en als ik het kan kan jij het helemaal

x_wietje

Experimenterende gebruiker
ik ben nu ook aan het stoppen, mijn hoofd werd gek, of ja eerder ik maar ik kon het gewoon allemaal niet meer aan. ik kon niets herinneren mijn school lijdt hier onder. echt mijn hele leven ineens fuck'd up.. ik heb nu wel last van veel kramp, hoofdpijn, zweethanden en nerveuze tintelingen in mijn lijf, ik heb me tenslotte aangemeld voor te stoppen.

ik wilde het niet omdat mensen tegen me zeiden dat verslaving van wiet niet bestaat. die bestaat wel! en heb eindelijk die stap genomen, en als ik t zo lees,heb jij ook een verslaving....
misschien dat je er zelf uit kan komen, maar hulp vragen is niet stom! ( en je kan daarna zelf nog bepalen of je het nog eens in het weekend keertje doet,)...

:wink:

buzzrider

Wijs gebruiker
Het zijn enkel de eerste 3 tot 4 dagen die het moeilijkst zijn, ik heb het al een paar keer gedaan en het is altijd ongeveer dat aantal dagen.

Plimu

Bewuste gebruiker
wanneer ik stop met blowen voel ik me nog spacender dan wanneer ik (normaal) stoned ben, nuchter zijn is dan echt alsof ik de heledag drugs heb zitten gebruiken, meestal begon ik dan ook weer met blowen om me even normaal te voelen, binnekort komt de grote pauze en ga ik een maand niet blowen

cropp

Badass junkie
buzzrider heeft gelijk, na een week of zo word je ook trots op jezelf en dan is de tijd die je nuchter bent ook echt een prestatie voor jezelf

x_wietje

Experimenterende gebruiker
tsjaa das echt waar, ik blowde non stop. en toen ik echt de eerste dag niets had gehad, voelde ik me egt slecht. k wilde echt een trekje hebben omdit gevoel weg te krijgen. de dag erna was nog erger, ik was gewoon echt brak! alsof ik echt gekke dingen had gebruikt, zo voelde ik me zelfs, ik was dan wel nuchter die dag, maar zo voelde ik me absoluut niet. stoppen met blowen kan ook niet zomaar, je moet het echt willen anders is het een onbegonnen zaak. want voor je het weet draai je der tog nog maar 1 ff om dat gevoel weg te krijgen.. en dan jaa ben je tog weer terug bij af..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Succes! Iedereen kan stoppen.
Ik denk dat ik ga stoppen na een vakantie, makkelijk begin op die manier :wink:

azgaza

Badass junkie
Stoppen in een vakantie heb ik ontdekt is heel erg makkelijk. Ik had niks mee genomen naar noorwegen, zelfs geen shag of wat en heb daar gewoon een hele maand helemaal niks gerookt. Eerste drie dagen waren een beetje vreemd, van 'he waar is mijn joint' maar dat wende al snel. Helaas toen ik thuis kwam gelijk een joint op gestoken en binnen een week in oude patroon terug gevallen.

Iemand tips om te minderen? Bv. van dagelijks naar 3-4 dagen in de week gaan en van 5 naar 2-3 joints op een dag? Dat wil me ook echt niet lukken maar dat wil ik wel heel graag, zou zó veel geld schelen. Het is de gewoonte, geen verslaving, maar gewoonte is ook irritant sterk.

Sorry dat ik geen advies voor de TS heb, als ik dat had zou ik zelf niet elke dag blowen en zou het me niet zo veel geld kosten. Wie wil stoppen op een vakantie: zeker doen, is opzich een heel goed idee want op vakantie mis je het niet zo en na een paar dagen wordt het eigenlijk heel normaal om geen joint te hebben, maar thuiskomst is het moeilijkst.

acidboy

Badass junkie
Mathijs zei:
Succes! Iedereen kan stoppen.
Ik denk dat ik ga stoppen na een vakantie, makkelijk begin op die manier :wink:

Haha, dat heb ik al zo vaak gedacht, of na een weekend ofzo...

anyhow, succes man.

Bovenaan