Stress & XTC?

dbl-030

Newbie
Beste drugs-fanaten.

Ik ben een jongen van 22 jaar.
Ik heb al jaren geblowed en vanaf mijn 16e wel eens een pilletje gebruikt, wat later overging naar wat meerdere malen gebruiken (1 a 2 keer per maand) maar tegenwoordig gaat het weer wat rustiger (1 keer in de 2, 3 maanden).
2 maanden geleden rookte ik een joint en voelde me er niet lekker bij..opeens kreeg ik enorme hartkloppingen en het leek alsof ik out ging.
Sindsdien heb ik nog een keer geprobeerd te blowen, maar na 2 hijsen kreeg ik het alweer.
Volgens mezelf, vrienden en de dokter is het puur stress. ik maak me tegenwoordig druk om kleine dingen wat ik eerder nooit deed. Ik let zelfs op mn eigen hartslagen en ademhalingen (dat maakt het natuurlijk alleen maar erger!). Soms heb ik ook steken in mn borst (ook een symptoon van stress)

Over een tijdje is een leuk feestje in de buurt. Ik en mijn vrienden gaan erheen en ik weet dat zij gewoon zoals gewoonlijk XTC gaan gebruiken.
Ik vraag mezelf af of dat wel goed voor mij is.
Mijn vraag is:
Hebben sommige mensen ook iets dergelijks meegemaakt?
En daarnaast mijn andere vraag:
Is het wel verstandig om dan te gaan slikken? Ik denk zelf dat het niet heel veel kwaad kan, zolang ik me maar goed voel en niet te veel denk als ik het ga doen.

Misschien wat handige adviezen/verhalen of wat dan ook.
Alvast bedankt!

Delirium

Badass junkie
Op termijn zal drugsgebruik natuurlijk geen positieve invloed hebben op je geestelijke gesteldheid.

Als jij denkt dat je het aankan kun je het proberen.

Know your mind, know your body , know your drugs.

dbl-030

Newbie
Delirium zei:
Op termijn zal drugsgebruik natuurlijk geen positieve invloed hebben op je geestelijke gesteldheid.

Als jij denkt dat je het aankan kun je het proberen.

Know your mind, know your body , know your drugs.

Daar heb je zeker weten gelijk in.
Een joint roken begint ik ook niet meer aan.
Alleen vraag ik me af of XTC nemen hetzelfde gevoel opwekt als bij de laatste joint (hartkloppingen).
Zal het dan gewoon tussen de oren zitten?! Als ik me gewoon goed voel, zal ik het dan kunnen proberen?

Delirium

Badass junkie
Zoals ik al zei, "know your body". Ieder lichaam is anders en reageert anders op verschillende drugs. Ik kan je niet vertellen of jij hartkloppingen krijgt van XTC :rolleyes:

Maar wat je zelf ook zegt, er zit veel tussen de oren. Je mindsetting is met alle drugs belangrijk en beïnvloed zeker de invloed er van.
Als jij het echt wil proberen moet je het met zelfvertrouwen doen, en niet bang zijn. Houd positieve vibes en zorg zo goed mogelijk voor je lichaam.

Succes :)

Arenshi

Bewuste gebruiker
E

het is een feit dat je hart sneller gaat slaan wnr je X hebt genomen, maar dit zyn meestal geen slechte hartkloppigen.. Als je stress hebt met die pil zal je wss eerder hartkloppingen krygen voor dat de pil in werking treed. maar wnr hy dan toch inslaat zal weer alles normaal zyn denk ik :grin:

HF :wave:

Carlitos

Badass junkie
Wat ik denk is dit (Weet niet niet zeker)

Ze zeggen meestal wiet is stemmingversterker (Zo staat het ook op i-net).
Ik denk als jij al stress hebt dat het door wiet erger word die stress omdat het stemminsversterker is zeg maar.Daardoor zou je erg(er) hardkloppingen kunnen krijgen.

Xtc daarin tegen voel ik me bijna vrijwel altijd goed ook als ik veel last had van stress.Omdat ik dan op xtc helemaal ont-stress zeg maar.

Dus ik denk dat dat wel gaat lukken ben alleen niet zeker van me wietverhaal het was maaar even (proberen) logisch na te denken.

Dus hecht neit te veel waarde aan me post :rolleyes:

Japi :wave:

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Hoi hoi Ik heb vroeger veel geblowd 13 tot 16 elke dag voor slapen gaan en overdag nog hier en daar gerookt ik kan nu absoluut niet meer tegen blowen maak me ook wel es zorgen over kleinen dingen bij mij word het door blowen ook versterkt en krijg er vaker angst door (héél af en toe valt het zo als het hoor te vallen) maar dat vind ik het niet waard .. dus blow niet meer is even kut maar naar verloop van tijd weet je niet meer beter :grin:

erwin krol

Bewuste gebruiker
mdma maakt je weerstand tegen stress een stuk minder in de dagen de volgen. Niet tijdens maar erna dus, goed dat je het even checkt voor je slikt.

dbl-030

Newbie
erwin krol zei:
mdma maakt je weerstand tegen stress een stuk minder in de dagen de volgen. Niet tijdens maar erna dus, goed dat je het even checkt voor je slikt.

oke..maar wat wil je er precies mee zeggen dan?!
ik weet dat mijn weerstand een stuk minder is..ik ben een ervaren slikker :wink: als ik het zo mag noemen.
tegenwoordig let ik gewoon veel op mn lichaam, omdat ik dat voorval van dat blowen meemaakte..misschien iets té veel!

Carlitos

Badass junkie
Dat je de dagen erna nog slechter tegen stress kan door de xtc bedoelt ie denk ik.

Dat heb ik ook na xtc fel reageren op mensen of kortaf zijn,moe en chagrijnig.

erwin krol

Bewuste gebruiker
Zelfde als wat Japi zegt, ik durf nu niet exact te zeggen of het een rechtstreeks gevolg is van een serotoninetekort ( ff geen zin om op te zoeken) , maar inmiddels is wel bewezen dat x emotioneler maakt en weerstand tegen onverwachte gebeurtenissen verlaagt. En als je er dan nog eens heviger op reageert kan dat de zaak alleen maar verergeren.

Bovenaan