• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Stroh 80% tripreport achteraf nog.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Kevin761990

Belezen gebruiker
Ik doe achteraf nog de tripreport van de veel besproken fles Stroh rum 80% die ik zaterdagnacht nam omdat de vrouw die in de nachtdienst mij heeft meegemaakt die nacht, mij vandaag heeft verteld wat er is gebeurd.

De nachtdienst kwam op mij af omdat om 4 uur s'ochtends mijn muziek keihard stond en medebewoners er last van hadden.
Ze trof me zittend op mijn stoel aan voor mijn laptop met diplo aan ik had mijn airpods in (niet dat die aanstonden) ik reageerde in 1ste instantie niet op haar en ze dacht dat ik haar negeerde en werd boos op mij.
Toen zag ze dat ik kwijlde en heel onduidelijk praatte, ze wou in 1ste instantie een ambulance bellen omdat ze dacht dat ik een beroerte had,
Toen wou ik zeggen dat ik Stroh rum had gedronken, maar ze verstond "sterilon".
Schrok ze helemaal.
Vervolgens verstond ze mij wel goed en vroeg me wat ik met de fles had gedaan.
Ik zei 'idee flesj licht ien duisjend stjukkeeeh'
Zij zag helemaal geen scherven, bleek die fles gewoon heel in de vuilnisbak te liggen. 🤣

Vervolgens was er al een paar uur voorbij en toen kwam de dagdienst, allemaal leuke vrouwen.
Ze hadden uit veiligheidsoverwegingen mijn matras op de grond gelegd.
Ik begon de vrouwen te aaien en noemde ze lieverds.
Vervolgens stopten ze me in, wat ik heel fijn scheen te vinden,
Toen ik eenmaal met kleren en al in bed lag, had ik de boel eronder gepist.
Alles moest verschoond worden,

Vervolgens werd ik 12.30 wakker en begreep ik totaal niks van waarom ik op de grond lag.
Ik zit trouwens ook nog onder de blauwe plekken van wat valpartijen.

Ik raad iedereen ten zeer af om te doen wat ik heb gedaan.
Drink nooit 50cl Stroh rum 80% in combinatie met oxazepam ook nog op.
Het zal je berouwen.

Hierbij mijn verhaal.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik doe achteraf nog de tripreport van de veel besproken fles Stroh rum 80% die ik zaterdagnacht nam omdat de vrouw die in de nachtdienst mij heeft meegemaakt die nacht, mij vandaag heeft verteld wat er is gebeurd.

De nachtdienst kwam op mij af omdat om 4 uur s'ochtends mijn muziek keihard stond en medebewoners er last van hadden.
Ze trof me zittend op mijn stoel aan voor mijn laptop met diplo aan ik had mijn airpods in (niet dat die aanstonden) ik reageerde in 1ste instantie niet op haar en ze dacht dat ik haar negeerde en werd boos op mij.
Toen zag ze dat ik kwijlde en heel onduidelijk praatte, ze wou in 1ste instantie een ambulance bellen omdat ze dacht dat ik een beroerte had,
Toen wou ik zeggen dat ik Stroh rum had gedronken, maar ze verstond "sterilon".
Schrok ze helemaal.
Vervolgens verstond ze mij wel goed en vroeg me wat ik met de fles had gedaan.
Ik zei 'idee flesj licht ien duisjend stjukkeeeh'
Zij zag helemaal geen scherven, bleek die fles gewoon heel in de vuilnisbak te liggen. 🤣

Vervolgens was er al een paar uur voorbij en toen kwam de dagdienst, allemaal leuke vrouwen.
Ze hadden uit veiligheidsoverwegingen mijn matras op de grond gelegd.
Ik begon de vrouwen te aaien en noemde ze lieverds.
Vervolgens stopten ze me in, wat ik heel fijn scheen te vinden,
Toen ik eenmaal met kleren en al in bed lag, had ik de boel eronder gepist.
Alles moest verschoond worden,

Vervolgens werd ik 12.30 wakker en begreep ik totaal niks van waarom ik op de grond lag.
Ik zit trouwens ook nog onder de blauwe plekken van wat valpartijen.

Ik raad iedereen ten zeer af om te doen wat ik heb gedaan.
Drink nooit 50cl Stroh rum 80% in combinatie met oxazepam ook nog op.
Het zal je berouwen.

Hierbij mijn verhaal.
Eerlijk gezegd was dit wel ongeveer precies wat ik ervan had verwacht.

Wat er gebeurt als je een fles strohrum in één keer leegdrinkt terwijl je in een GGZ-instelling verblijft? Nou, dan heb je een hoop extra hulp nodig voor basale zaken zoals eten, slapen, naar de wc gaan. En achteraf kun je je er weinig van herinneren en heb je last van een kater.

Wel fijn dat je niet agressief bent geworden, want dat komt ook vaak voor.

Kevin761990

Belezen gebruiker
Eerlijk gezegd was dit wel ongeveer precies wat ik ervan had verwacht.

Wat er gebeurt als je een fles strohrum in één keer leegdrinkt terwijl je in een GGZ-instelling verblijft? Nou, dan heb je een hoop extra hulp nodig voor basale zaken zoals eten, slapen, naar de wc gaan. En achteraf kun je je er weinig van herinneren en heb je last van een kater.

Wel fijn dat je niet agressief bent geworden, want dat komt ook vaak voor.
Ik heb geen agressieve aanleg. Ik ben wel assertief.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb geen agressieve aanleg. Ik ben wel assertief.
Dat is fijn :wink:

Maar alcohol remt de werking van de prefrontale cortex; die betrokken is bij het overzien van gevolgen van gedrag, planning, organisatie en logisch redeneren. Door die werking van alcohol worden emotionele impulsen die door andere hersengebieden worden geregeld sterker. Op die manier veroorzaakt alcohol dus agressie, doordat de breinregionen die normaal gesproken ervoor zorgen dat je geen gehoor geeft aan boze emoties geblokkeerd zijn.

Alcohol en agressie gaan dus vaak hand in hand.

Kevin761990

Belezen gebruiker
Wel wat? Ik heb hier echt dingen voorbij zien komen. Geen idee hoe je het überhaupt verzint. Stelletje achterlijke verlepte paarden keutels die zolang in de goot liggen, dat het toch allemaal niet meer uitmaakt.

Ergens heel sneu, maar idd verwachten dat mensen slim genoeg zijn is een gevaarlijke gedachte hier :upsidedown:
Nou, ik heb weer wat geleerd.

MaddMonkey

Badass junkie
Soms vergeet ik even dat drugs niet alleen maar rozengeur en maneschijn is en zie je die andere kant weer. Ach ja wel altijd gezellig hier 🌈
Oh dat is het verre van.

Werk in de verslavingszorg en voorheen daklozenzorg, dus kijk niet snel meer van dingen op.

Maar alsnog, wat er hier af en toe voorbij komt, is echt om te huilen. Alsof iemand een baksteen heeft leren typen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Thanks voor de wijze raad maar volgens mij zijn er bitter weinig zo dom hier om dat te doen 😂.
Heb eens een goed gevuld glas rum ad fundum gedronken, helemaal vergeten dat ik een uur ervoor Lorazepam had genomen.
Zeker niet met opzet maar total blackout.

Misschien dom maar soms vergeet je dingen gewoon.
Iedereen maakt fouten. Zolang je er maar van leert.

Dopemonster

Badass junkie
Het overkomt de beste inderdaad hoor, de ene heeft een horror story door teveel coke en alcohol te hebben gebruikt. De ander heeft een heftige combinatie verdovende middelen overleefd..... Zeker in dit geval is voorkomen 100x beter dan genezen maar gebeurt het dan toch hoop ik dat men er echt van leert want het menselijk lichaam kan echt veel hebben maar die grenzen opzoeken en mogelijk een dodelijke overdosering meemaken en niet kunnen navertellen is 1 van stomste manieren om je kostbare leven te verspillen☹

Dirkjan

Badass junkie
Je bent weinig meer op het forum, @Dopemonster . How kum?

Even OT: "Stroh 80%" Je hoeft het alleen maar te ruiken of een nipje te proeven en dan zegt je lichaam "DIT IS GIF, HAAL HET NIET IN JE HOOFD OM DIT ERIN TE GOOIEN!"

En dan denk jij, meh, why nut. Hoe je dat binnenhoudt, werkelijk geen idee.

De Zandman

Badass junkie
Even OT: "Stroh 80%" Je hoeft het alleen maar te ruiken of een nipje te proeven en dan zegt je lichaam "DIT IS GIF, HAAL HET NIET IN JE HOOFD OM DIT ERIN TE GOOIEN!"

En dan denk jij. ......
Noot:
Ik krijg nu de gedachte, nee herinnering, dat dit nog nooit als zodanig tegen mij gezegd is alvorens de eerste neut naar binnen te hebben laten glijden....en deze strohrum die voel je echt gaan, en later staan!

Achteraf, een aantal uren later, kreeg ik na een ellendige lichamelijke reactie op het slempen van die drank, eerder de gedachte dat ik dood zou gaan van ziekte, daarna een tijdelijke ingeving van:. Ik drink noooooit meer...
Enige uren daarna verbleekte deze ingeving als sneeuw voor de zon waarna het niet lang meer duurde alvorens de volgende zuippartij plaatsvond. Jazeker!

• Like
Waarderingen: ljuv

Dirkjan

Badass junkie
Noot:
Ik krijg nu de gedachte, nee herinnering, dat dit nog nooit als zodanig tegen mij gezegd is alvorens de eerste neut naar binnen te hebben laten glijden....en deze strohrum die voel je echt gaan, en later staan!

Achteraf, een aantal uren later, kreeg ik na een ellendige lichamelijke reactie op het slempen van die drank, eerder de gedachte dat ik dood zou gaan van ziekte, daarna een tijdelijke ingeving van:. Ik drink noooooit meer...
Enige uren daarna verbleekte deze ingeving als sneeuw voor de zon waarna het niet lang meer duurde alvorens de volgende zuippartij plaatsvond. Jazeker!
Het is fascinerend dat we na zulke duidelijke waarschuwingen doorgaan met het drinken van deze troep. Iedereen dronk zijn eerste slok alcohol met de verwachting dat het heerlijk zou zijn (waarom zouden andere mensen het drinken?) maar de reactie is altijd hetzelfde. Vergif, En je vraagt je af hoe je in godsnaam gaat verbloemen dat je het "lekker" vindt.

Ik ben een ex alcoholist en ik drink niet meer, maar ik haatte de smaak. Ik haatte het ritueel. Ik heb nooit gesnapt waarom ik er ooit ingetuind ben, omdat het per definitie een drug is die alleen maar neemt en niets geeft (je zintuigen worden afgestompt, je denken en coordinatie neemt af, je wordt losser maar dat is een nadeel en geen voordeel). Ik geloof niet dat er enige verrijking van je leven gaat zijn met het drinken vann alcohol.

De Zandman

Badass junkie
Daarin heb je volkomen gelijk @Dirkjan!
Hoe herkenbaar jouw verhaal!

Ik vond drank ook niet eens erg lekker....het ging mij om het effect van de alcohol.
Daarom dronk ik de eerste 5 glazen achter elkaar in zeer korte tijd leeg, vervolgens ging het tempo wat omlaag in een gestadige tempo en na een glas of 8, of 10 zwaar tripelbier haar ik wel weer genoeg voor de middag door te komen. En ja. Zo vaak mezelf aanvragen van waarin drink ik deze zooi....
Drank heeft nog nooit een probleem opgelost. Integendeel, er kwamen alleen maar problemen bij!

Laatst bewerkt:

Dirkjan

Badass junkie
Daarin heb je volkomen gelijk!
Ik vond drank ook niet eens erg lekker....het ging mij om het effect van de alcohol.
Daarom drink ik de eerste 5 glazen achter elkaar in zeer korte tijd leeg, vervolgens ging het tempo wat omlaag in een gestadige tempo en na een glas of 8, of 10 zwaar tripelbier haar ik wel weer genoeg voor de middag door te komen. En ja. Zo vaak mezelf aanvragen van waarin drink ik deze zooi....
Drank heeft nog nooit een probleem opgelost. Integendeel, er kwamen alleen maar problemen bij!
Het stompt je hersenen af en verdooft tijdelijk stress en problemen. Dat is geen oplossing, maar dingen in een doofpot stoppen. Als je elke avond jezelf klem zuipt, zoals ik vroeger lang gedaan heb,, kom je niet tot ontwikkeling. Je staat in een soort stand-still. Therapie heeft geen zin want alles waar je aan moet werken wordt weggedronken.

En dat heb ik nu geleerd. Ik heb in het afgelopen jaar dat ik ben gestopt met drinken mezelf meer ontwikkeld dan in de 5/6 jaar dat mijn verslaving speelde.

Zanza

Badass junkie
En dat heb ik nu geleerd. Ik heb in het afgelopen jaar dat ik ben gestopt met drinken mezelf meer ontwikkeld
Ik drink dus standaar geen druppel in januari en februari (thee fetisj). Na 4 dagen merk je al positief effect. Alleen begin ik halverwege maart meestal weer. Denk dat ik het eens wat langer ga volhouden inderdaad.

Dirkjan

Badass junkie
Ik drink dus standaar geen druppel in januari en februari (thee fetisj). Na 4 dagen merk je al positief effect. Alleen begin ik halverwege maart meestal weer. Denk dat ik het eens wat langer ga volhouden inderdaad.
Het was ook niet de bedoeling om mensen te proberen te bekeren, het is alleen zo dat mijn filosofie, namelijk alcohol als vergif zien waarbij iedereen zit in zekere mate in de val zit, is een methode die voor mij werkt. Ik kan er naast zitten, maar ik geloof er in. Ik heb nog nooit alcohol gemeden die anderen meebrachten of in huis hadden, ik heb totaal geen last van andere drinkers en ik heb ontdekt dat ik vroegere situaties nu juist vermijd sinds ik niet meer drink. Simpelweg omdat ze alleen tolerabel waren als ik mezelf kon verdoven.

Verassend genoeg zijn mensen er heel tolerant in. Het is nogal een flinke stelling die ik maak, en ik wil niemand aanvallen, maar volgens mij voelt niemand zich ook aangevallen. En dat waardeer ik echt.

SneeuwStorm

Bewuste gebruiker
Het was ook niet de bedoeling om mensen te proberen te bekeren, het is alleen zo dat mijn filosofie, namelijk alcohol als vergif zien waarbij iedereen zit in zekere mate in de val zit, is een methode die voor mij werkt. Ik kan er naast zitten, maar ik geloof er in. Ik heb nog nooit alcohol gemeden die anderen meebrachten of in huis hadden, ik heb totaal geen last van andere drinkers en ik heb ontdekt dat ik vroegere situaties nu juist vermijd sinds ik niet meer drink. Simpelweg omdat ze alleen tolerabel waren als ik mezelf kon verdoven.

Verassend genoeg zijn mensen er heel tolerant in. Het is nogal een flinke stelling die ik maak, en ik wil niemand aanvallen, maar volgens mij voelt niemand zich ook aangevallen. En dat waardeer ik echt.
Ik voel mij zeker niet aangevallen en als het jou helpt, alleen maar goed. Ondertussen blijf ik wel - af en toe - aan mijn whisky nippen.

Dirkjan

Badass junkie
Ik voel mij zeker niet aangevallen en als het jou helpt, alleen maar goed. Ondertussen blijf ik wel - af en toe - aan mijn whisky nippen.
En dat is je goed recht. Als jij daar baat bij hebt en je goed voelt, dan gaat Dirkflut jou niets verbieden of opleggen. Maar ik zou willen zeggen dat je bewust moet zijn van wat het zou kunnem aanrichten, maar bovemal dat het effect wat het op je heeft niet heel interessant is.

Ik heb eigenlijk alleen maar verrijking van mijn geest gehad met psychedelics en MDMA soorten.

SneeuwStorm

Bewuste gebruiker
En dat is je goed recht. Als jij daar baat bij hebt en je goed voelt, dan gaat Dirkflut jou niets verbieden of opleggen. Maar ik zou willen zeggen dat je bewust moet zijn van wat het zou kunnem aanrichten, maar bovemal dat het effect wat het op je heeft niet heel interessant is.

Ik heb eigenlijk alleen maar verrijking van mijn geest gehad met psychedelics en MDMA soorten.
Bewust met drugs omgaan, dat gun ik iedereen. Mijn whiskyhobby is dit jaar 17 jaar oud en de verzameling is in elk geval bewust aangelegd.

De Zandman

Badass junkie
Als ex alcoholist zijnde, die al heel veel jaren de drank de deur heeft gewezen, kan ik zeggen dat ik het volkomen eens ben met de visie van @Dirkjan.
Alcohol is inderdaad een vergif, dat je heel veel hersencellen kost, zoals het alom bekende syndroom van Korsakov wat erop neerkomt dat je hele kortetermijngeheugen naar de testikelen is gezopen en herinner me nog een tijd dat ik in een ontwenningskliniek zat er een route op de muren stond aangegeven met bordjes on de 2 meter met een naam en richting daarop aangegeven, zodat de betreffende cliënt haar kamer in die kliniek kon terugvinden...dit was wel confronterend zogezegd. Als je zover heen bent dan heb je het wel goed voor elkaar, nietwaar....
En dan nog dit. Ooit met carnaval in een kroeg laat op de avond hadden we ( 3 vrienden en ikzelf) a l het bier opgezopen en ging de rest van ons viertal maar op sherry over.
Dat deed ik wijselijk niet.
Maar het maakte niet meer zoveel uit want o jeee wat was ik ziek de volgende ochtend!
Dan zeg je : ik drink nooit meer....dat hield je vol tot iets later in de middag.
En dan stonden ze al weer op me te wachten, glas na glas goudgeel gerstenat, en begon de hele zooi weer van voren af aan!
Tsjaa
Zo gaat dat als je aan de drank bent...iedere keer weer!

Dirkjan

Badass junkie
Bewust met drugs omgaan, dat gun ik iedereen. Mijn whiskyhobby is dit jaar 17 jaar oud en de verzameling is in elk geval bewust aangelegd.
Goed bezig hoor. Zo te zien verschillen we beiden van mening over alcohol, maar hebben we beiden niet de neiging om tot discussie te treden. En dat doe ik in gezelschap eigenlijk ook nooit. ALs mensen vragen waarom drink je niet is mijn antwoord: "ik heb besloten dat alcohol niet meer in mijn leven past". En dan is het ook klaar.

Als ze gaan sdoorvragen, dan ga ik niet liegen, maaar zo ver komt het eigenlijk nooit, want dan verpest het wel een beetje de vrollijke sfeer naar een pittige discussiel

De Zandman

Badass junkie
Het vreemde is wel dat je iedere keer weer je moet verantwoorden,. 1. D a t je niet (meer) drinkt.
En 2. W a a r o m je niet meer " gezellig meedrinkt"...
Want als je niet meedoet met pimpelen, dan hoor je der niet meer bij....en de helft van de aanwezigen snapt daar helemaal niets van...
" Ach, doe nou niet zo flauw, man. Één glaasje kan toch wel?"
En zo probeert men je over te halen om dat eerste glas te laten nemen...en dan is het tiende glas ook al niet meer zo ver weg.
In mijn geval was dat glas nr 10 binnen een kwartier reeds naar binnen gegleden. Ja.
De remedie:. Ik nam afscheid van alle drink maatjes. Ik bracht me in een zo weinig mogelijke omgeving zonder die kut alcohol.

Laatst bewerkt:

Zanza

Badass junkie
Goed bezig hoor. Zo te zien verschillen we beiden van mening over alcohol, maar hebben we beiden niet de neiging om tot discussie te treden. En dat doe ik in gezelschap eigenlijk ook nooit. ALs mensen vragen waarom drink je niet is mijn antwoord: "ik heb besloten dat alcohol niet meer in mijn leven past". En dan is het ook klaar.

Als ze gaan sdoorvragen, dan ga ik niet liegen, maaar zo ver komt het eigenlijk nooit, want dan verpest het wel een beetje de vrollijke sfeer naar een pittige discussiel
Maar komt jouw motivatie en drijfveer om te kiezen voor niet-drinken niet ook voort uit persoonlijke, nare herinneringen? Of heb ik dat elders verkeerd gelezen. Net als het niet-roken?

Dirkjan

Badass junkie
Maar komt jouw motivatie en drijfveer om te kiezen voor niet-drinken niet ook voort uit persoonlijke, nare herinneringen? Of heb ik dat elders verkeerd gelezen. Net als het niet-roken?
het drinken was een uitvlucht om savonds tot rust te kunnen komen en te kunnen slapen
Het niet roken is in principe met dezelfde methode gegaan (van de methode van heilige god Allan Carr) maar dat was geen verdoving maar gewoon een fysieke verslaving.

Blowen is wel exact hetzelfde als drinken geweest voor mij. Als ik stoned was kon ik relazen en vergat ik mijn problemen. Exact dezelfde doofpot als waar ik eerder over sprak

En dat werkt gewoon niet voor mij.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan