stronken maar hoe zit dat dan bij high

Stunner

Belezen gebruiker
Wat me altijd al een beetje is opgevallen is dat iedereen het over stronken heeft als het gaat om wiet met alchohol. Hoe zit dat met wiet waar je high van wordt als je dat met achohol pakt.. wordt je dan hronken fso :grin:

Hoe zit dat eingelijk?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik merk gewoon 't zelfde verschil als zonder alcohol.

Stunner zei:
wordt je dan hronken fso

Nee dat noem je Oeliewoeliebliepklets... :rolleyes:

Niet zo moeilijk doen, gewoon lekker blowen (en drinken)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer je alcohol naast wiet gebruikt, verdwijnen bij mij alle geestverruimende effecten die de wiet mij geeft, en komt er een algemeen vaag en wazig gevoel.

Of ik nu high of stoned was/ben, het ''stronken'' gevoel is bij mij hetzelfde.
De heftigheid ervan is grotendeels afhankelijk van de hoeveelheid alcohol.

Maare, ik hou niet zo van die combi...

Pizza Haze

Belezen gebruiker
Ik vind het alleen chill met mensen erbij. Zoals op een feestje, door de andere mensen blijf ik high, lacherig en gezellig :tongueout: maar ben dan wel vrij vaag/wazig.
In m'n eentje vind ik het veel suffer... Misschien als m'n wiet bijna op is. :wink:

evening

Newbie
drank + wiet = bij mij kneiter high ik heb een keer op de weg gelegen van het lachen en kon echt niet meer stoppen met lachen

Aalpoepert

Badass junkie
Re: High maar hoe zit dat dan bij stronten?

Eerder in dit topic zeg ik iets waar geen knoop aan vast te binden valt. Ik ben benieuwd of jkutter daar iets op te zeggen heeft

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dreuge zei:
high is vergelijkbaar met nietstoned

Nee high is vergelijkbaar met psychedelica, stoned met alcohol.

High = geestverruimend, (kan) leerzaam (zijn), je blijft productief.
Stoned = Geestafstompend, niets doen, niet nadenken, dom zijn.

Maar beide zijn fijn :)

Als jij high zijn hetzelfde vind als niet stoned, dan blijf je toch een halve pak sigaretten bij je jointjes roken. Iedereen blij :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Re: High maar hoe zit dat dan bij stronten?

Aalpoepert zei:
Eerder in dit topic zeg ik iets waar geen knoop aan vast te binden valt. Ik ben benieuwd of jkutter daar iets op te zeggen heeft

Ik in ieder geval wel, en ik begrijp het ook.
Misschien beide een zieke geest?

Toch is het echt een parafilie, bijvoorkeur voor dode mensen is namelijk geen sekse betrokken.
Wat bij seksuele voorkeur ( en dus geaardheid) wel het geval is.

Maar als het geen parafilie is, hoort het misschien gewoon thuis onder de noemer : ''Hobby''? :rolleyes: Of bezigheidstherapie :openmouth:

cropp

Badass junkie
PepTalk zei:
Dreuge zei:
high is vergelijkbaar met nietstoned

Dit is echt jóu mening, als ik een dikke joint met goed veel shag rook ga ik echt niet voor pampes op de bank liggen, ik ga juist bij wiet om me heen kijken en geintjes uithalen en zo...

Van de meeste wiet kun je wel high worden, moet je het gewoon in een pijp of in een bong roken, of met hash, het verschil met een joint is dat ik bij een pijp meer energie overhoud en meer ga kutten, maar energie heb ik toch wel...

S0s_90

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:

Dan denk ik dat ik nog nooit high geweest ben :tongueout:
Toch vreemd ik rook altijd hasj maar zou het werken om een keer puur te roken?
Dus uit een pijpje of een bong ipv met tabak een joint draaien? :wave:

Chris Pontius

Badass junkie
cropp zei:
maar energie heb ik toch wel...

Dat noemen ze tolerantie.

S0s_90 zei:

Dat zal zeer waarschijnlijk helpen, ja.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ook ADHD en een licht superieur gevoel.
Maar toch ben ik rete bank hangerig als ik stoned ben..

Maar inderdaad je hebt gelijk, of je productief blijft is erg subjectief.

S0s_90 zei:

Van alle hasj die ik ooit in een coffeeshop hebt gekocht ben ik nog nooit high of stoned geweest.
Misschien een lichte buzz. Mijn eigen hasj geeft gewoon een duidelijk wiet high/stoned.
En ja voor mij is het heel belangrijk puur te roken wil ik high worden.

Probeer eens een paar (bong)hits wiet, zomaar 0,1-0,2 gram en waarschijnlijk ben je (afhankelijk van set, setting en verwachting) dan wel high.

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
als ik dronken ben en dan flink aan de waterpijp ga hijsen voel ik me net The Hulk. Gewoon enorm van de kaart maar toch vol energie.

drunkenmonkey

Alles hangt af van de situatie , en of je zelf actief wil zijn of je liever laat hangen en met je kop naar beneden blijft wegdromen.
Op een fuif beweegt iedereen (dansen) , van zodra je op een fuif binnenkomt moet je gewoon losgaan !Dit natuurlijk als je hebt geblowed hé , dan drink je nog wat en krijg je dus een nieuw gevoel.Helemaal uit de bol gaan op wiet & alcohol -> leunt aan bij high zijn ( maar door alcohol wat wazig )

Maar ben je nu iemand die liever niet beweegt op fuiven , stel je voor : je hebt geblowed & komt binnen op de fuif en blijft gewoon staan ter plaatste met wat bier . Dan zal je gevoel gewoon stoned blijven omdat je dan dus bijna niets doet ..

Het is wat omslachtig uitgelegd , maar wat ik nu zei is echt van toepassing op MIJN LICHAAM.
Ik weet niet of het bij jullie ook zo is , maar dat kan je dus enkel weten door het te testen..

Wat ook een grote rol speelt :

Wat je eerst doet , drinken of blowen.
Meestal begin ik dus met blowen , hier kan mijn lichaam beter tegen en hierdoor moet ik minder snel barfen.Wanneer de sigaar op is kan je al beginnen met drinken ( of tijdens ).Zolang je maar eerst het effect krijgt van het wietje.In het begin ben je nog perfect controleerbaar.Maar als er al 'enkele' pintjes zijn geledigd kan je je al eens anders voelen :grin: .
Als je nu weer eens blowt , zal het minder hard aankomen omdat je dus bv een uurtje of 2 ervoor al hebt geblowed.(ik zeg opnieuw , dit geldt bij mij)

Zo kan het , maar het kan ook zo :

Eerst drinken en dan blowen.

Hier heb ik al veel moeten door barfen(=overgeven). Je gaat naar een fuif , drinkt te veel en krijgt zin in een joint.Als je dus al zat bent van de drank en dan een joint dampt zal je het plots HEEL HARD voelen.Veel vrienden van mij zijn zo ook al gesneuveld :wink:

Maar hetgene wat ik allemaal zo speciaal vind aan het blowen.Dat het voor iedereen anders is :hearteyes: Het enige wat je kan doen om dingen te weten te komen ... is het te proberen :stoned:

SjaakT

Eerst wat weg blowen en daarna drinken.. Heerlijk wazig gevoel geeft dat, zalig :hearteyes:

Arjan`

eerst gewoon de hele avond zuipen en dan als het feest afgelopen is nog even na-chillen en joints roken dat is voor mij de leukste combinatie. Ook merk ik dat mijn drankkater minder erg is als ik eerst nog even ergens ga chillen dan waneer ik gelijk dronken ga slapen.

Hakvlees

Goddomme ja, hoe vaak heb ik niet gehad dat ik lekker aan het zuipen was(lees: dik van de kaart), toen bedacht 'een jointje zou er wel in gaan', en inderdaad door de mokerslag gelijk té van de wereld was.
Je kunt het beter tegelijk doen, of in elk geval eerst blowen, dan pas beginnen als je al van de kaart bent. Dat is gewoon de porseleinen god tarten.

Dreuge

Badass junkie
Hahahahha, stronlazarus een dikke joint roken > 5 minuten later begint alles te spinnen, zit je de rest van de avond tegen het out gaan te vechten op een barkruk of op de rand van je bed, totdat je uiteindelijk alles uitkotst en in een coma valt.

:rock:

Karhu

Wijs gebruiker
Ik rook altijd een dikke joint na het uitgaan, tot ik bijna in slaap val, dan loop ik richting huis en ga ik nog even met laptopje in bed stomme muziek luisteren. :stoned: Heeeeerlijk!

Dreuge

Badass junkie
Xeloc zei:
Ik rook altijd een dikke joint na het uitgaan, tot ik bijna in slaap val, dan loop ik richting huis en ga ik nog even met laptopje in bed stomme muziek luisteren. :stoned: Heeeeerlijk!

hoeveel drink je daarvoor dan ongeveer?

Dreuge

Badass junkie
Ja ik drink meestal ook niet meer dan dat, maar die keer dat ik anderhalf uur op de rand van mn bed zat had ik eerst tot 11 uur gewerkt (om 5 uur voor het laatst gegeten), toen 15+ glazen bier op (paar rijke mensen bleven maar rondjes geven), en toen in mn eentje een joint gerookt. Dat ging niet helemaal goed :tearsofjoy:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik heb ook al ondervonden dat je daarmee uit moet kijken. Je lijkt gewoon redelijk aangeschoten maar terwijl je de joint aan het smoken bent tel je de biertjes en shotjes van de avond en dan zijn het er toch al 15-20. Als je dan door blijft smoken dan ga je geheid over je nek :beer:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Wel over een hele avond he, dus na het avondeten bij iemand zitten en 5 biertjes drinken. Dan naar een kroeg waar je gaat zitten en 5 biertjes. Dan ergens waar je een beetje kunt dansen en daar dan nog weer meer bier en dan komen meestal ook de shotjes. Maar dat is dus wel een avond van 20:00 tot 6:00 dus dan is er ook al weer wat uit je lichaam.

Bovenaan