stuiptrekkingen part 2: serotine-stoornis ??

troebadoer

Bewuste gebruiker
Dag mensen

**Zie eerst mijn andere topic 'stuiptrekken' **

Afgelopen zaterdag gebeurde het bij een maat: hij kreeg een epileptische aanval. Maar het is nu vrijdag, en mijn maat heeft nog steeds een DIP. Hij geeft aan dat hij tot dinsdag 'de normale dip' heeft gevoeld, hij herkende dit van vorige trips ( down, nergens zin in, dag vliegt in een roes voorbij ). Maar sinds dinsdag heeft hij een ander soort dip zegt hij, hij zegt dat er veel dingen zijn wat hij niet snapt, vaak dejavu gevoel heeft. Als hij een joint rookt voelt hij zich wel normaal ( ik neem aan omdat de stonedheid hetzelfde blijft en hij dit gevoel dus wel herkent ).

Nu is mijn vraag, wat er mis kan zijn ? Heeft hij gewoon een harde klap gekregen en is zijn serotine nog verneukt? Of is er een kans op permanente schade ? Hij heeft niet ergens pijn ofzo, het is puur gevoelsmatig.

Iemand tips ? L-trypofaan ( ofzoiets ) misschien proberen ?

groeten de troebadoer

Flameon

Badass junkie
Is deze beste jongen als eens naar de huisarts geweest? Lijkt me heel verstandig om daar eens langs te gaan. Als je een flink insult hebt gehad kan er in de hersenen wat beschadigd worden. Dit is lang niet altijd en hoeft dus niet, maar ik zou hem toch maar eens naar een doktor sturen ipv blijven afwachten. Succes!

azgaza

Badass junkie
Flameon zei:
Is deze beste jongen als eens naar de huisarts geweest? Lijkt me heel verstandig om daar eens langs te gaan. Als je een flink insult hebt gehad kan er in de hersenen wat beschadigd worden. Dit is lang niet altijd en hoeft dus niet, maar ik zou hem toch maar eens naar een doktor sturen ipv blijven afwachten. Succes!

Inderdaad, als hij zich nog steeds vreemd voelt kan hij beter eerst voor de zekerheid bij de huisarts langsgaan, al is het maar om dingen uit te sluiten.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ja ik zal het met hem erover hebben..

Maar goed, het kan natuurlijk nooit kwaad, al is het maar om dingen uit te sluiten inderdaad.

Flameon

Badass junkie
Goedzo Troebadoer!
Het wilt niet zeggen dat je vriend iets ernstigs heeft opgelopen, maar als je (voor de eerste keer) een insult hebt gehad moet je eigenlijk altijd even naar de doktor gaan. Stel er zou wel wat zijn, kun je er beter sneller bij zijn. Google maar eens op epilepsie, dan vind je wat meer info erover!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik hem was, zou ik toch even een bezoekje aan de dokter brengen.... Slaapt hij 's nachts wel goed? Deja vu's zijn vaak ook tekenen van vermoeidheid....

citrobacter

Experimenterende gebruiker
Marla Singer zei:
Als ik hem was, zou ik toch even een bezoekje aan de dokter brengen.... Slaapt hij 's nachts wel goed? Deja vu's zijn vaak ook tekenen van vermoeidheid....

Meer zelfs, een dejavu is een kleine kortsluiting van de zenuwcellen in je hersenen. Je denkt dat je iets meemaakt wat je al eerder gezien hebt, maar eigenlijk is dit bedrog, door de kortsluiting blijft een plaatje eventjes hangen. Ik heb er wel geregeld last van persoonlijk, ook al voordat ik drugs gebruikte.

azgaza

Badass junkie
citrobacter zei:
Marla Singer zei:

Meer zelfs, een dejavu is een kleine kortsluiting van de zenuwcellen in je hersenen. Je denkt dat je iets meemaakt wat je al eerder gezien hebt, maar eigenlijk is dit bedrog, door de kortsluiting blijft een plaatje eventjes hangen. Ik heb er wel geregeld last van persoonlijk, ook al voordat ik drugs gebruikte.

Het is eigenlijk dat de waarneming bij een Deja Vu even niet synchroon loopt, de onbewuste waarneming komt dan eerder dus zodra je het bewust ziet heb je het gevoel dat je het al eerder hebt gezien, maar dat is dan niet veel eerder, maar een fractie van een seconde eerder, maar gezien hersens dát niet echt bevatten lijkt het alsof je het eerder hebt gezien.
Ik heb het zelf ook heel vaak, maar het nooit een probleem gevonden.

Maar nu On Topic: is hij al naar de huisarts geweest?

westergas

Belezen gebruiker
Ik heb me ook wel eens ruim een week lang afgevraagd of het nog wel goed met me kwam na een vreselijke black-out door XTC en alcohol. Toen ben ik er maar mee gestopt.....

Nu gaat het wel weer btw.... :grin:

Spor

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Het is eigenlijk dat de waarneming bij een Deja Vu even niet synchroon loopt, de onbewuste waarneming komt dan eerder dus zodra je het bewust ziet heb je het gevoel dat je het al eerder hebt gezien, maar dat is dan niet veel eerder, maar een fractie van een seconde eerder, maar gezien hersens dát niet echt bevatten lijkt het alsof je het eerder hebt gezien.

Precies ! Het is ook een redelijk veelvoorkomend verschijnsel. Treed vaak op bij vermoeidheid, bij de gewenningsperiode van sommige mediceinen, alcohol en veel andere drugs kun het ook triggeren...

MetaalKonijn

Badass junkie
westergas zei:
Ik heb me ook wel eens ruim een week lang afgevraagd of het nog wel goed met me kwam na een vreselijke black-out door XTC en alcohol. Toen ben ik er maar mee gestopt.....

Same here.. dat leert je 't lesje wel. :mrgreen:

hehe

met mij gaat het nu wel goed de deja-vu's zijn weg en ik word weer normaal wakker alleen af en toe heb ik nog wel eens dat ik denk dat ik te para doe maja fuck die shit hehe dusja ik heb er gelukkig wel iets van geleerd.... greetings

Bovenaan