1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Subutex, wanneer starten en hoe?

Discussie in 'Opiaten' gestart door MickeyMousse, 7 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MickeyMousse

MickeyMousse Newbie

Hallo

Vandaag mijn subutex binnen gekregen.
    Ik wil hier mee starten om niet ziek te worden na een periode van 4-6 maand Hero gebruik.

Vanwege me werk kan ik niet bij een huisarts terecht.

Heb veel gezocht op internet en gelezen.
    Echter niet zeker van aantal dingen.

Klopt het dat je je 1e dosis subutex in kan nemen mininmaal 6 uur na je laatste dosis Hero?

En ik zat zelf te denken aan 0.5 Mg te snuiven i.p.v. een grotere dosis onder me tong te leggen.

Heb in het verleden ooit eens aantal keer subutex gesnoven (zat toen nog niet aan de Hero) had toen aan 1-2 Mg snuiven genoeg voor het hele weekend.

Doel is: Stoppen met de Hero en niet ziek worden i.v.m. Werk en gezin die hier allen niks van af weten.

Hoe aan de Hero gekomen?
    Veel verdriet en pijn gehad vorig jaar en in aanraking gekomen met Hero.
    Van het 1 kwam het ander en nu afhankelijk :(

Ik hoop op wat nuttige info en tips omtrend het starten met de subutex.

Het gaat om subutex met B8 logo erop.
    Geloof dat deze niet die Blokker tegen opiaten bevat.

Bedankt voor de info alvast.

Mvg Mickey

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Zonder hulp en zonder begeleiding. Ik hoop het voor je..

3. MickeyMousse

MickeyMousse Newbie

Bedankt voor je toevoeging.

4. hansje1963

hansje1963 Belezen gebruiker

Ik heb een paar ervaringen geplaatst maar zoals de dunne al opmerkt, zonder begeleiding /hulp is misschien niet handig omdat je niet weet hoe je reageert op de sub en dat soort zaken op internet kopen is een risico, je weet immers niet wat er exact in zit, als je afhankelijk bent is het verstandiger professionele hulp te zoeken want achter een verslaving zit toch iets meer als ziek worden na het staken, maar het is uiteraard jouw eigen keuze, in principe kan je na 6/8 uur na je laatste gebruik opstarten met subutex, ikzelf wachtte tot ik echt ziek werd, dan weet je zeker dat je niet te vroeg opstart, succes.

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Rivalrie

Rivalrie Belezen gebruiker

Denk je niet dat je beter open kaart kan spelen met je gezin? En waarom zou je niet naar de huisarts kunnen? Ze hebben beroepsgeheim.

Door het geheim te houden maak je het alleen maar zwaar voor jezelf.

6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Stel he, je gaat het wel alleen proberen met die Subutex en het lukt niet of je wordt er ziek zwak en misselijk van of iets anders. Dan merkt je gezin en werkgever dat echt wel en val je alsnog door de mand. En dan is juist alles kapot omdat zij zich belazerd voelen door jou. Vaak vinden mensen het voorgelogen worden erger dan het uiteindelijke probleem.
    Dat jij denkt te kunnen afkicken van hero terwijl je dagelijkse leven en werk gewoon door gaat duidt er op dat je het erg onderschat.
    Neem contact op met de verslavingszorg of anders je huisarts. Dan heb je echt de beste kans dat het lukt en dan zal je familie etc ook blij zijn. Ik denk dat als je het stiekem zelf doet het toch gaat opvallen. Afkick van hero gaat je ook met eventuele zelfmedicatie niet in de koude kleren zitten...
    Succes!

Laatst bewerkt: 10 aug 2019
    Socialrealist en hansje1963 vinden dit leuk.
  7. MickeyMousse

MickeyMousse Newbie

Dank voor de reacties.
    Inmiddels volledig op subutex overgestapt.

Nu heb ik aankomende zaterdag een festival.
    Decibel staat weer voor de deur.

Hoe reageert MDMA/XTC samen met gebruik van Subutex?

Kan hier niks op het internet over vinden.
    Iemand een idee?

8. De Dunne

De Dunne Badass junkie

imo is het voor jou niet slim wederom drugs te gaan nemen. Maar dat vind ik he..

hansje1963 vindt dit leuk.
  9. MickeyMousse

MickeyMousse Newbie

20 jaar met mate gebruikt, nooit verslaafd geweest.
    Festivalganger, max 5 keer per jaar.
    Probleem waar ik nu mee zat, was vanwege dingen die ik meegemaakt heb afgelopen jaar.
    En dat het op me pad gekomen is, had er recreatief ervaring mee en weet wat voor effect het heeft als je veel pijn en verdriet hebt.
    Heb een eigen bedrijf met 25 man personeel, geen tijd voor gehad voor drugs in me leven.

Overgang naar subutex was appeltje eitje, bouw dit nu af.
    Geen jaren lange verslaving gehad.
    Zoals uitgelegd in begintopic: paar maanden Hero gebruikt in me hele leven.
    Ben inmiddels 39 jaar en alles voor elkaar.
    Leef niet op straat, heb alles en kan alles doen en laten wat ik wil. Heb hier zelf hard voor gewerkt.
    Jammer dat iedereen hier met gelijke mate word beoordeeld. Had het wel een beetje verwacht op een drugsforum, maar hoopte op wat verdere info die ik niet kreeg helaas.

Maar goed, heb het al gevonden:

“Gebruik XTC niet in combinatie met Tramadol of andere Opioide-achtige stoffen. Dit vergroot de kans op een serotonine-syndroom (zie voor uitleg het kopje XTC en anti-depressiva)”

10. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Moeten mensen dan op 'ongelijke mate' worden beoordeeld?
    Volgens mij is het gewoon bezorgdheid omdat heroïne een drugs is die je niet even een paar maanden gebruikt. Dat je je leven nu nog op orde hebt, zegt niet zoveel.

Ik heb een tijdje gewerkt op een opvang voor heroïnejunks en ze konden hun leven i.c.m. werk en gezin etc. op het begin nog prima volhouden. Ik hoop echt dat het je zelfstandig lukt en straks weer af en toe kan genieten van een pilletje op z'n tijd.

Succes!

hansje1963 en SkittlesAndMe vinden dit leuk.
  11. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

+1

ik ben ook verslaafd geweest, ik heb ook een eigen bedrijf en personeel in dienst. Dat zegt allemaal niks, of je nou op straat leeft of in een mansion met 20 slaapkamers, iedereen kan verslaafd zijn.

Goed om te horen dat het gelukt is om af te bouwen. Pas wel op met andere drugs als hierboven al genoemd. Uiteraard kun je die recreatief prima gebruiken zoals je zelf beschrijft, alleen tijdens het afkicken maakt dat een terugval makkelijker. Als je even wat minder lekker gaat, bijvoorbeeld door vermoeidheid of een dinsdagdip, begin je makkelijker weer opnieuw. Drugs gebruiken tijdens het stoppen met drugs is nou eenmaal een beetje een contradictie. Met een reden :wink:

Het komt misschien niet helemaal duidelijk over, maar mensen waarschuwen je hier omdat ze vergelijkbare situaties hebben meegemaakt :)

hansje1963 vindt dit leuk.
  12. hansje1963

hansje1963 Belezen gebruiker

Andere drugs gebruiken kan lijden tot gebruik van het "oude" middel, onderschat de kracht van heroïne niet en je denkt snel alles weer aan te kunnen, grote valkuil om keihard op je bek te gaan, waarom middelen nemen als je nuchter wil zijn en de draad weer op wilt pakken? Ik herken het hele gebeuren en je begeeft je op glad ijs, probeer eens een paar jaar middelenvrij te blijven en dan kijken waar je staat, en zoals eerder gemeld, verslaving heeft niets met status geld etc te maken, hooggeplaatste personen kampen ook met verslavingen en moeten daar net zo hard voor vechten als een ander! Herken je impulsiviteit en doe daar iets mee, je bent eerder naar de kloten als je denkt! Succes

Azarius vaporizers and accessories
Laden...