1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Subutex werkt niet! (proberen te stoppen)

Discussie in 'Opiaten' gestart door heroboy, 19 mrt 2009.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. heroboy

heroboy Newbie

Ik en mijn vriendin namen 6 maand lang gemiddeld 0.8g hero per dag, en daar nog eens onze dagelijkse dosis meet bij. Over 2 weken stonden we nog maar op 6mg meet, en we besloten om af te kicken met subutex nadat we onze meet in 1 keer opdronken (zo'n 30mg in totaal elk). Dus na 3 dagen geen meet meer te hebben gebruikt, maar enkel onze dosis hero nog steeds 0.8g/dag, hadden we elk 2 voorschriften subutex 8mg gaan halen. We zijn dan elk zo'n doosje gaan halen. Na 10 uur geen hero gebruikt de eerste tablet genomen en na een uur geen effect nog steeds last, dan de 2de tablet genomen, en nog steeds last. Dit hebben we 2 dagen vol gehouden en de 3de dag zijn we weer achter bruin geweest.
    Hoe komt het dat dit niks uitdeed die subutex?
    We hebben elk nog 1 pilletje subutex 8mg en nog een voorschrift voor een doosje van 8mg.
    We zouden graag een nieuwe poging proberen, maar hoe pakken we dit het beste aan?
    Of is subutex nu gewoon bagger?

Reacties aub, want we zouden graag echt stoppen nu.

2. ArieKanariE

ArieKanariE Bewuste gebruiker

Re: Subutex

volgens mij werkt dat toch alleen maar als je een paar dagen geen opiaten in je lichaam krijgt?

misschien zou je eens moeten zoeken in de topics hiero
    er staan er zat over subutex en co en van wat ik ervan las hebben ze allemaal eerst moeten afbouwen met meet en bruin. bijna een gram bruin per dag kun je nauwelijks afbouwen noemen geloof ik :wink:

misschien is dat afkicken toch moeilijker dan het lijkt :wink:

succes

3. heroboy

heroboy Newbie

Ik heb gelezen dat je je subutex mag nemen 4 uur na gebruik van hero. En bij mij was het na 10 uur.
    Ik nam 16 mg en het werkte niet, toch raar dat sommigen hierover tevreden zijn. :confused:

4. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

"Ze" zeggen inderdaad dat je na ongeveer zes uur je laatste dosis Hero te hebben genomen, je eerste dosis Buprenorfine in kan nemen. Met Methadon is dit een heel ander verhaal.

Zowiezo duurt de instel-periode langer dan één week. Tenminste, bij mij duurde het minimaal twee weken voordat ik mij enigszins okay ging voelen.

Daarnaast is ieder mens weer anders. Ik heb geluk gehad of jij had flinke pech..

Gr.,

EEnd

EDIT:

Hallo, 8/10 gram is wel wat veel van het goede. Je zal dit toch echt eerst omlaag moeten tikken. Dan maak je het allemaal wat gemakkelijker. Buprenorfine is in dit geval namelijk geen wondermiddel,

5. heroboy

heroboy Newbie

We hebben ondertussen al een hele periode geen methadon meer gebruikt (2weken en 5 dagen om precies te zijn).
    We gebruiken wel nog 0.7 a 0.8 hero per dag.
    Dus of terwijl moeten we wat minderen met gebruiken, of gwn 24 uur wachten voor we onze eerste dosis subutex nemen?
    We moeten niet stoppen met hero door middel van geld problemen ofzo, want ik heb werk en mijn vriendin vanaf 1 april ook, maar we zouden graag nog een clean leven hebben voor het te laat is.
    We zouden graag kinderen hebben en huisje enzo..
    Toen we eens een periode clean waren, was mijn vriendin zwanger van mij en heeft ze een miskraam gehad. Moest ze dit niet gehad hebben was ons babytje nu al geboren, en durf ik voor de volle 100% zeggen dat we toen zouden clean gebleven zijn! Maar sindsdien hebben we al heel wat diepe watertjes doorzwommen. :(
    We worden dit jaar allebei 20. Ik gebruik al sinds ik juist 16 jaar was hero en zij sinds haar 17de (bijna 18 zelf) maar zij heeft daarvoor wel veel speed en redelijk wat coke gebruikt.
    We hebben de hero een paar keer gespoten, maar dat is maar een x aantal keer gebeurd.
    We chinezen nu enkel nog maar.
    Ook als we eens coke hebben(en dat gebeurd niet veel) chinezen we de coke ipv te basen.

6. ArieKanariE

Re: Subutex werkt niet!

zo jong en al zo verziekt :) just like looking @ myself a long time ago :wink:

weet je .. je bent nog zo jong, waarom zoek je niet gewoon prof hulp .. meer hulp dan een paar pilletjes halen die het wel even opknappen, helaas werkt het niet zo simpel met heroine :)

laat jezelf bijvoorbeeld opsluiten net als fnea .. zo zorg je ervoor dat het enige waar je je mee bezig moet houden het afkicken is en daarna krijg je een redelijk normaal leven op een presenteerblaadje aangereikt. dat normale leven is nml nogal belangrijk om clean te blijven.

Je hebt nu het grootste deel van je bewuste volwassen leven drugs gebruikt, zware drugs. Zelfs als het je zou lukken om af te kicken op deze manier, wat ik betwijfel maar van ganzer harte hoop voor je. Wat weerhoud je dan ervan om bij een volgende tegenslag weer aan de dope te gaan? Tegenslagen en flinke ook, zul je je hele leven houden vrees ik. je kunt jezelf leren afkicken, maar een normaal leven opbouwen is een stuk moeilijker en wat dat betreft staan er bergen wannabee hulpverleners in de rij die jongeren daarbij willen helpen ...

ik vind het hartstikke knap van je dat je probeert af te bouwen, maar uiteindelijk ben je verslaafd aan heroïne en niet aan de vervangende middelen ervan, dus waarom zou je als eerste die bruin niet af gaan bouwen. Zal heel wat meer wilskracht vergen dan ophouden met meet.
    Meet geeft geen roes en bruin wel, dat is denk ik ook de onbewuste reden dat je wel met meet ophield maar niet met bruin ( tuurlijk ken ik die verhalen van meet is slechter dan bruin en dat is in sommige opzichten ook zo, maar uiteindelijk ben je verslaafd geraakt aan bruin en niet aan meet ) ..

je zoekt in feite nog steeds naar een roes. een roes die meet niet geeft en bruin wel... Er zal ooit een tijd moeten komen dat dat niet hoeft en in mijn optiek heb je daar gewoon professionele hulp bij nodig. Te laat is het zeker niet, maar vijf voor twaalf kun je het wel noemen hoor :)

ik wil geen belerende ouwe opa lijken, maar de situatie waar jij in zit heb ik van veelste dichtbij meegemaakt bij nogal wat mensen en mezelf, dus ik weet wel waar ik het over heb. En wat dat betreft leert de ervaring dat er bij afkicken van opiaten geen wonderpilletjes bestaan. Net als dat die er ook niet zijn voor het opbouwen van een leven zonder drugs, de eerste stap na geslaagd afkicken. En dat leven is de enige stap die ervoor kan zorgen dat je niet terugvalt ...

succes
    :wave:

7. heroboy

heroboy Newbie

Ik ga het eerst proberen met subutex. Ik heb professionele hulp, Ik heb ambulante begeleiding van pisad en die hebben dokter en therapeute of hoe noem je dat.
    Is gwn een persoon met wie je spreekt over je problemen.
    Ik mocht verhogen naar 60mg methadon ook maar heb toch gekozen voor de subutex.
    Mss een domme keuze achteraf bekeken want bruin is financieel een stuk duurder dan meet.
    Geld heb ik genoeg, maar ik wil gwn een normaal leven.
    Ik heb zeker al ontelbare keren proberen afkicken waarvan 2 serieuze pogingen.

3de keer goede keer misschien? Ik hoopet alleszins.

8. ArieKanariE

3 keer is schaapsrecht zeggen ze :sunglasses:

9. Solidius

Solidius Badass junkie

Back to the ol' working horse.

10. Sarori

Sarori Bewuste gebruiker

Je bent jong en je hebt nog een heel leven voor je. Dat is alvast een mooi vooruitzicht, waar ik alleen maar jaloers op kan zijn. Je weet waar je het allemaal voor doet, want je wilt een clean leven schrijf je. Dat besluit op zich is al bijna een feestje waard!

De talloze pogingen die je al hebt ondernomen om van de hero af te komen zijn helaas steeds niet gelukt.

Als ik jou was zou ik het roer helemaal omgooien. Want wees eerlijk, op de huidige manier gaat het je waarschijnlijk niet lukken. Je gebruikt redelijk wat hero iedere dag en je hele leven heeft zich daarnaar gevormd. Die lastige cirkel doorbreken is wat je te doen staat en je weet zelf allang hoe verdomde moeilijk dat is.

Ik denk dat het idee van Kanarie om je aan te melden bij een kliniek helemaal niet zo slecht is. Wat heb je te verliezen? Niets toch? Is het niet een fantastisch vooruitzicht om te weten dat je daar kunt leren dat je tegenslagen in het leven ook op een andere manier kunt verwerken? Bespreek het eens met je begeleiders.

Het is nooit te laat om je leven te veranderen, maar bij een verslaving maakt iedere nieuwe dag dat je niet clean bent het weer een klein beetje moeilijker.

Heel veel succes!

11. heroboy

heroboy Newbie

We hebben proberen stoppen, maar is niet gelukt. :(
    Het was wel cold turkey dus zonder subutex, of eender wat juist wat lexotans.
    Op de 4de dag zijn we toch terug achter wat bruin geweest, het was gewoon niet meer uit te houden.
    Spijtig genoeg shotten we, en roken we nu onze bruin.
    We hebben wel eindelijk ons doosje subutex gekregen, maar ik denk niet dat we hiermee gaan kunnen stoppen, aangezien de dokter ons op 70 mg methadon wou zetten .
    We willen wel stoppen, maar de drang ernaar is zooooo immens groot pff. :(
    Dit word weer afkicken met methadon denkik.

12. Sarori

Sarori Bewuste gebruiker

Echt balen zeg, dat het weer niet gelukt is! Om moedeloos van te worden...

En helemaal balen dat de naald ook weer om de hoek is komen kijken. Daarmee vererger je je verslaving en wordt het stoppen steeds moeilijker. En glijden jullie steeds verder af van het punt waar jullie juist heen willen.

Ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat het met die Subutex alleen niet gaat lukken. Ik zou echt eens een goed gesprek met jullie verslavingsarts aangaan en alle mogelijkheden eens op een rijtje zetten. Alle kaarten eens op tafel gooien en dan kijken wat voor jou/jullie de beste oplossing is.

Ik hoop zo dat er dan toch een uitweg is die verlichting kan brengen, want zo gaat het natuurlijk niet langer. En jullie zijn nog veel te jong om nu al op te geven. Dat zou doodzonde zijn. Al moet je er voor naar een afkickkliniek: just do it!

Makkelijk zal het niet zijn vrees ik en juist daarom heel veel sterkte!

13. ArieKanariE

ik was er al bang voor.

Nix mis trouwens met afkicken via methadon :wink: zolang je echt absouuut nix bijgebruikt, kun je binnen een paar maanden ervanaf zijn ( lichamelijk gezien dan, cravings kunnen nogal wat langer blijven) maar dat niet bijgebruiken is verdomd moeilijk, zoals je zelf ook wel weet :wink:

Wat ikzelf zou doen, als ik weer zou vervallen? Genieten van gebruik. JE kunt jezelf nu wel gaan afbranden om elk folietje dat je rookt of om elke shot die je zet, maar je zal dr echt niet minder van gebruiken. Je zal er hooguit minder voldaan van raken en misschien zelfs wel meer gaan gebruiken dan.

Zoals stoppen met roken gemiddeld gezien pas na de 5e keer lukt, is dat met heroine net zo, met een net zo groot gevaar op terugval. Bruin is alleen wat slechter voor je dan een peuk dus zo'n terugval is gelijk een VAL ook :wink:

je krijgt vanzelf wel weer de balen van je gebruik en als dat komt, wat ben je dan van plan? zomaar even stoppen gaat niet, daar heb je een heel duidelijk plan en heel veel kracht om je aan dat plan te houden voor nodig. Dat heb je nu denk ik wel gemerkt.
    methadon afbouwen heeft niet goed gewerkt voor je ivm bijgebruik
    subutex is ook niet wat je zocht.

Zoveel mogelijkheden blijven er niet over nu. Je kunt of de rest van je leven verslaafd blijven met je lief ( owja no offence, maar met zn tweeen afkicken is bijna zeker een recept voor niet lukken, je gaat elkaar gewoon gek zitten maken, terwijl je dan juist krachtige mensen om je heen wil, zodat die je kunnen helpen als je het zelf moeilijk hebt)

Of je kunt weer in een methadonprogramma gaan, waarschijnlijk blijf je dan ook je hele leven bijgebruiken en ben je na een tijdje weer aan allebei verslaafd. ( die meet geeft echt geen extra roes hoor, beter neem je geen meet op de dagen dat je bruin neemt, en andersom :wink: )

je kunt je subutex inlijsten en erop schrijven, TROEP :wink:
    idem met methadon :wink:

Offffff jullie laten je opsluiten, gaan apart een half jaar de kliniek in en je komt er onverslaafd weer uit. En dan gaan jullie weer samen verder .... of niet ....

Ik zou het ook niet weten wat voor jou het beste is, wat ik wel heel duidelijk zie is dat hoe jullie het nu doen, het gewoon niet goed KAN gaan. En das zonde toch? Er zijn zat mensen die wel weten wat te doen, maar je zal er wel zelf heen moeten. En er zelf keihard voor willen lijden en werken.

Al die hulpverleners die staan te springen om mensen zoals jullie.
    nl mensen die diep in de shit zitten, maar die nog zoveel mogelijkheden hebben, mits ze zichzelf daarvan bewust worden en ernaar kunnen gaan handelen.
    En met hulp gaat alles beter toch?

sterkte :)

14. heroboy

heroboy Newbie

Maar bij methadon begonnen we pas bij te gebruiken toen we op 20 mg stonden, toen ging hij echt te vlug naar beneden elke keer per 5 mg :confused: , en toen we op 50 mg stonden ging hij elke keer maar per 2 mg naar beneden. :confused:
    Dit was overigens geen verslavingsarts.
    We zijn van plan om een verslavingsarts op te zoeken. Ons aan een GOED methadon schema te houden en er zo vanaf te geraken.
    Als die dokter toen niet zo vlug afgebouwd had, waren we nu nog clean, maar we hadden geen enkele inspraak. :(

Maar idd nu nog effe genieten van het gebruik. :)

15. ArieKanariE

mjah het is allemaal de schuld van die arts :wink:
    5 mg omlaag op 50 mg gebruik is geheel normaal hoor en 2 mg vanaf 20 ook ...

die tien procentregel hoor je heel veel als standaard afbouw... Ik ben van mening dat als je maar graag genoeg wil, je nog veel sneller omlaag kan en zou moeten :) alleen is die mening eigenlijk nergens anders op gebaseerd dan op mn eigen ervaring .... dus of dat nou het beste is.

in twee maanden tijd is het mogelijk om af te bouwen van 50 naar nul ... Makkelijk is het niet, geheel pijnloos ook niet en dan heb je nog de cravings natuurlijk... maar ja twee maanden heel sterk zijn is hier makkelijker dan 6 maanden of langer een beetje sterk. Als je eenmaal nix meer neemt, voel je je zowieso al beter ( je hoeft je niet meer druk te maken om je daily dose, dat geeft rust ) en geeft het niet hoeven nemen je ook weer een tijdje een mentale boost.

methadon heeft trouwens ook een trekremmende werking, mits het in hoge doseringen komt. Dus het verbaast me niets dat je rond 20 mg weer bent gaan bijgebruiken .. ik ken mensen bij wie de trek weer hevig terugkomt als ze onder de 50 mg komen...
    Sjah zorgen dat je daar iets tegen kan doen is nu eenmaal moeilijk, want je weet precies hoe die trek weggaat op een slechte manier :wink:

zonde .. had je het 2 maanden langer volgehouden had je dr misschien wel vanaf geweest ...

:wave:

16. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Rond de twintig mg. kan je ook gaan denken om over te stappen op Buprenorfine. Dit zal die trek dan totaal doen verdwijnen. Tenminste, bij mij is deze vrijwel direct verdwenen, zeker als je de trek vergelijkt met de trek die je anders zou ervaren.

Buprenorfine is zeker geen wondermiddel maar het komt voor mij een heel, héél eind.

Je gemoedstoestand zal de belangrijkste factor zijn. Indien je tegen jezelf kan zeggen "Yés i can", moet dit lukken, toch? Mits je niet meent wat je zegt natuurlijk :wink:

Verder denk ik dat Kanarie wel gelijk heeft betreffende verslaving - relatie. Dit kan jullie maken of breken. Wat zal het worden?

Neem die stap tot afkicken pas wanneer je werkelijk tegen je / jullie zelf kan zeggen "Yes i / we can". Anders maken jullie het alleen maar moeilijker voor jezelf.

Gr.,

Eend

p.s. zeg maar namens mij een Big Fu*ck You tegen meneer de Draak

17. mammoet

mammoet Experimenterende gebruiker

toch even reageren al is het een tijd later, heb zelf de laatste loodjes met subitex(of subuxone) afgelegd na afbouw methadon (laatste druppels dus omgeruild) en dat wel heel erg snel afgebouwd in 1 1/2 week op eigen initiatief wat eigenlijk niet de bedoeling was maar zou naar een TG gaan en wilde daar zo snel mogelijk heen, heb het zwaar gehad maar was wel de moeite waard,mijn vriend is tegelijkertijd met mij naar een soortegeijk progamma gegaan en we zijn nu allebei aan het einde ervan en gaan hierna ook begeleid samenwonen en daarna op ons zelf, wat ik wil zeggen is dat ik blij ben met de overstap die ik deed op de subuxone want de laatste druppels metha kon ik nooit doorzetten bleef dan heel lang op die laatste druppels hangen, als je geleidelijk met subutex afbouwt is het te doen en natuurlijk de wil,

18. r@r@

r@r@ Wijs gebruiker

Tip: ff googelen: desleutel.be/files/van_duyse_-_eindversie_buprenorphine.doc

Titel is "Dossier Buprenorfine". Herbij is er onderzoek gedaan naar Buprenorfine als onderhoudsdosering bij opiaatverslaving, maar ook voor het afbouwen van opiaten.

Staat helder beschreven.

Groetjes,
    R@ra :wave:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...