• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Super zenuwachtig voor xtc

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TripEekhoorn

Experimenterende gebruiker
Hey, ik heb nu 4x Xtc gedaan, en iedere keer werd ik meer zenuwachtig voor een roll. De laatste keer Was ik zelfs zo zenuwachtig dat ik er best misselijk van werd, en ik echt rustig aan moest doen voor ik de pil uberhaupt kon nemen. Dit is raar omdat ik me wel altijd heel goed voorbereid, pillen laten testen etc. Ervaren meer mensen deze spanning voor ze xtc nemen? Want ik vind het jammer, want als ik eenmaal de pil heb genomen gaat alles gewoon goed.

Zonnetje

Belezen gebruiker
Heb ook wel eens last van gezonde spanning.
Drink daarom eerst een paar biertjes van te voren en bij inname ga ik over op water

Ik weet van mezelf dat ik de eerste paar keren ook wat zenuwachtig was voorafgaand aan zo'n avond. vooral de eerste keer is vreemd omdat je dan uberhaupt niet weet wat je er van moet verwachten, wat het overigens ook erg lekker maakt.
Tegenwoordig heb ik voor een feestje nog steeds wel wat last van spanning, laten we het maar gezonde spanning noemen, maar zoals je zelf al zegt trekt dat naarmate de avond vordert gewoon weg en dan zit je goed.

Ik denk dat je voor jezelf moet proberen te bedenken dat het allemaal gewoon goed zit. je weet inmiddels wat je ongeveer moet verwachten en dat het in principe niks engs is, ervanuitgaande dat je gewoon normaal doseert. laat je gewoon lekker meeslepen door de avond en laat het over je heen komen. meer valt er echt niet aan te doen. Wat @Zonnetje opmerkte is trouwens ook wel een goede tip. een paar drankjes halen toch het scherpe randje er af (mits je je kop er van tevoren niet afzuipt).
Ik hoop dat je er wat mee kan!!

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Is herkenbaar. Ik heb ook altijd een gezonde spanning voor gebruik. Soms ook een puur verlangen. Krijg dan speeksel in de mond. Een smile over mijn gezicht. Ik ben nerveuzer. Ben energieker vooraf. Mijn maag laat zich voelen. Gevoel in de keel. Maar vind het een leuk gevoel. Ik weet wat er gaat komen. Daarom neem ik het ook.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gezonde spanning/zenuwachtigheid is normaal, maar als je er echt super zenuwachtig voor bent, misschien is dat dan een teken dat je het beter niet doet(?)

De laatste tijd heb ik er wel geregeld zin in, maar denk ik dan ook aan dat ik me dan mogelijk een halve week best slecht voel en dan doe ik het toch maar niet. Je lichaam/geest kan je daar mogelijk ook voor waarschuwen middels die vrij heftige zenuwen...

Ik ben trouwens echt vergeten wanneer mijn laatste keer MDMA was... :laughing: Als ik mijn reports erbij pak was de laatste in juni 2019. Een dikke 7 maanden geleden... Maar mogelijk heb ik het daarna nog een keer gedaan en geen report geschreven. Het is dan in ieder geval ook wel langer dan 3 maanden geleden, anders wist ik het wel. Maar zie je wel, nu al geheugen problemen. :wink:

TripEekhoorn

En thx voor de reacties! Mijn laatste keer was ook zo'n 7 maanden nu en voel me verder helemaal goed enzo. Ik kan sws heeel zenuwachtig worden, en er dan misselijk van worden dat is een persoonlijk dingetje wat wel kut is in zo'n situatie. Hopelijk gaat het over 2 weekjes gewoon goed!

BraboF

Belezen gebruiker
Misselijkheid als gevolg van zenuwen lijkt me zeer vervelend.
Ik heb zelf ook altijd wel een gezonde spanning. Dit uit zich 's ochtends thuis in altijd een keer of 3 naar de wc voor een grote boodschap.
Maar eenmaal onderweg dan nergens meer last van.

Denk er niet te veel aan en veel plezier alvast voor over 2 weken!

Space cadet

Ik vind vooral de come up erg onrustig, nog meer zenuwen (valt ie wel lekker?) een biertje doet dan wonderen inderdaad, maar niet te veel, dat is zonde. Als je eenmaal lekker gaat is alles weer vergeten en vraag je je af waarom je die spanningen voelde. Maar dat gaat bij mij altijd zo en zal altijd wel zo blijven haha :tonguewink:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Interessant hoe veel mensen zich niet fijn voelen tijdens de mdma opkomst. Ik voelde me de laatste keer (vrijdag) ook een beetje gespannen/zenuwachtig. Dat was eigenlijk nieuw voor me, aangezien ik eigenlijk altijd heb gehad dat ik al de hele tijd voorpret heb voor en tijdens de opkomst. Ik weet wat er (ongeveer) gaat komen, dus mijn lichaam stelt zich al in op dat gevoel. Tenminste, zo gaat het meestal, maar de laatste keer had ik dus ook wat last van spanning/zenuwen.

Ik heb dit vaker gezegd, maar ik vraag me echt af of ik niet gewoon helemaal moet kappen met mdma. Een kleine 4 uurtjes zeer goed voelen en dan dagenlang brak. Nu 4 dagen later ben ik nog niet helemaal de oude. Het blijft een bijzondere ervaring, maar het kost eigenlijk teveel...

Rivalrie

Wijs gebruiker
Interessant hoe veel mensen zich niet fijn voelen tijdens de mdma opkomst. Ik voelde me de laatste keer (vrijdag) ook een beetje gespannen/zenuwachtig. Dat was eigenlijk nieuw voor me, aangezien ik eigenlijk altijd heb gehad dat ik al de hele tijd voorpret heb voor en tijdens de opkomst. Ik weet wat er (ongeveer) gaat komen, dus mijn lichaam stelt zich al in op dat gevoel. Tenminste, zo gaat het meestal, maar de laatste keer had ik dus ook wat last van spanning/zenuwen.

Ik heb dit vaker gezegd, maar ik vraag me echt af of ik niet gewoon helemaal moet kappen met mdma. Een kleine 4 uurtjes zeer goed voelen en dan dagenlang brak. Nu 4 dagen later ben ik nog niet helemaal de oude. Het blijft een bijzondere ervaring, maar het kost eigenlijk teveel...
Gebruik je dan snachts mdma? Wellicht een tip om het overdag te gebruiken. Dan pak je namelijk je normale slaapritme:)

Ganggang💯

Wijs gebruiker

Misschien omdat je onderbewustzijn het er eigenlijk niet mee eens was. Gezien je wel vaker heb gezegd dat je het niet meer wilde doen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gebruik je dan snachts mdma? Wellicht een tip om het overdag te gebruiken. Dan pak je namelijk je normale slaapritme:)
Ik probeer het wel enigszins vroeg op de avond te gebruiken. 9 a 10 uur 's avonds. Maar ik was door de hogere dosering dan normaal voor mij best wel gestimuleerd en lag vrijdag (zaterdag :tonguewink:) om 6 uur 's ochtends op bed... Natuurlijk het slechtste wat je kunt doen na zo'n belasting op je lichaam... Overdag is misschien beter ja. Ik associeer het zo met 's avonds... Een van de grootste redenen voor mij om mdma te nemen is die stilte van geest ervaren en 's avonds is dat meestal makkelijker door een rustigere omgeving en minder licht.

Maar ik kan het eventueel een volgende keer proberen. :)

Misschien omdat je onderbewustzijn het er eigenlijk niet mee eens was. Gezien je wel vaker heb gezegd dat je het niet meer wilde doen.
Ja, ik ben een beetje in innerlijk conflict betreffende mdma. :wink:

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik probeer het wel enigszins vroeg op de avond te gebruiken. 9 a 10 uur 's avonds. Maar ik was door de hogere dosering dan normaal voor mij best wel gestimuleerd en lag vrijdag (zaterdag :tonguewink:) om 6 uur 's ochtends op bed... Natuurlijk het slechtste wat je kunt doen na zo'n belasting op je lichaam... Overdag is misschien beter ja. Ik associeer het zo met 's avonds... Een van de grootste redenen voor mij om mdma te nemen is die stilte van geest ervaren en 's avonds is dat meestal makkelijker door een rustigere omgeving en minder licht.

Maar ik kan het eventueel een volgende keer proberen. :)

Ja, ik ben een beetje in innerlijk conflict betreffende mdma. :wink:
Snap ik. Bij mij werden de katers ook steeds erger, daarom gebruik ik het helemaal niet meer. Ga nog wel een keer 6-apb hcl doen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Snap ik. Bij mij werden de katers ook steeds erger, daarom gebruik ik het helemaal niet meer. Ga nog wel een keer 6-apb hcl doen.
Vaker 6-apb gedaan? Die katers waren bij mij nog heftiger dan die van mdma...

Maar als ik het dan even met wat heel anders vergelijk:

Laatst voor het eerst changa gedaan. Supermooie ervaring, achteraf nog dagenlang een positieve afterglow en helemaal geen kater. iets totaal anders dan mdma natuurlijk, maar het doet me toch denken: waarom zit ik nog aan drugs als mdma, als er dingen zijn die ook geweldig zijn om te doen, maar niet fysiek belastend...

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Vaker 6-apb gedaan? Die katers waren bij mij nog heftiger dan die van mdma...

Maar als ik het dan even met wat heel anders vergelijk:

Laatst voor het eerst changa gedaan. Supermooie ervaring, achteraf nog dagenlang een positieve afterglow en helemaal geen kater. iets totaal anders dan mdma natuurlijk, maar het doet me toch denken: waarom zit ik nog aan drugs als mdma, als er dingen zijn die ook geweldig zijn om te doen, maar niet fysiek belastend...
Ja wel eens vaker gedaan maar nooit echt een goede dosering gehad. Ook geen last van een kater gehad toen.

Ja psychidelica zijn eigenlijk veel interessanter. DMT staat nog op mijn lijstje. Maar eerst weer eens LSD doen, dat is alweer te lang geleden.

Rosie

Belezen gebruiker
Ik en een vriendin hebben altijd wel moeite met de come up. We moeten altijd beetje levelen. Lichaam en hoofd is het nog niet met elkaar eens. Beide moeten vrijwel altijd overgeven.
Rest van de groep heeft nergens last van...

Overigens heb ik vrijwel geen last van een kater. Ja ik ben brak. Mag ook wel na een nacht doorhalen. Zaterdag feestje. Zondag middag pas slapen. Maandag dan nog vrij maar me wel fit voelen, beetje moe. En dinsdag gewoon normaal werken.

Zenuwen heb ik altijd wel. Maar ik pak pas als ik echt denk: jaaaah heb zin om te gaan.
Zenuwen heb ik vooral omdat ik weet dat ik waarschijnlijk moet overgeven. En ik ben altijd bang dat ik de wc niet haal.
Ik voel het nu overigens wel goed aankomen. Laatste keer voelde het alsof ik grote boodschap moest doen. Zat op de wc... oh nee toch niet, even omdraaien :P

TripEekhoorn

Van een kater heb ik gelukkig niet veel last, ik gebruik mdma ook heel weinig, de laastte keer was 7 maanden geleden. Ik probeer de magie ervan te houden, en de katers vallen ook heel erg mee.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Van een kater heb ik gelukkig niet veel last, ik gebruik mdma ook heel weinig, de laastte keer was 7 maanden geleden. Ik probeer de magie ervan te houden, en de katers vallen ook heel erg mee.
Ik gebruik mdma de laatste jaren ook minder. Er zit nu vaak een half jaar of langer tussen, ipv de 2,5-3 maanden in de tijd daarvoor.

Ik weet niet hoevaak jij al mdma hebt genomen in totaal, maar mijn ervaring is dat de rush, de lichamelijke euforie afneemt met de jaren, hoe verantwoord ik het ook gebruik. Het is voor mij gewoon niet meer mogelijk om die intense euforie te krijgen. Tenminste, niet met een normale dosering en hoger begin ik niet aan. Naast het afzwakken van de euforie, wordt de kater juist heftiger merk ik.

Maar de magie, daar denk ik anders over. Veel mensen praten over de mdma magie alsof het die lichamelijke euforie is. Zo zie ik het niet. Ik zie de magie veel meer in hoe je geestelijk omgaat met de mdma ervaring. Voor mij is elke mdma ervaring weer magisch, omdat ik weet dat de magie ligt in het genieten van het moment. In even helemaal vrij zijn van tijd. En dat ligt grotendeels aan jezelf denk ik. De mdma rush maakt dat alleen makkelijker.

Nu een week later na mijn roll voel ik me weer écht de oude, afgezien van een vervelende blaar in mijn mond die nu bijna weer weg is. Ik ben er een beetje van geschrokken hoelang het herstel nu duurt bij mij, al heb ik deze keer ook wat hoger gedoseerd dan ik normaal doe. Maar ik weet niet man... ik wil dit eigenlijk niet meer.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Grappig hoe iedereen anders reageert. Ik herken het zeker: de spanning in de week ervoor omdat je weet wanneer en wat je gaat doen. Dan de dag zelf bouwt het nog meer op, snel nog even lunchen en dan een uurtje later droppen. Daarna krijg ik altijd uitrekmomenten en weet ik dat het eraan komt. Ik krijg een grijns en wordt onrustig. Dat moment dat je mind nog niet op één lijn zit met je lichaam..

Vroeger moest ik overgeven of een grote boodschap doen, nu weet ik wat er komen gaat en heb ik dat minder. Ervaring misschien? De voorpret is hier iig net zo leuk als het gebruik ervan Haha

De Dunne

DF-koning
Grappig hoe iedereen anders reageert. Ik herken het zeker: de spanning in de week ervoor omdat je weet wanneer en wat je gaat doen. Dan de dag zelf bouwt het nog meer op, snel nog even lunchen en dan een uurtje later droppen. Daarna krijg ik altijd uitrekmomenten en weet ik dat het eraan komt. Ik krijg een grijns en wordt onrustig. Dat moment dat je mind nog niet op één lijn zit met je lichaam..

Vroeger moest ik overgeven of een grote boodschap doen, nu weet ik wat er komen gaat en heb ik dat minder. Ervaring misschien? De voorpret is hier iig net zo leuk als het gebruik ervan Haha
Jaa wat beschrijf je dat goed! Dat van die grote boodschap is bij mij gebleven, ondanks de ervaring. Mega vervelend.. Poepen op zo een gore dixie.

TripEekhoorn

Jaa wat beschrijf je dat goed! Dat van die grote boodschap is bij mij gebleven, ondanks de ervaring. Mega vervelend.. Poepen op zo een gore dixie.
Ja dat is inderdaad vervelend :joycat:

Ik gebruik mdma de laatste jaren ook minder. Er zit nu vaak een half jaar of langer tussen, ipv de 2,5-3 maanden in de tijd daarvoor.

Ik weet niet hoevaak jij al mdma hebt genomen in totaal, maar mijn ervaring is dat de rush, de lichamelijke euforie afneemt met de jaren, hoe verantwoord ik het ook gebruik. Het is voor mij gewoon niet meer mogelijk om die intense euforie te krijgen. Tenminste, niet met een normale dosering en hoger begin ik niet aan. Naast het afzwakken van de euforie, wordt de kater juist heftiger merk ik.

Maar de magie, daar denk ik anders over. Veel mensen praten over de mdma magie alsof het die lichamelijke euforie is. Zo zie ik het niet. Ik zie de magie veel meer in hoe je geestelijk omgaat met de mdma ervaring. Voor mij is elke mdma ervaring weer magisch, omdat ik weet dat de magie ligt in het genieten van het moment. In even helemaal vrij zijn van tijd. En dat ligt grotendeels aan jezelf denk ik. De mdma rush maakt dat alleen makkelijker.

Nu een week later na mijn roll voel ik me weer écht de oude, afgezien van een vervelende blaar in mijn mond die nu bijna weer weg is. Ik ben er een beetje van geschrokken hoelang het herstel nu duurt bij mij, al heb ik deze keer ook wat hoger gedoseerd dan ik normaal doe. Maar ik weet niet man... ik wil dit eigenlijk niet meer.
Ik ga het komende maandag voor de 4e keer doen in 2 jaar, ik merkte wel dat de derde keer de echt mdma euforie iets sneller weg weg was, maar heb nu 7 maanden geen mdma gedaan, ben benieuwd wat het deze keer met zich mee brengt :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan