Supplementen om schade te beperken bij verslaving / regelmatig gebruik

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Credits naar melbourneclouds-deactivated2019 voor de originele post in het Engels.

Helluuw Drugsforum!

In dit topic beschrijf ik MIJN ondervindingen bij het gebruik van supplementen en ook welke volgens veelzijdig research het beste blijken te werken!
Indien jij zelf met supplementen wilt beginnen wil ik jullie vragen om te checken als jullie geen interactie hebben qua allergie enzovoort met bepaalde grondstoffen in deze supplementen. De informatie in dit topic is van toepassing op elk soort amfetamine, ook is de informatie hier gegeven louter informatief en het is nog altijd AFGERADEN om amfetamine voor langere tijd te gebruiken! Deze supplementen bieden ook geen gerantie dat de amfetamine geen schade verricht aan je lichaam en hersenen.

Voedingssupplementen zijn geen VERVANGING van maaltijden! Je dient ten alle tijden genoeg voedsel binnen te krijgen!
Elk supplement heeft zijn eigen nut maar zijn WEL lichaamseigenstoffen of substansties die je door middel van voeding binnen krijgt. Doordat je dagelijks of toch vaak speed gebruikt creeër je een te kort van deze stoffen waardoor lichamelijke klachten nog ernstiger kunnen worden dan gebruikelijk. Het beginnen hiermee kan lichamelijke effecten die je nu al ervaart aanzienlijk verminderen.

Basis regels tijdens langburig of veelvuldig Amphetamine gebruik.
-
Je moet er ten alle tijden voor zorgen dat je GENOEG vocht binnen krijgt!

Wat betekent dit? Gewoon ervoor zorgen dat we genoeg water en metabolieten binnen krijgen en dat blijven doen, terwijl amfetaminen zijn ding doet. Water is de basisvloeistof, maar de toevoeging van metabolieten zoals kalium en natrium zijn van cruciaal belang om de lichaamsvloeistof op peil te houden, de bloeddruk en de hartfunctie te reguleren. Sportdranken worden daarom ook door velen aanbevolen.

- Altijd proberen iets of wat van eten binnen te krijgen!
Een voedzaam dieet van vers fruit en groenten, evenals eiwitrijk voedsel zoals rood vlees, zal uw lichaam de meeste vitamines en mineralen geven die u nodig heeft om u gezond te houden. Vet en ongezond voedsel zoals frieten en gefrituurde kaasstengels bevatten deze stoffen niet.

Dit zijn tot slot the twee basis regels wanneer je onder invloed bent van amfetaminen.

Een lijst met de 5 BELANGRIJKSTE supplementen.

- Multivitaminen

Heb je ze echt nodig? Eet je 3 voedzaam uitgebalanceerde maaltijden per dag samen met het drinken van 3 glazen melk, inclusief een goed trainingsregime in de zon? De meeste mensen niet, en daarom heb je een multivitamine supplement nodig.

- Mineralen (Calcium, Magnesium en Zinc) - DEZE ZITTEN MEESTAL SAMEN IN EEN CAPSULE.
Ook al zitten ze al in je multi (25%-30% van de dagelijkse aanbevolen waarden voor calcium en magnesium), door de manier waarop amfetaminen deze mineralen opgebruikt heb je echt meer nodig dan dat.

- Calcium
Calcium bouwt natuurlijk sterke botten, maar het zorgt er ook voor dat spieren bewegen en samentrekken, zenuwen in staat stellen om berichten te geven, de bloedvaten door het hele lichaam gezond houdt en helpt bij de afgifte van neurotransmitters! Als je weet wat dopemine is en ervan houdt, dan weet je hoe belangrijk dit is. Tenzij u een zwaar vijgen- en koolraapdieet volgt, heeft u dit supplement nodig.

- Magnesium
Magnesium is belangrijk voor het functioneren van je hart, spieren, nieren en het in balans houden van andere voedingsstoffen zoals calcium en kalium. Het verbetert ook de bloeddruk. Als je eenmaal weet wat de tekortkomingen van magnesium veroorzaken zul je geen vragen meer stellen. Dit zijn: angst, zwakke botten, weinig energie, zwakte, onvermogen om te slapen, PMS en hormonale onevenwichtigheden, prikkelbaarheid, nervositeit, hoofdpijn, abnormaal hartritme, spierspanning, spasmen, krampen en vermoeidheid. Een van de grootste klachten die we hebben - TANDEN KNARSEN, of bruxisme, is ook een magnesiumtekort. En het lijkt erop dat het magnesium het beter kan oplossen als het een verse voorraad calcium heeft.

- Zink
Zink helpt je een gezond immuunsysteem te behouden en bestrijdt infecties. (Let op, IV-gebruikers.) Zink is nodig voor het functioneren van meer dan 300 verschillende enzymen en speelt een vitale rol in een enorm aantal biologische processen.

- Kaliumgluconaat (Potassium Gluconate)
Kalium is een elektrolyt (samen met natrium), daarom moedig ik mensen aan om sportdranken te drinken, aangezien deze stoffen bij sportdranken zijn inbegrepen. Het kalium helpt bij het reguleren van (lagere) bloeddruk en hartfunctie. Zoals je weet, stijgt je bloeddruk bij het gebruik van amfetaminen, dus waarom zou je niet helpen de mogelijkheid van een beroerte te verkleinen?

- Vitamine D3
Je hebt vitamine D3 nodig om calcium goed op te nemen. Amfetamine leegt het lichaam van calcium en het is van vitaal belang dat u het calciumgehalte in het bloed op peil houdt.

Indien je gebruik gaat maken van deze supplementen ga je naar mijn eigen ervaring dezelfde dag nog effect hebben, waar ik last had van trillingen, spierpijn, enzovoort was dit opeens verdwenen en ook niet meer teruggekomen. Nooit de impact van deze stoffen onderschatten, je voelt je een heel ander mens!

De minder belangrijke supplementen maar toch handig en deze zorgen voor nog een extremer merkbaar verschil!

- L-arginine
Het is een voedingssupplement dat stikstofmonoxide (NO) produceert. Stikstofmonoxide moet niet worden verward met lachgas. Maar het is nog steeds een gas en wat het doet, is de bloedbaan binnendringen en deze kleine belletjes aan de binnenkant van de aderwanden laten vallen, ze uitrekken, waardoor ze breder worden. Mijn primaire gebruik is omdat ik een lichte hoge bloeddruk heb en het bloed soepeler laat stromen. Maar als je ook een amfetamine-gebruiker bent, heb je misschien ontdekt dat het werkt tegen vasoconstrictie of vernauwing van de aderen. Veel mannen hebben te maken met vasoconstrictie als ze high zijn. Hoe meer amfetamine ze gebruiken, hoe strakker de bloedvaten, totdat er geen bloed meer door kan om een erectie te krijgen. Verlichting is mogelijk met slechts een paar capsules per dag, twee keer per dag. Ook voor IV-gebruikers die moeite hebben met het vinden van aderen, heb ik ontdekt dat als de aderen een beetje voller worden, ze op sommige plaatsen ook beter zichtbaar worden.

- HGH Dopa 400
Ook wel mucuna pruriens genoemd. Ik maak me niet druk over de werkzaamheid van HGH (menselijk groeihormoon), omdat deze klein is, zelfs als het waar is, maar het plantaardige materiaal dat vermalen wordt en in deze capsules wordt gedaan, zit vol met L-dopa, een voorloper van het maken van dopamine. Waarom zou iemand willen dat zijn hersenen meer dopamine produceren? Afgezien van het feit dat ik een beetje oud aan het worden ben en misschien is de dopamineproductie niet zo goed als vroeger (normaal), misschien wil ik gewoon niet zonder dopamine komen te zitten als ik high ben en wil blijven op die manier.

- Omega-3 fatty acids
Omega-3 vetzuren worden niet door het lichaam aangemaakt en zijn van nature afkomstig van het eten van vis. Onderzoek toont aan dat omega-3-vetzuren ontstekingen verminderen en het risico op chronische ziekten zoals hartaandoeningen, kanker en artritis kunnen helpen verlagen. Omega-3-vetzuren zijn sterk geconcentreerd in de hersenen en lijken belangrijk te zijn voor de cognitieve (hersengeheugen en prestaties) en gedragsfunctie. Het kan ook helpen bij het beheersen van hoge bloeddruk en, bij mensen met een bipolaire stoornis, stemmingswisselingen verminderen. Symptomen van een tekort aan omega-3-vetzuren zijn vermoeidheid, een slecht geheugen, een droge huid, hartproblemen, stemmingswisselingen of depressie en een slechte bloedsomloop. De dagelijkse dosering moet gebaseerd zijn op de hoeveelheid EPA (180 mg) en DHA (120 mg) zuren, niet op de totale hoeveelheid visolie.

- Coenzyme Q10
CoQ10-vitaminesupplement wordt van nature in het lichaam gemaakt, maar soms (vooral met het ouder worden) dalen de noodzakelijke niveaus van dit enzym-eiwit, dat de snelheid waarmee chemische reacties in het lichaam plaatsvinden, versnelt tot onder wat als normaal wordt beschouwd. De belangrijkste functie is echter als antioxidant. Hoewel er veel onderzoeken zijn uitgevoerd, waren peer reviews niet overweldigend positief vanwege het gebrek aan verdere studies. De antioxiderende functie van CoQ10 lijkt het sterkst bij het verminderen van neurologische schade of achteruitgang, inclusief die van dopamine-neurotransmitters. Mijn buurman, die 80 is, zegt dat dit het dichtst in de buurt komt van een wondermiddel. Wil je zo lang leven? Mijn antwoord is dat ik dit spul neem. Omdat het vetoplosbaar is, neem ik het tegelijk met mijn Omega-3. De dagelijkse dosering is 200mg-600mg.

TOT SLOT.

Ook zeggen meerdere mensen melatonin te gebruiken. Dit is een hormoon dat in alle biologische organismen voorkomt, en als zodanig weten we dat we het zelf produceren in de pijnappelklier uit de grondstof tryptofaan. Melatonine reguleert onze interne klok en handhaaft het circadiane ritme van ons lichaam. Maar we weten wat er gebeurt als we amfetamine gaan gebruiken. Melatonine zet de amfetamine-klok uit en helpt het lichaam te resetten naar de biologische klokfunctie. Het bevordert ook de slaap en geeft het lichaam een lange rustperiode, waarin de diepe slaap begint en het lichaam in staat stelt zichzelf te genezen. Door de aanbevolen tabletten in te nemen, keert het lichaam terug naar normale niveaus van melatonine, waardoor de slaap weer automatisch wordt.

Hier is er nog een die ik van tijd tot tijd aanbevolen zie, maar toch kan ik begrijpen waarom mensen dit aanraden, behalve dat degene die deze trend begon zijn huiswerk niet heeft gedaan. L-tyrosine is overvloedig aanwezig in ons voedsel en we krijgen er meer dan genoeg van zonder suppletie. Maar het is ook bekend om te converteren naar L-dopa. En daar moet het onderzoek zijn geëindigd. Ze hebben niet gelezen hoe het ook veel norepinephrine produceert, die Dark Knight of Vasoconstrictie - die bugaboo van ironie die werd gecreëerd bij het gebruik van amfetamine. Maar er is meer. Het kan zijn dat het toevoegen van het supplement net dat tikkeltje te veel is dat de emmer doet overlopen en zelfs je productie van dopamine stopt. Dat is wat L-tyrosine in grotere hoeveelheden kan doen.

Sommige mensen kunnen gewoon niet eten als ze high zijn, vanwege andere aandoeningen waaraan ze kunnen lijden, of vanwege hun eigen lichaamschemie. Er is een alternatief in vloeibare vorm dat je kunt gebruiken om het vaste voedsel te vervangen. Veel amfetamine-gebruikers gebruiken liever eiwitshakes.

Voordat we dit beëindigen, laten we het hebben over doseringen. Meer mensen dan ik me wil voorstellen geloven dat als één tablet goed is, er twee nog beter moeten zijn. Dat is niet het geval. Zelfs vitamines en mineralen hebben giftige niveaus. Lees altijd de aanbevolen doseringen en waarschuwingsetiketten op alle vitamines, mineralen, supplementen en medicijnen die u mogelijk ook gebruikt. Zoals ik een keer een vriend moest herinneren: van te veel vitamines wordt je niet high, maar je kunt er wel ziek van worden.

Mijn (Nose Candy) eigen verhaal en ervaringen.
Tot slot zou ik nog graag mijn eigen ervaringen met supplementen delen, echter beperkt zich dit maar tot 4 van de eerste 5. De andere supplementen van het tweede gedeelte zijn nog onderweg maar wel al besteld. Tot nu gebruik ik Mineralen, Kalium en vitamine D3. Ik ben hier twee dagen geleden mee begonnen, normaal had ik altijd last van meerdere kwaaltjes die extremer en extremer zich begonnen uiten. Sinds tot ik met enkele supplementen al ben begonnen is dit AANZIENLIJK verminderd en heb ik eigenlijk amper nog last van iets. Soms nog altijd die anxiety die opspeelt savonds, dat is wel nog mogelijk ja. Maar ik ben er bijna zeker van a.d.h.v hoe de andere supplementen mij hebben geholpen, als de andere ook aankomen dat dit volledig verdwenen zal zijn.

IK KAN NIET GENOEG BENADRUKKEN tot AMFETAMINEN NOG ALTIJD SCHADELIJK ZIJN EN ZEKER BIJ LANGDURIG GEBRUIK EN GROTE HOEVEELHEDEN! HET IS DAN OOK AFGERADEN LANGDURIG EN VEELVULDIG TE GEBRUIKEN!

DIT ZIJN GEEN VOEDINGVERVANGERS MAAR VOEDINGSTOEVOEGINGEN!

Bedankt, ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Nose Candy

Bewuste gebruiker
NAC (N-acetyl-L-cysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.

Laatst bewerkt:

Djordy63

Experimenterende gebruiker
NAC (N-acetylcysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.
NAC zorgt inderdaad voor het tegengaan van neurotoxiciteit. Ook geeft het bij MDMA voor veel gebruikers de 'magie' weer terug naar een lange pauze en het gebruik van NAC.
Je moet NAC ook 2 dagen van te voren stoppen met nemen als je van plan bent amfetamine/MDMA te gaan gebruiken. Hierdoor wordt het effect namelijk geremd.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Ach dat is dezelfde naam maar met streepjes enzo. Ik ben echt al veel te lang wakker gewoon.
Is wel gewoon het juiste supplement hoor. Het wordt eigenlijk ook gebruik jaar voor paracetamol overdosis. Daarvoor heb ik het al eens gehad, dit gaat heel veel neurotoxiteit tegen in je lichaam.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
imo blijft gezonde voeding en levensstijl het belangrijkst en de best mogelijke manier gezond te blijven. En je aan de dosering en frequentie houden van een drug minimaliseert ook de eventuele schade.
Te vaak en te veel pakken en dan met supplementen proberen op te vangen is imo verkeerd.
Zorgt NAC niet voor hppd?

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Eventuele aanvullingen?:

L-theanine schijnt ook erg goed te helpen tegen eventuele anxiety.

Specifiek voor GHB gebruikers heb ik ook gelezen dat Agmatine Sulfaat goed kan werken voor het herstellen van de glutamaat levels tijdens de rebound
en Potassium schijnt te helpen in het balanceren van je zoutgehaltes aangezien je met GHB erg veel natrium binnenkrijgt.

Alfa-liponzuur is een sterke anti-oxidant en beschermer.

CuriousExplorer

Badass junkie
Jezus.

We mogen geen prijzen noemen, maar als ik je hele lijst in huis zou halen ben ik een fortuin kwijt.

Ik zal wel minder drugs gebruiken.
Bespaar ik tweemaal geld.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
imo blijft gezonde voeding en levensstijl het belangrijkst en de best mogelijke manier gezond te blijven. En je aan de dosering en frequentie houden van een drug minimaliseert ook de eventuele schade.
Te vaak en te veel pakken en dan met supplementen proberen op te vangen is imo verkeerd.
Zorgt NAC niet voor hppd?
Natuurlijk blijft een gezonde levensstijl het belangrijkste onderdeel van een gezond leven. Zelfs bij minimum dosissen van max 200 tot 300mg per dag geraken al deze stoffen of toch veel ervan uitgeput. De supplementen die als eerste 4 zijn aangeduid zijn de broodnodige. De overige maken overigens niet uit als je niet extreem gebruikt gelijk mij. Maar die eerste 4 zullen voor iedereen een aanvulling zijn. Inclusief dan de NAC achteraf. Ik heb overigens geen rapporten gelezen waar HPPD zou voorkomen bij het gebruik van NAC. Oftewel in combinatie dan met de drug zelf. Ik zou het niet weten zoals ik eerder aangaf, daarom had ik die stof ook niet opgelijst.

Eventuele aanvullingen?:

L-theanine schijnt ook erg goed te helpen tegen eventuele anxiety.

Specifiek voor GHB gebruikers heb ik ook gelezen dat Agmatine Sulfaat goed kan werken voor het herstellen van de glutamaat levels tijdens de rebound
en Potassium schijnt te helpen in het balanceren van je zoutgehaltes aangezien je met GHB erg veel natrium binnenkrijgt.

Alfa-liponzuur is een sterke anti-oxidant en beschermer.
Hey, heb je überhaupt wel de moeite gedaan om het topic te lezen? Dit was alleen bedoelt voor amfetamines, aangezien ik geen downers gebruik heb ik totaal geen ervaring ermee. Over dat eerste L-Theanine ben ik niets tegengekomen in mijn research nog van Alfo-liponzuur. OPNIEUW.. Ik doe alleen research naar OFFICIELE medische rapporten die openbaar zijn gemaakt waar de gevalllen, de substantiesen de supplementen zijn gebruikt.

Ik dronk altijd isotone AA, breakers en feta boreks.
Dat is al zeer goed, maar belange na niet genoeg als veelvuldig gebruikt.

Jezus.

We mogen geen prijzen noemen, maar als ik je hele lijst in huis zou halen ben ik een fortuin kwijt.

Ik zal wel minder drugs gebruiken.
Bespaar ik tweemaal geld.
Ik vrees dat jij toch wel enkele fouten gemaakt zult hebben. Ik ga ook geen prijzen noemen maar heb jij misschien elke grondstof apart besteld?

- Multivits
- Minerals
- Vitamine D3

Deze 4 zijn het hoognodige. Kost je misschien een to drie uurlonen.
De andere zijn niet PERSE nodig, nu ik heb ze wel.. en kosten ook allemaal samen zo een 2 tot 5 uurlonen.

Nou moet je de vraag maar stellen, dat kost je bijna niks in mijn ogen maar volgens jou veel geld.. maar dit gaat wel zeker anderhalve maand to twee maand mee. Of als je dit alleen gebruikt voor & na gebruik en je laat pauzes er tussen dan kom je er zelfs het heel jaar mee toe. Nu lijkt me dat wienig geld als daar tegenover staat dat je een paar jaar meer te leven hebt.

CuriousExplorer

Badass junkie
Natuurlijk blijft een gezonde levensstijl het belangrijkste onderdeel van een gezond leven. Zelfs bij minimum dosissen van max 200 tot 300mg per dag geraken al deze stoffen of toch veel ervan uitgeput. De supplementen die als eerste 4 zijn aangeduid zijn de broodnodige. De overige maken overigens niet uit als je niet extreem gebruikt gelijk mij. Maar die eerste 4 zullen voor iedereen een aanvulling zijn. Inclusief dan de NAC achteraf. Ik heb overigens geen rapporten gelezen waar HPPD zou voorkomen bij het gebruik van NAC. Oftewel in combinatie dan met de drug zelf. Ik zou het niet weten zoals ik eerder aangaf, daarom had ik die stof ook niet opgelijst.

Hey, heb je überhaupt wel de moeite gedaan om het topic te lezen? Dit was alleen bedoelt voor amfetamines, aangezien ik geen downers gebruik heb ik totaal geen ervaring ermee. Over dat eerste L-Theanine ben ik niets tegengekomen in mijn research nog van Alfo-liponzuur. OPNIEUW.. Ik doe alleen research naar OFFICIELE medische rapporten die openbaar zijn gemaakt waar de gevalllen, de substantiesen de supplementen zijn gebruikt.

Dat is al zeer goed, maar belange na niet genoeg als veelvuldig gebruikt.

Ik vrees dat jij toch wel enkele fouten gemaakt zult hebben. Ik ga ook geen prijzen noemen maar heb jij misschien elke grondstof apart besteld?

- Multivits
- Minerals
- Vitamine D3

Deze 4 zijn het hoognodige. Kost je misschien een to drie uurlonen.
De andere zijn niet PERSE nodig, nu ik heb ze wel.. en kosten ook allemaal samen zo een 2 tot 5 uurlonen.

Nou moet je de vraag maar stellen, dat kost je bijna niks in mijn ogen maar volgens jou veel geld.. maar dit gaat wel zeker anderhalve maand to twee maand mee. Of als je dit alleen gebruikt voor & na gebruik en je laat pauzes er tussen dan kom je er zelfs het heel jaar mee toe. Nu lijkt me dat wienig geld als daar tegenover staat dat je een paar jaar meer te leven hebt.
L-Arginine heb ik onlangs aangeschaft en deze kostte al bijna 2 uurlonen .

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Lol.
Wat een irritante regel eigenlijk als het gaat over medicijnen.
🤦‍♂️
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?

Net als rc vendors of waarschuwingen met naam. Zou de mensen soms wat zooi kunnen besparen. Maar we moeten de regels naleven anders vliegen we.

CuriousExplorer

Badass junkie

Who da fuck cares?
Net opgezocht.
L-Arginine kost 3 netto Nederlansde uurlonen hier.

Nose Candy

Bewuste gebruiker
Net als rc vendors of waarschuwingen met naam. Zou de mensen soms wat zooi kunnen besparen. Maar we moeten de regels naleven anders vliegen we.
Inderdaad, ook al zo iets. 'Gratis Reclame", so what? Draait het hier niet om Harm REDUCTION?
Het aangeven van RC verdorren met naam zou heel wat schade verminderen.

Ik heb 120 capsules waarvan je er 2 moet pakken per dag aan de helft van een briefje met de 1 en de 0 op.
Dit is dus voor 60 dagen. Is toch wel de moeite dan. Zestien cent per dag. Is toch niet zo duur he?

Ik ga geen prijzen noemen, maar alle supps die ik heb kosten mij ongeveer 1 euro PER DAG. Die een euro spendeer je normaal ook aan een tweede of derde maaltijd die je die dag niet benuttigd. Meer ook nog.

Want we weten allemaal dan pepheads maar 1 tot 2 maaltijden verorberen.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Ik vind het wel jammer om te lezen en dat zo weinig mensen het weten, dat een simpel supplement als vitamine C er niet tussen staat. Vitamine C is een onwijs fijn en goed supplement

Vitamine C heeft een antioxidantfunctie en beschermt daardoor je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.
(https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx#blokwaar-is-vitamine-c-goed-voor?)

Uit eigen ervaring helpt vitamine C onwijs goed tegen de wondjes in je mond, krampen, en eventuele spierpijnen. Ook ga je er beter door poepen. En je herstelt echt sneller. Raad iedereen ook altijd vitamine C aan, het werkt echt. Daarbij is vitamine C elke dag makkelijk te gebruiken en bevorderd het bij elke dag gebruik je herstel sneller als je weer speed gebruikt, minder last van wondjes minder last van lichamelijke vermoeidheid

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind het wel jammer om te lezen en dat zo weinig mensen het weten, dat een simpel supplement als vitamine C er niet tussen staat. Vitamine C is een onwijs fijn en goed supplement

Vitamine C heeft een antioxidantfunctie en beschermt daardoor je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.
(https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx#blokwaar-is-vitamine-c-goed-voor?)

Uit eigen ervaring helpt vitamine C onwijs goed tegen de wondjes in je mond, krampen, en eventuele spierpijnen. Ook ga je er beter door poepen. En je herstelt echt sneller. Raad iedereen ook altijd vitamine C aan, het werkt echt. Daarbij is vitamine C elke dag makkelijk te gebruiken en bevorderd het bij elke dag gebruik je herstel sneller als je weer speed gebruikt, minder last van wondjes minder last van lichamelijke vermoeidheid
Klopt maar pas op met heel hoge doseringen slikken. Vroeger dacht men dat veel vitamine C geen kwaad kon maar dat is anders gebleken.

Nose Candy

Bewuste gebruiker

Deze staat er wel bij, de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid zit bij multivitaminen.. als ik nu kon sourcen kon ik de goedkoopste en beste optie meedelen, deze zijn zelfs speciaal gemaakt voor drug verslaafden of mensen met ziektes die weinig voeding binnenkrijgen of ook voor mannen boven de 50 omdat hun toch al een dubbel aantal vitaminen nodig hebben sinds ze minder opnemen.

Carlitos

Badass junkie
2 shakes:
500 ml water
500 ml melk
1 banaan
schepje eitwitpoeder
paar scheppen pindakaas
200 gram havermout

Deze shakes zijn echt 1300 kilocalorieën, life saver als je niks naar binnen krijgt op pep.
Drink er 4 op een dag als ik gebombt heb, dus 5000+ kilocalorieën.

Extraminimal

Experimenterende gebruiker
Hallo! Ik krijg nu al 2 maanden Dex voor mijn ADD/ADHD, depressie en CVS + Fibromyalgie. Het is een beetje een stofje dat voor mij positieve invloed heeft op al deze aandoeningen.
1 Hoeveel meer magnesium mag je innemen? Ik weet dat producenten altijd een Max dosis zetten, maar anderzijds verbruikt ziekte, stress en ook Dex veel magnesium. Hoe kom je erachter hoeveel extra magnesium nu goed is voor je?
Magnesium vergiftiging kan ook met cardiotoxische en mogelijk dodelijke afloop.

2 kan je delen waar jij je supplementen vandaan haalt? Merk, webshop. Ik vind het moeilijk om een goed mineraal supplementen te vinden. Ik vind wel magnesium apart, maar een combinatie met calcium en-of kalium niet.

3 mag je mucuna pruriens innemen tijdens of vlak voor je amfetamine slikt? Ik heb hier veel over opgezocht en overal vind ik hier erg negatieve reacties op met gevolgen zoals: hallucinaties, psychose, extreme angst, hartproblemen ect..

Is L-tryptofaan veilig tijdens gebruik van amfetamine? Neem je get best voor je de amfetamine slikt of daarna als een downer? Veel lotgenoten (ADD), krijgen ook ecitolopram voorgeschreven. Een SRRI, het lijkt me dat dat veel krachtiger werkt dan tryptofaan en dus gewoon kan? In vlees, noten en eiren zit ook veel tryptofaan dus, mag je die ook niet eten als het echt kwaad zou kunnen?

verder wou ik nog meegeven dat ik erg veel baat heb bij Ashwagandha, een adaptogeen nootropic van de ginseng familie. Het werk angst remmend/ontspannend, maar staat er ook om bekend om de hormone terug te stabiliseren. Vooral bij mannen met een testosteron probleem. (Ik gebruik voor de pijn ook chronisch een opiaat, dat een zware aanslag is op mijn testosteron. Dat is duidelijk te merken bij me: teelballen zijn kleiner geworden, ik heb wat borstvorming en houdt vet vast op de buik “terwijl ik maar 53kg weeg en 1.70m groot ben” versterkte depressieve gevoelens, verlies van spieren en het niet kunnen verstevigen van spieren, geen motivatie, kort van stof, niet kunnen inslapen en niet uit bed kunnen... ) met mijn andere aandoeningen dus iets dat alles veel erger maakt! Ik overweeg om testosteron gel te gaan gebruiken, maar wil even afwachten wat Ashwaganda kan doen. Daarnaast helpt het voor de inname van Dex om minder spiertonus te hebben, in de avond is het goed om de slaap op te wekken.

passiflora zet ik samen met ashwagandha in, voor een betere slaap kwaliteit er zit ook een heel lage dosis melatonine bij, maar werd hier al vernoemd.

indien op bepaalde vragen positief reactie komt overweeg ik om savonds ipv apparte supplementen in te zetten, “My Sleep” te gaan gebruiken. Die combineert passiflora, valeriaan, ashwagandha, l-tryptofaan en melatonine. Heel goede reacties over als natuurlijke slaper.

Sorry voor de lange tekst. Hoop dat het laatste stukje ook een fijne toevoeging voor jullie kan zijn!

groeten!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan