Supplementen voor/na XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Djordy63

Experimenterende gebruiker
Hey Df-ers,

Het laatste jaar ben ik mij wat gaan verdiepen in supplementen wat gebruikt kan worden voor/na de XTC om de schade te verminderen / mindere kater te krijgen. Natuurlijk speelt gezond eten, een goede leefstijl en niet te veel gebruiken hier in mee, maar toch kwam ik wat dingen tegen over NAC en 5HTP wat positieve effecten zou hebben. (wetenschappelijk onderbouwd).

Zo schijnt de 'Magie' van XTC bij veel gebruikers weer terug te zijn na een tijd NAC te hebben gebruikt, helpt het met de neurotoxiciteit bij de hersenen, en helpt 5HTP (24-36 uur na xtc) mee om de dip te verminderen gaan en je serotonine sneller wordt aangemaakt. Natuurlijk zijn er nog veel meer supplementen, maar deze twee spraken mij het meeste aan.

Mijn vraag is nu eigenlijk;
Gebruiken jullie supplementen tegen een dip/kater, of juist als voorbereiding op een leuk xtc feestje? En wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover?

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb even snel opgezocht wat nac is. En het eerste artiekel wat ik las gaf aan dat je lichaam het ook uit proteine rijk voedsel kan halen zoals kip, ei, kaas, etc

Dus na xtc veel kip en ei eten dus? Daar zeg ik geen nee tegen!

Proxima

Bewuste gebruiker
Hier een mooie paper daarover:

(Via Sci-Hub kan je de volledige paper downloaden)

In de proef verminderde NAC de gevolgen van MDMA. Maar merk daarbij wel op dat de methode afwijkt van hoe men normaliter MDMA tot zich neemt.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Die 5htp zou ik niet gebruiken!
Je belast je serotonine tank behoorlijk bij het gebruik van mdma.
Ga je die dag erna 5htp gebruiken belast je de receptoren weer opnieuw.
Door ze weer te dwingen om aan te maken.

Heb het een tijdje gedaan vroeger, maar eindstand was er niemand die er een positieve ervaring aan heeft overgehouden.

Slaap je roes uit en laat je lichaam het zelf oplossen icm goed eten en bv vitaminen pillen.
Dwing je serotonine receptoren niet tot het uiterste...

Gympie

Badass junkie
ik heb dit regime een keer minutieus gevolgd..
zorgde voor een wat gedempte ervaring zo leek het.. maar ook nul dip..

bij sommige mensen heeft het structureel gebruiken van NAC en ALCAR ( geloof ik ) voor een half jaar
geleid tot volledig herstel van 'de magie'

Hardcore_frk

Badass junkie
Die 5htp zou ik niet gebruiken!
Je belast je serotonine tank behoorlijk bij het gebruik van mdma.
Ga je die dag erna 5htp gebruiken belast je de receptoren weer opnieuw.
Door ze weer te dwingen om aan te maken.

Heb het een tijdje gedaan vroeger, maar eindstand was er niemand die er een positieve ervaring aan heeft overgehouden.

Slaap je roes uit en laat je lichaam het zelf oplossen icm goed eten en bv vitaminen pillen.
Dwing je serotonine receptoren niet tot het uiterste...
Met L-tryptofaan (weer een voorloper van 5-HTP) supplement is dit niet het geval en vul je je serotonine toch een stuk sneller aan!

Miraculeus

De laatste keer heb ik Skip Je Dip gebruikt, hierin zitten onder andere vitaminen, 5-HTP en L-Tryptofaan. Ik merkte zelf weinig verschil met de vorige keer, maar toen had ik ook geen last van een dip, dus ik kan niet zeggen of het echt werkt. Vond het vooral een prettig idee dat je lichaam wordt geholpen in het herstel, voor zover dat ook daadwerkelijk het geval is.

Djordy63

Met L-tryptofaan (weer een voorloper van 5-HTP) supplement is dit niet het geval en vul je je serotonine toch een stuk sneller aan!
Werkt l-tryptofaan wel als je receptoren kapot zijn na gebruik? Het lijkt mijn namelijk sterk dat het niet om gezet kan worden als de receptoren 'dood' zijn.

Hardcore_frk

Badass junkie
Werkt l-tryptofaan wel als je receptoren kapot zijn na gebruik? Het lijkt mijn namelijk sterk dat het niet om gezet kan worden als de receptoren 'dood' zijn.
Volgens mijn zijn je receptoren niet dood, enkel teruggetrokken en inactief. Maar zo ver reikt mijn kennis eigenlijk niet.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan