1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tabak zonder nicotine?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door maxpayne, 13 jan 2010.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. maxpayne

maxpayne Belezen gebruiker

Wil stoppen met roken maar niet met af en toe een jointje (1 x in de 2 week ofzo).
    Wil niet continu uit pijpje roken en wil ook niet een pure joint roken. Ik wil gewoon een gezellige joint kunnen roken met vrienden zonder de nicotine erin zeg maar.

Nu heb ik spul gevonden om een joint mee op te vullen. Greengo, alleen moet ik daar meteen een pak van 70 eu voor kopen. Weet iemand nog andere alternatieven?

2. Flameon

Flameon Badass junkie

Waarom niet gewoon 1 pak shag kopen?
    Ja ok je wilt stoppen met roken maar 1x in de twee weken wat shag tussen je wiet moet kunnen toch?

3. PepTalk

PepTalk Badass junkie Emeritus Mod

In veel shops staat dat greengo ook op de toonbank wat je gewoon kunt pakken.
    Verder kun je idd een van de lichtste shag nemen ( drum geel of blauw ofzo).

Even snelle zoektocht: http://www.azarius.nl/smartshop/herbs/d ... n_tobacco/

Google op tabaksvervanger en je komt er zo veel meer tegen.

4. Zazuu.

Zazuu. Bewuste gebruiker

ik heb ook eens iets gelezen over shag in aluminiumfolie

Je stopt wat shag in aluminiumfolie, en propt het dicht.
    Dan houd je er een vlammetje onder zodat het warm wordt.
    Doe dit niet te lang want het mag niet verbranden, op een gegeven
    moment zal er wat rook vanaf dampen en dan zijn de "schadelijke"
    stoffen verbrandt.

Zou wel even meerdere bronnen zoeken want ik weet het niet
    meer precies.

5. PepTalk

Eigenlijk een soort vaporizen van je tabak dus.
    Nicotine gaat er misschien uit, maar teer ed. blijven zitten + de smaak zal er niet beter op worden.
    En nu is tabak al :kots:

6. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

Teer krijg je toch bij alles dat verbrand, of sla ik de plank weer heftig mis?

7. Zazuu.

Zazuu. Bewuste gebruiker

Teer blijft natuurlijk, de shag is alleen ter opvulling.
    Gewoon veel wiet erin doen.

8. acidboy

acidboy Badass junkie

Koolstof :)

9. psych-out

psych-out Bewuste gebruiker

had laatst indianen tabak (lobelia inflata) gekocht bij azarius 100gr voor 9euro, dus een mooie prijs en goed te roken.
    Het wordt voornamelijk gebruikt als vervanging voor sigaretten met nicotine door mensen die het roken (eigenlijk) willen laten. De belangrijkste stof is lobeline.
    de effecten zijn...
    ontspannend en maakt je licht euforisch. Verder is het goed voor het zenuwstelsel te reguleren, en werkt het verzachtend op de luchtwegen en keel.

http://azarius.net/smartshop/herbs/dried_herbs/lobelia_inflata/

10. kaasbaas

kaasbaas Badass junkie

Als je echt heel wanhopig hebt kan je de nicotine eruit wassen met water...... Het zal niet alle nicotine weghalen, maar wel een groot deel. Je shag zal je wel een hele tijd moeten drogen en waarschijnlijk smaakt het ook als of het verkracht is.

11. Axxess

Axxess Bewuste gebruiker

Dit spul heet toch gewoon Knaster? o.a. te bestellen bij Azarius, misschien ook te verkrijgen bij de betere tabak speciaal zaak of coffeeshop.

12. donaldduck

donaldduck Belezen gebruiker

Je kan ook kent infina sigaretten kopen, die kun je bij elk tankstation/supermarkt kopen, daar zit maar 0,1 MG nicotine in dus het is ongeveer 10x zo licht als normale sigaretten.

13. metaldevil666

metaldevil666 Experimenterende gebruiker

hier heb ik ook iets over gehoord alleen uit een compleet andere hoek.
    mijn verhaal is dat als je iemand aan de verkeerde kant van het gras wil hebben je gerust nicotine kan gebruiken omdat hier niet op getest word tijdens een onderzoek.
    men neme een pak shag, pleuren dezer inhoud in eenen pannetje warm water,
    men late dit een aantal minuutjes warm worden (niet koken).
    men zeeft den shag uit het water.

stel je wil er een koud mee maken gewoon t water indampen tot het dik en stroperig is, daarna een paar druppeltjes van het goedje in de koffie of what ever :P

DIT IS NIET OM MENSEN OP IDEEËN TE BRENGEN!

verder brengt dit geen garantie :P de nicotine zal er aardig uit gaan maar het zal waarschijnlijk aardig crap smaken. alhoewel, misschien is het juist wel lekker! who the f*ck knows?!

let me know! xP

14. PepTalk

Een paar druppeltjes 'nicotine extract' als je het al zo kan noemen, zal niet voldoende zijn om iemand om zeep te helpen.

Een klein kind KAN overlijden na een HELE sigaar op te eten.
    Een volwassen persoon zou dus wel kunnen sterven van een heel pakje shag ja, maar niet van een paar druppels.

15. Beanhead

Beanhead Badass junkie

Nicotine is anders toch wel een van de giftigste stoffen.

16. PepTalk

Klopt, maar de nicotine die in een sigaar zit KAN dus fataal zijn voor een klein kind.

Dan gaat een volwassen persoon echt niet dood na een paar druppels van 1 pakje shag's nicotine 'extract'.

17. donaldduck

Wel, als je een pakje shag in water laat weken en het laat indampen, dan zit in die druppels een pak shag, de LD50 van nicotine is 50mg per kilo lichaamsgewicht dus een persoon van 80kg kan overlijden bij 50 x 80 = 4000mg = 4gram nicotine, het klinkt best logisch dat in een pak shag totaal 4 gram nicotine zit.

18. PepTalk

Aangezien er in 1 shagje 0,8 tot 1,2 mg nicotine zit. En er vanuit gaand dat je er 50 uitdraait.
    50*0,8 tot 1,2 = 40 tot 60mg per pakje.

19. donaldduck

Nicotine die er vrij komt als je je shagje oprookt de hoeveelheid nicotine die shag bevat is veel hoger dan wat effectief verbrand.

20. PepTalk

Das waar, maar er zit toch nog wel een heel verschil tussen 4000mg en 60.

21. SittaMan

SittaMan Belezen gebruiker

uit wikipedia :
    Voila, ben te lui om het even uit te rekenen, er zit wel en groot verschil tussen die 0,3 en 5 % :tongueout:

22. PepTalk

En hoeveel gram tabak haal je dan van 1 plant? :rolleyes:

Edit: Sorry dat maakt niets uit natuurlijk, je hoeft alleen het totaal gewicht van het pakje shag te weten.

Volgens mij, en dat is een ruwe gokking 45 gram?

45/100*0,3 tot 5= 135mg tot 2,25gram per pakje.

Er vanuit gaand dat het pakje ingekookte shag 5 % nicotine bevatte(wat volgens wikipedia dus maximaal is!) heb je aan de gehele extractie dus nog maar 50 % van de LD50.

23. abby

abby Belezen gebruiker

Een ex-roker mag nooit meer shag aanraken! Althans, oproken.

24. beads0129

beads0129 Newbie

Hi1

Good site!
    Like you site very muck!

25. Amateurtje

Amateurtje Bewuste gebruiker

Waarom mag je in bepaalde shops geen tabak gebruiken, ik denk maar aan Thegrasscompany bv. :confused:

26. PepTalk

Omdat er in alle Nederlandse horeca een rookverbod geldt.
    DIt houdt in dat er geen nicotine houdende rookwaar gerookt mag worden.

Wiet en tabaksvervangers horen hier niet onder, dus wie alleen dat gebruikt riskeert geen boete.

27. nix

nix Newbie

Heb een pakje van 30 gram hier, voor de helft op. Gaat niet opkomen.

Als je 1 of 2 joints per dag ervan zou roken dan is 't misschien te doen, maar na 5 dagen proberen (3 tot 5 joints met zo min mogelijk van dat Greengo "tabak" erin) krijg ik gewoon pijn in m'n longen. Iets dat ik met sigaretten niet heb (philip morris one/kent infinia).

Bovendien smaakt 't niet, eucalyptus papaya en mint zijn volgens mij de minst aanwezige ingredienten want 't proeft en ruikt vooral naar verbrande bladeren, da's dan dus de hazel leaf die er in zit. Volgens mij is dat Greengo bedoeld voor mensen die al zware shag gewend zijn, ik kan 't in ieder geval niet hebben. Ergens las ik namelijk dat Eucalyptus nogal een zware rook geeft (in tegenstelling tot hop).

'k Heb 1 page gevonden met 'n hele lijst van kruiden die rookbaar zouden zijn: http://en.wikiversity.org/wiki/Smoking_cessation#Herbal_alternatives
    Hop is verwant aan cannabis en dat heb ik als t goed is morgen binnen, evenals ginkgo. Hopelijk is daar wat mee te doen, maar dat weet ik dus snel genoeg. Veel van de andere kruiden hebben bijwerkingen die me niet wenselijk lijken, of je kan 't maar zolang roken etc.

Heb ook maar een draagbare verdamper besteld. Denk dat ik daar maar op over stap, volgens mij is er niets wat je bij je hash kan mengen wat je net zo goed (en licht) kunt roken dan een sigaret. Puur is niet te doen met hash dus dat zit er niet in helaas.

'k Wil gewoon van die nicotine af, daar ga ik teveel van blowen :(

Laden...