• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Te snel achter het stuur na xtc?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Dunne

DF-koning
Toch denk ik dat een hoop drugsgebruikers te snel denken dat ze weer helemaal nuchter zijn. Ik bedoel dat ze als de echte effecten van de drug niet meer voelen ze denken dat ze al 100% normaal zijn. Terwijl je nog best bv langzamere reactie kunt hebben, sneller afgeleid of toch minder oplettend bent.
Snap je wat ik bedoel?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Toch denk ik dat een hoop drugsgebruikers te snel denken dat ze weer helemaal nuchter zijn. Ik bedoel dat ze als de echte effecten van de drug niet meer voelen ze denken dat ze al 100% normaal zijn. Terwijl je nog best bv langzamere reactie kunt hebben, sneller afgeleid of toch minder oplettend bent.
Snap je wat ik bedoel?
Klopt. Tegelijkertijd ben je niet strafbaar als je met een dikke alcoholkater rondrijdt maar het lijkt me sterk dat je je dan wel goed kan concentreren.

benzzzy

Badass junkie
Hun kijken primair naar wat je in je bloed hebt zitten. Maar je bent eerder nuchter dan dat het je bloed uit is.

Maar ik snap het wel en eigenlijk is het wel oke zo.
Dus als ik vandaag een joint rook dan mag ik morgen niet rijden omdat een test mogelijk positief kan zijn?
Dat is bs.

Een test toont alleen aan of je hebt gebruik in de afgelopen x dagen/uuren en dat is het.
Je kunt zo nuchter zijn als de tyfus en nog steeds positief.

wonderalice

Belezen gebruiker
Dus als ik vandaag een joint rook dan mag ik morgen niet rijden omdat een test mogelijk positief kan zijn?
Dat is bs.

Een test toont alleen aan of je hebt gebruik in de afgelopen x dagen/uuren en dat is het.
Je kunt zo nuchter zijn als de tyfus en nog steeds positief.
Dat klopt, je wordt gewoon verantwoordelijk gehouden voor wat er uit het onderzoek komt. Je moet dus rekening houden met de halfwaardetijd van de middelen die je gebruikt.

MDMAZING

Badass junkie
Een maat van me ging zaterdagavond ook lekker op de mdma en toen maandagochtend inderdaad weer naar huis rijden. Ik had hem al gezegd doe nou niet.. maar mensen zijn nou eenmaal eigenwijs.. En ik zat ook nog naast hem misschien niet zo een goed idee geweest.

benzzzy

Badass junkie
Een maat van me ging zaterdagavond ook lekker op de mdma en toen maandagochtend inderdaad weer naar huis rijden. Ik had hem al gezegd doe nou niet.. maar mensen zijn nou eenmaal eigenwijs.. En ik zat ook nog naast hem misschien niet zo een goed idee geweest.
Doet mdma zaterdagavond en rijd naar huis maandag ochtend.

Meer als genoeg tijd om compleet nuchter te worden.

benzzzy

Badass junkie
Ban Ben je idd de lul maar de wet zit hier verkeerd.
Na anderhalve dag Ben je echt wel nuchter en scherp genoeg om achter het stuur ye zitten.

Die testen toonen alleen aan dat je hebt gebruikt in de afgelopen x uren.
Dat is waardeloos om the weten of iemand onder invloed is.
Testen als dit zijn gewoon niet bedoeld om te meten of iemand zodanig onder invloed is dat hij niet veilig kan rijden en daarom zouden ze niet gebruikt moeten worden.

Het is in nederland toch niet illegaal om drugs te gebruiken?
Hoe kan je iemand hier dan in hemelsnaam voor straffen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ban Ben je idd de lul maar de wet zit hier verkeerd.
Na anderhalve dag Ben je echt wel nuchter en scherp genoeg om achter het stuur ye zitten.

Die testen toonen alleen aan dat je hebt gebruikt in de afgelopen x uren.
Dat is waardeloos om the weten of iemand onder invloed is.
Testen als dit zijn gewoon niet bedoeld om te meten of iemand zodanig onder invloed is dat hij niet veilig kan rijden en daarom zouden ze niet gebruikt moeten worden.

Het is in nederland toch niet illegaal om drugs te gebruiken?
Hoe kan je iemand hier dan in hemelsnaam voor straffen?
Wat stel je voor als alternatief dan? Er kan gewoon geen betrouwbare grens getrokken worden, omdat ‘na x aantal uren zijn er geen merkbare invloeden meer op de rijvaardigheid’ moeilijk te bepalen is, en dan zal dit waarschijnlijk ook nog eens individueel verschillend zijn. Het is gewoon een makkelijke en veilige oplossing om af te spreken dat er geen drugs gevonden mogen worden in je bloed op het moment dat je een voertuig bestuurt. Better safe than sorry.

Persoonlijk raad ik aan om toch wel echt te wachten tot je officieel weer mag autorijden. Je zou maar een ongeluk veroorzaken en er blijkt dan dat er nog bijv. cocaïne in je bloed zit, dan wordt er door de verzekering niets vergoed en ben jij automatisch aansprakelijk. Toch maar even goed op letten dus.

Ps. denk dat deze link wel een aardige indicatie geeft: https://www.google.com/amp/s/amp.no...g-mag-je-niet-autorijden-na-drugsgebruik.html

Grtz

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan