(te) vaak XTC en alternatieven

Unknown99

Newbie
Een goedenavond allen,
Ik heb dus voor de aankomende maanden alweer aardig wat goede raves en festivals ingepland waar ik in principe van plan was allemaal XTC te gebruiken, het houdt me lekker wakker en energiek zodat er de volle 12 uur gesloopt kan worden. Want hoe vaak ik ook in de sportschool sta, zonder XTC hou ik dat niet (comfortabel) vol :tonguewink:

Alleen zit ik een beetje met de maximumdoses en het meerdere dagen achter elkaar gebruik, zoals nu de planning is staat er elke 2 tot 3 weken een goed feest op de planning waar ik in principe XTC wil / zou nemen. Wat natuurlijk wel (een stuk) vaker is als aanbevolen. Zijn er alternatieve (drugs) welke minder risico met zich mee brengen? Of heeft XTC al een relatief laag risico? Want ik vraag mij ook wel is af of elk weekend in een kroeg 20 pils wegtikken nou wel beter is als om de paar weken is een pilletje achterover gooien. Natuurlijk is het beide niet "goed" voor je lichaam maar in verhouding.

En wat wordt er vaak gebruikt op meer daagse festivals? Want xtc werkt natuurlijk maar een dag echt goed en gaat je ook geen fijne dinsdag bezorgen na 2 of 3 dagen gebruik.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Altijd aanhouden dat je per inname moment (dus over de hele dag) je inalname niet hoger ligt dan 1,5 mg MDMA per kilo lichaamsgewicht. Dat zorgt ervoor dat je de meer positieve effecten en minder negatieve effecten van de MDMA ervaart. Dus het testen van je pillen is echt wel een must.

Na gebruik is het hoogst verstandig om echt wel 2 maar liever 3 maandag aan te houden als rust van drugs die je serotonine neurotransmitters aanspreken. Je serotonine niveau moet na gebruik weer aangevuld worden. Dat neemt niet zo zeer zo lang in beslag maar wel het herstellen van je receptoren. Het is dus hoogst onverstandig om in hoge frequentie XTC of MDMA te gebruiken als je nog steeds het magische XTC gevoel wilt behouden.

Even een resumé. 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht eens per 3 maanden. Om gebruik van XTC te vergelijken met 20 bier is eigenlijk niet te doen.

Succes en maak verstandige keuzes.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@UndercoverNL

Zoals jij MDMA van plan bent te gebruiken en elk weekend 20 bier weg zuipen is beide vreselijk ongezond, maar op hun eigen manier omdat ze inderdaad moeilijk/niet zijn te vergelijken.

Je hebt het over meerdere dagen achter elkaar gebruiken, dit zijn enorme dreunen die je je lichaam uitdeelt. Dat is MDMA sowieso al, maar na gebruik moet je lichaam rusten. Een paar maanden dus. Niet de volgende maand, laat staan de volgende week of dág weer gebruiken.

En je hebt het ook over de volle 12 uren lang. Dit betekent met MDMA dat je minimaal 2 keer moet bijnemen. Ook al niet goed. En hoeveel neem je dan?

Om de serotonine receptoren kun je MDMA inderdaad niet zo vaak doen. Sommigen zullen je dan bijvoorbeeld speed gaan aanraden, omdat die niet op serotonine werkt. Maar dat kan ook een flinke aanslag zijn op je lichaam (bij mij is het dat wel). Zijn sommige festivals tussendoor nuchter niet een idee? En dat je dan niet de volle 12 uur blijft.

Ergens moet je toch compromissen maken, als je wat geeft om je gezondheid.

Laatst bewerkt:

Unknown99

Newbie
@UndercoverNL

Zoals jij MDMA van plan bent te gebruiken en elk weekend 20 bier weg zuipen is beide vreselijk ongezond, maar op hun eigen manier omdat ze inderdaad moeilijk/niet zijn te vergelijken.

Je hebt het over meerdere dagen achter elkaar gebruiken, dit zijn enorme dreunen die je je lichaam uitdeelt. Dat is MDMA sowieso al, maar na gebruik moet je lichaam rusten. Een paar maanden dus. Niet de volgende maand, laat staan de volgende week of dág weer gebruiken.

En je hebt het ook over de volle 12 uren lang. Dit betekent met MDMA dat je minimaal 2 keer moet bijnemen. Ook al niet goed. En hoeveel neem je dan?

Om de serotonine receptoren kun je MDMA inderdaad niet zo vaak doen. Sommigen zullen je dan bijvoorbeeld speed gaan aanraden, omdat die niet op serotonine werkt. Maar dat kan ook een flinke aanslag zijn op je lichaam (bij mij is het dat wel). Zijn sommige festivals tussendoor nuchter niet een idee? En dat je dan niet de volle 12 uur blijft.

Ergens moet je toch compromissen maken, als je wat geeft om je gezondheid.
ik was inderdaad niet van plan om meerdere dagen achter elkaar te gaan gebruiken hoor, juist om die reden, maar ik vroeg mij vooral af wat er dan wel zoal op festivals gebruikt word.

Ik probeer meestal de doses over een hele dag wel rond de 1.5x mijn lichaams gewicht te houden, en dan gaan de eerste paar uur nuchter en daarna een pilletje (of halfje afhankelijk van de pil), en indien nodig max een keer wat bijnemen. (ik test alles)

Is een keer nuchter heb ik ook wel is geprobeerd maar dan ben ik na een uurtje of 5 / 6 ook wel helemaal op, en het is toch net de ervaring niet.

Ik snap dat het natuurlijk nooit helemaal risico loos is, en dat wil ik er ook niet mee bereiken, maar zo als ik al zij neem ik om de paar weken is XTC waar de gemiddelde student elk weekend 20 pils naar binnen gooit, waar ik dan weer niet aan doe.

Ik zal me is wat verdiepen in speed, kan het altijd is uitproberen om te kijken of ik er net zo op reageer.

Dank voor de reacties in iedergeval

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Als je nog lang wilt genieten van festivals met XTC, dan heb je twee opties; veel van je feesten geen XTC gebruiken of naar veel minder feesten gaan. Dit zijn helaas de minst leuke oplossingen… de magie van XTC gaat anders mogelijk heel snel verdwijnen. Uiteindelijk neem je de XTC om een bepaald effect ervan te voelen en hoe vaker (en meer) je het neemt, hoe sneller dat effect wat je wilt verdwijnt, helaas.

20 bier in je mik elk weekend is ook zeker niet goed voor je. Het effect van alcohol is in mijn ogen wel vrij makkelijk te voelen en te krijgen (tolerantie daargelaten). Het gaat er misschien niet eens om wat slechter voor je is. Als je op een punt komt dat de XTC niet goed meer werkt of je juist slechter gaat voelen, dan kun je er ook zeker van zijn dat je festival ook verpest is. Bijna altijd gaat iemand, bij frequent gebruik, meer nodig hebben en vervolgens ook meer gebruiken om een bepaald gevoel te bereiken en dit gaat ook voor meer bijwerkingen zorgen. Zie het als een “investering” om later ook van feestjes te kunnen genieten met XTC, als je je gebruik nu kunt beperken. Ken meerdere personen die voor hun gevoel gewoon ziek worden als ze nu XTC nemen, doordat ze het voorheen vaak gebruikten met veel te weinig pauzes tussendoor. Ook na een pauze van een jaar of nog veel langer.

Mensen die aangeven dat het effect van XTC bij hun nog altijd helemaal goed is en zoals in het begin, nadat ze het om de paar weken nemen, geloof ik persoonlijk eigenlijk niet. Echter voor sommigen geldt als gewenst effect het helemaal waus en van de kaart zijn.. dan geloof ik ze wel, want dat is over het algemeen wat er overblijft van het effect.

Laatst bewerkt:

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Elke 2-3 weken is erg slecht voor je hersenen. Elke week 20 pils is slecht voor je hersenen en je lichaam. Maar het ene sluit het andere niet uit. Los van hoe slecht het is, de lol gaat er ook wel goed af na zo'n festivalseizoen.

Om hoeveel feesten gaat het eigenlijk? Niet iedereen hier is het met me eens, maar volgens mij kan je in het festivalseizoen prima een stuk of 4-5 feesten met pauzes van 7-9 weken doen, als je daarna in de winter weer je rust pakt. Hou wel de dosis normaal. 12 uur rammen op een feest geeft wel een beetje aan dat het vaker bijpakken is dan geadviseerd.

Unknown99

Newbie
Duidelijk, dat is tevens ook de reden dat ik het van te voren vraag na rust in de winter aangezien ik dat dus wil voorkomen, want nu ga ik nog hardstikke lekker op een pilletje om de paar maanden.

Ik zou het zelf niet echt onder het "festival seizoen" willen schuiven, aangezien het grotendeels kleine raves zijn met max 500 man, welke om de week wel plaats vinden, en ik er toch wel elke 2 of 3 weken een van mee pak. En natuurlijk ook wel eens een festival of grotere rave maar die zijn inderdaad maar eens in de een of twee maanden.

Zou de afwisseling van XTC en speed een idee zijn? Eens in de twee of drie maanden eens een pilletje op een goed / groot feest en op de kleinere raves speed om toch lekker hard te gaan zonder dat je het effect van XTC kwijt raakt? Of maakt het niet uit of je de amfetamine natuurlijk aanmaakt of binnen krijgt via speed?

mitchieee

Wijs gebruiker
Ik ken je uit ervaring vertellen elke 2/3 weken geen serotonine drugs te gaan consumeren, waarbij ik bij de begin fase van mij drugs carrière te gek aan het doen was, met de juiste waarschuwingen van mede forum gebruikers negeerde later een schop onder me hol ervan kreeg, daarbij herstelt het gelukkig enigsinds wel wat helaas een pokke tijd nodig heeft, daarbij zou ik dus zeggen mog je echt wat willen gebruiken neem dan lekker als alternatief (speed)

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Duidelijk, dat is tevens ook de reden dat ik het van te voren vraag na rust in de winter aangezien ik dat dus wil voorkomen, want nu ga ik nog hardstikke lekker op een pilletje om de paar maanden.

Ik zou het zelf niet echt onder het "festival seizoen" willen schuiven, aangezien het grotendeels kleine raves zijn met max 500 man, welke om de week wel plaats vinden, en ik er toch wel elke 2 of 3 weken een van mee pak. En natuurlijk ook wel eens een festival of grotere rave maar die zijn inderdaad maar eens in de een of twee maanden.

Zou de afwisseling van XTC en speed een idee zijn? Eens in de twee of drie maanden eens een pilletje op een goed / groot feest en op de kleinere raves speed om toch lekker hard te gaan zonder dat je het effect van XTC kwijt raakt? Of maakt het niet uit of je de amfetamine natuurlijk aanmaakt of binnen krijgt via speed?

Wat bedoel je met “de amfetamine natuurlijk aanmaakt of binnen krijgt via speed”?

Uiteindelijk is het voor iedereen anders en verliest de ene de magie van XTC sneller dan de ander. Het is niet mogelijk om te zeggen hoe dat bij jou zal gaan en helaas kom je er vaak pas achter als het wat te laat is.

Persoonlijk zou ik toch gaan kijken of je naar minder van die feesten kan gaan, aangezien zo’n feest bij jou redelijk hand in hand gaat met gebruiken denk ik? Niet gaan zorgt er ook voor dat je niet gebruikt, maarja.. makkelijker gezegd dan gedaan. Eens in de 2/3 maanden XTC is al beter, maar er zijn natuurlijk geen garanties. Ik merkte bij mezelf dat 2 á maximaal 3 maanden pauze te weinig was, maar dat kan bij jou anders zijn. Speed heeft inderdaad niet dezelfde werking op serotonine als XTC, maar omdat nou dan te adviseren vind ik ook weer wat haha. Hou er ook rekening mee dat een festival op speed weer een hele andere belevenis kan zijn dan op XTC. Ook hier zul je tolerantie mee opbouwen als je elke 2-3 weken gebruikt.

Het blijft lastig om een goede middenweg te vinden tussen naar veel feesten willen en XTC gebruiken, maar van een feestje overslaan is nog nooit iemand ziek geworden denk ik😜

Torchic

Badass junkie
Door met deze frequentie te gaan gebruiken is de kans relatief groot dat het magische gevoel van MDMA blijvend verdwijnt en dat zou ontzettend jammer zijn. En nog veel belangrijker de lichamelijke en mentale risico’s zijn ook niet mals dus probeer een verstandige keuze te maken😊

Zeehond

Badass junkie
Zou de afwisseling van XTC en speed een idee zijn?
Ik krijg het gevoel dat de waarschuwingen en adviezen van andere leden een beetje langs je heen gaan.

Als jij geen feest meer kunt beleven zonder xtc, speed of welke stimulant dan ook, dan is dat geen goed teken.

Elke paar weken xtc nemen is vragen om zeer ernstige problemen op termijn.

Sowieso raad ik aan om terughoudend te zijn met stimulanten! Natuurlijk is xtc iets heel anders dan speed, maar de comedown van allebei kan vervelend zijn en iets waar je dagenlang last van kunt hebben.
Je negeert signalen van je lichaam bij gebruik.

Realiseer je goed dat elke stimulant een aanslag op je lichaam is.
Daar moet je dus van herstellen.

Je lichaam en je hersenen zullen je dankbaar zijn als je hier rekening mee houdt.
Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar dan ben je wel gewaarschuwd.

KoningToto

Bewuste gebruiker
Na 2 keer bijnemen geeft xtc me alleen nog negatieve bijwerkingen. Hoe houdt je het 12 uur lang vol?

Kan je beter beetje speed gebruiken imo.

Unknown99

Newbie
Ik krijg het gevoel dat de waarschuwingen en adviezen van andere leden een beetje langs je heen gaan.

Als jij geen feest meer kunt beleven zonder xtc, speed of welke stimulant dan ook, dan is dat geen goed teken.
Hoe graag ik het advies "minder feesten" ook wil gehoren, ik wil ook een beetje plezier maken in mijn jonge jaren, het grote verschil is alleen dat ik niet (veel) plezier haal uit elk weekend uitgaan in de stad en daar een beetje naar kroeg muziek luisteren. En een heel stuk liever naar een goede (hard) techno rave of hardstyle festival ga, en daar hou ik het inderdaad niet echt langer als 4 of 5 uur vol zonder iets te gebruiken + de opwekking en socialiteit die gebruik met zich mee brengt vind ik ook fantastisch. Maar ik denk dat bijna geen een mens 10 of 12 uur lang los kan gaan op een goede rave.

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik waardeer elke reactie van jullie allemaal, en zal het zeker ook menemen in mijn besluit, maar minder feesten is eigenlijk niet echt een oplossing voor mij, dus ben ik meer opzoek naar de beste en minst schadelijkste manier / drug om toch om de paar weken is goed los te kunnen gaan na elke week 40 uur gewerkt te hebben.

Dus mogen jullie ook best weten dat ik dan nu meer naar gebruik van speed neig, om eens te proberen op zijn minst. Als dat nou ook niet lekker gaat dan zal ik me er toch aan moeten overgeven dat het minder vaak of / en nuchter zal moeten, want XTC is dus inderdaad geen optie als ik jullie zo allemaal hoor

GreenAnonMan

Experimenterende gebruiker
Als je energe wilt, neem dan gewoon speed. Voor mijn part doe je dan maar 1 keer in de 2 maanden XTC. Als er uiteindelijk maar een tijd komt waarbij je nogsteeds 3 maanden stopt is het in mijn ogen prima. Gewoon aanvoelen wat jij het beste vind. Ik snap dat je afentoe los wil gaan, en dat kan, als je het maar niet elke maand doet voor een heel jaar kan het echt wel hoor.

Zeehond

Badass junkie
want XTC is dus inderdaad geen optie als ik jullie zo allemaal hoor
Ik zou je adviseren om je eens goed in te lezen. Zo te lezen weet je nog erg weinig. Er is voor mdma/xtc een handboek op het forum. Ook voor speed. Je kunt dat eens lezen.
Verder is het jouw leven, dus veel geluk vooral.

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
En een heel stuk liever naar een goede (hard) techno rave of hardstyle festival ga, en daar hou ik het inderdaad niet echt langer als 4 of 5 uur vol zonder iets te gebruiken
Dan blijf je toch gewoon 4 of 5 uur ipv 10 uur? Dan ben je er toch geweest, lol gemaakt en lekker gedanst, maar ben je niet kapot en kan je lijf de werkweek ook echt weer aan ipv te moeten herstellen. 🤷🏻‍♀️

Pollewop

Bewuste gebruiker
OMG ik voel een FOMO opkomen…

Moet je echt op elke feestje en bij elk festival gaan gebruiken? Ook zonder is een dansje doen supertof. Dat je het niet vol houdt? Je bent jong en je wilt wat toch?

Ik hou het niet lang meer vol (45plusser) maar ga ook nog steeds festivals af zoals Decibel maar dan gebruik ik niet. Als ik de leukste dj’s maar heb gezien dat is voor mij prima, heb het dan ook leuk dan overal maar hard op te gaan elke 2-3weken.

Zorg goed voor je mind en body, die heb je nog heel lang nodig en zo voorkom je dat je op latere leeftijd niks meer kan!

Het MOET niet hè? Hoop dat je een gezellige zomer tegemoet gaat vol leuke feestjes, maar ff dimmen nou!

Bovenaan