Tegenvallende truffel ervaringen

Boom

Newbie
Hoi allemaal,

Regelmatig heb ik ter voorbereiding op het gebruik van truffels dit forum bezocht voor nuttige informatie. Deze heb ik ook gevonden en toegepast en dan bedoel ik tips zoals geen alcohol x aantal uren voor inname, inname gaat beter op nuchtere maag etc. Ik heb twee maal truffels gehad maar vond de ervaring helaas niet zo intens als ik in sommige reports heb gelezen. Ik zou graag willen weten hoe ik daar verandering in kan brengen, misschien heb ik te weinig genomen misschien het moment op de dag dat verkeer was of misschien iets anders. Velen weten meer dan één dus dacht ik ik maak eens een accountje aan en stel hier de vraag maar eens.

Mijn specificaties:
Man, 38 jaar, 115kg, 186cm, adhd (zonder medicatie).
Gebruikte medicatie:
Quetiapine 25mg voor het slapen.

De eerste keer dat ik truffels ging gebruiken:

De truffel:
Psilocybe Fantasia
10 gram
Inname door te kauwen

Voorbereiding:
De avond ervoor vanaf 22:00 uur niks meer gegeten, geslapen en de volgende dag rond 11:00 uur ingenomen. Wel de slaap medicatie gehad.

Omgeving:
Vakantiehuisje in de natuur met mijn vriendin

Ervaring:
Ons huisje was geplaatst midden in het bos, speciaal geselecteerd om te gaan trippen dit weekend. Het duurde ongeveer een uur voor ik er iets van begon te merken. De hedra waar buiten de grond mee bedekt was kreeg bewegende patronen, heel fascinerend om te zien en volgens mijn vriendin (nuchtere tripsitter) was ik daar ook wel een uur naar aan het staren. Onze slaapkamer had rolluiken en daardoor compleet donker te maken. In deze donkere kamer had ik lekkere trip muziek opgezet met op youtube een filmpje met visuals hier werd ik wel helemaal door in beslag genomen. Dit werkte ook op mn slaap dus dommelde ik af en toe weg, als ik mn ogen sloot waren er geen visuals. Als ik even de kamer uit ging was het alsof ik gewoon nuchter was alleen liep ik voor mijn gevoel heel lichtvoetig. Even daarna ben ik zelf eten gaan klaar maken wat prima ging en na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt.

Ik had er meer van verwacht en was enigzins teleurgesteld, maar voelde me wel heel chill. Wat ik had verwacht was meer filosofisch, meer open eyes visuals en hallucinaties..

De tweede keer

Ik vertelde de smartshop medewerker van mijn vorige ervaring en wat mijn verwachtingen waren. Daarop adviseerde hij mij het volgende.

De truffel:
Psilocybe Hollandia
15 gram
Inname door te kauwen

Voorbereiding:
De avond ervoor vanaf 22:00 uur niks meer gegeten, geslapen en de volgende dag rond 11:00 uur ingenomen. Wel de slaap medicatie gehad. Hetzelfde als de vorige keer

Omgeving:
In mijn eigen woning, alleen.

Ervaring:
Het duurde ontzettend lang voor ik iets merkte, na een uur of 2 voelde ik een bepaalde warmte over mij komen.. Bij het naar buiten gaan voelde de wind heerlijk sensueel. Muziek werd ik lekker relaxed van. Ik ben ondertussen nog naar de supermarkt geweest, was alsof ik gewoon nuchter was, geen apartigheden. Aan het begin van de avond was het alweer uitgewerkt.

Omdat beide keren niet aan mijn verwachtingen voldoen ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen waar dat aan kan liggen. Ben ik misschien ongevoelig hiervoor of ligt het aan de hoeveelheid misschien?

Ik hoop op een reactie.

Groet Boom.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ljuv

Boom

Newbie
Dat ga ik proberen, heb over 4 weken weer een truffel sessie gepland. Qua dosering van de truffel, is deze wel ok? Zoals met andere soorten drugs wordt er vaak wel iets met je lichaamsgewicht berekend, is dat ook voor truffels van toepassing?

• Like

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Dat ga ik proberen, heb over 4 weken weer een truffel sessie gepland. Qua dosering van de truffel, is deze wel ok? Zoals met andere soorten drugs wordt er vaak wel iets met je lichaamsgewicht berekend, is dat ook voor truffels van toepassing?
Ja hoor wel goed. Als je het heel intens wil een keer een bakje high hawaiians. Maar zou eerst eens kijken hoe die werkt zonder quetiapine in je systeem. Geniet ervan!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hopelijk werkt de tip van @Harry In De Warrie voor je! Verder kan @Eik misschien wat toelichten over de werking van truffels op bomen, misschien valt daar ook nog wat winst uit te behalen.

Verder is verwachtingsmanagement misschien ook wel een ding: je eerste trip op 10 gram klinkt mij als een goede eerste ervaring in de oren. Niet te heftig of overweldigend, doordat je je helder voelde als je liep kon je er ook even uit stappen etc.

Je tweede trip kan ik me voorstellen dat die je tegenviel, maar daar valt me op dat je zegt dat de truffels tegen het avondeten alweer waren uitgewerkt terwijl je ze om 11u had genomen. De werkingsduur van truffels is vier tot zes uur, dus dat ze dan voor het avondeten weer zijn uitgewerkt klopt wel.

Veel plezier met je verdere verkenning van de wereld van psychedelica!

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik heb geen verstand van medicijnen dus ik zou zeker de invloed daarvan onderzoeken.

Persoonlijk vind ik truffels maar gedoe. “Garantie tot aan keelholte”, zeg ik altijd maar. Soms komt het gelijk terug, de andere keer is de truffel weer “niet sterk genoeg want ja natuurproduct hè”.

Als je gewoon gegarandeerd dikke visuals en stevige euforie afgewisseld met diepe inzichten wilt kijk je beter eens naar 1P-LSD. Toegegeven het is een stap maar illegaler is het niet 😎.

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Ik heb geen verstand van medicijnen dus ik zou zeker de invloed daarvan onderzoeken.
Ik slik zelf ook dezelfde dosering en het verminderd echt wel de visuals als je de avond ervoor heb gehad. In hogere doseringen is het ook gebruikt tegen psychose
Persoonlijk vind ik truffels maar gedoe. “Garantie tot aan keelholte”, zeg ik altijd maar. Soms komt het gelijk terug, de andere keer is de truffel weer “niet sterk genoeg want ja natuurproduct hè”.
Eens
Als je gewoon gegarandeerd dikke visuals en stevige euforie afgewisseld met diepe inzichten wilt kijk je beter eens naar 1P-LSD. Toegegeven het is een stap maar illegaler is het niet 😎.
Dat sowieso sinds ik 1P-LSD gebruik ik truffels amper nog maar alsnog geldt 2/4 dagen geen quetiapine voor alle psychedelica eigenlijk.

Laatst bewerkt:

Boom

Newbie
Hopelijk werkt de tip van @Harry In De Warrie voor je! Verder kan @Eik misschien wat toelichten over de werking van truffels op bomen, misschien valt daar ook nog wat winst uit te behalen.

Verder is verwachtingsmanagement misschien ook wel een ding: je eerste trip op 10 gram klinkt mij als een goede eerste ervaring in de oren. Niet te heftig of overweldigend, doordat je je helder voelde als je liep kon je er ook even uit stappen etc.

Je tweede trip kan ik me voorstellen dat die je tegenviel, maar daar valt me op dat je zegt dat de truffels tegen het avondeten alweer waren uitgewerkt terwijl je ze om 11u had genomen. De werkingsduur van truffels is vier tot zes uur, dus dat ze dan voor het avondeten weer zijn uitgewerkt klopt wel.

Veel plezier met je verdere verkenning van de wereld van psychedelica!
Ok, ja dat van de duur dat wist ik inderdaad wel, het was meer de kwaliteit waar ik meer van verwacht had. Quetiapine is in de basis een anti psychotica, echter de dosering die ik gebruik wordt ingezet tbv slaap. Aangezien ik het al jaren gebruik heb ik wel een redelijke spiegel opgebouwd dus dat kan er zeker wel op van invloed zijn..

Ik ga het proberen!

Boom

Newbie

LSD heb ik op mijn wishlist staan. Daar heb ik mij nog niet voldoende in verdiept.

Je zegt, het is een stap maar illegaler is het niet.. euhm, lsd is toch verboden?

• Like

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Boom

Je eerste ervaring klinkt als een vrij normale ervaring op een bescheiden dosis. Jouw tweede ervaring is duidelijk milder dan je mag verwachten van 15 gram Hollandia. Zoals anderen al aangeven ligt dat waarschijnlijk aan je medicatie. Anti-psychotica medicatie remmen de werking van tripmiddelen. Verder heb je, zoals @Fyrckant terecht opmerkt bij truffels altijd de mogelijkheid dat een batch onverwachts zwak of sterk uitvalt. Het zijn nou eenmaal natuurproducten. Sommige individuele truffels/paddestoelen maken nou eenmaal net wat meer psilocybine dan de andere. Vaak zijn die verschillen gering maar soms kan het echt merkbaar zijn.

Zoals met andere soorten drugs wordt er vaak wel iets met je lichaamsgewicht berekend, is dat ook voor truffels van toepassing?
Dat doen ze bij wetenschappelijk onderzoek naar psychedelica wel. Mijn persoonlijke ervaring is dat gewicht wel iets uitmaakt maar niet evenredig. Wat ik probeer te zeggen is dat mijn tripmaatje (die duidelijk minder weegt als ik) dezelfde dosis neemt dat zij dan harder tript. Maar als we naar rato van gewicht zouden doseren. Ik dus 1,5 keer zoveel als zij dan zou ik harder trippen. Kortom... in mijn ervaring speelt gewicht wel een rol maar minder sterk dan bij alcohol of mdma het geval is.

LSD heb ik op mijn wishlist staan.
Nice! LSD is ook echt super!

erder kan @Eik misschien wat toelichten over de werking van truffels op bomen, misschien valt daar ook nog wat winst uit te behalen.
Voor zover ik tot nu toe ervaren heb zijn bomen en truffels dikke matties :wink:

Boom

Newbie
Hoi @Boom

Je eerste ervaring klinkt als een vrij normale ervaring op een bescheiden dosis. Jouw tweede ervaring is duidelijk milder dan je mag verwachten van 15 gram Hollandia. Zoals anderen al aangeven ligt dat waarschijnlijk aan je medicatie. Anti-psychotica medicatie remmen de werking van tripmiddelen. Verder heb je, zoals @Fyrckant terecht opmerkt bij truffels altijd de mogelijkheid dat een batch onverwachts zwak of sterk uitvalt. Het zijn nou eenmaal natuurproducten. Sommige individuele truffels/paddestoelen maken nou eenmaal net wat meer psilocybine dan de andere. Vaak zijn die verschillen gering maar soms kan het echt merkbaar zijn.

Dat doen ze bij wetenschappelijk onderzoek naar psychedelica wel. Mijn persoonlijke ervaring is dat gewicht wel iets uitmaakt maar niet evenredig. Wat ik probeer te zeggen is dat mijn tripmaatje (die duidelijk minder weegt als ik) dezelfde dosis neemt dat zij dan harder tript. Maar als we naar rato van gewicht zouden doseren. Ik dus 1,5 keer zoveel als zij dan zou ik harder trippen. Kortom... in mijn ervaring speelt gewicht wel een rol maar minder sterk dan bij alcohol of mdma het geval is.

Nice! LSD is ook echt super!

Voor zover ik tot nu toe ervaren heb zijn bomen en truffels dikke matties :wink:
Bedankt voor je reactie! Stom dat ik er zelf niet bij stil heb gestaan dat de medicatie remmend kan werken ondanks dat ik wist wat het voor soort medicijn is. Over 4 weken heb ik een heerlijke vakantie op een natuurcamping gepland en kan het me dan wel veroorloven de slaappillen een tijdje te laten staan.

Ik zal mijn ervaring daarna hier wel delen 😊

Love nature 🌳

Bovenaan