Tekenen voor envelop

Besten,

Naar aanleiding van een recentelijke gebeurtenis wou ik toch even informeren, of men hier meer over weet. Zelf ben ik een student, en af en toe gebruik ik een steuntje in de rug in pil-vorm. Dit betreft Modafinil, een medicijn normaliter alleen te verkrijgen met een recept. Modafinil komt niet in de opiumwet voor. Ik heb 2 keer binnen Europa iets besteld, de eerste keer ging het om 1 strip van 10 pillen, de tweede 1 strip van 10 modafinil pillen, en 1 strip armodafinil (praktisch hetzelfde als modafinil, alleen een iets kleiner pilletje dus makkelijker te slikken voor hetzelfde effect) van 10 pillen.

Het gekke was dus dat ik de 2de keer moest tekenen voor de brief, ook al kwam het binnen in een gele bubbel-envelop ter grootte van een normale ansichtkaart. De eerste levering kwam netjes door de brievenbus heen.

Nu is het examenperiode, en zou ik ze weer in huis willen halen, echter twijfel ik nu of dat wel verstandig is. Was dit onschuldig (het zou kunnen dat de verzender het heeft gestuurd met verzoek om te tekenen, omdat de waarde ook 2x zo veel was als eerst), of is dit een tactiek van de politie?

Verder vroeg ik mij af wat de gevolgen zouden zijn mits dit wordt onderschept, want hoewel ze niet voorkomen in de opiumwet, gaat het niet om 1 pil.

Mijn dank aan allen die zich hieraan wagen!

John

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Het was gewoon een aangetekende brief.

Fool

Badass junkie
Dat is inderdaad gewoon een aangetekende brief, grote kans dat je daar zelf voor hebt kunnen kiezen tijdens het selecteren van de bezorgmethode. :P

En de gevolgen zijn berechting volgens de Nederlandse geneesmiddelenwet, aangezien het een registreert betreft die niet is opgenomen in de Opiumwet. (Ik geloof je op je woord, dit heb ik niet nagekeken. :wink:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Volgens mij gewoon aangetekende post inderdaad, niet iets om je direct zorgen over te hoeven maken.

MeejheM

Badass junkie
Als je envelop onderschept wordt is dat bij de douane. ik vind het trouwens onverstandig medicijnen of drugs naar je huis te laten sturen. er zijn zat alternatieven... als ze de eerste keer of de tweede keer onderschept hadden waren ze toch al in bezit van je NAW gegevens...

Ik snap die studenten smoes nog altijd niet, ben je daardoor zelf ervan overtuigt dat je geen drugs gebruikt? Als je dat nodig hebt je studie rond te krijgen, hoe wil je in hemelsnaam de rest van je carrière doorkomen zonder drugs? Die NZT uit Limitless is fictief hé, dat je 't weet.

Allen dank voor de reacties!

Fool zei:
Dat is inderdaad gewoon een aangetekende brief, grote kans dat je daar zelf voor hebt kunnen kiezen tijdens het selecteren van de bezorgmethode.

Nee, dat nu weer net niet, anders had ik daar wel aan gedacht. :P

MeejheM zei:
Als je envelop onderschept wordt is dat bij de douane. ik vind het trouwens onverstandig medicijnen of drugs naar je huis te laten sturen. er zijn zat alternatieven... als ze de eerste keer of de tweede keer onderschept hadden waren ze toch al in bezit van je NAW gegevens...

Tja, naam en adresgegevens lijken mij niet genoeg om als concreet bewijs te gelden.

MeejheM zei:
Ik snap die studenten smoes nog altijd niet, ben je daardoor zelf ervan overtuigt dat je geen drugs gebruikt? Als je dat nodig hebt je studie rond te krijgen, hoe wil je in hemelsnaam de rest van je carrière doorkomen zonder drugs? Die NZT uit Limitless is fictief hé, dat je 't weet.

Smoes? Het ging mij eerder om de zaken in verband met de wet. Natuurlijk is het een drug/verkeerd medicijn gebruik, dat zou ik niet ontkennen.

Ik heb het niet nodig voor 1 studie, op dit moment doe ik er twee naast elkaar en ben ik ook tussentijds bezig met een bedrijfje in elkaar zetten. Later hoop ik toch iets minder hooi op mijn vork te nemen, dus dat zou moeten kunnen.

Bobsacamano

Badass junkie
Negative Nancy

MeejheM zei:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Waar uit bovenstaande tekst maak jij op dat de TS zegt dat er geen drugs wordt gebruikt?

MeejheM

Badass junkie
uit een soort verzamelde herinnering aan alle studie en RC gerelateerde topics.

Mensen hebben het nooit over drugs die ze gebruiken, het is altijd medicijnen, research chemicals, nootropics, smartdrugs of designerdrugs. nooit gewoon "drugs". de toevoeging "smart-" is een soort eufemisme, zo zie ik het althans...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
uit een soort verzamelde herinnering aan alle studie en RC gerelateerde topics.

Mensen hebben het nooit over drugs die ze gebruiken, het is altijd medicijnen, research chemicals, nootropics, smartdrugs of designerdrugs. nooit gewoon "drugs". de toevoeging "smart-" is een soort eufemisme, zo zie ik het althans...
En omdat je je daar in al die topics aan stoort ga je dat nu in de ene topic uitten? Wat voegt dat nou eigenlijk toe aan het topic dan?

MeejheM

Badass junkie
dat is de tweede helft van mijn post, en als ik het in een topic wil ventileren zal het toch zo een als deze zijn.

Bovenaan