Tekorte pauze tussen MDMA & Pep??

Hoi allemaal, :grin:

Eerst wat over mezelf, ik weeg 80KG en ben 1,80cm lang. Sport 5 keer per week, en heb een gevarieerd en gezond voedingsschema. Ik pre-load altijd voor XTC gebruik met Vitamine C tabletten en probeer altijd veel rust tussen MDMA gebruik te houden.

Heb nu 6 keer MDMA gedaan en 1 keer pep:

1e keer MDMA (90MG)
3 maanden rust
2e keer MDMA (160MG)
5 maanden rust
3e keer MDMA (180MG)
3 maanden rust
4e keer MDMA (180MG)
3 maanden rust
5e keer MDMA (250MG)
1 maand rust
6e keer MDMA (250MG)
2,5 maand rust
1e keer PEP
1 maand rust

Er zit nu dus 3,5 maand tussen mijn laatste keer MDMA, en wil aankomend weekend weer gaan gebruiken. Ook wil ik mijn doseringen omlaag gaan schroeven naar 160MG (2x lichaamsgewicht).

Nu vroeg ik me af of het ''verantwoord'' is om weer te gebruiken na een ietswat korte pauze tussen mdma en pep.

Alvast bedankt!

:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor pep en MDMA geldt onderling niet echt een bepaalde pauze, dus 3,5 maand na je laatste keer MDMA en een maand na pep zit wel goed.

Narayani

Bewuste gebruiker
Tsja, wat is verantwoord :P

Volgens mij kan het niet zo veel kwaad. Over het algemeen zijn je pauzes prima, pep werkt niet (of minder? Geen idee want gebruik het zelf niet) op je serotonine zoals MDMA dat doet en je leeft verder gezond, dus je zou er snel weer bovenop moeten zijn. Netjes jezelf aan je plan houden om niet hoger dan 160 mg te doseren, want je schroeft 'm verder bijna elke keer omhoog, en je wilt natuurlijk niet te veel tolerantie op gaan bouwen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Narayani zei:
pep werkt niet (of minder? Geen idee want gebruik het zelf niet) op je serotonine zoals MDMA
Pep werkt wel op je serotonine systeem in, maar ten opzichte van MDMA is dat verwaarloosbaar.

Wacky

Badass junkie
Al is 3 maanden tussen mdma gebruik is een mooie richtlijn en niet helemaal zomaar uit de lucht gegrepen blijft het erg subjectief natuurlijk. Minder is altijd gezonder dan meer. Niets is het gezondste.

Het is dus niet alleen pure wiskunde die zegt dat na 3 maanden je serotonine weer helemaal op orde is en andere drugs die niet op serotonine werken ertussendoor geen invloed op het verhaal hebben. Er zijn immers heel veel drugs en heel veel neurotransmitters dus als je je best doet zou je volgens dat principe best welk weekend goed van de kaart kunnen zijn.

Het ongezonde zit hem ook niet alleen in de toxiciteit van de drugs of het uitputten van een neurotransmitter, maar zeker ook in het overslaan van een nacht slaap, niet eten en veel vragen van je lichaam.

Je moet dus voor jezelf je grenzen weten te stellen. Toen ik begon (kijk naar mijn registratiedatum) was ik net zoals jij, heel voorzichtig, 3 maanden ertussen, maar toch langzaam iets grotere dosis of eens een keer geen 3 maanden. De grenzen blijf je steeds een klein beetje verleggen. Enkele jaren later gebruikte ik elk weekend MDMA, speed, keta, LSD of een combinatie van 2 of meer daarvan. Dat was niet gezond. Ik werd er ook duidelijk minder stabiel van, je zou misschien zelfs kunnen spreken van "psychotische periode". Ben er dan ook weer mee gestopt en nu gebruik ik nog een paar keer per jaar iets. Niet omdat ik bijhoud dat er zoveel tijd tussen moet zitten, maar omdat ik bijna nooit zin heb om iets te gebruiken en weer een kater te hebben.

Bij nagenoeg iedereen die ik ken verliep het zo. Bij de een gaat het alleen allemaal net wat verder dan de ander of duurt het wat langer dan bij de ander. Probeer dus of echt je grenzen helemaal niet te verschuiven, en als dat mislukt, probeer iemand te zijn waarbij het niet te ver gaat :)

Bovenaan