Temazepam verslavend na paar dagen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

tassie@2000

Experimenterende gebruiker
Iemand tips??

Nu sinds een week aan het afkicken van tramadol.
Doe overigens geen oog dicht heb nu 3 dagen temazepam genomen dan lukt slapen iets beter maar vannacht niks genomen weer tot 5 uur wakker gelegen.
Kan het kwaad om het 1 week elke dag te nemen??

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Iemand tips??

Doe overigens geen oog dicht heb nu 3 dagen temazepam genomen dan lukt slapen iets beter maar vannacht niks genomen weer tot 5 uur wakker gelegen.
Beste is vanwege afhankelijkheid het te beperken tot max 3 uiterlijk 4x in de week. Zou de 3 aanhouden zodat je niet Tramadol inruilt voor temazepam.

Sterkte!

Zweevteev

Wijs gebruiker
Hoeveel mg temazepam slik je dan per keer? Ik heb 20mg op voorschrift en mijn psychiater heeft tegen me gezegd dat ik het best kan proberen om het alleen te slikken op dagen dat ik écht op tijd moet slapen, bijvoorbeeld omdat ik een afspraak heb, maar als dat zou betekenen dat ik 2 of 3 dagen per week gewoon niet slaap dan kan het geen kwaad om het iedere dag te slikken. Natuurlijk werkt het nu niet meer even goed als in het begin (sterker nog, ik heb vannacht niet eens kunnen slapen) maar ik slik nu al ongeveer 2 maanden bijna dagelijks 20mg temazepam, dus no shit dat het dan niet meer werkt. Een weekje iedere dag temazepam slikken kan geen kwaad, mits je geen absurde dosis ervan neemt en je de dosis consistent houdt, dus niet blijven ophogen om maar hetzelfde effect te blijven ervaren. Dat is namelijk exact hoe je een fysieke afhankelijkheid in de hand speelt.

Maar het beste advies dat ik je kan geven is om niet voor eigen dokter te gaan spelen en dit met een psychiater of arts te bespreken, die je dan een daadwerkelijk veilig en effectief afbouwschema geeft.

tassie@2000

Hoeveel mg temazepam slik je dan per keer? Ik heb 20mg op voorschrift en mijn psychiater heeft tegen me gezegd dat ik het best kan proberen om het alleen te slikken op dagen dat ik écht op tijd moet slapen, bijvoorbeeld omdat ik een afspraak heb, maar als dat zou betekenen dat ik 2 of 3 dagen per week gewoon niet slaap dan kan het geen kwaad om het iedere dag te slikken. Natuurlijk werkt het nu niet meer even goed als in het begin (sterker nog, ik heb vannacht niet eens kunnen slapen) maar ik slik nu al ongeveer 2 maanden bijna dagelijks 20mg temazepam, dus no shit dat het dan niet meer werkt. Een weekje iedere dag temazepam slikken kan geen kwaad, mits je geen absurde dosis ervan neemt en je de dosis consistent houdt, dus niet blijven ophogen om maar hetzelfde effect te blijven ervaren. Dat is namelijk exact hoe je een fysieke afhankelijkheid in de hand speelt.

Maar het beste advies dat ik je kan geven is om niet voor eigen dokter te gaan spelen en dit met een psychiater of arts te bespreken, die je dan een daadwerkelijk veilig en effectief afbouwschema geeft.
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van

tassie@2000

Ik slik 2x 10 mg

FredKroket

Badass junkie
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Probeer niet te veel excuses te zoeken om meer middelen te nemen. Slecht gaan hoort bij de afkick. Als je nog even een week volhoudt is het al weer een stuk beter. Ga je verder met de pammetjes dan is het een gebed zonder eind.

dupont

Bewuste gebruiker
Dat is zeker een nare situatie. Zelf ben ik teruggevallen op de spanning die het aflopen van mijn WIA met zich mee bracht. Ik raad je aan om met een therapeut/psycholoog te kijken naar manieren om hier zonder middlen mee om te gaan, zeker als je deze spanning met regelmaat ervaart. De spanning wegdrukken met middelen is ongezond (je neemt de spanning niet weg en deze komt terug nadat het middel is uitgewerkt) en kan extra snel leiden tot verslaving.

De Zandman

Badass junkie
Temazepam is een inslaper die kort werkt. Ongeveer 2 uur.
Ik ken deze benzo ook, ik heb moeite gehad om ermee te stoppen. Oppassen met deze benzo, een week lang deze nemen brengt je op de grens van afhankelijkheid, in die zin, dat je een aantal nachten plafonddienst krijgt... wennen aan een benzo gaat verrekte snel en de weg terug naar volledig stoppen is zonder meer erg vervelend te noemen.

Mowgli33

Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.

LucidLucy

Herstelgoeroe

Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.

Probeer het vooral te zien als hulp zou ik zeggen. Wet verbetering poortwachter is erop ingericht om te voorkomen dat je in de WIA terecht komt. Wat mij persoonlijk ook geen feest lijkt.

Ik ben zelf inmiddels 15 maanden ziek. Omdat ik in eerste instantie voor de kerst beter kon melden volgens het plan van aanpak en ik al x aantal weken boven de x% werkte, had ik én behoud van salaris en spoor 2 was nog niet aan de orde.

Na wat terugvallen afgelopen tijd en extreme vermoeidheid zit dit er niet in en zal spoor twee waarschijnlijk dus ook gaan volgen. Ik heb er geen zin in, maar aan de andere kant is het vast ook niet verkeerd om eens met een loopbaancoach te gaan praten. En dat dit opgezet wordt betekend niet direct dat ik weg moet bij deze baan. We gaan alleen ook andere mogelijkheden onderzoeken.

Zo probeer ik het positief te benaderen om de lading er wat af te halen. Dat maakt het voor mezelf makkelijker om te accepteren.

Maar het zijn spannende dingen, dit soort trajecten. Laat je niet gek maken en succes de komende tijd!

Nihilist88

Wijs gebruiker
@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.

Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.

En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.

Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.

Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.

Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.

Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂

FredKroket

Badass junkie
@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.

Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.

En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.

Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.

Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.

Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.

Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂
Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.

Goed slapen lukt (waarschijnlijk en hopelijk) zonder andere troep.

De Zandman

Badass junkie
........Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie,........
Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.
In een keer stoppen met dat spul levert o.a. gigantische nachtmerries op, naast overdag een soort van over emotionele buien....,en slaapwandelen.
( Eigen ervaring)

Nihilist88

Wijs gebruiker
Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.

Goed slapen lukt (waarschijnlijk en hopelijk) zonder andere troep.
Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆

Nihilist88

Wijs gebruiker
Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.
In een keer stoppen met dat spul levert o.a. gigantische nachtmerries op, naast overdag een soort van over emotionele buien....,en slaapwandelen.
( Eigen ervaring)
Ik heb het hier dan ook over zeer sporadisch gebruik, niet over weken/maanden. Ik nam dat toen bij de benzo afkickperiode 3 x seroquel (quetapine) en daarna mirtazapine eerst 15mg (nam da voorheen ook al jaren in hogere doseringen), was toen al enige tijd mee gestopt, tot ik terug vaster en regelmatiger slaapritme had, halveerde ik nr 7.5mg n ook minder n minder.
Dus hopend, hiermee wat meer duidelijkheid te hebben kunnen brengen. En dat het in beide medicijnen in overleg met arts is.

De Zandman

Badass junkie
Natuurlijk is de arts degene met wie alle medicijnen gebruik in overleg moet worden bepaald.
Nee, van zo af en toe seroquel nemen zul je geen ontwenningsverschijnselen krijgen, in mijn geval was dat ineens na maandenlang gebruik van seroquel dat er door een fout van de apotheek ik in het buitenland zonder die seroquel kwam te zitten, en wat er daarna gebeurde was werkelijk bizar te noemen....

De Zandman

Badass junkie
Geeft mirtazapine zelfmoord gedachten? Dit is nieuw voor me....dan zal ik het me maar niet laten voorschrijven want deze destructieve gedachten heb ik op zichzelf al meer dan genoeg.

FredKroket

Badass junkie
Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆
Je trekt meerdere verkeerde conclusies over een situatie waar je eigenlijk niks van weet. De TS is hopelijk bijna van de opiaat ontwenning af. Waarom zou je dan direct weer met iets nieuws beginnen?

De Zandman

Badass junkie
Meteen weer met iets nieuws beginnen is nou net de valkuil waarvoor we op moeten passen!
Een nieuwe verslaving is heel snel weer aan de orde en dit is nou net niet wat we willen, nietwaar.

Iemand tips??

Sterker nog. Ik ben langeretijd verslaafd geweest aan bijne elke pijnstiller en benzo achtige dingen. Ik raad af om in 1 keer van 100 naar 0 te gaan. Temazepam en andere soort gelijke medicijnen kunnen je echt ff van de kaart brengen. Ik heb t langzaam laten afbouwen en toen gestopt. Toch is t beter om in 1 keer (afhankelijk hoe lang je dit doet ) te stoppen. De eerste week is een hell maar zodra t er echt uit is voel je je in no-time beter. (Uit ervaring)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan