@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.
Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.
En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.
Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.
Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.
Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.
Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂