• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Terug val en dit keer een stuk erger..

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Hi allemaal, ik heb al eens iets gepost over GHB gebruik waar ik toen der tijd vanaf ben gekomen. Ik heb alleen een terug val gehad en dit keer zo erg dat iedereen het om me heen weet en heeft gezien. Het is zo erg dat ik vanmiddag een intake heb bij Bouwman kliniek. Ik heb afgelopen zaterdag ongeveer een kwart gehaald en heb nu nog maar een beetje over. Ik word weer elke 2 uur wakker om bij te moeten nemen en heb geen phenibut meer (daarmee lukte het mij om af te kicken). Ik heb alleen 4 oxa’s maar gisteravond 2 genomen en alsnog wakker geworden om de 2 uur. En aangezien ik straks een intake heb dat 4 uur duurt weet ik niet hoe ik het moet gaan doen want ik krijg na 2 uur ontwenningsverschijnselen.. Helpt OXA daar ook tegen of is dat enkel goed om in slaap te vallen?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Als je flink verslaafd bent of hoge tolerantie hebt dan is oxa niet meer voldoende om je kalm te houden. Ik zou blijven doseren om de zoveel uur zoals je al bent gewend, en je vanmiddag overgeven aan professionals. Laat even weten hoe het is gegaan en wat het plan is? Sterkte ermee

Revolutionair

Wijs gebruiker
Helpt OXA daar ook tegen of is dat enkel goed om in slaap te vallen?
@Coffeecup heeft gelijk.
Hopen dat het niet zo een langdradige intake is waar ze geen medicijnen hebben.
Misschien zit je er nu.
Maar je hebt minimaal Diazepam nodig en het liefst Baclofen.
Misschien kan je meteen door naar de huisarts daarna met advies van hun?

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Nou het was inderdaad een intake van 4 uur.. Man man man en dat was pittig want het werkte inderdaad uit na 2 uur. Ik sta nu weer op een wachtlijst bij YOUZ dat is onderdeel van Bouwman en dat kan + - 6 weken duren. Ik weet dat ik uit mezelf kan stoppen met phenibut. Dat is me al eens gelukt. Alleen nu brak ik m’n voet op 6 plekken en tsja dan zit je hele dagen thuis, buiten werk om. Ze hebben me aangeboden om met een behandelaar aan de slag te gaan en mocht dat niet werken dan moet ik de Detox in. Ze zeiden inderdaad al met diazepam maar ik vroeg me juist af, als ik nu naar m’n huisarts ga want die weer natuurlijk van dit probleem. Krijg ik dan gelijk diazepam? Net voordat ik ging slapen rond 23.00 nam ik nog een doppie, 1 oxa en 1 dia maar nu word ik alsnog klaar wakker om 03.00. Is dat dan omdat ik dat doppie erbij had genomen? Ik heb nu nog 2.5 dia en pheni heb ik besteld. Zou ik een hele nacht door kunnen slapen als ik dat “laatste” doppie oversla?

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Ik ben aangemeld om te praten met een behandelaar. Pas wanneer ik een terug val krijg willen ze me gaan detoxen maar dat wil ik niet. Ik ben al eens gestopt door phenibut, ik moet gewoon leren er vanaf te blijven. Dat vind ik gewoon moeilijk.. I guess. Niemand om me heen gebruikt het ook, dat maakt het nog triester.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Naja niet meer om kunnen gaan.. Het is meer een “lichamelijke afhankelijkheid” geworden..

Revolutionair

Wijs gebruiker
Naja niet meer om kunnen gaan.. Het is meer een “lichamelijke afhankelijkheid” geworden..
Dan ga je er wel verkeerd mee om.
Om dat te bereiken moet je 24/7 gebruiken voor een langere tijd.

Als je eens in de zoveel weken een avondje of een nacht doorhaald op de ghb krijg je geen afkick of kater. Zeker geen lichamelijke afhankelijkheid.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik heb een stukje geschreven hoe je het veilig kan gebruiken en hoe je niet in een verslaving valt.
En dus geen lichamelijke afhankelijkheid krijgt.

Moet daar wel bij vermelden nu jij dat al hebt zou je een tijdje moeten stoppen om je receptoren weer de tijd te geven om de tollerantie af te bouwen.
Dat kan sws wel 3 maanden duren.

Als je interesse hebt kan je de openingspost lezen.
Als je het zo gebruikt kom je niet in de problemen.

Spyro

Bewuste gebruiker
Wat doet Phenibut precies? Heb er vaker over gehoord. Maar zulke wisselende verhalen steeds van mensen...

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ja Revolutionair als iemand al verslaafd is geraakt, kan diegene er maar beter voor altijd mee kappen, niet?
Als je gestopt bent met roken, kan je over het algemeen ook geen gelegenheidsroker worden.

Ik zou er vanaf blijven. Wil je iedere keer opnieuw deze ellende?

Natozlato

Bewuste gebruiker
Lees hieronder wat voor schade een ghb-verslaving aanricht aan je hersenen.

Hersenschade
GHB ontregelt dus het dopaminesysteem, maar het doet ook duidelijk meer. Raymond Niesink van het Trimbos Instituut is toxicoloog en farmacoloog. Hij bestudeert hoe stoffen werken en hoe schadelijk (neurotoxisch) ze zijn. ‘Uit proefdieronderzoek is gebleken dat een hoge dosering GHB op de lange termijn schade veroorzaakt aan met name het geheugen en leren. Of dit bij mensen ook het geval is, is pas met zekerheid te zeggen bij langdurig onderzoek bij mensen zelf. Dat is vrijwel onmogelijk en onethisch om te doen.’ Niesink vertelt wat de mogelijke hersenschade in de praktijk betekent: ‘Bij neurotoxiciteit sterven zenuwcellen of delen daarvan af. Op den duur zijn het er zoveel dat er functies uitvallen. Hersengebieden kunnen bepaalde functies van uitgevallen delen overnemen en dan merk je het niet; je compenseert. Maar een apart hersendeel met die functie krijg je niet terug. Niesink vergelijkt langdurige GHB-verslaving met de stofwisselingsziekte Succinic semialdehyde dehydrogenase deficiency (SSADHD). Bij deze ziekte kan het lichaam het natuurlijk GHB niet afbreken. ‘Wanneer SSADHD patiënten geen medicatie krijgen, krijgen ze net zoals GHB-verslaafden een te hoge concentratie GHB in de hersenen. SSADHD-patiënten krijgen allerlei neurologische problemen doordat hersencellen afsterven: epileptische aanvallen, problemen met taalontwikkeling, geheugenproblemen en ook spierafwijkingen. Aannemelijk is dat GHB-gebruikers op dezelfde manier problemen krijgen met bijvoorbeeld hun geheugen en motoriek.’ Waarschijnlijk is de hoeveelheid schade afhankelijk van de mate en duur van het gebruik. Hoeveel schade iemand door gebruik van bijvoorbeeld GHB heeft opgelopen, is erg moeilijk vast te stellen, benadrukt de toxicoloog. Vaak gebruiken GHBverslaafden ook andere middelen. ‘Bovendien is het niet te zeggen hoe iemand zou zijn en wat hij zou doen, als hij nooit GHB gebruikt zou hebben’, aldus Niesink.

‘Out’ geen ongevaarlijk dutje
Een klein beetje GHB kan al een heftig effect hebben. Daarbij is het moeilijk te doseren waardoor iemand ‘out’ kan gaan. Tachtig procent van de GHB-verslaafden die hulp zocht bij de verslavingszorg is één of meerdere keren ‘out’ gegaan. Ruim een kwart is zelfs een keer op de intensive care beland. Over ‘out’ gaan wordt met name door jongeren gemakkelijk gedacht. Toch is juist dit ‘out’ gaan slecht voor het lichaam. Neurowetenschapper Kortekaas vertelt waarom: ‘Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven. Mogelijke gevolgen kunnen zijn dat iemands persoonlijkheid en/of het gedrag verandert. En het geheugen kan erdoor achteruit gaan’, aldus Kortekaas. Omdat GHB van nature op allerlei lichaamsfuncties invloed heeft, heeft GHB-gebruik ook op al die functies invloed. Geen reden voor paniek voor GHB-verslaafden in herstel, want: ‘Dat herstelt’, zegt Kortekaas. ‘Het ene systeem herstelt wat gemakkelijker dan het andere. De systemen met de hoogste functies zijn sterker gebouwd en herstellen dan ook makkelijker. De lagere, meer dierlijke delen, zijn gevoeliger. De hippocampus, belangrijk voor het geheugen, is zo’n lager deel. Het raakt minder snel beschadigd, maar áls het schade oploopt, is dat minder goed te herstellen.’

Herstel van een GHB verslaving
Schade of geen schade; herstel van een GHB-verslaving is mogelijk, ook als die tien jaar heeft geduurd. Maar voor het herstel moet iemand eerst van de GHB af, en dat blijkt geen peulenschil te zijn. Alleen al de detoxificatie van GHB is een moeizaam en lang proces. Het lichaam heeft de drug nodig en kan bij te snel afkicken heftige en gevaarlijke ontwenningsverschijnselen krijgen. Op de detox van verslavingskliniek SolutionS Center wordt gecontroleerd afgebouwd met medicinale GHB. ‘Dat is gewoon veiliger’, zegt verslavingsarts Natasha Smits. ‘Door langzaam het GHB-gehalte in het lichaam terug te brengen, krijgen de cliënten minder heftige ontwenningsverschijnselen.’ De afbouw duurt ongeveer één tot twee weken. Hierna kan de cliënt de behandeling in. ‘Vaak denken mensen dat ze na de detox klaar zijn. Ze komen vaak uit de partyscene en denken dat GHB geen verslavend middel is. Als ze dan van de ontwenningsverschijnselen af zijn, denken ze ‘nu red ik het wel’. De intrinsieke motivatie ontbreekt.’ GHB-verslaafden hebben meer de neiging om de behandeling vroegtijdig af te breken na de detox. ‘Waar normaal één of twee mensen van de tien met hun behandeling stoppen, zijn dit er bij GHB-verslaving drie of vier’, aldus de verslavingsarts. ‘Misschien komt het doordat ze niet meer gewend zijn dingen te voelen zoals emoties, prikkels en pijn. Eigenlijk zijn ze altijd continu in een roes geweest. Als ze dan ineens weer dingen voelen en ervaren, is dat niet fijn. Zij hebben in ieder geval een langzamere start en vervolgens een langere periode nodig voor hun herstel.’

Bron:
http://www.nathalieperez.nl/lef-magazine/the-long-and-winding-road-herstellen-van-een-ghb-verslaving

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ja Revolutionair als iemand al verslaafd is geraakt, kan diegene er maar beter voor altijd mee kappen, niet?
Ik ben verslaafd geweest aan wiet en coke.
Ben de fout in gegaan met ghb.
Nu gebruik ik ze alle 3 zonder verslaving.
Kan gewoon.

Blijf je maar de fout in gaan dan moet je stoppen.
Dat zei ik ook in een eerdere post hierboven.
Als je er niet mee kan omgaan moet je stoppen.
Die 3 maanden is om te laten weten dat wanneer ze in dat tijdsbestek weer gaat gebruiken. Ze in deze fase van verslaving blijft hangen.
Handig om te weten.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Of dit bij mensen ook het geval is, is pas met zekerheid te zeggen bij langdurig onderzoek bij mensen zelf. Dat is vrijwel onmogelijk en onethisch om te doen.’
Aannemelijk is dat GHB-gebruikers op dezelfde manier problemen krijgen met bijvoorbeeld hun geheugen en motoriek
Waarschijnlijk
Heel veel waarschijnlijk en aannemelijk en dat soort dingen in het rapport wat je deelde.
Er zijn zoveel factoren die meespelen.
Een avondje gebruik is wel anders als misbruik.
Na een avondje Lsd zijn er weer zo veel hersencellen geactiveerd.

20200219_152113.jpg

Hoeveel schade iemand door gebruik van bijvoorbeeld GHB heeft opgelopen, is erg moeilijk vast te stellen, benadrukt de toxicoloog. Vaak gebruiken GHBverslaafden ook andere middelen.
Daarom Lsd kan weer dingen activeren en stimuleren.
Gebruik van mdma kan ook een behoorlijke schade opleveren, bij sommige mensen na eenmalig gebruik zoals je hier vaker leest.
Dat rapport geeft vermoedens geen daadwerkelijk cijfers en conclusies.

Uiteindelijk merk je aan je lichamelijk dat je na een avondje ghb lichamelijk en geestelijk veel beter in je vel zit dan na een avondje mdma (of mda😉) alcohol, speed, etc

Misbruik van alle soorten drugs komen met nare bijwerkingen.
Hou het recreatief, lukt dat niet gebruik het dan ook niet meer.

Heb je trouwens al dat rapport van VAD doorgenomen? Daar delen ze veel gegevens uit onderzoek. Dat is vet interessant.

Laatst bewerkt:

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Wat doet Phenibut precies? Heb er vaker over gehoord. Maar zulke wisselende verhalen steeds van mensen...
Ik heb door phenibut geen last van de afkick en ik slaap er heel goed door. Je moet volgens mij een X aantal gram nemen om hetzelfde effect te voelen als GHB. Daarvoor doe ik het niet. Ik neem er meestal 4 (2000 gram) zodat ik nergens last van heb.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Als je gestopt bent met roken, kan je over het algemeen ook geen gelegenheidsroker worden.

Ik zou er vanaf blijven. Wil je iedere keer opnieuw deze ellende?
daar heb je zeker gelijk in. Ik ben al eerder 3 maanden gestopt maar toch weer begonnen. Het is gewoon zwakte helaas

Spyro

Bewuste gebruiker
Ik heb door phenibut geen last van de afkick en ik slaap er heel goed door. Je moet volgens mij een X aantal gram nemen om hetzelfde effect te voelen als GHB. Daarvoor doe ik het niet. Ik neem er meestal 4 (2000 gram) zodat ik nergens last van heb.
Ah wow. Dus je stopt met GHB nemen en dan stap je over op Phenibut? Verdeel je dat dan over de dagen of?

Natozlato

Bewuste gebruiker
daar heb je zeker gelijk in. Ik ben al eerder 3 maanden gestopt maar toch weer begonnen. Het is gewoon zwakte helaas
Ik vind dat heel spijtig voor je. Ik hoop dat het je een keer wel lukt. Blijf volhouden!

@Revolutionair het zijn aannames ja, maar wel zeer waarschijnlijke aannames. Denk je dat je ongestraft dagelijks ghb kan nemen in een verslaving? Je zal het niet meteen merken misschien. Alles heeft een prijs.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Uiteindelijk merk je aan je lichamelijk dat je na een avondje ghb lichamelijk en geestelijk veel beter in je vel zit dan na een avondje mdma (of mda😉) alcohol, speed, etc
Een avondje ja. Ik had het over een verslaving.
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat een ghb-verslaving geen schade aanricht. Daar komen we met zijn allen wel achter over 20 a 30 jaar, als de verslaafden van nu wat ouder worden.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat een ghb-verslaving geen schade aanricht. Daar komen we met zijn allen wel achter over 20 a 30 jaar, als de verslaafden van nu wat ouder worden.
Natuurlijk richt het schade aan dat is duidelijk.
En dat het met je geheugen te maken heeft ook.
Maar dat stukje dat je hersencellen voor altijd kan verliezen probeer ik me in te verdiepen.
Want al in verschillende topics hebben we het hier over gehad en onderzoeken gedeeld.
De hersens zijn flexibeler dan je denkt.
Ze kunnen aanmaken en kwijt raken.
Vandaar mijn vergelijking net LSD want na gebruik lijkt het net of ik weer dingen beter kan revitaliseren.
Dus door jaren blowen een stukje van mijn hersens een 'zombie' is geworden.
En na de bom van prikkels na Lsd weer zijn geactiveerd en daardoor weer hersencellen kan aanmaken wat ik daarvoor niet deed.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Haha je moest eens weten wat voor schade het nu al aangericht heeft met betrekking tot de relatie met m’n moeder, vriendinnen etc. Gelukkig staan ze onvoorwaardelijk achter me, ondanks de ellende die er is geweest de afgelopen tijd. Ach, de eerste stap heb ik nu gezet..

Revolutionair

Wijs gebruiker
Lees dit topic even over Phenibut.
Het heeft vele bijwerking en er is weinig over bekend.
Als je echt niet anders kan snap ik dat mensen het nemen.
Maar lees het maar eens door, hier vind je een beetje de informatie die je vroeg.

Daaruit blijkt dat phenibut al snel lichamelijke afhankelijkheid kan veroorzaken. Die afhankelijkheid is sterker dan die van GHB, en gaat ook gepaard met flinke bijwerkingen zoals slapeloosheid, zweten, misselijkheid en zelfs psychotische episoden. Het afkickproces is zwaarder en duurt langer dan dat van GHB (wat al behoorlijk lastig afkicken is).

Ah wow. Dus je stopt met GHB nemen en dan stap je over op Phenibut? Verdeel je dat dan over de dagen of?

Laatst bewerkt:

Natozlato

Bewuste gebruiker
Natuurlijk richt het schade aan dat is duidelijk.
En dat het met je geheugen te maken heeft ook.
Maar dat stukje dat je hersencellen voor altijd kan verliezen probeer ik me in te verdiepen.
Want al in verschillende topics hebben we het hier over gehad en onderzoeken gedeeld.
De hersens zijn flexibeler dan je denkt.
Ze kunnen aanmaken en kwijt raken.
Vandaar mijn vergelijking net LSD want na gebruik lijkt het net of ik weer dingen beter kan revitaliseren.
Dus door jaren blowen een stukje van mijn hersens een 'zombie' is geworden.
En na de bom van prikkels na Lsd weer zijn geactiveerd en daardoor weer hersencellen kan aanmaken wat ik daarvoor niet deed.
Leuke theorie, maar ik zou er maar niet op rekenen 😂

Revolutionair

Wijs gebruiker
Leuke theorie, maar ik zou er maar niet op rekenen 😂
Is geen theorie van mij maar iets waar ik me aan het inlezen ben.
Ze doen hele interessante onderzoeken met LSD ze hebben dus ook mensen die onder invloed waren van LSD onder de scan gelegd.
En de hersenactiviteit gemeten.
Dus het is al zeker dat het hersendelen actief maakt die normaal niet actief zijn.
Maar gaat te veel offtopic.
Lees je maar eens in.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan