Terugval GHB

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Jessxx

Newbie
Beste leden,

Na een jaar aan de bel te hebben getrokken om hulpverlening, ben ik eind januari d.m.v. een crisisbeoordeling (helaas, maar godzijdank :sweatsmile:) met urgentie opgenomen in de kliniek om te detoxen. Op dat moment zat wat betreft gebruik van GHB op 4,8/ 5 ml per uur. Behoorlijk hoog dus, aangezien ik maar 65 kilo woog. Na exact een maand ben ik ontslagen en mocht ik weer naar huis. Na een maandje bijslapen ging het nadien super goed! Ik heb momenteel weer werk, zoek veilige contacten op, sluit aan bij meetings, etc.
Nog geen 3 maand later (begin juni) is het gebruik er helaas toch weer ingeslopen. Ik heb hier reeds contact over gehad met mijn regiebehandelaar (verslavingszorg) en de huisarts, beide zijn inmiddels dus op de hoogte van mijn terugval. Ik heb dan ook bij beide gevraagd om medicatie voor het doorslapen + ontwenningsverschijnselen (baclofen & diazepam). Huisarts wil niks voorschrijven, omdat hij van mening was dat dit bij de verslavingszorg ligt. Verslavingszorg zegt daarentegen zegt dat ik hiervoor toch echt bij de HA moet zijn.

Ik sta namelijk ook aangemeld bij een andere instantie voor een psychodiagnostiek onderzoek, maar hiervoor moet ik wel stabiel zijn. Inmiddels is er al wel een doorverwijzing gedaan naar de kliniek voor een detox, maar dit helaas kan nog 3 a 4 maand op zich laten wachten. Toch hoop ik deze te kunnen voorkomen door zelf af te bouwen. Al met al ben ik nog niks verder en ben bang dat het weer dezelfde kant op zal gaan. Iets wat ik uiteraard liever wil voorkomen. Momenteel zit ik op 3 ml per 1,5 uur. Daarnaast gebruik ik ongeveer 0.5 - 1 gram amfetamine, omdat ik overdag anders te vermoeid ben om de dagelijkse dingen uit te voeren (denk bijvoorbeeld aan werk). Tot afgelopen week dronk ik daarnaast ook stevig, maar dit is momenteel gelukkig amper van toepassing. Voor nu probeer ik, ondanks de vermoeidheid, toch structuur te houden door bijvoorbeeld rond dezelfde tijd naar bed proberen te gaan en op te staan, te letten op voeding, sporten, houd ik een boekje bij waarin ik tijden/hoeveelheid noteer,etc.

Ik lees veel over de "wonderformule" van Lyrica, Diazepam & Baclofen. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft, en deze wil delen? Of eventueel andere adviezen / tips heeft omtrent het afkicken van GHB? Ik moet er wel bij vermelden dat mijn budget momenteel niet heel bijzonder groot is, helaas..

Alle reacties & tips zijn zeer welkom!

Alvast bedankt.

Liefs

L

Lid 152247

Gast
Hey! Voor je advies krijgt terwijl je budget niet toereikend is.
Heb je de optie om baclofen en eventueel diazepam of een andere benzo aan te schaffen?

Jessxx

Newbie
Hey! Voor je advies krijgt terwijl je budget niet toereikend is.
Heb je de optie om baclofen en eventueel diazepam of een andere benzo aan te schaffen?
Heb toevallig nog een paar diazepam 5 mg liggen. Vorige week van de huisarts voorgeschreven gekregen, omdat ik lichtelijk in paniek was. Zojuist weer gebeld om te vragen of ik evt 10 mg voor de nacht er bij kan krijgen + een herhaalrecept voor die 5 mg.. Maar willen ze nu ineens niet meer verstrekken, omdat ze vinden dat dit de verantwoordelijkheid is van de verslavingszorg. Vraag me af waarom ze me vrijdag dan wel een aantal hebben voorgeschreven :thinking:.

Dat ter zijde; budget kan evt gemaakt worden :)

Jessxx

Newbie
GHB: The Cheap Way Out.

Phenibut en diclazepam.
Phenibut heb ik destijds ook gebruikt, maar waarschijnlijk op de verkeerde manier. Wanneer en welke dosering houd je dan aan? En is het daarnaast nog nodig om GHB (desnoods kleine dosering) bij te blijven gebruiken?

Hoe bouw je dit af, zeg maar..

Hardcore_frk

Badass junkie
Phenibut heb ik destijds ook gebruikt, maar waarschijnlijk op de verkeerde manier. Wanneer en welke dosering houd je dan aan? En is het daarnaast nog nodig om GHB (desnoods kleine dosering) bij te blijven gebruiken?

Hoe bouw je dit af, zeg maar..
Ik heb zelf geen ervaring met GHB gebruik en afbouw. Maar ik weet wel dat het met Phenibut en diclazepam (RC versie van diazepam, vrij verkrijgbaar) mogelijk is.

Op het forum is genoeg informatie te vinden over GHB afbouw. Ik ga je hier vanuit veiligheidsoogpunt verder geen adviezen in geven.

L

Lid 152247

Gast
Phenibut methode is riskant en dus geen garantie op succes. De methode met baclofen wel. Benzo erbij voor enkel de 1e paar dagen is genoeg.

Ik wil best meer advies geven hoor. Mijn advies is ook om het topic ghb- de meest humane manier van afkicken te lezen. Daar word ook baclofen uitgelegd. De baclofen vervangt de ghb..niet de roes.maar je kan stoppen met ghb als je de juiste dosering baclofen neemt. Het werkt 4 tot 6 uur.

Grof gezegd doe je dit een paar dagen en dan ben je ervan af. De pam is voor als je alsnog wat ontwenning ervaart en eventueel om de 1e nachten te slapen.

Jessxx

Newbie
Phenibut methode is riskant en dus geen garantie op succes. De methode met baclofen wel. Benzo erbij voor enkel de 1e paar dagen is genoeg.

Ik wil best meer advies geven hoor. Mijn advies is ook om het topic ghb- de meest humane manier van afkicken te lezen. Daar word ook baclofen uitgelegd. De baclofen vervangt de ghb..niet de roes.maar je kan stoppen met ghb als je de juiste dosering baclofen neemt. Het werkt 4 tot 6 uur.

Grof gezegd doe je dit een paar dagen en dan ben je ervan af. De pam is voor als je alsnog wat ontwenning ervaart en eventueel om de 1e nachten te slapen.
Dankjewel voor je advies! Welke dosering moet ik hiervan aanhouden? En juist wel / niet icm Lyrica?

Jessxx

Newbie

Momenteel word ik bijvoorbeeld ook wakker 'snachts om de 2 a 3 uur. Wat doe ik in dit geval? Kiezen voor de bacofen, of juist een kleine dosering aanhouden?

L

Lid 152247

Gast
Lyrica is niet nodig.
Ben je al gestopt met ghb of ga je dat doen? Baclofen en ghb mag je nooit samen gebruiken!

Spyro

DF-koning
Op welke dosis GHB zit je nu?

Phenibut heeft mij meermaals wel gered. Welke dosis Phenibut nam je destijds?

Ik zou Phenibut en GHB niet combineren.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Hoi hier lees je alles over Baclofen en Diazepam na Ghb gebruik.

https://drugsforum.nl/threads/ghb-afkicken-de-meest-humane-manier.63834/

Maar wat je kan doen is b.v. na dat je weer eens 3 dagen 24/7 aan de ghb bent geweest neem dan wat phenibut 2 gram met je laatste buisje dan hoef je geen ghb meer te nemen de hele dag, die trek is ook weg. Krijg je toch trek neem dan 1 gram phenibut erbij.
Zo hoog gedoseerd phenibut daar kan je geen ghb meer bij nemen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Afkicken met baclofen en dia neemt de trek naar g niet weg en phenibut wel..

L

Lid 152247

Gast
Waar baseer je dat op?
De trek door phenibut verdwijnt door de werking van phenibut op je gaba b*systeem.net zoals ghb.én baclofen. En aangezien phenibut 24 uur kan doorwerken..

Baclofen werkt.maar 4 tot 6 uur.
Baclofen werkt na circa 20.min. bij phenibut kan het uren duren wil je echt effect hebben en dat is.ook.het gevaar..zit je te hoog? Dikke pech dan qua uitzitten.
Bacloren daarintegen is een stuk vergevingsgezinder.

Phenibut sluipt.wel langzamer uit dan baclofen
Je word heel.subtiel echt nuchter.
Dat is het enige wat ik kan verzinnen dat phenibut wél de trek weghaalt. Verder is de psychische verslaving iets van jezelf en niet zozeer van de drugs.

Jessxx

Newbie
Hoi hier lees je alles over Baclofen en Diazepam na Ghb gebruik.

https://drugsforum.nl/threads/ghb-afkicken-de-meest-humane-manier.63834/

Maar wat je kan doen is b.v. na dat je weer eens 3 dagen 24/7 aan de ghb bent geweest neem dan wat phenibut 2 gram met je laatste buisje dan hoef je geen ghb meer te nemen de hele dag, die trek is ook weg. Krijg je toch trek neem dan 1 gram phenibut erbij.
Zo hoog gedoseerd phenibut daar kan je geen ghb meer bij nemen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Dat is het probleem dus ook.. Las dat Phenibut wel helpend kan zijn na 3 dagen gebruik inderdaad, maar zit momenteel al meer dan 2 maand 24/7 in gebruik.
Waar baseer je dat op?
De trek door phenibut verdwijnt door de werking van phenibut op je gaba b*systeem.net zoals ghb.én baclofen. En aangezien phenibut 24 uur kan doorwerken..

Baclofen werkt na circa 20.min. bij phenibut kan het uren duren wil je echt effect hebben en dat is.ook.het gevaar..zit je te hoog? Dikke pech dan qua uitzitten.

Dat is het enige wat ik kan verzinnen dat phenibut wél de trek weghaalt. Verder is de psychische verslaving iets van jezelf en niet zozeer van de drugs.
Net wat @Mrloverdj hier aangeeft, kan het uren duren voordat het werkt. Aangezien mijn lichaam al om de 2 uur (max) vraagt om de volgende dosis..

Denk dat dit ook de reden is dat ik de vorige keer (voor de detox)! Phenibut verkeerd heb gebruikt wat het destijds alleen maar slimmer heeft gemaakt, omdat ik beide bleef combineren.

Jessxx

Newbie
@Mrloverdj Bedankt voor je input! Hoop dat ik mijn salaris er vandaag op tijd op heb staan, zodat ik het hopelijk voor aankomend weekend binnen heb.
Moet aankomend weekend ook weer werken. 😅

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Waar baseer je dat op?

Waar ik dat op baseer is als je aan de ghb bent en je neemt een baclofen dan vervult baclofen niet die behoefde, het lekkere gevoel dat je hebt van g dus dan zijn de meeste geneigd om toch weer te pakken.

Als je niet aan de ghb bent maar je hebt wel trek dan kan baclofen wel helpen tegen de zucht.
Maar dan moet je niet in die ghb roes zitten want dan is baclofen weer niet genoeg om de zucht aan te pakken.

Phenibut is een ander verhaal 2 gram a 2.5 gram phenibut is geen grap. Het is zwaar spul en dat merk je. Daarmee zit je echt wel in een roes waardoor je de ghb makkelijker kan laten staan en als je weet dat als je phenibut hoog doseert dat je absoluut geen ghb er bij moet nemen dan is dat een betere oplossing.

Mensen pakken 25mg baclofen en denken dan "ik neem wel een half buisje erbij" dat heb ik zo vaak gezien. Vandaar dat ik dit zeg.

Ja natuurlijk is het een psychische verslaving. Maar als je na 2 uur helemaal naar word als je geen buisje pakt, terwijl je eigelijk wilt stoppen. Dan lukt dat niet. En met phenibut dus wel want na 2 uur na het innemen van Phenibut krijg je dat gevoel echt niet.
En word je moe ipv dat je gaat trillen of geestelijk in de war raakt.

Dat is het probleem dus ook.. Las dat Phenibut wel helpend kan zijn na 3 dagen gebruik inderdaad, maar zit momenteel al meer dan 2 maand 24/7 in gebruik.

Ja dat is dus een ding. Ik heb Phenibut wel genomen na 1 maand 24/7 ghb en heb het 7 dagen gebruikt phenibut (dat is ook totaal niet de bedoeling want dat kan ook weer een vervelende afkick opleveren) allleen was er niks aan de hand en ik was gewoon weer goed. Kon daarna weer gewoon slapen en alles.

Ik heb laatst gereageerd op een post hier dat iemand na een jaar lang ghb gebruik met een paar dagen phenibut eraf was.
Ik heb daar geen reactie op gehad.
Omdat ik informatie aan het verzamelen hoe het precies werkt en of dat na een jaar lang gebruik zo makkelijk was om te stoppen met phenibut.
Want een jaar is lang en ik wil ook graag weten wat de risicos zijn..

Je kan nu na 2 maanden gebruik overgaan op phenibut een paar dagen.
Ik kan je geen advies geven hoe je het moet doen maar wel dat je een hoge dosis moet nemen.
Wat dus belangerijk is wanneer je je laatste buisje neemt dat je meteen op dat moment je dosis phenibut neemt.
Dan heeft het genoeg tijd om het gevoel over te nemen.
Ik doe aan stapel effect zoals ze dat noemen bij phenibut.
Dus bij mijn laatste buisje neem ik 2.5 gram dan na 2 uur voel je niet dat je weer g nodig hebt.
Als ik me toch een beetje naar voel neem ik dan gelijk een gram erbij.
Zo niet dan wacht ik en neem ik 6 uur later die gram.

Phenibut piekt ongeveer na 6 uur maar het duurt dus 3 uur voor dat het volledig werkt.
Daarom neem ik na 6 uur wannneer ik me gewoon goed voel die extra gram om iig die 6 uur later me nog steeds goed te voelen.
Dan ga ik dus een paar uur later slapen en slaap ik meestal 12 uur achter elkaar (omdat je met ghb gebruik niet echt slaapt en met phenibut dus wel) vervolgens in de ochtend neem ik weer 2.5 gram en dan weer die 6 uur later en dat herhaal ik 3 dagen of dus soms wat langer.
En soms doe ik 2x per dag die extra gram erbij.q

Dit is gewoon mijn verhaal wat ik je vertel.
Dit is niet iets wat bekent is wat hoort of een advies is.
Het is meer een indicatie voor als je het wilt proberen dat je een idee hebt hoe iemand anders het doet.
Ik heb mijn informatie vergaard via reddit.
Daar staat echt zoveel geschreven en zo ben ik hier aan begonnen.
Je kan jezelf daar ook in lezen, het is wel allemaal in het engels en dat moet je wel liggen.

Iig ik heb het jaren lang met baclofen en diazepam gedaan en ik zeg je eerlijk baclofen is prima maar diazepam is echt een zware hap.
Ik merkte dat ik wel eens stotterde na het nemen van diazepam en baclofen en dat me geheugen erg werd aangetast.. Meer als ghb.
En nog veel meer zware bijwerkingen van diazepam.

Daarnaast ging ik op bezoek bij een oude vriend.
Een surinaamse jongen die helemaal geen verstand heeft van drugs.
Maar we zaten te praten en toen zij hij tegen mij ineens...

"Slik jij van die blauwe pilletjes? Van die benzo's?"

Dat vroeg hij.. Hij wist geeneens dat het Diazepam heet.
Maar hij kende meer mensen in het verleden en hij zei dat ik er slecht uit zag en sloom praat en dat hij het vermoeden had dat ik dat slikte..

Daar schrok ik wel van! Ook gewoon precies Diazepam dat hij herkende en niet een ander medicijn of iets.
Onderschat Diazepam niet.
En sinds ik phenibut gebruik om af te bouwen na mijn g gebruik merk ik dat het harstike fijn spul is en geen zware bijwerkingen heeft (als je het natuurlijk verstandig en goed gebruikt)
Ik gebruiken b.v. 5 dagen g en dan 3 dagen phenibut en daarna voel ik me gewoon zoals altijd. Ik slaap goed! Zie er gewoon goed uit.
Voor MIJ is het iig ideaal spul want ik ben een groot fan van ghb.

Als je vragen hebt kan je me altijd berichten.
Want zoals ik al zei dit is mijn verhaal, dit is geen wetenschap voor dat mensen er opmerkingen over hebben..
Maar dit is wel iets wat ik doe en met succes.

Laatst bewerkt:

Pleuny

Bewuste gebruiker
Waar baseer je dat op?

Baclofen haalt absoluut 0 trek weg voor ghb. Baclofen heeft 0.0000 recreatieve effect zelfs niet met hoge dosissen als 90 mg . Phenibut heeft wel recreatief effect.

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Baclofen combineren met GHB is levensgevaarlijk en geloof me met 25mg baclofen in je mik pak je echt niet zomaar een half buisje ghb in je mik want dan krijg je een adem crisis en kan je dood worden.

Brakka Mang

Bewuste gebruiker
Dat baclofen de trek 0.0 weghaalt is ook onzin want voor mij heeft het prima gewerkt en voor heel veel.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan