1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Test report: benzo fury (6-APB)

Discussie in 'Trip reports' gestart door anhaedra, 9 jun 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. anhaedra

anhaedra Belezen gebruiker

- Techno-festival, man, 35 jaar, 68 kilo.
    - 130 mg afgewogen, minus wat collateral dat in het sealtje achterbleef.
    - In drankje gedaan, vlak voor de security weggetikt (14:00), snuiven wordt afgeraden omdat het brandt in de neus van je proefdier, sowieso doe je dan waarschijnlijk de lange werkingsduur teniet.

+1:00
    Krijg wat meer energie à la 4F.

+1:30
    Hij begint nu te komen, wausheid als van xtc. Is een jaar geleden dat ik xtc heb gebruikt, dus het is even "schakelen," ben blij dat ik niet hoger heb gedoseerd, duurt even voordat ik ben geleveld.

+2:00
    Afgezien van wat brandend maagzuur ga ik lekker, de loomheid overheerst -- genoeg energie om te dansen, maar op een chille manier, "side steppen" zoals ik dat bij xtc altijd had. Periodes van loomheid en energie wisselen zich af. Tintelingen in m'n vingers, wat ik al tijden niet meer krijg van xtc of 4F.

+4:00
    De wausheid en loomheid ebben wat weg, er blijft nu een heerlijke, energieke, mellow xtc vibe over. Stabiele high, de wausheid zit vooral in je lijf, maar mentaal en visueel ben je kraakhelder alsof je aan de pep zit. Laatste tijd veel pure stimulanten gebruikt (pep, sos, 3-MMC) waarbij ik wel eens het commentaar kreeg dat ik zo serieus oogde. Nu echter happy als een malle, veel glimlachen en daardoor veel respons van andere mensen. Ook even zo'n empathische flow waarbij je tegen iedereen random staat aan te lullen.

+6:00
    Het begint iets in te zakken, maar ik ga nog steeds lekker. Omdat je al zo lang stabiel gaat, is het ook wel prima dat het even wat minder wordt. Niet het gebruikelijke mentale spelletje van "moet ik al bijpakken of niet" -- gewoon gaan. Je bevindt je daadwerkelijk alleen op de dansvloer in plaats van in en rondom Dixies. Met veel moeite een hamburger naar binnen geduwd.

+7:00
    Het beste is er nu wel vanaf, en ik krijg een lichte pijn links achter m'n ribben -- m'n nier misschien? Dat is wel eventjes een party killer, de energie en vibe zijn weg en ik maak me wat zorgen. Het neemt echter ook weer langzaam af.

+8:00
    Festival duurt nog 2 uur en ik besluit om op de keta verder te gaan. Geen synergie met de benzo fury, maar dat komt waarschijnlijk doordat deze al grotendeels uitgewerkt is. Op de achtergrond werkt-ie nog zeker wel, aangezien ik blijf dansen. Ik heb sowieso de hele dag letterlijk geen moment gezeten.

+10:00
    Heb niet het idee dat ik kan slapen, gooi er daarom een etizolam in (1 mg). Heb zo'n 20 minuten drukke gedachten, maar val dan als een blok in slaap en heb een voortreffelijke nachtrust. (Trouwens ook echt een aanrader, die etizolam -- legaal verkrijgbaar en werkt sneller en korter dan echte benzodiazepines, beter geschikt dus als nightcap.)

Volgende ochtend
    Wat typische xtc-kwaaltjes als uitdroging en kaakspanning, minder honger. Maar ook een lekkere afterglow en lichte na-effecten, krijg bijvoorbeeld in de trein kippenvel van platen die ik al jaren ken.

Conclusie

+ Geen reden of behoefte om bij te pakken, uren gaan zonder pieken en dalen.
    + Je bent er minder vanaf dan bij xtc, ook in je gezichtsuitdrukkingen zullen we maar zeggen.
    + Eerste indruk is dat je naderhand geen dip ervaart, omdat je niet hebt staan bijpakken de hele avond.
    + De loomheid en energie wisselen elkaar telkens af, waardoor de high niet gaat vervelen.
    + Tijdsbesef is normaal, dus je bent niet opeens uren kwijt zoals bij xtc.

- Loomheid overheerst zeker de eerste paar uur, wellicht minder geschikt als je echt wilt stampen.
    - Brandend maagzuur / pijntjes achter de ribben, maar kan ook andere oorzaken hebben gehad.
    - Omdat je 1 x doseert en bijpakken vanwege de werkingsduur niet handig is, moet de dosering wel meteen precies goed zijn, bij mij was 130 mg voor een eerste keer echter spot on. Wil je helemaal uit je plaat gaan, dan is een hogere dosering wel nodig, het was vrij mellow over de gehele linie (voor mij prima overigens).

Al met al een soort lang uitgesponnen xtc-pil, minder intens maar langer werkend.

StimsalaBanne, Fenne, Erick36 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Had je het fumaraat, succinaat of HCl-zout van 6-APB? (Dat kan flink schelen in de sterkte per gram :wink: )
    Heb je het laten testen?

3. anhaedra

Ik had de HCI. Niet laten testen maar besteld bij een (naar mijn idee) betrouwbare online vendor. De HCI is minder sterk, wat ik begrijp?

Overigens ook wel goed om op te merken: waar 4F is als pep met een randje xtc, is de 6-APB overall eerder 50% pep en 50% xtc.

(edit) In mijn originele bestelling staat HCI, maar ik meen me te herinneren dat op de website destijds succinate stond waardoor ze je 5-APB HCI adviseerden, echter wilde ik toch maar eerst de "originele" benzo fury proberen. Weet dus niet zeker welke variant ik had.

Laatst bewerkt: 9 jun 2019
  4. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Is 3-MMC een ''pure stimulant''? Dat vraag ik me nog altijd af... nog steeds te denken of ik vanavond aan de 3-MMC ga, terwijl ik over twee weken aan de 6-APB zal gaan. Keuzes, keuzes...

Andersom. De HCl is sterker op gewichtsbasis. De succinaat heeft een molmassa van 293,3 g/mol tegenover 211,7 g/mol van de HCl. Bijvoorbeeld 150 mg van de succinaat komt dan overeen met slechts 211,7/293,3 * 150 mg = 108 mg van de HCl. Scheelt best wat.

Geeft 6-APB dan ook meer energie dan MDMA?

5. anhaedra

3-MMC heeft een vleugje wausheid, maar echt een heel licht vleugje. Voor mij is het toch vooral een coke-vervanger: pure energie met een subtiele bewustzijnsverandering. Werkt snel en ook snel weer uit.

Nee, 6-APB wisselt telkens af tussen een chille lome energie en meer intense 4f-achtige energie. Dus ja, op sommige momenten energieker dan xtc, maar volgens mij meer omdat je minder vaag in je hoofd bent van 6-APB, dan dat je echt lichamelijk hard gaat.

Psilocyloner vindt dit leuk.
  6. Neo-Shulginist

3-MMC is een entactogene/empathogene stimulant. Nog wel redelijk helder voor een empathogeen; het is niet zo emotioneel meeslepend.

Psilocyloner vindt dit leuk.
  7. anhaedra

3-MMC is bij mij echt bar weinig empathogeens aan, maar ik ben sowieso niet zo knuffelig aangelegd... serieus haha... Heb ik zelfs op xtc nooit zo sterk gehad als de meeste andere mensen.

Wat trouwens ook nog opviel bij 6-APB, is dat ik tijdens de "lome cycli" gaapaanvallen kreeg zoals bij 2C-B. Dus wel gewoon voldoende energie maar een beetje gapen tussendoor.

8. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Werkingsmechanisme is vrijwel identiek, MDMA piekt gewoon wat harder. Context gaat hierin de grootste rol spelen.
    3-MMC heeft een bijna even sterke serotonine affiniteit als 4-FA. Geen goedje dat je al te vaak wilt gebruiken wil je je serotonine huishouden niet al hard frituren. In mijn eerste 3-MMC rapportje omschreef ik 3-MMC als coke surrogaat wat dus onzin en zelfs schadelijk is maar ook dit kan ik kan dus niet aanpassen om een of andere vage reden.

9. Neo-Shulginist

TL;DR: MDMA is wat socialer en 'liefdevoller' dan 6-APB

Over het werkingsmechanisme van 6-APB is nog niet heel veel bekend. De bindingsaffiniteit van 6-APB is wel getest (uit Psychonautwiki):

6-APB is a serotoninnorepinephrinedopamine reuptake inhibitor (SNDRI) with Ki values of 117, 150, and 2698 nM for the norepinephrine transporter (NET), dopamine transporter (DAT), and serotonin transporter (SERT), respectively.[4] 6-APB also possesses additional activity as a releasing agent of these monoamine neurotransmitters.[5]

6-APB is a potent full agonist of the serotonin 5-HT2B receptor (Ki = 3.7 nM)[4], with higher affinity for this target than any other site.[6] Moreover, unlike MDMA, 6-APB shows 100-fold selectivity for the 5-HT2B-receptor over the 5-HT2A and 5-HT2C receptors.[6][7]

Aside from the 5-HT2B receptor, 6-APB has also been found to bind with high affinity to the α2C-adrenergic receptor subtype (Ki = 45 nM), although the clinical significance of this action is unknown.[4]

4. Iversen L, Gibbons S, Treble R, Setola V, Huang XP, Roth BL (2013). "Neurochemical profiles of some novel psychoactive substances". Eur. J. Pharmacol. 700 (1-3): 147–51.

5. Rickli A, Kopf S, Hoener MC, Liechti ME (2015). "Pharmacological profile of novel psychoactive benzofurans". Br. J. Pharmacol. 172 (13): 3412–25. PMID 25765500.
    https://doi.org/10.1111/bph.13128

Verschil met MDMA

MDMA is ook een zogenaamde SNDRI; het heeft affiniteit voor serotonine, norepinephrine en dopamine. MAAR, MDMA is ook een 'dirty drug', zoals farmacologen het wel eens noemen. Het werkt op heel veel verschillende receptoren een beetje, wat het klinisch lastig maakt om te onderzoeken want wetenschappers willen graag één variabele omdat je dan makkelijker verbanden kunt leggen.

Zoals je hierboven al leest werkt 6-APB op dezelfde soort receptoren, maar wel met wisselende intensiteit. Daar zit dus al verschil in. Daarbij heeft MDMA ook affiniteit voor een aantal histamine-receptoren die een belangrijke rol spelen in het (emotioneel) kalmerende effect. Ook speelt MDMA een rol bij de afgifte van het antidiuretisch hormoon (ADH), ook wel vasopressine genoemd, wat sociaal gedrag kan bevorderen. En Oxytocine, wat betrokken is bij sociaal-emotionele verbinding.

mod4fun, Psilocyloner en Fenrir vinden dit leuk.
  10. anhaedra

Dat gezegd hebbende -- 4-F(M)A en 3-MMC hebben toch wel een veel lagere affiniteit voor serotonine dan xtc (of 6-APB)? Ook getuige de totale afwezigheid van xtc-kater-kwaaltjes bij deze middeltjes.

Overigens heb ik 3-MMC altijd gepunt en gebruik ik het als "subtiele" c.q. onder-de-radar-drug, een beetje zoals coke inderdaad, bijvoorbeeld aan het begin van een festival zodat je niet meteen helemaal eraan bent. Misschien een keer een stevige dosis afwegen en een bommetje van droppen, om 3-MMC in volle glorie te ervaren.

11. Neo-Shulginist

MDMA is meer een aselectieve serotonine releaser: het laat een bonk serotonine los in de synaps en blokkeert daarna de pomp die de neurotransmitters weer terug moet pompen.

6-APB heeft maar heel zwakke affiniteit voor de serotoninepomp SERT (Serotonine re-uptake transporter). In plaats daarvan is het een directe agonist (=activator) voor subtypes van serotonine.

Waarom je een sterkere kater hebt van MDMA, dat kan je niet zomaar zeggen. Vergelijkingen zijn complex. Het hangt ook af van de dosis en hoe lang je aan de drug wordt blootgesteld. Als je 'gewoon' een dosis van 80 milligram MDMA neemt en dan stopt dan is de kater helemaal niet zo sterk. Misschien heb je ook een dikke kater van 6-APB als je 400 milligram neemt :wink:

12. anhaedra

Tot nu toe lijkt de kater/dip op die van xtc, niet dat ik veel last heb, maar het zijn wel de voor mij typische symptomen die ik dus vanwege mijn xtc-pauze al een jaar niet meer heb gevoeld: minder honger, verstrooidheid, onrustig inslapen, intense dromen. Klachten die ik bij vrij forse doseringen van andere, minder serotonine-georiënteerde uppers niet heb. 6-APB zit voor mij daarom linksom of rechtsom toch in dezelfde serotonineslurpende categorie als xtc, ook gezien de sterke overeenkomst in algehele ervaring.

Naast brandend maagzuur en pijntjes achter de ribben op het festival, werd ik vanochtend ook misselijk wakker met een maag die flink van streek is. Ik ben zelden misselijk dus durf wel de voorzichtige conclusie te trekken dat 6-APB niet lief voor je interne organen is. Zou een bommetje of capsule wat dat betreft beter zijn dan opdrinken?

13. anhaedra

Heb nog steeds last van (vermoedelijk) m'n maag, heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit een soort van geïrriteerde maagwand veroorzaakt door het opdrinken van de 6-APB?

Ik voelde het pas toen de 6-APB begon uit te werken, ik had toen net met zeer veel moeite een riante hamburger naar binnen gewerkt.

Het wordt wel langzaam minder, denk ik, maar alle info is welkom.

14. anhaedra

Met die maag is het trouwens helemaal goed gekomen. Denk serieus dat ik te geforceerd en spastisch die dikke hamburger erin stond te duwen, was ook echt een gevecht met mezelf. :blush: Als je hele spijsvertering dan stil ligt van stimulantengebruik, vindt je lichaam dat niet zo relaxed ofzo.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Test report benzo
  1. Jmths
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    1.945
  2. Karentje