Teveel Speed, langdurig na effecten. help

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

UnFyKilianZ

Experimenterende gebruiker
Hallo

3-4 jaar geleden had ik eens speed gedaan, beetje meer dan 1g vermoed ik, het was allesinds teveel... het duurde totaal 40u lang dat ik zeer strak stond. (Hallucineerde en nog nooit zoveel gezweet, dacht dat ik het niet ging overleven) De week erna had ik een joint gerookt en begon ik te trillen, zeer snelle en harde hartslag... elke keer is als ik wiet smoke ga ik nu slecht (niet 1 keer goed gegaan) en als ik sober ben voel ik mijn hart veel harder.
Ik heb moeite met slapen voor 3-4 jaar nu (sinds dat ik die speed had gesnoven) omdat mn hart zeer hard bonkt, als ik op mijn linker kant lig voel ik me zeer ongemakkelijk omdat mn hart zohard bonkt. Als ik naar Netflix kijk en er zijn scenes dat een openlichaam toont waar je een hart ziet bonken (maakt me niet bang, maar wel ongemakkelijk) voel ik mijn eigen hart ook zeer hard een dan moet ik wat afleiding zoeken om mijn focus weg tekrijgen van mijn hart.

Iemand een idee wat dit is en of dit oplosbaar is.

Korte samevatting:

3-4 jaar geleden speed gesnoven (1g+)
Stond 40 uur lang strak (20u+ toppunt)

Niks meer gedaan van hard drugs sindsdien maar voel wel nog steeds een zeer harde hartslag waar ik mijn focus niet vanaf kan krijgen.

Moeite met slapen omdat min lichaam meebeweegt op mijn hartritme en veel te duidelijk mn hart voel.

Af en toe paniek aanvallen.

Vaak het gevoel alsof dat ieder moment mijn hart het gaat begeven.

1x naar dokter geweest en die zei dat mijn hart een normaal ritme heeft in een normaal snelheid, beetje aan de lagere kant (hij noemde het een sportmans hart, ik sport/beweeg niet zo vaak) maar zei wel dat het harde slagen waren maar dat het niet iets is om direct zorgen om te maken was.

Bedankt om deze grootte tekst te lezen.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Zo’n sterk aanwezige hartslag is bot gezegd echt een kut verschijnsel… Ik kan me enorm vinden in wat jij voelt bij het roken van wiet! Nadat ik een tijdje (te veel) 3-FA (een stimulant afgeleid van normale amfetamine/speed, met enigszins dezelfde effecten) en eens een paniekaanval heb gehad, ‘hit’ een joint echt anders… Vooral vlak nadat ik die paniekaanval (veroorzaakt door invloed van 3-FA) voelde wiet roken echt als een aanslag op mijn lichaam, weer dat hele vervelende strakke gevoel op mijn borst, bonkend hart en sterk verhoogde hartslag…

Ik denk persoonlijk (hang me er niet aan op) dat het een soort stressreactie is, die door veel verschillende triggered uitgelokt kan worden. Zowel speed als wiet staan erom bekend dat ze de kans op paniekaanvallen vergroten. Ik had nooit last van paniekaanvallen, maar sinds ik er één heb gehad, komt dat gevoel regelmatig terug opsteken wanneer ik wiet rook. Maar ik moet ook zeggen dat het over de weken heen afgenomen is in intensiteit, ik schrik er bijvoorbeeld niet meer van. Ik weet nu immers dat het weinig kwaad kan en dat ik een gezond hart heb (evenals jij waarschijnlijk) en dus niet in enig gevaar.

Tegenwoordig kan ik gewoon wiet roken zonder dan mijn hart tekeer gaat, maar ik merk soms nog wel dat mijn ademhaling kortaf wordt en ik met een gespannen houding loop (ook erg vervelend).

Onthoud ook dat wiet de hartslag van zichzelf al verhoogd en ook je bloedvaten verwijdt, wat zorgt dat je hart harder moet pompen om overal in het lichaam genoeg zuurstof te krijgen.
Lees dit eens door, staat veel nuttige info; What are marijuana’s effects on other aspects of physical health?

Hardcore_frk

Badass junkie
Hallo

3-4 jaar geleden had ik eens speed gedaan, beetje meer dan 1g vermoed ik, het was allesinds teveel... het duurde totaal 40u lang dat ik zeer strak stond. (Hallucineerde en nog nooit zoveel gezweet, dacht dat ik het niet ging overleven) De week erna had ik een joint gerookt en begon ik te trillen, zeer snelle en harde hartslag... elke keer is als ik wiet smoke ga ik nu slecht (niet 1 keer goed gegaan) en als ik sober ben voel ik mijn hart veel harder.
Ik heb moeite met slapen voor 3-4 jaar nu (sinds dat ik die speed had gesnoven) omdat mn hart zeer hard bonkt, als ik op mijn linker kant lig voel ik me zeer ongemakkelijk omdat mn hart zohard bonkt. Als ik naar Netflix kijk en er zijn scenes dat een openlichaam toont waar je een hart ziet bonken (maakt me niet bang, maar wel ongemakkelijk) voel ik mijn eigen hart ook zeer hard een dan moet ik wat afleiding zoeken om mijn focus weg tekrijgen van mijn hart.

Iemand een idee wat dit is en of dit oplosbaar is.

Korte samevatting:

3-4 jaar geleden speed gesnoven (1g+)
Stond 40 uur lang strak (20u+ toppunt)

Niks meer gedaan van hard drugs sindsdien maar voel wel nog steeds een zeer harde hartslag waar ik mijn focus niet vanaf kan krijgen.

Moeite met slapen omdat min lichaam meebeweegt op mijn hartritme en veel te duidelijk mn hart voel.

Af en toe paniek aanvallen.

Vaak het gevoel alsof dat ieder moment mijn hart het gaat begeven.

1x naar dokter geweest en die zei dat mijn hart een normaal ritme heeft in een normaal snelheid, beetje aan de lagere kant (hij noemde het een sportmans hart, ik sport/beweeg niet zo vaak) maar zei wel dat het harde slagen waren maar dat het niet iets is om direct zorgen om te maken was.

Bedankt om deze grootte tekst te lezen.
Ik denk, zeker aangezien je al gezien bent door een dokter, dat je je vooral geen zorgen meer moet maken.

Ik denk dat door je avontuurtje het stressgebied in je hersenen overprikkeld/in de war is geraakt. Datzelfde gebeurt bijvoorbeeld ook in geval van een burn-out. Je bent dan steeds erg snel weer overprikkeld, waardoor je hormonen zoals cortisol en noradrenaline gaat aanmaken. En deze hormonen zorgen ervoor dat je hart weer wat sneller gaat kloppen. Zo kom je dus in een vicieuze cirkel terecht.

Het enige advies dat ik je kan geven is: heb vertrouwen in je lichaam en hart en probeer in het kader van die gedachte ontspanning te vinden.

Extraminimal

Experimenterende gebruiker
Dit lijkt om het begin van een paniek aanval. Ik adviseer je om dagelijks 3-4 sessies ademhalingsoefeningen te doen. Max 15 min per sessie. Die het bij het ontwaken en bij het slapengaan en tussen door ook. Bij zo een opkomst op Netflix bijvoorbeeld ook doen.

baseer je op oefeningen die met retentie te maken hebben en waarbij het uitademen langer is dan inademen. Probeer steeds vanuit de buik te ademen. Na het uitademen wacht je even tot je in je middenrif de een lichte drang voelt om in te ademen. Door dit signaal te volgen zal je inademing dieper en beter vanuit de buik gaan. Ons lichaam is geniaal slim!

ga zeker ook eens naar de arts en laat je hart controleren. Beter alles wat je ongerust maakt laten uitsluiten! Spreek ook over je slaap probleem dat is mega belangrijk. Blijf voorlopig van cannabis af! Kies je toch om te roken houd je dan bij wit soorten. Ga voor indica en zorg dat je cannabis rookt waar toch een redelijk percentage cbd bij thc zit. Dat zal veel angst voorkomen.

groetjes!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan