THC norm van 15%

Goedenavond,

Vanaf 1 januari 2015 is er in Nederland een THC-norm van kracht. Minister opstelten en zijn makker teeven vonden het een goed plan om de cannabis-business in nederland een nieuwe schop in de rug te geven. Enfin, hier in Breda heb ik tot nu toe nog geen last van de nieuwe wet gehad, alles word nog gelukkig verkocht. Nu ga ik binnenkort met wat vrienden naar amsterdam om een lekker wietje te halen. Mijn vraag is nu: hoe zit het met de handhaving van deze nieuwe wet in amsterdam? Houden bekende shops (greenhouse, barney's, etc.) zich al aan deze nieuwe regel?

Het viel me ook op de laatste keer dat ik in amsterdam was op dat je je jointje niet eens met tabak mag draaien, iets wat hier in de shop geen probleem is.

Alvast bedankt,

Greetz :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe kom je daaraan? Voor zover ik weet is er nog niets aangepast in de wet hoor? Ook op lijst 1 is niets te vinden...

Verder, al zou het wel zo zijn zou ik me er absoluut niet druk om maken. De regel is niet te handhaven, zowel voor de overheid als voor de shops. De shops zijn zelfs strafbaar als ze de meetapparatuur in bezit hebben, die ook nog eens onbetaalbaar is. Shops zullen het dus nooit kunnen controleren en voordat ze erop bestraft worden is de regel waarschijnlijk alweer ongedaan gemaakt :wink:

Leve Ivo Opstelten, onze seniele oude gek :wave:

MeejheM

Badass junkie
gaschromatofie kun je beter aan een fatsoenlijk lab overlaten, je zal als coffeeshop uitbater vast wel eens wat laten testen, maar alles wat je verkoopt?

verder bestwel kortzichtig om alleen naar thc te kijken, van alle cannabinoiden...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mij is ook nog helemaal niks bekend over het doorvoeren van dit wetsvoorstel. Ze hebben het er al een tijd over, maar dit soort belachelijke wetten zijn niet te handhaven...

ThesilverH zei:
Mijn vraag is nu: hoe zit het met de handhaving van deze nieuwe wet in amsterdam? Houden bekende shops (greenhouse, barney's, etc.) zich al aan deze nieuwe regel?
Ik woon zelf in Amsterdam en heb in nog geen een shop hier iets van gemerkt hoor. Er wordt gelukkig nog steeds een hoop potente wiet en hasj verkocht. Verder zou ik bij een bezoek aan Amsterdam de greenhouse en Barney's farm lekker overslaan als ik jou was. Greenhouse heeft naar mijn mening zeer machtige wiet en is nog best prijzig ook. Barney's heeft oprecht wel echt goede wiet, maar vraagt daar zo €5 per gram meer voor als shops voor locals. De boerenjongens is wel een goed alternatief, grote kaart met goede wiet en scherpe prijzen (zeker voor het centrum). En dan zijn er nog natuurlijk nog tig andere goede shops in Amsterdam.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
ThesilverH zei:
Goedenavond,
Het viel me ook op de laatste keer dat ik in amsterdam was op dat je je jointje niet eens met tabak mag draaien, iets wat hier in de shop geen probleem is.
Dat klopt wel, dat is al een tijdje zo. Sinds het rookverbod mag je in veel shops alleen zonder tabak blowen, zo kunnen ze geen boete krijgen. In Amsterdam zijn veel meer controles dan daarbuiten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
ThesilverH zei:
Goedenavond,
Dat klopt wel, dat is al een tijdje zo. Sinds het rookverbod mag je in veel shops alleen zonder tabak blowen, zo kunnen ze geen boete krijgen. In Amsterdam zijn veel meer controles dan daarbuiten.
Sommige shops doen daar moeilijk over, maar veel vinden het geen probleem zolang je je pakje peuken niet duidelijk in beeld hebt liggen.

Bovenaan