1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

thc vet binden edibles

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door DopeSick, 13 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DopeSick

DopeSick Newbie

als je edibles maakt wil je dat thc aan vet gaat binden begreep ik al jaren en doe ook met regelmaat. maar nu heb je die thc extracten die je zo kan eten? thc is thc toch?

maak zelf vaak melk met 1/1,5 gr hash erin zou ik niet hetzelfde effect krijgen als ik het zo zou opeten?

Waterpijp-bong.nl vindt dit leuk.
  2. henkie2

henkie2 Experimenterende gebruiker

Goeie vraag, ik ben hier ook benieuwd naar.

Heb zelf wel eens geëxperimenteerd met het eten van hasj, gewoon "rauw". Er was zeker een effect, maar hoe dit in het lichaam werkt, en welke rol vet/olie speelt, snap ik ook niet helemaal.

3. Sjappiewappie

Sjappiewappie Experimenterende gebruiker

Geen idee, alleszins zal de manier waarop THC vervolgens in je lichaam probeert in werking te treden anders zijn bij het roken dan bij het nemen van een pil.

Maakte vroeger cupcakes volgens recept waar de wiet in boter moest worden geactiveerd. Mijn vrienden allemaal lekker genieten en ik mezelf vetmesten met al de rest van de cupcakes maar toch maar niets voelen.

Wel zal je minder wiet nodig hebben in het gebakje dat je gaat opeten, dan wanneer je het zou roken, mits THC voor het grootste deel verbrand.

4. henkie2

Hoe zit het met de veiligheid van het eten van rauwe hasj?

Ik weet vrij weinig over de productie van de vele verschillende soorten hasj. Worden er bijvoorbeeld chemicaliën gebruikt die niet veilig zijn voor orale inname?

Ben zelf eerlijk gezegd best wel een fan van het eten van "rauwe hasj", want het effect duurt veel langer, komt zeer geleidelijk op gang, is milder, en veel meer psychedelic dan wanneer je het rookt. Als ik het doe (wellicht later vandaag weer, nu ik er aan denk!) is het meestal 0,5 g vlak vóór een maaltijd. Die ene keer met 1 g (waar ik het in een ander topic over had) duurde me veel te lang, maar was wel tof om een keer geprobeerd te hebben :) Meestal doe ik het met een zachte hasj die makkelijk te kneden is, zoals Hija of Black Afghan.

Andere ervaringen van "hasheesh eaters"? :yum:

5. DopeSick

DopeSick Newbie

jij eet het dus altijd gewoon zo zonder te verhitten in melk ofzo? denk dat een stukje hash eten niet veel onveiger is dan rauwe bloemkool

6. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

De cannabisplant maakt THC aan in de zuurvorm: THC-a. Die lost niet zo lekker op in water waardoor het niet zo goed wordt opgenomen. Ook is THC-a niet erg psychoactief.

Daarom wordt cannabis meestal eerst verhit. Er treedt dan een chemisch proces op wat 'decarboxylering' heet. De zuurgroep valt van de THC af.

Hasj is meestal al wat ouder, waardoor een deel van de THC-a na verloop van tijd al is omgezet in THC, of zelfs nog verder is vervallen naar de cannabinoïde CBN.

Als je een vaporizer gebruikt dan kun je ook de wiet die overblijft ('Already vaped buds' (AVB)) direct oraal innemen. Daar word je best wel stoned van.

henkie2, Jmths, acht.zes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. שמש

שמש Wijs gebruiker

Dat van het vet/verhitting was mij totaal onbekend. Uit eigen ervaring weet ik dat het eten van rauwe hash een minder sterke werking heeft dan wanneer je een stuk hashcake eet. Eens 2 gram Maroc gegeten (op een droog stuk stokbrood :confounded: , waar ik lekker wollig stoned van werd. Werking leek wel wat op milde opium. Twee stukken hashcake (waarvan ik betwijfel of er een gram in zat) was een diepe hashtrip en veel heftiger.

Waterpijp-bong.nl en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  8. DopeSick

DopeSick Newbie

Maak is een halve liter volle melk goed warm als 't bijna kookt stuk pure chocolade erbij dan je hash en blijven roeren

Ik doe 't tegenwoordig in de magnetron tegen 't koken aan brengen die melk dan hash erin en chocolade kwartiertje roeren ofzo

9. henkie2

Interessant, paar vraagjes hierover.

- Lost de hasj (na goed roeren, zoals je beschrijft) helemaal op in de melk? Heb je dit recept geprobeerd met "plakkerige" hasj, maar ook met "brokkelige" hasj?
    - Hoeveel gram hasj gebruik je per halve liter melk? Hoe lang na inname van de halve liter hasjmelk begin je de eerste effecten te merken? Hoe lang duurt het in totaal?
    - Werkt dit ook met vetarme/plantaardige melk?

Thanks!

10. De Dunne

De Dunne Badass junkie

In de hasjmelk blijven hele kleine mini zwarte puntjes drijven. Dat hoort zo en is vaak een beetje rommel wat in de hasj zat. Zand, takjes, verpakkingsmateriaal of productieresten. Kan geen kwaad! Verder lost het allemaal op.

Voor een beginner zou ik in een halve liter melk 1 hasj gram gooien. Drink dan eerst ongeveer 1/3e tot de helft op. Je kunt altijd nog bijnemen als het te weinig is maar een beetje weer uit je lijf halen a.s het teveel is kan niet. Wacht MINIMAAL 1,5 tot 2 uren voor je meer neemt.
    Het kan tussen een 1/2 uur en 2 uur duren tot je effecten gaat merken. De grootste fout van beginners is denken dat het niks doet en te snel bijnemen. Het kan écht tot 2 uren duren hoor.
    Geloof me, bad gaan op hasj/wiet melk is een mega drama! Been there done that helaas...

Het zal wel wat werken misschien maar stukken minder en zonde van je hasj. Ikdoezelfs bij de volle melk nog een klein klontje roomboter.

henkie2 vindt dit leuk.
  11. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

THC in zuivere vorm doet mij veel denken aan pek, dat is tenminste de indruk die ik vrij sterk kreeg na een nafta extractie. Beetje onorthodox maar het had zeker zijn resultaat. De meeste mensen gebruiken waarschijnlijk alcohol voor extractie.

Het THC extract/concentraat lost zeer snel op in (minder verzadigde) vetten zoals zonnebloemolie en dus ook boter. Als je een aantal plantjes hebt staan zul je echter al snel een paar liter nodig hebben. Ik zelf gebruikte jenever (40%) en Propyleenglycol (PG) om een zo sterk mogelijk concentraat te maken en wist enkele kilogrammen in een mayonaise pot te verwerken/concentreren.

Van dit concentraat resulteerde consumptie van een vrij minuscuul druppeltje al in zeer aanzienlijk bekende effecten met een zeer snelle opkomsttijd.

Had ik enkel alcohol en PG gebruikt had het concentraat nog potenter kunnen wezen maar dat was waarschijnlijk sowieso overkill geweest, zuivere alcohol is wat lastig/duur en water toevoeging komt vaak ook wel met voordelen. In alcohol en andere alcohol gelijkende substanties zul je sterke concentraties kunnen maken dan in vetten.

Persoonlijk ben ik zeer fan van de toepassing van kokosolie wanneer het cannabis betreft. Kokosolie kort laten koken (laat zich verhitten tot 230C dus beetje uitkijken) en dan het plantmateriaal verwijderen. Ik weet dat er een meer professionele organisatie is die ook fan is van de toepassing van kokosolie op dit gebied.

12. henkie2

Thanks voor de info!

Heb zelf best wel wat ervaring met het roken van wiet/hasj, maar edibles zijn relatief nieuw voor mij :yum: Ik ga je recept zeker proberen, waarschijnlijk met Hija hasj.

Nog een vraagje: komt er tijdens het koken van de hasjmelk een duidelijk merkbare hasj/marijuana-geur vrij?

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Oooh yess baby... Behoorlijk ja! :tilttearlaugh:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - thc vet binden
  1. cobhc
    Reacties:
    5
    Weergaven: