Thee van klimop?

pawelonius

Belezen gebruiker
Hallo allemaal :)

Een vriend van mij had van een vriend dat als je thee maakt van bladeren van een klimop je effect hebt. Hij wist alleen niet wat. Ik ben vandaag die vriend tegengekomen, maar die had het ook van een vriend...

Daarom heb ik besloten het toch hier te vragen:
Heeft iemand enig idee waar ze het over hebben? Iemand bekend met 'klimop thee'?
Of waar dit idee van zou kunnen komen.

Ik ben benieuwd of er bij iemand een belletje gaat rinkelen :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat een mooi verhaaltje, maar doe het maar niet. Klimop heeft 'giftige' eigenschappen bij orale inname.

Wel snap ik het verhaaltje, de blauwe winde ( morning glory) is een klimop achtige plant.
De zaadjes bevatten LSA, hier kun je even verder op googlen, van deze zaadjes kun je thee zetten ja.

Maar lees je altijd eerst goed in voordat iets gaat proberen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ken je dat spel waar je in een kringetje zit en dat je een zin door moet geven aan de ander en die ook weer aan de ander?

Ga gewoon naar een smartshop.

pawelonius

Belezen gebruiker
Hey ik heb nooit gezegd dat de waterkoker al aan staat :tongueout:
maar ik hoor wel vaker van dit soort fabeltjes, en dan vraag ik me af of mensen er meer van weten.
@peptalk: weet je meer over de giftige eigenschappen? welke stof het dan betreft?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
pawelonius zei:
Hey ik heb nooit gezegd dat de waterkoker al aan staat :tongueout:
maar ik hoor wel vaker van dit soort fabeltjes, en dan vraag ik me af of mensen er meer van weten.
@peptalk: weet je meer over de giftige eigenschappen? welke stof het dan betreft?

Nee, maar wel dat mijn cavia er ooit aan is doorgegaan.
Ook enkele (land)schildpadden die er stiekem van gesnoept hadden zijn dood gegaan.

Allemaal aan maag/verder verteringsgestelsel, waarom denk je dat overal klimop onbeperkt groeit zonder aangevreten te worden?

Misschien dat er op google iets te vinden is.

Bovenaan