1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

thuis drugs bezit

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Junk4life, 23 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Junk4life

Junk4life Experimenterende gebruiker

hoe zit het met de wet en een kleine hoeveelheid drugs in huis? van 5 plantjes waarvan niemand last van heeft weet ik en boeid me niet zo. maar de rest en hoe wordt daar op gehandhaafd of opgetreden, en wat zijn de mogelijke gevolgen? de zelfde als die van op straat, tot 0,5 GR zit je goed, daarboven heb je kans op een boete of schikking

ik snap dat je geen honderden grammen mag hebben, das logisch, maar heel ver daaronder

en is thuis (binnen, met met ramen gesloten of ondoorzichtig, geen lawaai ofzo gewoon rustig) gebruik toegestaan? je moet het toch ergens doen en op feesten en op straat is het verboden, omdat dat veel overlast veroorzaakt en niet fijn uitziet als je bijv met je kinderen voorbij loopt

Laatst bewerkt: 23 apr 2019
  2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ten eerste is alles wat je noemt verboden en illegaal. Ook 5 planten, ook 0,5 gram van drugs.
    Mocht je met die hoeveelheden gepakt worden HOEF je niet bekeurd te worden maar dat kan wel. Dat het in sommige gevallen gedoogd wordt en je bv 5 gram wiet mag kopen betekend niet dat het legaal is. Drugsbezit is gewoon illegaal.
    Drugsgebruik is in NL niet illegaal, het bezit, verkopen/kopen of produceren wel. (Stupid, i know)

Dus je antwoord: je mag officieel 0,0 drugs bezitten in huis.

Undercover Buster vindt dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Het OM hanteert een richtlijn voor gebruikershoeveelheden van 5 gram hennep, inclusief bladeren, stengels en wortels, of 0,5 gram harddrugs (of één verpakking, één wikkel, één buisje van 5 mL). In sommige gemeenten geldt dat alles onder de 30 gram hennep als een handelshoeveelheid wordt gezien.

Dat slaat natuurlijk nergens op, want elke wietplant weegt al veel meer dan vijf gram. De rechter zal je dan ook geen straf opleggen als je kan bewijzen dat de cannabis in huis afkomstig is van maximaal vijf planten (die zonder hulpmiddelen zijn geteeld). Maar voordat je bij de rechter komt is de wiet al in beslag genomen en vernietigd, heeft de burgemeester mogelijk je huis tijdelijk gesloten, heeft de verhuurder het contract beëindigd of heeft de bank de hypotheek stopgezet. Dat gebeurt niet altijd maar het kan wel.

4. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Wederom een topic van je dat ik niet snap.
    Nu ben ik ook niet de slimste thuis hoor.
    Je zegt het zelf al, tot 0,5 gr zit je goed. Dat zal men gedogen, binnen of buitenshuis, wat is het verschil?
    Je zegt het zelf al, zo lang niemand er last van heeft, wie komt dan bij je thuis binnen?

Maak je niet zo druk. Thuis binnen kun je lekker je gang gaan.
    Overal in principe, zoals je zegt zolang je maar niemand tot last bent.

5. Genieter

Genieter Belezen gebruiker

Ligt aan meneer de agent...
    Soms pakken ze 2 planten bij iemand weg heb ik gezien. En soms laten ze het gewoon staan.
    Het is gedoogd dus ze hebben het recht om het weg te halen.
    Loop er gewoon niet mee te koop en zorg dat je niemand tot last ben en het zal allemaal wel meevallen.

6. Junk4life

Junk4life Experimenterende gebruiker

omdat binne huis en op straat wel een verschil in zit, binne huis mag je bijv met grote koksmessen rondlopen, op straat zeker niet

7. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Oke. Kun je mij uitleggen waarom koksmessen dan in de winkel verkocht worden als je er niet mee uit de winkel mag lopen?
    Moet je die dan met een postduif naar huis sturen?

Maar appels en peren. We praten nu over iets illegaals, of dat nu binnenshuis of buitenshuis is maakt niks uit voor de wet.
    De kans om gepakt te worden is binnenshuis wel wat kleiner omdat je normaal gesproken geen patrouillerende agenten tegenkomt in je eigen huis.

8. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

Drugs is verboden. Zowel softdrugs als harddrugs. Het Openbaar Ministerie vervolgt niet als personen kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om:
    - maximaal 5 gram cannabis (wiet, hasj);
    - maximaal 5 hennepplanten.

De politie kan de softdrugs in beslag nemen en vernietigen.

Indien u wilt weten welke straffen staan op het aanwezig hebben van softdrugs en/of harddrugs kunt u een bericht sturen.

MacLeod vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - thuis drugs bezit
  1. SvR
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    530
  2. Patricio77