Bezorgdemoeder
Newbie
Hallo,
zijn er betrouwbare urinetesten te bestellen die aantonen of iemand 3MMC gebruikt heeft?
zijn er betrouwbare urinetesten te bestellen die aantonen of iemand 3MMC gebruikt heeft?
"Het"?Ik zie al zo lang die knul die gebruikt, dat ik niet goed weet hoe ik anders kan herkennen of het gebruikt heeft of niet.
Het kan inderdaad averechts werken, dat realiseer ik mij. Echter het vooruitzicht een test te moeten doen, heeft hem wel alles doen opbiechten, dus heel naïef hoop ik dan dat het vooruitzicht van urine testen hem ‘schoon’ houdt.
Ik zie al zo lang die knul die gebruikt, dat ik niet goed weet hoe ik anders kan herkennen of het gebruikt heeft of niet.
Ik neem aan dat u zoon op dit moment nog bij u in huis woont?Echter het vooruitzicht een test te moeten doen, heeft hem wel alles doen opbiechten, dus heel naïef hoop ik dan dat het vooruitzicht van urine testen hem ‘schoon’ houdt.
Sorry, moest zijn ‘of hij het gebruikt heeft of niet’"Het"?
Zeker wel. Er is contact geweest met de huisarts, maar daar kunnen we pas volgende week terecht.Ik neem aan dat u zoon op dit moment nog bij u in huis woont?
Ziet u bij uw zoon een bereidheid om hulp te zoeken?
Okay. Dan is het nu dus vooral een kwestie van geduld.Er is contact geweest met de huisarts, maar daar kunnen we pas volgende week terecht.
Dat is een goede stap. Houd er maar rekening mee dat, als er een behandeling komt, er (vlak) voor die tijd nog een keer flink gebruikt zal gaan worden.Zeker wel. Er is contact geweest met de huisarts, maar daar kunnen we pas volgende week terecht.
Je hoeft hier geen antwoord op te geven, maar wat is het aan dit idee dat je zo dwars zit?Maar ook het idee dat hij dus gewoon gebruikt heeft terwijl het hele gezin ook in huis was, dat idee blijft maar door mijn hoofd gaan.
Misschien helpt de gedachte dat de verslaving spreekt en niet je zoon. Beloftes om te stoppen zijn op het moment oprecht, alleen gaat de verslaving er later mee asn de haal.Wat attent dat je nog een keer tijd maakt om te reageren.
Vrijdag staat de afspraak bij de huisarts. Op dit moment heb ik me voorgenomen in te steken op in gesprek blijven. Hoewel gesprek soms een groot woord is. Ik vraag, hij antwoord. En dat antwoord is meestal niet waar. Dus ik vraag weer, etc.
Het testen ga ik even laten. Ik heb op dit moment zoveel last van wantrouwen, testen wakkert dat alleen maar aan. Dat wantrouwen is overigens echt killing, de hele dag aan alles twijfelen, ieder woord 5 keer analyseren. Maar ook het idee dat hij dus gewoon gebruikt heeft terwijl het hele gezin ook in huis was, dat idee blijft maar door mijn hoofd gaan. Ik heb voldoende ervaring als dochter van een verslaafde, om mij te realiseren dat iemand die wil gebruiken daar wel een manier voor vindt en zich niet tegen laat houden door een testje. Als de drang groot genoeg is, maakt de rest op een gegeven moment niet meer uit.
Wat gokken betreft laat hij uit zichzelf zijn rekeningen zien, hij wil daarin heel graag laten zien dat hij goed bezig is. Ook dat wil ik geloven, mss tegen beter weten in.
bedankt voor het delen van je inzichten.
Dat is een lastige. Schuldgevoel? Dat ik dit niet inde gaten gehad heb? Balen van mezelf, dat ik al weken/maanden aan hem gevraagd heb of hij gebruikt en toen niet doorgelekt heb? Of ‘medelijden’, hoe moet hij zich wel niet gevoeld hebben? In ieder geval geen boosheid, dat is het niet.Je hoeft hier geen antwoord op te geven, maar wat is het aan dit idee dat je zo dwars zit?
Dit onderscheid maken wij zeker. Ik ben er ook van overtuigd dat het een vorm van ziekte is, dat niemand express verslaafd raakt.Misschien helpt de gedachte dat de verslaving spreekt en niet je zoon. Beloftes om te stoppen zijn op het moment oprecht, alleen gaat de verslaving er later mee asn de haal.
Voor het gokken: ken je CRUKS al? www.cruks.nl
www.nar-anon.org
Daarnaast is verslaving ook een sociaal probleem omdat er ruzies ontstaan, juridische procedures, ontslagen. Een deel daarvan wordt veroorzaakt door hoe mensen reageren op gebruik van bepaalde middelen. Zo worden mensen die verslaafd zijn aan roken doorgaans niet ontslagen. En dat speelt enorm mee in hoe problematisch een verslaving aan 3-MMC is of een verslaving aan roken.Dit onderscheid maken wij zeker. Ik ben er ook van overtuigd dat het een vorm van ziekte is, dat niemand express verslaafd raakt.