1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tintelingen van Speed

Discussie in 'Speed' gestart door Clubbin, 26 nov 2011.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Clubbin

Clubbin Experimenterende gebruiker

Hallo,

Ik gebruik zo af en toe wat speed als ik naar een feestje toe ga.
    Ik weet niet hoeveel gram ik op een avond gebruik want doe het in een capsule of vloeitje.
    Ik ben een meisje, weeg 59 kilo en ik heb aan een klein beetje al genoeg en pak dan om de 2 á 3 uur nog wat bij. Vorige keer dat ik speed slikte kreeg ik tijdens de uitwerking een raar gevoel in mijn handen en armen. Mijn handen gingen heel extreem tintelen, zoals je voet slaapt alleen ik had dit extreem in mijn handen en straalde uit naar mijn armen. Ook als ik druk zette op mijn armen dan leek het net alsof ik mijn elleboog stootte bij dat "schokbotje". Ook had ik deze tintelingen soms op mijn gezicht. Het zijn niet de lekkere tintelingen die je krijgt van speed maar veel extremer en heel onaangenaam. Ik had het ijskoud en handen werden beetje paars en lippen ook.

Gisteravond(om ongeveer 23:30) heb ik weer wat gebruikt maar dit keer heel weinig want wou alleen lekker wakker blijven. Heb klein beetje in een vloeitje gedaan en daarna expres niks meer bij gepakt op die avond. Ik heb me verbaasd over de werking, want het leek net alsof ik veel had genomen: Stijve kaken, droge mond, hartkloppingen soms...naja stond gewoon lekker strak van dat kleine beetje. Rond 05:00 begon het "uit te werken" en kreeg het weer ijskoud en weer kreeg ik die tintelingen. Dit keer alleen als ik mijn polsen bewoog en deed gewoon zeer die soort schokken/tintelingen door mijn vingers heen. Weer blauwe handen, ook blauw/paarse bovenbenen(misschien van de kou??).

Ik heb al op internet gezocht maar kan geen antwoord vinden op mijn vragen.
    Hoe kan dit? Heeft iemand anders hier ook last van?
    De eerste paar keer dat ik het deed had ik hier geen last van en het is dezelfde speed.
    Is het gevaarlijk?

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
    Clubbin

2. Tufnut

Tufnut Badass junkie

allereerst is het van belang te weten of je de speed hebt laten testen en zo ja, wat de uitslag is?
    Daarna is de dosis toch wel degelijk een beetje relevant...
    Verder is de vraag of je bepaalde gezondheidsproblemen hebt?
    En hoe lang na inname van de speed de klachten beginnen en hoe lang het dan aanhoud?

3. Clubbin

Nee ik heb de speed niet laten testen. Ik denk dat ik nog minder als een halve gram zit.
    De ene keer natuurlijk wat meer als de andere keer.
    Verder heb ik helemaal geen gezondheidsproblemen en meestal begint het na een uur of 4 en vorige keer hielden ze half uur aan(alleen als ik mijn polsen bewoog). Die keer daarvoor wel langer maar had toen ook meer genomen. Dan kwam het steeds en ging het het weer even weg. Dit wel 3 uur lang ofzo, pff werd er gek van.

4. Paperplane.

Paperplane. Wijs gebruiker

Elke drug heeft zijn nadeel.
    Speed gewoon even laten testen, desnoods zelf even doen met een marquis sneltestje of t wel echt alleen maar pep is.

5. Clubbin

Volgende keer laat ik het zeker testen, bedankt voor de tip!!
    Trouwens een vriendin van mij had ook genomen en nergens last van.
    Het lijkt wel alsof mijn bloed niet goed doorstroomt ofzo.

6. Paperplane.

Paperplane. Wijs gebruiker

Miss aan de huisarts vragen?

7. Clubbin

Langs de huisarts geweest en ben in orde!! :)
    Wel het medicijn Pantoprazol gekregen voor mijn vreselijke misselijkheid aanvallen.
    Kan ik deze medicijnen ook gewoon gebruiken als ik misselijk wordt tijdens gebruik??

8. huppie

huppie Newbie

Als ik pep gebruik heb ik altijd last van ijskoude voeten , ik zag dat je aanhaalde dat het misschien te maken had met doorbloeding,tintelingen heb ik nog nooit last van gehad.

Sammeke47 vindt dit leuk.
  9. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Speed heeft invloed op de doorbloeding in je lichaam, het kan zijn dat je hier gewoon heftiger op reageert dan anderen.

Je moet in ieder geval je speed altijd laten testen, dat is de enige manier om zeker te weten dat je geen troep naar binnenwerkt. Net als bij coke komt het ook bij speed voor dat de boel versneden wordt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er cafeïne (of andere oppepende middelen) door de speed wordt heen gedaan, dit geeft je ook energie maar kan andere bijwerkingen hebben.

Een zelftest raad ik af. Als je je speed test, en er zit daadwerkelijk speed in zal de zelftest dit aangeven. Echter kan, zoals ik hierboven uitleg, de speed ook versneden zijn met medicijnen of andere stoffen. Dit zal een zelftest niet aangeven.

Je kunt dus alleen testen of het er in zit, en niet wat er nog meer in zit.

Koude handen en voeten is gewoon een bijwerking die je kunt hebben, speed heeft ook invloed op de temperatuurhuishouding (scrabble?) van je lichaam.

Wat betreft combineren medicijnen en drugs, hier is vaak weinig over bekend dus je speelt voor wetenschappertje. Mocht je het écht willen combineren, vraag dan in ieder geval de huisarts.

10. Lemon

Lemon Experimenterende gebruiker

Ik ken het! Het kan inderdaad door je doorbloeding komen, maar wat er ook heel erg aan bijdraagt bij mij is dat je op speed vaak je spieren, handen en voeten (weliswaar onbewust) verkrampt. Door de slechte doorbloeding krijg je dus stijve ledematen/spieren en kun je een soort tintelend gevoel krijgen, een goeie oplossing voor mij is als het ware een "warming-up". Je spieren masseren, een lekkere warme douche etc. Het klinkt raar maar het kan je tevens een hoop spierpijn besparen op de day after :wink:

11. niceguy23

niceguy23 Newbie

Hey

Ja ik weet het hoezo late reactie.
    Had laatst vergelijkbare kenmerken en kwam er al snel achter wat de oorzaak was van het tintelen,
    Voorheen altijd speed gesnoven en nooit last gehad van tintelen daardoor was de oorzaak bij mij dat
    Ik speed had geslikt in een vorm van bommetje en dit niet gedroogd had waardoor er nog aceton doorheen zat.
    Mischien dat je hier wat kunt.

12. DNLL

DNLL Newbie

Ik heb ook vaak tintelingen van pep, vooral in mijn achterhoofd, heel apart gevoel. Mijn armen worden een beetje spastisch waardoor ik ze constant moet bewegen en rekken. Mijn handen gaan soms gigantisch trillen, en soms trilt mijn hele lijf een paar uur lang en krijg ik spastische schokken in mijn benen. En wat ik altijd heb van pep is dat ik mijn hele bek en tong kapot kauw. Maar ik slik ook allerlei medicijnen erbij dus daar zal het wel aan liggen, maar je bent in ieder geval niet de enige die het heeft. En pantroprazol slik ik zelf ook, want ik heb ook erge misselijkheidsaanvallen, en het kan geen kwaad als je die erbij slikt. Bij mij helpt het alleen niet als ik pep op heb.

13. AlwaysDrugsNL

AlwaysDrugsNL Newbie

Ik heb net 4 lijntjes gehad. En heb tintelen in me onderkaak en wangen ik begon rond een uur als 9 te snuiven en mijn laatste lijntjes was rond een uur als 01.00. Alleen heb ook het gevoel dat ik een blok op me bovenlichaam heb. Weet iemand misschien hoe dat komt met dat zware effect op het boven lichaam?

14. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Het is niet vreemd dat je ledematen kouder worden van speed. Mijn doorbloeding is uitstekend, maar aan de speed echt een drama. Handen en voeten worden snel slap en voelen alsof ik er te lang op heb gelegen. Heel vervelend dat je daar zoveel last van hebt. Goed blijven bewegen en masseren.

En vaatvernauwing kan zorgen voor tingelingen, maar dit zijn vaak lekkere tintelingen.

Ik heb ook weleens het gevoel alsof er een band om mijn hoofd zit gebonden. Geen pijn, maar kan teken van migraine zijn.

15. Libertad

Libertad Newbie

Ik heb precies hetzelfde als de OP. Bij mij begint het vaak na de nacht doortrekken. Dan lig ik met mijn vriendin op de bank en dan begint alles precies zo te tintelen zoals jij omschrijft. Ik heb zelf ook vaak dat nare gevoel nog in mijn gezicht en met name lippen. Ook zijn vaak mijn voeten constant in beweging heel snel heen en weer aan het gaan, waar mijn vriendin helemaal gek van wordt.

Wat ik zelf doe als ik merk dat ik die tintelingen krijg is een heel hete douche eten en soep met veel sambal erin waardoor je ook gaat zweten. Dat werkt bij mij vaak prima om van dat nare gevoel af te komen.

16. Sbinn

Sbinn Newbie

Precies hetzelfde heb ik ook, nu gebruik ik ongeveer 3,5 gram gemiddeld op een avond en nacht. Heeft puur met de bloedsomloop te maken. Soms heb ik er zoveel last van dat ik niet kan opstaan zonder neer te vallen. Douchen helpt bij mij wel echt heel goed.

Het verkleuren van de huid heb ik nog nooit mee gemaakt.

17. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Serieus? En je denkt dan niet als je dit soort klachten hebt: misschien moet ik wat minder naar binnen werken? Dit is echt een gigantische hoeveelheid, of er is iets drastisch mis met je pep...

De Dunne, שמש en Sbinn vinden dit leuk.
  18. Roze olifant

Hoi :) de volgende keer als je een vraag hebt aan het forum kun je beter een eigen topic openen in plaats van reageren op een oud topic. Je hebt dan meer kans op reacties.

PsyTekZ vindt dit leuk.
  19. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Ik vind 3,5 gram ook wel heel erg veel (als het zuiver 73% amfetamine is). Als je niet meer kan opstaan zonder neer te vallen gebruik je echt te veel.

Je bent een drugsmisbruiker als je niet meer normaal kan functioneren. Blijf goed eten, goed slapen, goed opstaan zonder neer te vallen. Doe je school of werk goed, denk af en toe aan je vrienden, ga naar de dokter, poets je tanden, wees blij.

Als het dagelijks leven gewoon goed gaat als je 3,5 gram gebruikt op een avond is er geen enkel probleem. Als je neervalt gaat er iets niet goed.

20. Roze olifant

Er is per definitie een probleem als je 3.5 gram gebruikt/nodig hebt op een avond. En geen klein probleem ook.

21. Amfitamientje Power

Mijn tante zegt dat er al een hels probleem is als je 1 keer een xtc pilletje slikt. Ik vind 3,5 gram speed ook heel erg problematisch als ik het zelf naar binnen gewerkt zou hebben. Alles is relatief.

Bij verslavingszorg vinden ze alle drugs in welke hoeveelheid dan ook al problematisch terwijl iemand die 5 gram pep wegwerkt misschien moet lachen om 3,5 gram.

Persoonlijk moet ik niet denken aan 3,5 gram op een avond. Ik zit gemiddeld op 2 a 3 keer per week 100 Mg tot 150 Mg pep per sessie. Heel soms gebruik ik ook iets meer dan goed voor me is zoals een poosje geleden 800 Mg waar ik uiteindelijk een paar daagjes behoorlijk brak van was dus dat doe ik voorlopig niet meer.

Zolang je leven er niet onder lijdt is er geen probleem. Het is de baten tegen de lasten afwegen. Als de lasten te zwaar worden gewoon even terug schakelen. Als ik niet meer zou kunnen opstaan zonder neer te vallen zijn de lasten overduidelijk te zwaar voor mij geworden.

Of @Sbinn dit ook zo ervaart weet ik niet. Ik geloof zowieso dat speed gebruiken een rationele keuze is en geen nood als “drugs nodig hebben”. Heroïne en GHB zijn wel zwaar lichamelijk verslavend en daarvan kan ik zeggen dat je ze ook echt nodig hebt als je verslaafd bent.

Als je zegt dat 3,5 gram pep op een avond problematisch is kan je net zo goed zeggen dat pep zowieso problematisch is. Hoeveelheden zijn erg persoonlijk.

Misschien vind je dit een vreemde redenering maar zo kijk ik er tegen aan. Dat komt omdat ik een beetje autistisch ben.

Ik vind mijn eigen gebruik al riskant maar ik geloof dat iedereen die drugs gebruikt en zijn verstand gebruikt drugs riskant vind. Daarom vind ik het niet fair om iemand die meer gebruikt dan jezelf als probleemgebruiker neer te zetten. Alles hangt af van hoe de persoon functioneert.

Laatst bewerkt: 30 jan 2019
  22. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Prison vindt dit leuk.
  23. Roze olifant

Ik zet iemand die meer gebruikt dan ikzelf niet als probleemgebruiker neer. Dat maak jij ervan.

Ja, hoeveelheden zijn persoonlijk. Maar come on. Iemand die op een avond 3.5 gram pep binnen werkt, vreet/plugt/spuit óf bakpoeder, óf heeft al een groot verslavings/tolerantolerantieprobleem ontwikkeld als het om zuivere pep gaat. Waarmee ik dus bedoel dat deze persoon echt niet meer wekelijks pep zal gebruiken. Dit soort absurde hoeveelheden kun je alleen aan als je je lichaam al helemaal vernaggeld hebt en het zich wanhopig probeert aan te passen aan een situatie die slopend is voor o.a. hart- en bloedvaten. Zoek een keer op in de wetenschappelijke literatuur welke schade zwaar tot zeer zwaar misbruik van drugs als amfetamine en cocaïne op lange termijn aan het lichaam kunnen toebrengen. Je schrikt ervan.

Hou je jezelf nou echt zo voor de gek door te tegen jezelf te vertellen dat pepgebruik puur en volledig een rationele keuze is? Kom op zeg. Word wakker. Dat was het ooit, toen je ermee begon. En er zijn zeker mensen die erin slagen om het zo te houden. Maar er zijn ook mensen die kei- en keihard de afgrond indonderen. Als je hoeveelheden van 3.5 gram op een avond normaal bent gaan vinden, sta je allang niet meer op de rand van die afgrond maar ben je minimaal toch al goed op weg naar beneden. De klap kan hard aankomen zonder parachute.

Veel moeilijker dan een lichamelijke verslaving is een mentale verslaving. En laat die nu net heel groot zijn bij pep. Het ‘leren leven zonder’ is voor de meeste ex-verslaafden de grootste crime.

Je maakt mij ook echt niet wijs dat je met dat soort hoeveelheden vrolijk je normale leven kunt voorzetten. Ik weet niet wat jij voor dagelijks leven hebt. Maar de meeste mensen hebben verantwoordelijkheden, een gezin, een sociaal leven, werk. Sorry hoor, maar dat gaat hem niet worden wanneer 3.5 gram pep peanuts voor je geworden is. De mensen die je lief hebben en je baas zullen blij met je zijn.

Maar als jij jezelf wil blijven vertellen dat je pepgebruik een volledige heppiedepeppie weloverwogen keuze is die je functioneren en gedrag op geen enkele negatieve manier beïnvloedt. Veel succes ermee. Diep vanbinnen weet je wel beter, denk ik, hoop ik. Want die gedachtengang, dát is pas riskant.

Tevil19, Eik, Prison en 2 anderen vinden dit leuk.
  24. Amfitamientje Power

Nee hoor. Ik gebruik al zo een 20 jaar pep. Zo nu en dan neem ik wat gas terug als ik teveel denk te gebruiken. Dat gaat goed.

Waar ik me aan stoor is dat de ervaringsdeskundigen hier zeggen dat 3,5 gram te veel is terwijl ze zelf ook gebruiken. Is 0,5 gram dan niet te veel? Of kan je beter 0,1 gram gebruiken.

Persoonlijk vind ik 3,5 gram ook veel te veel. Dat is mijn mening en geen complete waarheid. Als je puur naar de feiten kijkt is 0,1 gram speed al te veel omdat het gewoon slecht is voor de gezondheid.

Het is gewoon grappig om te zien hoe iedereen hier zijn eigen gebruik goed praat inclusief mezelf. Drugs gebruik is altijd teveel ook al gebruik je maar af en toe een beetje want het voegt niets toe aan je gezondheid.

Een winnaar ben je als je leven niet leidt onder je gebruik ongeacht hoeveel je gebruikt.

Ik gebruik al 20 jaar speed en vlieg soms ook wel uit de bocht maar kan me daarna herpakken door een poosje niet of minder te gebruiken. Dat betekent dat ik dus rationeel kies om even niet te gebruiken (met succes).

Als drugsgebruiker piet tegen de andere drugsgebruiker jan zegt dat jan onveilige hoeveelheden drugs gebruikt dan klopt er iets niet. Drugsgebruik gaat namelijk altijd gepaard met risico’s. Geen gebruik is veilig gebruik.

Een compleet veilig leven is ook maar saai dus vind ik het aanvaardbaar om risico’s te nemen in ruil voor wat plezier, spanning of juist ontspanning.

Zolang je goed functioneert ben je een winnaar.

25. Amfitamientje Power

26. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

@Amfitamientje Power
    Leuk artikel maar die Pool is gewoon een winnaar die zich in de portiek vergist had.

Kan de beste winnaar overkomen toch? :smiley:

Prison vindt dit leuk.
  27. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

In deze post is het net alsof drugsgebruik zwart-wit is. Drugs zijn inderdaad niet gezond voor je, maar het is zeker minder gezond om regelmatig grote hoeveelheden drugs naar binnen te werken. Ook hier zijn weer nuances, hoeveel, hoe vaak en welke drugs gebruik je. Daarnaast is je levensstijl, gezondheid, eetpatroon, etc. allemaal van invloed voor de manier waarop gebruik je lichaam beïnvloedt (de kwestie van of je nog 'normaal kunt leven' laat ik hier even buiten beschouwing).
    Er is, zoals @Roze olifant al aangaf meer dan voldoende wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat zwaar amfetamine-gebruik wel degelijk serieuze consequenties heeft voor je lichaam.

Het is gewoon empirisch aantoonbaar dat hierin nuance zit. Het is voor veel stoffen vastgesteld wat een relatief veilige dosis zou moeten zijn (over het algemeen, uitzonderingen zijn er altijd). Het is bijvoorbeeld relatief (nadruk op relatief) veilig om 1 tot 1.5 keer je lichaamsgewicht in MDMA te nemen, mits je dit niet te vaak doet (minstens 3 maanden ertussen). Het slaat nergens op dat je doet alsof dit geen verschil zou maken met iemand die elke zaterdag 5 sterke pillen in zijn mik gooit.
    Veilig drugsgebruik bestaat inderdaad niet, maar hier zijn wel gradaties in.

Prison, Tevil19, De Dunne en 3 anderen vinden dit leuk.
  28. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Ik vind deze post goed. Goed verwoord.:)

29. Roze olifant

Antwoord op je vraag: ja, 0.5 gram vind ik ook al onnodig veel.

Je vergelijking vind ik nogal irrelevant. Volgens jouw logica kun je dan dus ook net zo goed maar meteen vier liter whisky achterover slaan in plaats van een pilsje drinken, want het is toch wel onveilig en slecht voor de gezondheid. We zullen het er hopelijk over eens zijn dat als Piet, die op vrijdagavond een paar biertjes aan de bar drinkt, tegen Jan die zijn derde fles tequila dreigt te bestellen zegt dat hij dat beter niet kan doen... toch wel een punt heeft.

Harm reduction.

Hypothetisch: jij vindt misschien dat je prima functioneert terwijl je dronken over straat zwabbert, maar de voorbijgangers die zich in het bereik van jouw alcoholkegel moeten begeven of de mensen die jouw kots van straat moeten ruimen denken daar mogelijk toch anders over. Trouwens, ik ben ooit in de ambulance met iemand meegeweest met alcoholvergiftiging. Die persoon vond ook dat ze heel prima functioneerde. Dat zei ze zelfs meerdere keren wanneer we vroegen of het ging. Jezus, waar bemoeiden wij ons mee? Tot ze gewoon midden op de dansvloer boem, omviel, zo uit het niets, en met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen was. Geen prettig zicht, iemand die er voor dood bij ligt (stabiele zijligging uiteraard, want zichzelf intussen helemaal ondergekotst). Had ze haar eigen functioneren na >2 flessen wijn tóch wat aan de hoge kant ingeschat. Ze kwam pas weer bij kennis een aantal uur later, in een ziekenhuisbed, en toen was de winnaarsmentaliteit er wel een beetje vanaf.

Antway, ik wijk nogal af.

OT: Vanaf zo ongeveer 200 mg zuivere pep verspreid over 24 uur krijg ik echt behoorlijk bijwerkingen en zie ik eruit als een junkversie van mezelf. Wit ingevallen gezicht, soms zelfs geel, blauwige tenen, gekke huid, spiertrillingen, wat onregelmatige hartslag. 200 mg is dus eigenlijk al teveel voor mij, fysiek. Ik weeg dan ook vrij weinig en zou beter lager doseren, alleen vind ik de mentale effecten van pep onder die hoeveelheid meestal net niet boeiend genoeg.

Maar goed, ik vind 200 mg pep dus al zeer duidelijk merkbaar slopende effecten hebben, en dan heb ik al enige tolerantie omdat ik regelmatig een keer methylfenidaat of dexamfetamine gebruik voor werk. Ik kan me dus vrijwel niets voorstellen bij 500 mg en al helemáál niet bij 3.5 gram. Ik weet niet precies hoeveel pep je moet gebruiken voor het in de levensgevaarlijke zone komt, maar het zou me niet verbazen als het voor een beginner zonder tolerantie niet heel veel meer dan dat hoeft te zijn (uiteraard afhankelijk van het tijdsbestek).

Mijn eigen gebruik praat ik niet perse goed, trouwens, zeker het met periodes regelmatig gebruiken van stimulanten voor werkdeadlines vind ik eigenlijk verre van oké van mezelf. Ik vind het dus ‘grappig’ dat jij het grappig zegt te vinden dat iedereen hier zijn eigen gebruik goed praat. Ik vind dat de meeste mensen dat hier eigenlijk helemaal niet zo expliciet doen. Jij doet het vooral zelf nogal opvallend. :wink:

Laden...
Vergelijkbare Topics - Tintelingen Speed
  1. GroteDoppe
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    717
  2. supreme
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    4.363