Tip: internetbehandeling!!

Hallo allemaal!

ik was iets aan het lezen over verslavingen en toen kwam ik uit op dit forum. :) Wat fijn dat hier iedereen gewoon iets kan vertellen over zijn/haar verslaving en mensen hierop reageren. Mijn vriend heeft een alcohol/wietprobleem en die volgt nu een behandeling die hij helemaal via internet volgt. Hier kun je je aanmelden als je een wietverslaving, alcoholverslaving en ik geloof ook benzoverslaving hebt. Die behandelaar zie je dus verder niet, dit vond hij echt fijn! Of als je iemand kent hebt die verslaafd is en jij hier beter mee wilt leren omgaan. Deze behandeling heb ik dus daar gevolgd... Dus tip voor mensen die een behandeling via internet willen volgen!!! Google eens op Re-Set!

Tufnut

Badass junkie
Er zijn natuurlijk nog wel meer behandelingen en je moet kijken naar wat jou het beste ligt. Beter google je dus op internet behandeling plus betreffende middel dan dat je op zoek gaat naar wat de TS voorstelt. Stiekem probeer je namelijk alleen maar reclame te maken (en dat mag eigenlijk helemaal niet he volgens de regeltjes...).
Beter beoordeeld de verslaafde zelf wat hem aanspreekt. Internet behandelingen hebben zeker hun voordelen en ik voorzie voor de toekomst in een stijging van het aanbod hiervan.

Nou...ik was aan het lezen en heel veel mensen zitten dus in een situatie waarin ze graag zouden willen stoppen met gebruik. Daarom gaf ik als tip internetbehandeling! En natuurlijk moet je kijken naar wat jou het beste ligt zoals je aangeeft ja! Mijn vriend vind het zelf namelijk niet fijn om in een spreekkamer te zitten met personen die soms echt ver in de put zitten en die iedere week tegen te komen.. Of om door hun weer in de verleiding te komen om toch weer iets van wiet te halen ofzo. Internet is dan toch weer anoniemer! Dus geen reclame, maar een Tip! :grin:

Tufnut

Badass junkie
Maar wel een tip in een heel specifieke richting. De traditionele verslavingsinstellingen hebben ook internetbehandelingen.

Verder ben ik het met je eens dat het een uitkomst kan zijn, daarom voorzie ik ook een toekomst voor dergelijke behandelingen.

Ja ik ben nog op zoek naar wat er eigenlijk allemaal is buiten de gewone behandeling die er al jaren ofzo bestaat. Heb ook al eens gehoord van chatten...

sebatian

Bewuste gebruiker
je kan je lol op moet je maar zien als een excursie en dan nog weet je niet je niet waar je terecht komt of te weten of te krijgen
Trouwens topicstarter beetje maf verhaal ik heb iets gevolgd ?maar je vriend is misschien ook aan iets anders :confused: ben je niet zo goed in nederlands of weet je het zelf niet meer wat en hoe waar is

sebatian

Bewuste gebruiker
Ja er zijn verschillende aanbieders van online behandelingen, en ook na persoonlijke behandeling wordt dit waarschijnlijk vaker gebruikt via webcam enz (ook om geld en tijd te besparen maar is ook kwestie van privacy) Of je kan via forums ideeen opdoen en uitwisselen

sebatian

Bewuste gebruiker
Mensen die hun alcoholprobleem de baas willen worden en toevlucht zoeken tot internetbehandeling boeken vaak goede resultaten. Dat blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek van verslavingsinstelling Tactus en de Radboud Universiteit Nijmegen.
Je hebt ook WEBZORG, en anderen

Bovenaan