Tips eerste keer XTC?

s705

Newbie
Hi,

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb niet heel veel geexperimenteerd op het gebied van drugs. Twee keer truffels, regelmatig blowen en af en toe edibles en heb nooit echt slechte ervaringen gehad behalve toen ik voor het eerst blowde na het drinken van Alcohol, maar dat terzijde Nou heb ik van de week twee pilletjes gehaald (gele Philipp Plein). Alleen ik vind het nogal eng om te doen maar tegelijkertijd kan ik niet wachten want iedereen om mij heen heeft alleen maar goede ervaringen. Daarom vroeg ik mij een paar dingen af : Is het beter om het op een feest te nemen of ergens waar je niet stil hoeft te zitten of kan je het ook gewoon thuis nemen op de bank met vrienden erbij. Mijn plan was om het als enige te doen waar mijn vriend bij is (hij heeft het al eerder gedaan) of mijn vriend en een goede vriendin. Ik krijg alleen altijd het gevoel dat als je als enige aan de drugs zit en maar met één of twee personen bent, dat het de trip een beetje kan verpesten of een eenzaamheids gevoel kan geven.
Meer tips zijn altijd welkom!

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Hoi!

Misschien heb je zelf al het één en het ander gelezen over MDMA (XTC) maar ik ga je toch aanraden deze Handleiding door te lezen. Op die manier heb je alle tools om je ervaring zo veilig en leuk mogelijk te maken.
De andere grootste tip die ik je wil geven, laat je pillen testen. Om een leuke ervaring te hebben is het belangrijk dat je goed doseert. Teveel nemen haalt een groot stuk magie weg en is ook slecht voor je.
Ook al vind je dezelfde pillen terug op het internet, en zelfs zien ze er op de foto exact hetzelfde uit, het kan nog steeds een andere druk zijn met een andere hoeveelheid MDMA erin, of er kunnen zelfs stoffen inzitten die gevaarlijk kunnen zijn.
Je pil laten testen kan vrij gemakkelijk via één van de vele testcentra. Je vind ze allemaal hier. Dit kan volledig anoniem en het is niet erg dat je nog geen 18 bent.

Verder ben je nog erg jong en zijn je hersenen nog volop in ontwikkeling, dus ik zeg het toch even: Als je XTC gaat gebruiken, ga er zuinig mee om.

Nu genoeg gezeur van deze oude muts, en naar je daadwerkelijke vraag.

Ik denk dat beide situaties erg leuk kunnen zijn. Op een feest is het natuurlijk leuk door de muziek en alles, maar is ook wel druk, erg warm misschien en allicht wat overweldigend. Ik zou zelf kiezen om de eerste keer voor de rustigere optie te kiezen, dus samen met wat vrienden op een voor jou vertrouwde plek. Zo kan je rustig kennismaken met XTC en alsnog natuurlijk een eigen feestje bouwen. Het ligt er gewoon een beetje aan wat jou fijner lijkt zeker als je bijvoorbeeld veel naar feestjes gaat en dat voor jou altijd leuk is. In principe kan het beide gewoon prima, zeker als je de in de handleiding genoemde "regeltjes voor veilig gebruik" houd.

Er komen vast nog wel meer tips & tricks. Vraag er gerust op los. :grimacing::wink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi 705,

Helemaal met Sanne eens dat het belangrijk is om je pillen te laten testen. Anders kun je nooit goed doseren. In de handleiding staat veel over leuk en veilig gebruiken van mdma. Ga vooral niet te hoog doseren dat is echt niet nodig voor een leuk effect. 1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht is echt ruim voldoende voor een eerste keer.

Zowel een feestje als thuis kan heel leuk zijn. Persoonlijk zou ik het jammer vinden om als enige aan de Mdma te zitten. Dus ik zou wachten totdat je een leuk feestje hebt of thuis met je vriend(en) samen wat kunt gebruiken. Mdma heeft voor mij echt een sterke "sociale push". Ik zou het zelf zonde vinden om mijn eerste keer XTC mee te maken terwijl je niemand hebt die ook aan de XTC zit. Juist die gezamenlijke XTC-verliefdheid maakt het mooi...

s705

Newbie
Bedankt voor de tips! Had het trouwens gedaan en had mijn pillen niet laten testen. Maar alles ging oke, ik had uiteindelijk bijgeslikt bij dat halfje dus had ik in totaal een hele genomen. De sneeuw maakte trouwens de trip leuker ook aan te raden om in dit weer naar buiten te gaan, had het niet koud enz. Ik heb het eindstand niet alleen gedaan maar met een vriendin en een andere nuchtere vriendin die op ons ging letten enz wat eigenlijk niet nodig was want alles ging goed. We hadden nog hasj gerookt. Eindstand wel pas om 7 geslapen maar het is sowieso voor herhaling vatbaar

Laatst bewerkt:

stomme eend

Bewuste gebruiker
Fijn dat je een goede eerste ervaring hebt gehad!!
( volgende x gewoon wel laten testen hoor! Zeker nu je ervaring hebt met 1 pilletje klinkt het nu allicht logisch om bij een volgende pil deze als uitgangspunt te nemen en je dosering daarvan af te laten hangen. Terwijl pillen echt heel veel kunnen verschillen. In de ene kan wel 3 x zoveel zitten als in een andere pil. Zonder testen is dosering een grote gok.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Wou hier genadeloos mijn snater inslaan tot ik las dat sanne al zei wat ik wou aanraden.
Net als met alcohol , zou ik pleiten om maar met drugs te beginnen op volgroeide hersenen.
Aan je 17 kan je nog zo veel foute impulsieve dingen doen in je leven die bepalend zijn voor jezelfontwikkeling,
Bv niet verder studeren , foute mannenkeuze onder invloed, zeg dit zelf als vader,
en ik heb die regels niet gevolgd ook maar heb later nserieus inhaalmanouvre gedaaan om een hogeschooldiploma te
halen omdat de xtc weekends mij ondermaats deden presteren?
In Belgie 16 zijn en alcohol mogen consumeren vind ik persoonlijk misdadig.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi S705,

Fijn dat je zo'n goede ervaring hebt gehad. Ik ben het wel met Lysergic eens dat 17 jaar aan de jonge kant is om met drugs te experimenteren maar denk wel dat het heel persoonlijk is. Ik ken 17 jarigen die heel verstandig en volwassen met zaken om kunnen gaan maar het blijft jong. Verder hoop ik echt dat je de volgende keer je pillen laat testen. Dan weet je dat je geen rotzooit hebt en kun je ook beter doseren (1,5 mg per kilo lichaamsgewicht).

Verder neem ik aan dat je bekend bent met de "drie-maanden-regel". Dit wil zoveel zeggen als: niet vaker dan 1 keer in de drie maanden aan de MDMA. Het zou echt zonde zijn als je door te veel of te vaak XTC hersenbeschadigingen oploopt.

Geniet! Maar doe het met verstand!

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Ik zou het zelf op een feest doen. Als je dan wat schrikt van het inkicken kan je het er lekker afdansen ! En ik vind het het allerleukst als je lekker op een feest aan t dansen bent op xtc en veel andere mensen het ook doen. Dan heb je echt zo'n fijne connectie met elkaar, heel speciaal.

Hoi,

Gister mijn eerste goede keer XTC gehad en wat was het een ervaring.

Eerst zal ik even over mijn allereerste keer vertellen. Herfdrift 2017 Nijmegen - op het laatste moment had ik besloten dat ik het wel wou proberen alleen veel te laat daar aangekomen (19u terwijl het een dag festival is) omdat ik overdag dingen te doen had waardoor ik te laat en te veel had bijgepakt. Pil was 240 mg, straffe jongen dus. Hiervan totaal misschien de helft genomen uiteinfelijk maar ook te snel bijgepakt omdat ik iets wou voelen, heel dom natuurlijk. Het werd me allemaal veel te heftig en ik heb 3 uur bij een kampvuur met allerlei mensen gepraat, gezellig maar niet wat ik ervan had verwacht.

Dus, gister dus drift festival, wauw. Weertje was top, het zonnetje scheen, de sfeer kon echt niet beter en ik was met een chille groep. Ik had 108 mg MDMA mee, niet bepaald veel ofzo. Om 15u daar aangekomen en rond 16u 1/3 in m'n mik gegooid. Totaal niet mee bezig geweest dat ik XTC op had en ook totaal niet zenuwachtig (had ik wel bij de 1e keer) wat denk ik kwam door het zonnetje. Ik weet niet precies meer hoe laat het was maar ik denk dat die al na een halfuur inkickte. Heel chil, langzaam en relaxed. Eerst moest ik wel even kort wennen maar toen ik om me heen keek was het gewoon heel chil. Iemand van m'n groep danste ook zo chil wat zeker bij hielp dat die lekker viel. Op een gegeven moment had ik zoveel energie dat ik niet echt meer stil kon staan. De rest van de groep wou eten (rond 18u) dus ging ik ook maar mee, totaal geen honger verder. Daar een beetje gechild en smoothie gedronken wat zo fucking chil is met X op. Ook raketjess zijn echt goud! Rond 19u voelde ik dat het ietsje minder werd en had ik iets meer dan 1/3 pil bijgepakt. Samen met een maat bij van die pillenmuziek gestaan en Jezus wat ging ik daar lekker. Volgens mij kickte de extra MDMA daar echt lekker in want ik voelde me top. Totaal niet bezig met tijdsbesef ook. Omdat de rest van de groep de muziek het iets te heftig vond (wat ik wel kan begrijpen als je nuchter bent) naar een andere stage gegaan. Het maakte me eigenlijk niet uit waar we stonden zolang iedereen het maar leuk vond. Ik wou gewoon dat iedereen een top avond had! Aan het eind ook nog zo lekker gegaan bij andere stages, echt top. Zolang de muziek maar een beetje techno was en het zonnetje scheen vond ik alles prima! Ik kon gewoon niet stoppen met dansen en ik bleef maar gaan. Zoveel energie in me lichaam, dat ik niet eens wist dat ik zoveel energie had.

Rond 22:30 moesten we eigenlijk met de bus weg alleen ik en een maat gingen er nog net iets te hard voor. Wij bleven dus nog ff. Rond 23:00 begon ik eindelijk een beetje trek te krijgen wat ik de hele dag al niet had gehad en ook begon ik me voeten te voelen wat niet heel gek is na 8 uur dansen, ook al voelde ik daarvoor helemaal niets in me poten.

Nog ff geafterd met een frietje met die maat en ook al waren m'n pupillen nog kneiter groot, wel lekkere 7 uurtjes geslapen.

Dus, ook al heb ik maar 90-100 mg MDMA genomen (weeg 70kg), ik ging kneiter lekker. Was echt een top ervaring. Helaas niet echt de verliefd vibes gehad. Vorige keer had ik dat wel meer dus misschien moet je daarvoor iets meer nemen. Maar voor een goede eerste keer had jk die verliefd vibes dus niet echt nodig.

Vandaag lekker dagje chillen en weer ff een lange pauze nemen voor m'n volgende ervaring maar wat kan ik hier mooi op terugkijken!

stomme eend

Bewuste gebruiker
et werd me allemaal veel te heftig en ik heb 3 uur bij een kampvuur met allerlei mensen gepraat, gezellig maar niet wat ik ervan had verwacht.
Ha allicht ook met mij gekletst daar bij het kampvuur. Heb er ook lang staan lullen.

Leuk dat je het gisteren weer top hebt gehad!

Bovenaan