Tips tegen verslapen

miauwmakker

Newbie
Heeft er iemand tips om wel optijd wakker te worden?

Ik heb vaak het probleem dat ik door 3 á 4 wekkers heen slaap. Ik gebruik zelf 3mmc, en als ik dan eindelijk in slaap val, kan het op twee manieren uitpakken;
• Ik slaap 3 uurtjes en voel me helemaal weer fit.
• Ik slaap door 4 wekkers heen en slaap makkelijk 7 tot 8 uur.

Hoeveel ik er ook tegen doe om te zorgen dat ik wakker wordt, als ik dan uiteindelijk toch in slaap val is het 9 van de 10 keer dat ik me verslaap.

Dus nogmaals:
Heeft iemand tips om toch optijd wakker te worden?

(Ik ben nieuw hiero dus hoop dat ik alles gewoon in de goede categorie heb gezet)

OtherShore

Badass junkie
Ik slaap door 4 wekkers heen en slaap makkelijk 7 tot 8 uur.
Ik kan me hier niks bij voorstellen 😅 Jij slaapt vrolijk door terwijl 4 wekkers tegelijk afgaan? Hoe dan?

Of druk je gewoon steeds het alarm weg? Als dat het geval is zou ik je wekker/telefoon op een plaats zetten waar dat niet kan of waar je er in ieder geval voor uit je bed moet komen.

miauwmakker

Newbie
Ik kan me hier niks bij voorstellen 😅 Jij slaapt vrolijk door terwijl 4 wekkers tegelijk afgaan? Hoe dan?

Of druk je gewoon steeds het alarm weg? Als dat het geval is zou ik je wekker/telefoon op een plaats zetten waar dat niet kan of waar je er in ieder geval voor uit je bed moet komen.
Ik ben een diepe slaper, ik klik ze niet weg maar ik wordt er helaas gewoon niet wakker van.

Maar ik ga het eens proberen om me wekker verder weg te zetten

Dirkdirk

DF-koning
Niet snoozen. Wekker gaat, dan flikflak je het bed uit.

Niet te geloven dat ik de laatste weken elke dag om 8 uur opstond. Had het nooit voor mogelijk gehouden. Goed, een paar dagen heb ik nog een uurtje gepakt, maar dat was in overleg en dat mocht.

De mensen hier zijn zo lief, zo begaan, zo hulpzaam. Ik schaam me bijna voor de goede begeleiding. Dat verdien ik niet, maar eigenlijk wel, maar heb moeite met het aan te nemen.

Kordie

Badass junkie
Niet snoozen. Wekker gaat, dan flikflak je het bed uit.

Niet te geloven dat ik de laatste weken elke dag om 8 uur opstond. Had het nooit voor mogelijk gehouden. Goed, een paar dagen heb ik nog een uurtje gepakt, maar dat was in overleg en dat mocht.

De mensen hier zijn zo lief, zo begaan, zo hulpzaam. Ik schaam me bijna voor de goede begeleiding. Dat verdien ik niet, maar eigenlijk wel, maar heb moeite met het aan te nemen.

Precies dit.
Ritme. O zo belangrijk.
Dan heb je kans dat je op den duur op een vaste tijd wakker wordt

Proxima

Badass junkie
Je kan een smartwatch met tril wekker kopen.
Smartwatch en telefoon op keihard trillen zetten.

Mobiel dichtst mogelijk bij je hoofd voor het beste effect. Liefst op een nachtkastje dat lekker mee resoneerd met het trillen.

En als laatste een maatje die een plons water over je heen gooit als de wekker gaat (en daarna een straf bakkie koffie voor je zet om bij te komen).

Als dat niet lukt dan een lanceerplaform maken om je via je bed direct onder de koude douche te laten lanceren. 😁

Bovenaan