Tips voor de 2e truffel trip

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Choco

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Zoals sommigen weten heb ik onlangs mijn eerst trip gemaakt op 15 gram atlantis. Het was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. In mijn eerste trip had ik veel filosofische gedachten, visuals en een gevoel van euforie. Wat ik daarnaast verwacht had, maar niet heb ervaren waren hallucinaties, egodood en de reis tussen werelden die vaak beschreven wordt door ervaren psychonauten.

Bij onderzoek voor mijn tweede trip die ik over een maand of iets later wil gaan maken, zie ik dat er bij verschillende soorten truffels verschillende effecten kunnen worden verwacht. Zo zou Hollandia meer hallucinaties opwekken. Dit kan een marketingpraatje zijn, maar ik vraag me dus af of dit echt het geval is. Het voelt namelijk logischer dat dit simpelweg met de dosering te maken heeft. Mijn verwachting was eerder dan ook dat een hogere dosering atlantis mij ook de effecten zou kunnen geven die ik zoek, maar dit zie ik nergens bevestigd worden.

Wie kan mij helpen dit beter te begrijpen?

Gympie

Badass junkie
in mijn optiek zijn er mogelijk marginale verschillen tussen soorten
maar wat jij zoekt lijkt me in hogere dosissen te vinden...
en anders in andere middelen.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Je hebt gelijk dat het marketing is en dat de dosis belangrijker is, waar je je momenteel bevindt en andere gegevens (setting) en gewoon random geluk dat je een trip krijgt zoals je wilt. Meestal krijg ik een totaal andere trip dan ik verwacht maar ben ik dan toch blij met wat ik gehad heb omdat ik het nooit zelf had kunnen bedenken of verwachten.

Als je hallucinaties wilt, dan ga je dat niet zomaar krijgen van truffels of psychedelica in het algemeen. Echt dingen zien die er niet zijn (en niet louter vervormingen) heb je niet, tenzij misschien op héél hoge dosissen (geen eigen ervaring mee), een dosis die sowieso te hoog is voor een tweede keer. En misschien maar best, of het zou veel enger zijn als je op niets zou kunnen vertrouwen wat je ziet tijdens het trippen.

Egodood zou je wel kunnen bereiken, maar daarvoor moet je ook al heel wat hoger doseren dan nu. Ik zou zeggen, leg die wens op de lange termijn verlanglijst en probeer het niet te snel te bereiken.

snorlax

Het is vrij lastig te beoordelen of een ander soort ook sterker is.
Er speelt zoveel dat je trip kan beïnvloeden.
De hele set en setting en onderbewust neem je ook mee wat er in de uitleg staat van de soort die je koopt.
Maar ook met de zelfde soort kan je verschillen hebben in sterkte.

Choco

Het is vrij lastig te beoordelen of een ander soort ook sterker is.
Er speelt zoveel dat je trip kan beïnvloeden.
De hele set en setting en onderbewust neem je ook mee wat er in de uitleg staat van de soort die je koopt.
Maar ook met de zelfde soort kan je verschillen hebben in sterkte.
Dit kan ik me goed voorstellen. Het blijft een natuurlijk product dus de kans dat er een keer een minder sterke of juist sterkere batch tussen zit is aanwezig.

Martinus

Bewuste gebruiker
waarom probeer je niet een paddo growkit? Dan kun je een voorraadje groeien. het effect van truffels en paddo's zijn hetzelfde gezien het de zelfde actieve stof is. Als je dan de diepte in wil dan neem je de heroic dose (5gram droog) en kijk je hoe ver je kom.

Je kan zo 30+ gram uit een growkit halen (droog) dus dan heb je ook genoeg voor experimenteren.
En gedroogde paddo's blijven eeuwig goed dus dan verspil je ook niks. :P

Ik zelf ben nooit zo ver gegaan op paddo's. Bij 4 gram haakte al mijn trip maatjes af en ik heb moeite met ze binnen houden. Maar 4gram is zeker geen teleurstellende trip. Als ik mij ontspande dan raakte ik direct in een trance en zag ik de raarste dingen.

Choco

waarom probeer je niet een paddo growkit? Dan kun je een voorraadje groeien. het effect van truffels en paddo's zijn hetzelfde gezien het de zelfde actieve stof is. Als je dan de diepte in wil dan neem je de heroic dose (5gram droog) en kijk je hoe ver je kom.

Je kan zo 30+ gram uit een growkit halen (droog) dus dan heb je ook genoeg voor experimenteren.
En gedroogde paddo's blijven eeuwig goed dus dan verspil je ook niks. :P

Ik zelf ben nooit zo ver gegaan op paddo's. Bij 4 gram haakte al mijn trip maatjes af en ik heb moeite met ze binnen houden. Maar 4gram is zeker geen teleurstellende trip. Als ik mij ontspande dan raakte ik direct in een trance en zag ik de raarste dingen.
Het klinkt zeker leuk om zelf met een groeikit aan de slag te gaan, maar mijn groene vingers zijn volgens mij chirurgisch verwijderd toen ik nog jong was. Ik laat zelfs een cactus nog verwelken. Als ik kinderen had zou ik die zelfs laten verdrogen. In mijn huis groeit niets. Nou ja...niet helemaal niets.

benzzzy

Badass junkie
San Pedro cactussen zijn vrij makkekijk.

Gwn iedere 1 a 2 weken water geven goed in de zon zetten en in de winter eens per maand water.

Zo nu en Dan wat mest erin ej als ze te groot worden nieuw pottje ez.

Martinus

Bewuste gebruiker
Een growkit heeft instructies. Als je die opvolgt komt het wel goed. Maar je moet het zelf weten. Een growkit is meer waar voor je geld. Maar je ben wel een maand mee bezig denk

Choco

Een growkit heeft instructies. Als je die opvolgt komt het wel goed. Maar je moet het zelf weten. Een growkit is meer waar voor je geld. Maar je ben wel een maand mee bezig denk
Geld is natuurlijk altijd een overweging, maar voor iets dat ik hooguit eens per maand doe maak ik me daar niet al te druk om.

Inmiddels heb ik een beetje meer gelezen over growkits en zie ik dat het niet perse supermoeilijk is. Het zou dus zeker een optie zijn, voor de lange termijn, maar voor nu hou ik het nog een beetje simpel voor mijzelf.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan