• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

(Tips voor) de eerste keer Magic Truffels :)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Marlieke

Newbie
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, maar ik wilde graag mijn eerste keer magic truffels delen! :)

Het is inmiddels al een tijdje geleden, in de kerstvakantie van 2018, maar ik weet het nog goed! Ik heb een paar tips voor andere nieuwschierigen.

Ik zal beginnen te zeggen dat ik er al een tijdje wel interesse in had, maar ik voelde me er toch niet zo zeker over, omdat ik eerst dacht dat truffels illegaal waren. Ik praatte er zo nu en dan wel eens over met mijn vriendje, en na een tijdje kwamen we erachter dat het helemaal niet illegaal was en dat je truffels gewoon in een smartshop kan kopen als meerderjarige! Dit verlaagde de drempel meteen enorm en we werden nog enthousiaster. We hadden uiteindelijk afgesproken het in de kerstvakantie te gaan proberen. We hadden nu alleen nog een trip sitter nodig. Mijn oudere broer werd dat uiteindelijk voor ons. Hij had al ervaring met 2cb, waardoor hij ons een geschikte trip sitter leek en bovendien heeft hij een door die ervaring een paar geweldige tips voor onze truffeltrip gegeven!

Goed, onze eerste stap werd dus het uitzoeken en kopen van de truffels. We hadden op de website van de smartshop in onze stad gevonden dat Magic Truffels Mexicana de lichtste vorm van truffels was die zij verkochten, en ik had verder op internet ook gelezen dat dat een goede soort is voor beginners. We besloten dus die te nemen. Ze werden per doosjes van 15 gram verkocht, en de verkoopster zei dat je het best kon beginnen met 10 gram per persoon.

We hebben dat thuis dus gewogen en een beetje fijn gesneden en dat vervolgens door de soep gegooid (eerst de soep warm maken, dan de truffels erbij doen en eten, niet laten koken met de truffels erin!).
Mijn broer had vast een psy chill playlist met chille, trippy muziek opgezet op spotify. (Pink Floyd muziek is overigens ook een aanrader!)

We hadden ergens rond half 7 volgens mij de soep op en na al zo'n 20 minuten begonnen we een beetje het gevoel te krijgen alsof we high werden. Toen kregen we van mijn broer ieder een vrucht. Mijn vriendje een citroen en ik een avocado. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar het is (in ieder geval voor de eerste keer) echt leuk! Ik zal later terugkomen op waarom dat is.
Het gevoel ging langzaam maar zeker over in een steeds steviger high-gevoel. Ik moest veel lachen en mijn balans/evenwicht was een beetje gaar. Ik moest steeds meer lachen, zo hard dat er tranen over mijn wangen rolden. Mijn broer vroeg me of ik mijn avocado een naam wilde geven en het eerste wat in me op kwam was 'Japie'. Dus vanaf toen heette mijn avocado Japie en ik moest er enorm door lachen. Ik was me ervan bewust hoe belachelijk veel ik lachte om zoiets mafs, maar ik kon het niet stoppen. x)
Het was de bedoeling dat ik mijn avocado (en voor mijn vriendje zijn citroen) bij me zou houden gedurende de hele trip.

Toen werd het nog intenser, waardoor het duidelijk anders voelde dan iets van wiet. Het was een heerlijk gevoel. Ik was vrolijk, ik voelde me heel vrij. Ik hield mijn avocado de hele tijd vast of legde hem op mijn buik. Zo lang ik hem in contact had met mijn lichaam was het goed. Het was vreemd, maar het leek alsof ik een band opbouwde met dat ding. Het was gewoon mijn avocado. x)

Toen begonnen de visuele effecten. Bij Mexicana heb je dat niet zo veel als bij andere truffelsoorten, maar ik merkte het voor het eerst toen ik naar mijn hand keek vanaf de zijkant en mijn vingers bewoog. Ik zag het niet zoals normaal. Het leek een beetje in slow motion te zijn, en ik zag niet alle frames of zo... Ik zag uiteindelijk mijn broer voorover buigen naar de salontafel om zijn glas te pakken, en ik zag slechts 3 frames van die gebeurtenis: hoe hij op de bank zat, hoe zijn hand bij zijn glas was en hoe hij het glas aan zijn lippen had om te drinken. Dat was echt een interessante gebeurtenis.

Tijdens de opbouw naar het hoogtepunt en tijdens het hoogtepunt zelf voelde ik van alles. Ik voelde mijn hele lichaam. Elk lichaamsdeel voelde zwaar en licht tegelijk. Mijn gedachten leek in slow motion te gaan, maar ook heel snel. Ik realiseerde me van alles tegelijk: hoe ik mijn benen en mijn hele lichaam voelde, allemaal details die me nooit eerder opvielen, en het feit dat ik van alles tegelijk dacht viel me ook erg op.
Ik lag op de bank en mijn vriendje lag met zijn hoofd onder mijn kin tegen me aan. Het was heel rustgevend en

Iets wat echt heel raar en onbegrijpelijk was, was tijd. Ik had geen idee hoe snel de tijd ging. Mijn broer was drie minuten bezig met een stukje schrijven voor een project, maar dat had zowel een halve minuut als 10 minuten kunnen zijn voor mijn gevoel. Ik had gewoon geen idee.

Toen mijn broer klaar was met zijn project liet hij ons iets prachtigs zien. Hij had op youtube een video van fractals gevonden. Fractals zijn oneindige patronen waarop ingezoomd wordt (ik zal de link naar het filmpje hierbij zetten). Daar konden we echt minuten lang naar blijven staren. Het bleef gewoon een tijdje op de tv d.m.v. de HDMI kabel op staan.
Dit is de video: (er zit muziek bij, maar die kun je gewoon uit zetten als je het niks vindt)

Toen begon de coming down wel zo'n beetje. Het was toen niet meer zo intens als eerst, vooral gewoon heeel chill en relaxt. We zaten een beetje op de grond en we knuffelden zo af en toe een beetje. Dat was echt genieten, met de muziek. Na een tijd merkte we dat we zo goed als nuchter waren. De gehele trip had toen van begin tot eind zo'n 4 uur geduurd.

We hebben toen nog even een pizza uit de oven gegeten en gepraat over hoe de hele ervaring was. Daarna gingen we lekker slapen.

Het was dus een geweldige ervaring! Ik ben heel enthousiast om andere soorten te gaan proberen met sterkere visuele effecten. Mijn vriendje en ik hebben weer wat gepland staan voor de carnavalsvakantie. :)

Hier dan een paar gouden tips (vind ik dan):
- Zorg dat je het op een rustige plek doet waar je niet wordt gestoord. Zorg dat de mensen om je heen die niet mee doen weten wat er gebeuren gaat zodat niemand voor onverwachte situaties komt te staan.
- Doe je telefoon uit. Je wilt niet gestoord worden door berichten van buitenaf. Als er iets moet gebeuren, heb je altijd nog je trip sitter die dingen voor je kan regelen.
- Zorg dat je er voldoende water/drinken en iets fris als fruit bij hebt. Druiven zijn uitermate geschikt vind ik. Lekker fris en sappig, perfect voor een droge mond en de zoetzure smaakexplosie is een geweldige ervaring op truffels.
- Muziek is key!!! Zoek van tevoren een super chille playlist uit met fijne muziek en zorg dat je trip sitter zonodig naar het volgende nummer kan skippen als een bepaalde toon je niet bevalt. Muziek heeft een enorme invloed op je gevoel als je onder invloed bent, dus als de muziek onheilspellend of druk klinkt, kan het je heel onrustig/gestresst maken.
- Time de tijd van inname zo, dat je als je klaar en weer nuchter bent, je daarna gewoon lekker naar bed kan. Je zult wel moe zijn. Misschien nog even iets van een ovenpizza of insant noodles eten kan fijn zijn als je trek hebt.

Als je het ook graag voor het eerst wil gaan proberen, plan het dan goed en zorg dat je alle rust hebt, dan moet het helemaal goed komen! :)

Laatst bewerkt:

Dropje

Experimenterende gebruiker
Leuke topic! Leest lekker weg. Ik wil me zelf wat meer verdiepen in psychedelica's en truffels lijken mij een goede top van de ijsberg om mee te beginnen.
waarneer ik ze ga doen weet ik nog niet. moet ze eerst nog halen/bestellen.

Heb je het wel eens vaker geprobeerd (of andere trip middelen)? zo ja, wel eens een minder fijne ervaring gehad?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Marlieke wat een leuk trip reportje zeg! Ik had deze helemaal gemist in februari. Leuk dat ik hem nu door de reactie van @Dropje toch nog opgemerkt heb. Wat fijn dat je zo'n leuke eerste kennismaking hebt gehad met truffels en wat knap dat je na 1 keer al zulke heldere aanbevelingen kunt opschrijven. Helemaal mee eens!

Verder zou ik me niet teveel blindstaren op het soort truffels. Het gaat bij truffels vooral om de dosering. Ik zou het eigenlijk gewoon bij dezelfde soort houden en de dosis langzaam verhogen als je behoefte hebt aan een intensere trip. In dat geval zou ik wel voorzichtigheid aanraden. De stap van 10 gram truffels naar 15 gram is een grotere dan je zou verwachten.

Heel veel plezier in ieder geval. Als je er nu al zo verstandig mee omgaat komt dat vast wel goed! :tonguewink:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan