• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

TJOPP (The Joy Of Psychedelic Painting)

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Bij deze mijn tripreports waarbij ik geschilderd heb.

Trip 11 (11-8-'23)

Schilderen

14:00: inname supplement:8 tabletten à 300 mg passiebloem extract, 60 mg valeriaan extract, 40 mg citroenmelisse extract.
2 tabletten vitamine c à 1000 mg

15:50 inname sacrament, 0,5 gram panaeleus cyanescens (droog)

Een ongeplande trip, ik was een dagje vrij en mijn vrouw stelde voor om te gaan schilderen. Aangezien ik vanmorgen mijn eerste oogst copelandia had gedroogd, leek het me wel een mooi moment om die gelijk uit te proberen.

M'n vrouw wilde ook wel, die heeft 1,4 gr cubensis genomen(droog).

Na inname nog wat spullen klaargezet en oude kleding aangetrokken. Na een minuutje of twintig begonnen de paddo's al aardig te werken. We hadden onze verfspullen buiten klaargezet, onze tuin is wel een inspirerende omgeving.
Het schilderen was leuk, ik begon met een poging om een plant na te schilderen, maar ging steeds meer freestylen, gewoon lekker met kwasten spelen, verf laten druipen, er ontstonden vanzelf mooie vormen.
M'n Schatje hield zich bezig met landschappen. M'n Schatje houdt wel van wat donkerder schilderijen met donkere wolken en zo. Haar eerste schilderij is nog wel een opgewekt landschapje geworden, oke, het is slecht weer, maar leuke boompjes, mooi riviertje en imposante bergen aan de horizon.
Haar tweede schilderij mag wat mij betreft de titel "aanval der Vikingen" krijgen. Schatje ligt ook dubbel van het lachen "Alles wat ik schilder is dood en verderf".
En zo hebben we een gesprekje dat dood en verderf ook onderdeel is van het leven.
Mijn schilderij evolueert en verandert steeds. Ik fantaseer hoe alle verfmolecuuletjes interactie hebben met elkaar, en er zo leven in m'n schilderij zit. Ik vind het leuk om tussendoor te kijken wat ik aan interessante vormen kan ontdekken in het schilderij.

18:00
We zijn klaar met schilderen, m'n zoon komt onverwacht thuis, hij kan wel lachen om onze creaties en onze staat van zijn.
Dan begint het weer te betrekken en er lijkt regen aan te komen, dus we gaan snel opruimen. Dit zijn normaal dingen die ik zoveel mogelijk vermijd tijdens het trippen, maar ik accepteer dat deze trip wat anders zal verlopen. Tijdens het opruimen merk ik dat ik m'n piek begin te bereiken. Het lukt me gelukkig goed om ervan te genieten terwijl ik opruim en ik kan de neiging onderdrukken om ff te gaan liggen en cev's te bekijken.
Schatje staat in de keuken en zegt: "Ik doe m'n best om op te ruimen maar volgens mij maak ik het alleen maar erger." Ik help Schatje om de zooi wat aan de kant te leggen, kan het morgen echt opgeruimd worden.
Dan besluiten we dat het misschien verstandig is om wat te gaan eten, dus ik ga wat spareribs in de oven doen, wat nog een hele onderneming is als je ballen aan het trippen bent... Maar, wel gelukt, tussendoor kijken we een dj set van Armin van Buuren. De muziek spreekt me wel aan, maar Goa Trance vind ik toch beter, die muziek kan je zo lekker meenemen.
Maar nu ik samen trip, is het toch een beetje aanpassen en met Armin vermaak ik me ook wel.
De spareribs zijn klaar, ik merk dat vlees de trip eerder verzwakt dan versterkt. Ik ben nog niet van plan om vegetarisch te worden maar ik besef wel dat plantaardig en zuivel fijner voor mij zijn, zeker tijdens trippen.

M'n darmen rommelden overigens ook behoorlijk tijdens mijn trip, maar verder geen last van. Voor mij een bevestiging dat je darmen inderdaad je tweede brein zijn. Na de hersenen zijn hart en darmen de organen met de hoogste zenuwdichtheid, voor mij volkomen logisch dat deze ook een belangrijke rol spelen bij denken en voelen.

Na het eten hebben we een aantal uur Armin zitten kijken en nog goede gesprekken gehad die ik liever voor mezelf hou.
Af en toe hebben we gedanst, tijdens het dansen voelde ik mij soms God van mijn eigen wereld en dan was Armin god, en liet ik de controle volledig los.
Ik had een moment dat ik met m'n ogen dicht buitenaardsen in een buitenaardse omgeving zag, maar ik kon het beeld niet goed vasthouden. Ik had wel het idee dat ze naar me keken. Het waren groene wezens.
Ook geëxperimenteerd of ik de energie van Schatje kon voelen en en mee samensmelten.
Tegen het einde van de trip nog mooie inzichten/tekenen gehad met betrekking op overleden dierbaren.
Ik besefte dat dit een prima dosis was om goed te trippen en tot mooie inzichten te komen, maar ik ben toch een beetje een thrillseeker dus ik zal ook wel de hogere doseringen blijven nemen.

Een fijne trip gehad, het was voor mij wat wennen aan de andere setting, het was ook eigenlijk niet de bedoeling om vol te gaan trippen (al moet ik achteraf wel toegeven dat ik met deze dosering echt wel had kunnen weten dat dat zou gebeuren). Voor Schatje was het de eerste keer dat ze echt vol tripte, ze was ook tevreden met deze ervaring.
Dus dit gaan we zeker nog eens herhalen.

De dagen erna geniet ik nog van de afterglow.
1000012362.jpg1000012362.jpg

Trip 12
18-8

19:15: inname sacrament: 0,3 copelandia gedroogd.
Wederom een spontane trip met m'n Schatje.
We waren 's avonds kinderloos dus leek het ons leuk om weer te schilderen en trippen.
Ik moest de volgende dag werken maar moest er niet al te vroeg uit, daarom dus gekozen voor een lichte dosis. Schatje had dezelfde dosis.

Ik wilde iets space achtigs schilderen, dus ik begon met de achtergrond, mooi donkerpaars, ik was tevreden. Maarja... De verf was nog wel nat en ik wilde de planeten, nebula's zwarte gaten, ufo's etc. etc. wel mooi laten afsteken tegen deze achtergrond. Dus zou toch de verf eerst moeten drogen. Dus besloot ik deze te laten voor een volgende trip.
Voor nu heb ik mijn schilderij van de vorige trip gepakt en ben ik daar weer op verder gegaan.

Ik heb de tijd niet echt bijgehouden, maar na inname ben ik de schilderspullen gaan klaarzetten en tijdens het klaarzetten begonnen de effecten al op te komen.
Tijdens het schilderen kon ik weer heerlijk opgaan in m'n schilderij, het microwereldje van de verf beleven. Schatje besloot ook voor abstract te gaan en terughoudend te zijn met zwart, in de hoop dat er geen of minder dood en verderf zou uitkomen. Dat lukte best aardig, haar tweede werk had zowaar paars-roze als hoofdkleur.
Samen weer veel lol gehad tijdens het schilderen.
Op een gegeven moment begon de lucht wat te betrekken en waren we wel uitgeschilderd, dus hebben we de spullen opgeruimd, wat aanzienlijk makkelijker ging dan de vorige keer. We hoefden nu ook geen eten te maken dus dat maakte ook veel verschil.

Toen was het weer tijd voor Armin.
We hebben ons lekker vrij gevoeld, dansen wanneer we wilden, zittend trippen wanneer we wilden. Daar hadden we ook een gesprekje over, dat het enerzijds belangrijk is voor een tripper om zich vrij te kunnen voelen om te doen waar de tripper op dat moment behoefte aan heeft, en anderzijds dat in ieder geval psilocybine dat effect ook wel geeft.

Ondanks de "lage" dosis was het effect goed aanwezig, ik had momenten dat ik in de bank zat, en als ik mijn ogen dicht deed, met bank en al in de diepte van de cosmos zweefde.
Ook kon ik naar iets kijken, dan m'n ogen dicht doen, dan zag ik eerst dat object, en daarna een kaleidoscoop aan beelden. Ik ervaarde het als de werkelijkheid achter de werkelijkheid zien.
Op een gegeven moment zag ik met mijn ogen dicht een blauwe lichtgevende bol met metaal er omheen. Het leek een soort alien device. Dat vond ik wel interessant en wilde weten wat het precies was. Toen spatte de bol uiteen in duizenden lichtjes en voor ik het wist was ik weer in een heel andere wereld beland.
Ik moet echt nog leren navigeren in deze psychedelische wereld.
Schatje ging intussen helemaal op in het dansen, dat lijkt wel haar ultieme manier te zijn om in hogere sferen te komen.
Op een gegeven moment wilde ze wel in zichzelf keren en ik mocht op haar energie intunen.
Ik wil niet te gedetailleerd ingaan op Schatje haar ervaringen omdat ik vind dat dat niet aan mij is.
We hadden in ieder geval allebei een mooie spirituele ervaring en onze ervaringen vulden elkaar goed aan.
Hierna begonnen de paddo's wel wat uit te werken, het was inmiddels ook één uur, voor mij wel tijd om te gaan slapen.
Ik heb zonder bijzonderheden geslapen en de volgende dag lekker gewerkt. Het nadeel vind ik wel dat ik door werk niet meteen kon reflecteren op de trip, en ik merk dat ik nu, bijna een week later, echt moeite moet doen om de trip goed te herinneren. Het heeft bij mij dus wel de voorkeur om de volgende dag vrij te zijn, maarja, dingen gaan zoals ze gaan en onverwachte cadeautjes neem ik toch graag aan 😉

Btw, mijn schilderij is nu wel echt een work in progress geworden, dus komende trips zal er denk ik wel geschilderd worden (of misschien eens de dag erna, kan ook interessant zijn.
1000012360.jpg1000012360.jpg

Trip 13,
16-09-'23
Psilopainting
19:00 8 tabletjes passiebloem etc. 2000 mg vitamine c
20:30 inname 0,3 copelandia gedroogd

Wederom met m'n Schatje en ook weer schilderen. Vorige week waren we naar een festival geweest en we hadden nog wat mdma over, die hebben we later de avond ook genomen, was nog een hele onderneming om half trippend de kristalletjes te verdelen.
M'n ene schilderij heb ik wat subtiel bijgewerkt, daarna met m'n cosmisch schilderij bezig geweest. Ook ben ik een nieuw project begonnen, laat ik die voorlopig maar betitelen als "psychedelische god". Ik voelde me heerlijk ontspannen tijdens het schilderen.
Na het schilderen zijn we weer Armin gaan kijken, toen hebben we de mdma er bij genomen. Onze vibe was een beetje verschillend, ik neigde nogal naar in mezelf te keren, Schatje werd wat meer energiek en was veel aan het dansen.
Het ging wel allemaal in goede harmonie, we respecteerden elkaars vibe en deden ons ding.
Deze trip was meer recreatief, het voelde lekker. Ik had niet zoveel cev's en eigenlijk geen bijzondere of vernieuwende inzichten. Misschien was het effect niet zo groot omdat we een week geleden die M genomen hadden, en op dag 2 van het festival hadden we amfetamines genomen.
Dusja, wel een fijne trip, maar vooral recreatief en artistiek lekker bezig geweest.
1000012297.jpg1000012293.jpg

Matineus

Belezen gebruiker
Ik vind dit zo leuk om te lezen en zien. Heel klein beetje intiem zelfs. Krijg er goede vibes bij en ben geënthousiasmeerd.
Als ik het goed begrijp zijn de schilderijen meer gebaseerd op gevoel en mooie improvisatie op het moment zelf?
en liet ik de controle volledig los.
Mooi om te lezen dat dit fijn was. Ik weet nu hoe lastig dit kan zijn.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Ja, controle loslaten, dat was steeds een terugkomend issue van me. Er is een filmpje op YouTube met de titel "control is an illusion". Ik besef steeds meer hoe waar dat is. Bij die trip was ik achteraf aan het beredeneren dat ik ervoor koos om controle los te laten, waardoor ik toch controle had.
Mezelf ergens aan overgeven vind ik moeilijk, in mijn meest recente trip had ik weinig keus. Misschien ben ik er nu makkelijker in. Ik heb in elk geval besloten om mijn "controle-obsessie " los te laten.
Soms is gevoel van controle fijn, soms is het gevoel van overgave fijn. Waarschijnlijk, juist om er niet meer mee bezig te zijn, kan je jezelf laten gaan.

Matineus

Belezen gebruiker
Herkenbaar…. Heel herkenbaar.
Goed van je dat het loslaten beter gaat. Bij controle willen houden komen soms akelige dingen kijken.
Loslaten maakt plek voor nieuwe dingen, heeeelee mooie dingen.

Bovenaan