Toch weer mdma genomen, zijn mijn zorgen terecht?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hoi mensen,

Ik ben echt een sukkel. Na een periode te vaak te hebben gebruikt, heb ik onlangs toch weer mdma gebruikt. Ik heb echt maar drie mini likjes genomen en de effecten waren slechts subtiel aanwezig (maar wel weer erg fijn). Ook de 'comedown' (als het die naam al mocht hebben) was erg subtiel en daarna voelde ik me ook gewoon weer neutraal, niet vlak/somber o.i.d. Ook geen na-space gehad en meteen kunnen slapen. Perfect eigenlijk dus. Het less is more-principe heeft zich voor mij wederom bewezen 😃

MAAR: het is natuurlijk niet goed dat ik weer heb gebruikt, daar ben ik me heel erg bewust van. Ik vraag me alleen af wat de schade van deze drie likjes kan zijn geweest. Ik voel me nu namelijk nogal schuldig tegenover m'n eigen lichaam, maar ik weet niet of die hevige zorgen wel nodig zijn. De keren dat ik heb gebruikt, heb ik me altijd aan fatsoenlijke hoeveelheden gehouden. Bij mdma blijft het altijd bij een aantal likjes (ervan uitgaande dat er 1 gram in een zakje zit, denk ik dat ik met die paar likjes misschien zo rond de 60 mg uitkom), van xtc neem ik niet meer dan drie kwartjes en met 3mmc hou ik het bij één pil, of minder (één pil is 180 mg). Als ik dan hoor dat anderen op één avond naar binnen gooien wat ik in totaal pas op vier avonden naar binnen krijg, vraag ik me af hoe vreeeselijk schadelijk het nou echt is wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Tussen alle keren gebruik zaten steeds zo'n 3 a 4 weken. Ik heb geen klachten ervaren na gebruik, alleen voel ik me soms wat licht in het hoofd, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.

Voor de duidelijkheid: ik probeer niks voor mezelf goed te praten en ik probeer al helemaal geen redenen te bedenken om de komende tijd nóg meer te gaan gebruiken. Ik ga hier echt mee stoppen - dit voelde dan ook als een kleine terugval. Ik vraag me alleen af de zorgen die ik nu heb wel gerechtvaardigd zijn. Het liefst vergeef ik mezelf nu meteen en ga ik vanaf nu gewoon weer op de gezonde tour (gezond eten en minstens drie keer in de week sporten). Dat laatste gaat alleen een stuk makkelijker als ik mezelf in m'n hoofd niet continu aan het bestraffen ben ('wat heb je nou gedaan', 'je hersenen zijn vast kapot', 'je krijgt vast psychische klachten'). Ik zoek dus eigenlijk een beetje relativering. (Maar jullie mogen ook best streng voor me zijn hoor!)

Een samenvatting van mijn gebruik: in ongeveer vier maanden tijd heb ik drie keer xtc/mdma gebruikt, twee keer 3mmc en een keer 4fmp. Heb hier vorige maand een topic over gestart: https://drugsforum.nl/threads/5-htp-tijdens-herstelperiode.69640/#post-1514584

Bedankt alvast.

Zeehond

Badass junkie
Altijd goed om het even van je af te schrijven.
Maar wat wil je hier precies van ons horen, want we proberen hier niet te snel te oordelen.
De vorige keer heb je al genoeg input gekregen heb ik net gelezen, dus waar ben je precies naar op zoek ?
Het is prima dat je voor jezelf je gebruik probeert te relativeren, maar het is gewoon te veel. Een pauze van 2-3 maanden is gewoon beter voor je hersenen. Realiseer je dat je niet altijd alles meteen merkt, maar dat het op lange termijn ook schade op kan leveren.
Dat je niets merkt betekent dus niet dat je hersenen zijn uitgerust. Je receptoren hebben tijd nodig om te herstellen, echt waar.
Niemand weet precies wat de schade is van jouw '3 likjes' , dus daar krijg je geen antwoord op.

De sleutel ligt in mijn ogen meer in de vraag waarom je toch weer gebruikt hebt ? Je had je immers voorgenomen om 6 maanden te stoppen.
Dat is niet gelukt, maar dat gebeurt wel vaker bij een verslaving of voornemen. Zie het als een terugval.
Je vorige bericht was van eind april, dus je bent er wel ruim een maand vanaf gebleven, dat is positief.

Net als in je vorige bericht hebben andere leden je geadviseerd om gezond te leven. Veel vers fruit, vitamines en pak vooral veel uren slaap iedere nacht. Probeer beetje te sporten en goed voor jezelf te zorgen.

Streng zijn en verbieden helpt niet, daar ligt de sleutel tot de oplossing niet.
Je hebt nu gezien dat je toch niet zo sterk bent als je had gedacht. Dat is hopelijk wel een leermoment voor je.

Doe je best om eerst eens tenminste twee maanden te stoppen met serotonine slurpers. Dat is voor jou al een hele verbetering ten opzichte van nu.
Langer stoppen is nog beter, maar de zomer met feestjes komt er ook aan. Keertje met alleen een drankje kan ook heel leuk zijn trouwens!
Ik probeer voor jou een beetje realistisch te blijven.

Je weet zelf ook: hoe langer je stopt, hoe beter het voor je is.

Maar wat wil je hier precies van ons horen, want we proberen hier niet te snel te oordelen.
De vorige keer heb je al genoeg input gekregen heb ik net gelezen, dus waar ben je precies naar op zoek ?
Het is prima dat je voor jezelf je gebruik probeert te relativeren, maar het is gewoon te veel. Een pauze van 2-3 maanden is gewoon beter voor je hersenen. Realiseer je dat je niet altijd alles meteen merkt, maar dat het op lange termijn ook schade op kan leveren.
Dat je niets merkt betekent dus niet dat je hersenen zijn uitgerust. Je receptoren hebben tijd nodig om te herstellen, echt waar.
Niemand weet precies wat de schade is van jouw '3 likjes' , dus daar krijg je geen antwoord op.

De sleutel ligt in mijn ogen meer in de vraag waarom je toch weer gebruikt hebt ? Je had je immers voorgenomen om 6 maanden te stoppen.
Dat is niet gelukt, maar dat gebeurt wel vaker bij een verslaving of voornemen. Zie het als een terugval.
Je vorige bericht was van eind april, dus je bent er wel ruim een maand vanaf gebleven, dat is positief.

Net als in je vorige bericht hebben andere leden je geadviseerd om gezond te leven. Veel vers fruit, vitamines en pak vooral veel uren slaap iedere nacht. Probeer beetje te sporten en goed voor jezelf te zorgen.

Streng zijn en verbieden helpt niet, daar ligt de sleutel tot de oplossing niet.
Je hebt nu gezien dat je toch niet zo sterk bent als je had gedacht. Dat is hopelijk wel een leermoment voor je.

Doe je best om eerst eens tenminste twee maanden te stoppen met serotonine slurpers. Dat is voor jou al een hele verbetering ten opzichte van nu.
Langer stoppen is nog beter, maar de zomer met feestjes komt er ook aan. Keertje met alleen een drankje kan ook heel leuk zijn trouwens!

Bedankt voor je eerlijke reactie. Tja, waarom het toch weer fout is gegaan... het is pure verveling. Corona, het continue binnen zitten. Ik ken mezelf ook niet op deze manier. Ik sta normaal sterk in m'n schoenen, besteed veel aandacht aan zowel mijn fysieke als mentale gezondheid, en in mijn leven gaat verder alles perfect. Ik zou het nu dan ook nog geen verslaving noemen, omdat ik drugs niet nodig heb en ik heel erg geniet van het nuchtere leven. Het is een 'hobby' die de afgelopen tijd gewoon wat uit de hand is gelopen. Mijn vrienden (normaal ook allemaal redelijk verstandelijke en slimme mensen) hebben de laatste weken ook steeds meegedaan, maar die hebben dat schuldgevoel wat minder dan ik.
Gelukkig hou ik op festivals niet zo van drugs als xtc. Veel te heftig, dan gebruik ik liever een beetje pep of alleen alcohol. Dus op zich zijn die festivals die eraan komen geen uitdaging :)

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

De MDMA love feeling and magic feeling , zijn zo super het is echt het wachten waard. Na 3maanden als de herinnering weg is kan je weer een nieuwe prachtige MDMA ervaring krijgen!:hearteyes:

Hi allemaal.

Na bovenstaande post heb ik 5,5 maand geen serotonineslurpers gebruikt. Gister was ik op een feestje waar xtc gebruikt werd en de sfeer was goed, de mensen waren leuk, ik voelde me goed dus ik dacht: ik doe lekker mee. Ik heb in totaal zo’n drie kwartjes gebruikt. Het was weer heerlijk. De pillen sloegen wat laat maar wel heeeeel lekker in. Veel gedanst, gepraat maar ook lekker in m’n eigen bubbeltje gezeten. Ik heb helemaal niks van de uitwerking gevoeld. Het effect werd gewoon geleidelijk minder en toen het helemaal weg was, had ik totaal geen last van somberheid/chagrijn/vermoeidheid. Ik ben daarna nog een paar uurtjes doorgegaan op alleen alcohol.
Vandaag voel ik me gek genoeg ook helemaal oké. Normaal kan ik nog wel last hebben van een wat leeg gevoel de volgende dag, en van snel emotioneel worden van stomme dingetjes (reclames bijvoorbeeld). Nu voelt het eigenlijk alsof ik gewoon een avond gedronken heb, ik voel me niet anders dan anders. Wat me ook opvalt is dat ik geen last van m’n kaken heb, het lijkt wel alsof ik gister helemaal niet gekaakklemt(?) heb.

Al met al was het dus een perfecte ervaring, zowel de trip zelf als alles erna. Nu vraag ik me alleen af of ik er verstandig aan heb gedaan om ‘al’ na 5,5 maand na overmatig gebruik weer te gebruiken. Ik wilde eigenlijk minstens zes maanden pauze houden. Of is dit een prima pauze geweest? Aangezien de trip zo fijn was en ik geen negatieve bijwerkingen heb gehad lijkt het wel goed te zitten, maar ik weet niet of dat een juiste graadmeter is. In het geval dat het minder verstandig was; hoe lang zou ik dan nu moeten wachten? Half jaartje weer oid?

Laatst bewerkt:

Dirkjan

Badass junkie
Ik ben niet naar de dokter geweest haha. Ik ken de 3-maandenregel, maar dit lijkt mij kort als je kijkt naar mijn gebruik eerder dit jaar. Vandaar de vraag!
Het was een grap waarbij ik drie maanden regel combineerde met nog drie maanden te leven

ljuv

Wijs gebruiker
snel emotioneel worden van stomme dingetjes (reclames bijvoorbeeld)
Me, always... 👀

Wat me ook opvalt is dat ik last van m’n kaken heb, het lijkt wel alsof ik gister helemaal niet gekaakklemt(?) heb.
Dit heb ik ook standaard, terwijl ik zeker niet altijd kauw of aanspan!
Ik ben niet naar de dokter geweest haha. Ik ken de 3-maandenregel, maar dit lijkt mij kort als je kijkt naar mijn gebruik eerder dit jaar. Vandaar de vraag!
Hmmmmm ben geen medisch expert, maar gezien je positieve ervaring zou ik je voor nu in elk geval geen zorgen maken toch? Wel in het vervolg extra oplettend blijven, gezien je verleden. Welicht is helemaal niet gebruiken beter, als een beetje gebruik tot misbruik of mogelijk gevaar kan leiden. Lijkt me niet dat je over een half jaar weer met deze onzekerheid wilt zitten...

Me, always... 👀

Dit heb ik ook standaard, terwijl ik zeker niet altijd kauw of aanspan!

Hmmmmm ben geen medisch expert, maar gezien je positieve ervaring zou ik je voor nu in elk geval geen zorgen maken toch? Wel in het vervolg extra oplettend blijven, gezien je verleden. Welicht is helemaal niet gebruiken beter, als een beetje gebruik tot misbruik of mogelijk gevaar kan leiden. Lijkt me niet dat je over een half jaar weer met deze onzekerheid wilt zitten...
Oh ik bedoelde: geen last van m’n kaken heb. Heb het aangepast in m’n bericht.

Ja ik ga zeker opletten in het vervolg. Ik heb er in de maanden waarin ik veel gebruikte gelukkig niet heel veel last van gehad, al merkte ik af en toe wel dat ik me anders voelde. Moeilijk uit te leggen. Maar het mentale gedeelte (de negatieve gedachtes over mijn gebruik en de zorgen die daarbij kwamen kijken) was eigenlijk het zwaarst. In die onzekerheid wil ik idd niet meer zitten, het is het allemaal niet waard.

• Love
Waarderingen: ljuv
Hi allemaal.

Na bovenstaande post heb ik 5,5 maand geen serotonineslurpers gebruikt. Gister was ik op een feestje waar xtc gebruikt werd en de sfeer was goed, de mensen waren leuk, ik voelde me goed dus ik dacht: ik doe lekker mee. Ik heb in totaal zo’n drie kwartjes gebruikt. Het was weer heerlijk. De pillen sloegen wat laat maar wel heeeeel lekker in. Veel gedanst, gepraat maar ook lekker in m’n eigen bubbeltje gezeten. Ik heb helemaal niks van de uitwerking gevoeld. Het effect werd gewoon geleidelijk minder en toen het helemaal weg was, had ik totaal geen last van somberheid/chagrijn/vermoeidheid. Ik ben daarna nog een paar uurtjes doorgegaan op alleen alcohol.
Vandaag voel ik me gek genoeg ook helemaal oké. Normaal kan ik nog wel last hebben van een wat leeg gevoel de volgende dag, en van snel emotioneel worden van stomme dingetjes (reclames bijvoorbeeld). Nu voelt het eigenlijk alsof ik gewoon een avond gedronken heb, ik voel me niet anders dan anders. Wat me ook opvalt is dat ik geen last van m’n kaken heb, het lijkt wel alsof ik gister helemaal niet gekaakklemt(?) heb.

Al met al was het dus een perfecte ervaring, zowel de trip zelf als alles erna. Nu vraag ik me alleen af of ik er verstandig aan heb gedaan om ‘al’ na 5,5 maand na overmatig gebruik weer te gebruiken. Ik wilde eigenlijk minstens zes maanden pauze houden. Of is dit een prima pauze geweest? Aangezien de trip zo fijn was en ik geen negatieve bijwerkingen heb gehad lijkt het wel goed te zitten, maar ik weet niet of dat een juiste graadmeter is. In het geval dat het minder verstandig was; hoe lang zou ik dan nu moeten wachten? Half jaartje weer oid?
Als iemand anders hier nog ideeën over heeft; ik hoor het graag! Ik wil het deze keer goed aanpakken en niet dezelfde fout(en) maken als de vorige keer.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan