Tolerantie reset wiet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Hi DF!

Gisteren heb ik voor het eerst sinds tijden een dagje geen wiet gebruikt (gebruik meerdere malen per dag wiet). En ik kan wel toegeven dat ik echt verslaafd ben aan dit spul. Ondanks dat het mij in het dagelijkse leven niet hindert (misschien omdat ik niet zo stoned meer wordt?), wil ik toch graag eens tegenover mijzelf bewijzen dat ik zonder kan. Nou, dag 1 dus gelukt! Op naar de rest :)

Mijn doel: De komende tijd doordeweeks geen wiet gebruiken. M.u.v. het weekend 1 vape op zaterdag en zondag. Dit wil ik volhouden tot minimaal 22 februari. Dit zodat mijn tolerantie omlaag gaat en ik meer (en minder frequent) van wiet kan genieten. Het is dus NIET mijn doel om te stoppen met wiet.

Ik merk nu al dat ik een sterk verlangen heb om te gaan vapen en dat is ook niet zo gek omdat ik tientallen grammen in huis heb liggen (ook omdat mijn vriendin een spierziekte heeft). Daarnaast heb ik vannacht intenser gedroomd dan normaal en was ik gisteren licht geïrriteerd. Verder voel ik mij op dit moment op zich wel goed aangezien ik nu ook weer lekker aan het werk ben en deze stap nu maak :). Ik weet dus dat ik afleiding moet blijven zoeken (huishouden, blokjes lopen/fietsen, etc.).

Ik maak dit topic om 2 redenen:

1. Dit topic en het feit dat iedereen op heel DF het kan lezen geeft mij een stok achter de rug om nu door te zetten (mede omdat ik elke dag een update wil plaatsen).
2. Ik wil laten zien dat iedereen die verslaafd is of een tolerantie heeft voor wiet deze kan verminderen, of zelfs kan kwijt raken.

Ik wens mijzelf heel veel suc6 :grin: we gaan er voor!

-Thunderdome

Laatst bewerkt:

Thunderdome

Bewuste gebruiker
2 dagen en 10 uurtjes sinds laatste inname,

Nog steeds geen wiet gebruikt, gisteren i.p.v. wiet 2 biertjes gedronken om de craving iets te kunnen verminderen.
Prima geslapen, was wel een paar keer wakker, maar viel snel weer in slaap. Veel gedroomd.
Verder heb ik gisteren samen met mijn vriendin een beetje gesport, huishoudelijke taken gedaan en wat gegamed.

Heb ik nu zin in wiet? Jazeker! Ga ik het doen? Zeker niet!

Nu weer aan het werk tot 15:30, maken er weer een mooie dag van :)

Luna199263

Experimenterende gebruiker
Goed van je dat je niet toe hebt gegeven aan de craving. Soms helpt het inderdaad om je hoofd er van af te zetten, door bijvoorbeeld een biertje of iets anders !

Hou vol, stoppen met een verslaving is een van de moeilijkste dingen die er is!

Martinus

Bewuste gebruiker
Wiet is veel leuker in mijn ervaring als je eens in de paar weken er een avond helemaal los op gaat. Zo stoned zijn dat je helemaal verdwaal in je fantasie, dat het lijkt of je wakker droom. En zo high zijn dat ademhalen voelt alsof het iedere cel in je lijf doet tintelen ^^.

Maar ik weet dat als je wiet gebruikt als kalmerings middel of verdovend middel dat het dan lastig is om er van af te blijven. Ik zou goed bedenken voor jezelf waarom je het precies gebruik en of je iets kan doen aan dat deel van de "nuchtere zelf" dat je er mee weg rook.

:tongueout:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb dit 1,5 jaar terug ook gedaan en gaat zeker helpen tegen je tolerantie :)
Ik heb maar 2 maanden volgehouden helaas. Binnenkort maar weer eens proberen

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Hi allemaal!

Even een hele korte update, aangezien ik zo meteen een feestje gepland heb (zonder wiet!).

Weer de hele dag geen wiet gehad, vandaag ging mij makkelijker af dan gisteren ondanks dat het weekend is. Heb vandaag een paar drankjes gedaan met mijn vriendin en lekker gegamed.

Straks een feestje waar ik voor het eerst aan de 6apb ga! Nog nooit dit middel gebruikt dus heb er zin in :grin:

Morgen als ik brak ben ben ik ook van plan om geen wiet te gebruiken. Dus ook in het weekend ga ik nu proberen om niet te vapen/blowen!

Ook de einddatum ga ik verlengen naar 1 maand. Volgens verschillende onderzoeken zou dit een volledige tolerantie reset teweeg brengen zelfs voor dagelijkse gebruikers.

Ik wens iedereen een super fijne avond en bedankt voor het lezen! 😄

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
hey, knap van je hoe je ermee omgaat, ik weet hoe moeilijk stoppen met wiet kan zijn.
succes ermee! maar uh.. feestje?? met hoeveel man?

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Pas op hoor, als je een tijdje gestopt met blowen moet je niet weer je oude vertrouwde sterke wiet gaan roken dan wordt je door een kanon afgeschoten. Ben zelf ooit 1,5 jaar gestopt (en nu meer dan 3 jaar voorgoed) en ik ben nog nooit zo hard van de kaart geweest. :astonished:
Maar veel succes verder met stoppen :handok:

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Morge!

Weer even een korte update. Na het feestje van afgelopen zondagmorgen was ik echt helemaal naar de gedver. Om een beetje fatsoenlijk in slaap te vallen heb ik een heel klein vapeje gedaan samen met mijn vriendin (100mg, 50mg ieders). Dit heeft geholpen zodat ik in kon slapen (dit was rond 5:00). De rest van de zondag heb ik geen wiet gebruikt en vandaag ga ik dat ook niet doen.

Ik voel mij inmiddels weer prima en ben weer lekker aan het werk. De komende tijd heb ik geen andere feestjes meer gepland staan dus vanaf nu wil ik ook in het weekend geen wiet gebruiken.

Ik wens iedereen weer een fijne dag en bedankt voor het lezen :grin:

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Weer geen wiet gebruikt! Het gaat mij steeds makkelijker af :grin:

De cravings worden minder, ik voel mij gedurende dag een stuk fitter en zie het leven zonder wiet ook weer beetje bij beetje steeds meer zitten!

Dit gaat mij lukken :innocent:

Wat ben ik benieuwd hoe het zal zijn zodra mijn tolerantie verdwenen is! Maar terug naar dagelijks gebruik? Never nooit.

Dat hele tolerantieverhaal van je klinkt leuk, maar ik denk dat je je er ook weer niet helemaal blind op moet staren.

Laatst een x "de mist" in gegaan na 5 en halve week niet geblowed te hebben na 13 jaar dagelijks gebruik.

Werd wel wat stoneder, maar echt niet veel anders als daarvoor hoor. Tolerantie is echt niet zomaar weg :wink:.

Wel goed bezig trouwens!

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Dat hele tolerantieverhaal van je klinkt leuk, maar ik denk dat je je er ook weer niet helemaal blind op moet staren.

Laatst een x "de mist" in gegaan na 5 en halve week niet geblowed te hebben na 13 jaar dagelijks gebruik.

Werd wel wat stoneder, maar echt niet veel anders als daarvoor hoor. Tolerantie is echt niet zomaar weg :wink:.

Wel goed bezig trouwens!

Het is ook niet zozeer alleen maar voor de tolerantie, het is ook dat ik gewoon niet meer dagelijks wil gebruiken. Ik ervaar nu al dat ik veel meer energie heb gedurende de dag en ook veel meer dingen gedaan krijg dan als ik ga lopen blowen.

Ik verwacht ook niet dat ik in een full blown psychedelic experience beland, maar in ieder geval weer lekker stoned kan worden i.p.v. dat halve doffe gevoel wat eigenlijk helemaal niet zo lekker is.

Dat 'mini' vapeje van afgelopen zondag was in ieder geval al een verschil ten opzichte van hoe het is bij dagelijks gebruik.

Bedankt voor je bericht! Ik ga volhouden :wink:

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Pas op hoor, als je een tijdje gestopt met blowen moet je niet weer je oude vertrouwde sterke wiet gaan roken dan wordt je door een kanon afgeschoten. Ben zelf ooit 1,5 jaar gestopt (en nu meer dan 3 jaar voorgoed) en ik ben nog nooit zo hard van de kaart geweest. :astonished:
Maar veel succes verder met stoppen :handok:

+1.

Ik was vorig jaar 3 maanden gestopt en rookte een stickie sterke wiet, enemy of the state. Was letterlijk 2 uur k.o. , kon geen woord zeggen.

Lang genoeg stoppen. Na 4 weken teste ik nog positief via urine. 3 maanden is een mooie overbrugging. Je bent de gewoonte volledig kwijt en je lichaam bevat geen kruimel canabinoiden meer.

Het is ook niet zozeer alleen maar voor de tolerantie, het is ook dat ik gewoon niet meer dagelijks wil gebruiken. Ik ervaar nu al dat ik veel meer energie heb gedurende de dag en ook veel meer dingen gedaan krijg dan als ik ga lopen blowen.

Ik verwacht ook niet dat ik in een full blown psychedelic experience beland, maar in ieder geval weer lekker stoned kan worden i.p.v. dat halve doffe gevoel wat eigenlijk helemaal niet zo lekker is.

Dat 'mini' vapeje van afgelopen zondag was in ieder geval al een verschil ten opzichte van hoe het is bij dagelijks gebruik.

Bedankt voor je bericht! Ik ga volhouden :wink:

Dat kan ik zeker beamen. Ik merk de positieve effecten eigenlijk op alle facetten van het leven. Werk, relatie, sporten etc loopt gewoon beter en heb ook veel meer energie. Gewoon heel fijn dat je meer uit je handen krijgt, ipv al je vrije tijd stoned op de bank spenderen.

Ik heb het wel echt ervaren als een life changer, echt een knop die om moest en gelukkig tot op heden om blijft staan.

De eerste weken waren voor mij niet eens zo zeer pittig om van de wiet af te blijven, meer de dingen er naast, in slaap vallen, nieuw ritme creëren etc.

Nu ik over de helft van de tweede maand heen ben merk ik dat ik het ritme heb aangenomen en het constant denken aan wiet weg is en dat mijn slaapritme zich ook redelijk heeft gestabiliseerd. Nu is het gevaar gevoelsmatig de gedachte "ach het kan wel een keer" zo veel mogelijk laten varen.

Ik ben naast blowen ook met roken en andere slechte gewoontes gestopt en had echt even een momentje nodig, vandaar dat ik x de mist in ben gegaan. Moet zeggen dat ik daarna echt bang was terug te vallen in mijn oude patroon, echter moet ik zeggen dat ik de dag er na toch wel erg blij was dat ik niet meer elke dag blow.

Ik hoop dat je net als mij door blijft zetten en als je weer eens "los" gaat het ook gewoon bij een incidenteel avondje kan houden!

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Weer even een update :grin:

Gisteren weer lekker gesport, boodschappen gedaan, huishouden en mijn broertje is even op bezoek geweest.

Uiteraard weer geen wiet gebruikt. Voel me goed, fit, kiplekker en zit weer lekker achter mijn laptopje geld binnen te harken :sunglasses:

Dit alles terwijl mijn vriendin af en toe nog steeds wiet gebruikt, ik heb geen drang meer om te gebruiken (ik moet zeggen dat ik van nature al heel sterk in mijn schoenen sta qua drugs gebruik, wiet was gewoon al die tijd een struikelblok).

De lichamelijke klachten zijn minder (ik zweet niet als een otter 's nachts, inslapen zonder wiet gaat perfect en wordt 's nachts niet meer wakker).

Mijn doel blijft nog steeds 1 maand. Tuurlijk zullen er restanten THC aanwezig zijn maar ik verwacht dat ik dan weer heerlijk stoned kan worden! Zo niet, stoppen we gewoon toch nog ff langer? :grin:

Iedereen weer een super fijne dag gewenst! Positiviteit is het beste medicijn tegen verslaving.

Ik wil iedereen nog een hele fijne app aanbevelen om het stoppen bij te houden mocht je er baat bij hebben:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ifeanyi.grounded (Android)
https://apps.apple.com/us/app/grounded-quit-weed/id1463294846 (iOS)

geflipt

Wijs gebruiker
Wat mooi om te lezen, vooral hoe vlot het lijkt te gaan. Zelf heb ik vreemd genoeg enkel last gehad van tolerantie als ik jonger was, en de hele dag door blowde. Sinds 15-20jaar blow ik nu enkel 1 stickie, een uurtje of twee ongeveer voor ik ga slapen. Ik heb een chronische ziekte waardoor ik zeer slecht kan inslapen, en slaapmedicatie heeft mij nooit (lang) geholpen. Een stickie elke avond doet wonderen, en ik voel hem, na al die jaren, nog steeds elke dag even hard.

Maar ik volg wel je redenering ivm die afhankelijkheid, dat stoort mij ook enorm. En ik zou echt graag zonder proberen. Jouw topic heeft mij aan het denken gezet... Ik ga nog oproken wat ik in huis heb, maar niet meteen nieuwe halen, en een tijdje proberen om zonder te leren inslapen. Afhankelijk zijn van een middel, zelfs al is het 'maar' 1 stickie per dag, is iets dat ik oprecht haat. Ik behoud liever zelf de controle over mijn gebruik, en dus niet andersom!

Voorts zou ik zeggen, doe zo voort! Je lijkt enorm goed bezig!

PS: Ietwat off-topic, maar hoe is eigenlijk het afgelopen met die 6apb??

Thunderdome

Bewuste gebruiker
Korte update,

Afgelopen zondag 3 hijsjes van een vape gehad, ik begin al stoneder te worden :grin:

Nu weer nuchter en we gaan met volle moed weer verder.

Geen cravings meer en zit lekker in mijn vel :) emoties goed onder de controle in tegenstelling tot de 1e week.

Luna199263

Experimenterende gebruiker
Korte update,

Afgelopen zondag 3 hijsjes van een vape gehad, ik begin al stoneder te worden :grin:

Nu weer nuchter en we gaan met volle moed weer verder.

Geen cravings meer en zit lekker in mijn vel :) emoties goed onder de controle in tegenstelling tot de 1e week.
Zo goed dat je cravings minder zijn en dat je lekker in je vel zit !!!

enorm trots op je, ondanks dat ik je niet ken. Ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn !

keep it up !

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan